Mazda 323F BJ ZM '02 – Street tuned, Eaton M62@0,5B

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Rafalkom » 16 cze 2019, 20:23

Bo_Lo napisał(a):Ty masz to wystrojone na DET3?bo widzę na foto przepływomierz.


Tak, DET3 jest. Jednak nie było zrobionej konwersji MAF to MAP i całkiem odciętego MAFA. Przepływka czyta i wysyła do kompa poprzez deta i jego skorygowane wartości. A mapa w decie opiera się na ciśnieniach z wbudowanego map sensora. Trochę po chińsku ale zdaje to egzamin.

EDIT. Wymodzone takie coś, pomoże walczyć z temperaturami w dolocie. I okazuje się że elektrosprzegło kompresora ślizga się w coraz większym stopniu stąd nie ma odpowiedniego ciśnienia, nie mogę już nawet osiągnąć 0.5b.

EDIT 29/06/2019

Są małe media z jazdy z zimnym dolotem i z powrotem doładowaniem nieco ponad 0,5b w peaku. Waga na filmie ok. 1270kg




EDIT 1/07/2019

Jest i krótkie "Promo video", bardzo ogólnikowe ale warunki czyt. 35 stopni w cieniu nie pozwalały na dłuższe nagrywki. Testuje na razie sposoby nagrywania ujęć i myślę, że jak na razie tragedii nie ma.

Załączniki
20190620_182138.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 284
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Rafalkom » 14 sie 2019, 06:20

Ja tylko tutaj zostawię pewne wideo, auto sprawuje się dość ok. Są pewne mankamenty jeszcze nie rozwiązane ale wszystko idzie powoli w dobrym kierunku. Niestety jechałem dość zachowawczo, hamulce grzały się niemiłosiernie, tarcze zabarwiały się na fioletowo więc obawiałem się, że stracę w każdej chwili hamowanie. Do tego na koniec tego dnia przy starcie na ćwiartkę pękł ( a raczej wybuchł <lol> ) pasek klinowy napędzający kompresor.

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 284
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Rafalkom » 19 sie 2019, 23:20

Moderatorzy, naprawdę wybaczcie mi kolejny post pod postem. Widocznie temat i auto nie interesuje nikogo skoro nie ma żadnego odzewu <lol> ale mam informacje które być może kiedyś się komuś przydadzą. A info moim zdaniem ciekawe ciekawe :>

Szykując się do kolejnej imprezy Track Day w mojej okolicy była potrzeba na upgrade hamulców przednich, OEM rozmiar radził sobie z hamowaniem bardzo dobrze jednak jego grzanie się powodowało godzinne studzenie hamulców przed kolejnymi przejazdami. Tak też się stało, większa tarcza niż OEM + większy zacisk + większe klocki. Wiele było mitów na forum o tym, iż na 4x100 jedyną prawdopodobną możliwością są tarcze z Renault Clio Sport drugiej generacji. Po wszelkich obliczeniach i przymiarkach ożeniłem zacisk z Mazdy 6 z tarczą 280x24 właśnie od Clio 2 Sport <lol> <jupi>

Ważne kwestie:
– tarcza z clio mimo że grubość tarczy ciernej ma 24mm to cała tarcza z osadzeniem na piastę ma 43,9mm
– tarcza oem ma 47mm grubości całkowitej
– obie tarcze mają taką samą grubość materiału w miejscu przylgni do piasty i wynosi ona 7mm
– otwór centrujący w tarczy z clio ma 61mm, OEM tarcza 55mm
– zacisk Mazda 6 ma takie samo osadzenie co zacisk z 323f BJ pod tarczę 257mm, pasuje Plug&Play

Wnioski:
Tarcza Clio a w zasadzie jej część cierna jest bardziej wysunięta do zewnątrz auta tj. ma większe ET dokładnie o 3,1mm. W związku z tym zacisk z Mazdy 6 został wysunięty do zewnątrz o 3mm aby tarcza nie haczyła o jarzmo zacisku co miało miejsce bez dystansowania jarzma. Patent prosty i skuteczny, zastosowałem szerokie podkładki ocynkowane o grubości 3mm. Do tego doszły o 5mm dłuższe śruby M12x1,25 trzymające jarzmo do zwrotnicy, śruby odpowiednio twarde tj. 10,9. Kwestia centrowania to dotoczony metalowy pierścień wciskany w tarczę, dobrze ciasno spasowane. Żeby nie było lipy to hebel złożony na nacinanej tarczy Brembo Max z klockiem ATE, do tego płyn ATE Racing Typ200 oraz zregenerowany całkowicie zacisk. Na dzień dzisiejszy powoli docieram klocki hamując w miarę rozsądku, ale zapowiada się obiecująco. Mimo, że tarcza ma jedynie 280mm to z zaciskiem szczelnie wypełnia środek felgi i na żywo wygląda to bardzo przyjemnie, dla mnie bojowo wręcz <jupi>
Załączniki
20190717_174119.jpg
Laczki naprawdę ładne
20190808_153052_HDR.jpg
20190817_115826.jpg
20190817_150323.jpg
20190817_150329.jpg
Porównanie powierzchni starego i nowego klocka
20190817_182643.jpg
20190817_185013.jpg
20190817_202638.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 284
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez czarek1991 » 20 sie 2019, 19:15

a czemu się uparłeś żeby zostać przy 4x100? :D do zwrotnic z piastami 5x114.3 z 323F BA V6 pasują zaciski z kazdej M6 :D więc mógłbyś wsadzić tarcze 280 albo 300 albo nawet 320 z MPSa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1345 (4/5)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Rafalkom » 20 sie 2019, 20:51

czarek1991 napisał(a):a czemu się uparłeś żeby zostać przy 4x100? :D do zwrotnic z piastami 5x114.3 z 323F BA V6 pasują zaciski z kazdej M6 :D więc mógłbyś wsadzić tarcze 280 albo 300 albo nawet 320 z MPSa :P


Odpowiedź jest prosta. PINIONSE <lol> Taka konwersja wyniosłaby: piasty, nowe łożyska, nowe felgi i to w rozmiarze min. 17 cali skoro potencjał na tarczę 320, i oczywiście jakieś dobre opony i mamy kilka tysi łatwą ręką, a projekt mimo wszystko jest budżetowy, silnik jest dość lekki więc to nie 2.5 albo 2.3 żeby dociążać aż tak przód i heble. Niebawem sprawdzę jak hamulce się sprawują w warunkach torowych <lol> <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 284
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Piohrun » 21 sie 2019, 09:14

Po mojemu 280 spokojnie Ci wystarczy ;)
Mam identyczny zestaw u siebie (tylko że tarcze mam mikody GT a klocki brembo), nie udało mi się tych hamulcy zagrzać ani na Poznaniu, ani na Torze Łódź (ten lubi zabijać hamulce), ani na strojeniu gdzie było ciągle gaz-hamulec-gaz-hamulec.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Rafalkom » 21 sie 2019, 11:27

Piohrun napisał(a):Po mojemu 280 spokojnie Ci wystarczy ;)
Mam identyczny zestaw u siebie (tylko że tarcze mam mikody GT a klocki brembo), nie udało mi się tych hamulcy zagrzać ani na Poznaniu, ani na Torze Łódź (ten lubi zabijać hamulce), ani na strojeniu gdzie było ciągle gaz-hamulec-gaz-hamulec.


Dokładnie, hamulce trzeba dobierać mimo wszystko do ciężaru jaki muszą wyhamować, tarcze i klocki też potrzebują mieć swoją temperaturę roboczą przecież aby być najskuteczniejszymi.
Poza tym plan jest wyrzucić ze zderzaka OGROMNE <lol> halogeny i wstawić tam OGROMNE <lol> wloty powietrza skierowane przez plastikowe nadkole na wnętrze felgi. Ale ten pomysł jest na razie póki co tylko w głowie, kiedyś miałem podobny patent na starych hamulcach i wloty były niewielkie pod zderzakiem i zdawało to egzamin dość dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 284
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez DARO MAZDA 323 » 21 sie 2019, 15:26

Bardzo podoba mi się ten zestaw i coś takiego jak bedzie słaby hamulec wyląduje w mojej BG V6.
Na razie mam zaciski z MX3 V6 1.8 zobaczymy co to warte ...
Mazda 323 BG KLde -165 KM
VW Touran 1.9 TDI – 135 KM
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2629 (7/61)
Skąd: Wrocław
Auto: SKODA FABIA II – 1.4 TDI
VW Touran 1.9 TDI
Mazda 323 BG V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy