Mazda 323f BA KL '94 wściekła
Ja tez jestem ciekawy, po pierwszych testach jestem milo zaskoczony:)
Wczoraj udalo sie zrobic poprawki geometrii, przod zbieżność 0, pochylenie -2, tyl zbieznosc 0, pochylenie -3
caly czas metoda prob i bledow próbuję znaleźć optymalne ustawienia ale chyba bez konkretnego pirometru nie zrobie tego dobrze.
Wczoraj udalo sie zrobic poprawki geometrii, przod zbieżność 0, pochylenie -2, tyl zbieznosc 0, pochylenie -3
caly czas metoda prob i bledow próbuję znaleźć optymalne ustawienia ale chyba bez konkretnego pirometru nie zrobie tego dobrze.
daj spokoj, czego? 
Czekam na podsumowanie Poznania 2019 i zdjecia przegrody w misce olejowej
dla potomnych aby nie ukręcali Panewek jak ja ..
Mój czas Mx3 Klde 2;00,5 – jechałem jak wariat na granicy przyczepności .
Auto nie było idealnie przygotowane na Poznań no i jak by nie patrzeć to 100 % auto drogowe nie torowe.
Brakuje mi 2 sekun aby Cie dogonić – już coś działam nie długo będzie już wszytsko wiadomo
Znalazłem Twój filmik z przegrodą w misce olejowej
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... YxcTITHm98
Jesteś geniuszem
dla potomnych aby nie ukręcali Panewek jak ja ..
Mój czas Mx3 Klde 2;00,5 – jechałem jak wariat na granicy przyczepności .
Auto nie było idealnie przygotowane na Poznań no i jak by nie patrzeć to 100 % auto drogowe nie torowe.
Brakuje mi 2 sekun aby Cie dogonić – już coś działam nie długo będzie już wszytsko wiadomo
Znalazłem Twój filmik z przegrodą w misce olejowej
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... YxcTITHm98
Jesteś geniuszem

VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
brakuje Ci co najmniej 4sekund
race chrono 1:55
dzialaj dzialaj Daro, bo w naszej klasie juz prawie tylko NCeki
na spokojnie jak bede w domu poszukam fotek z tej przegrody.

dzialaj dzialaj Daro, bo w naszej klasie juz prawie tylko NCeki
na spokojnie jak bede w domu poszukam fotek z tej przegrody.
strona 45
dobrze, że się temat nawinął. Pozwolisz, że wykorzystam pomysł i u siebie zrobię coś podobnego z miską?
Klapka uchyla się w obie strony czy tylko w jedną?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
spoko, korzystajcie;) klapaka otwiera sie w jedna stronę, spowrotem olej wraca szparami miedzy miska a przegroda, dlatego tam juz punktowo zlapalem blache.
wiesz ze pompa pompuje pare litrow na sekunde i z zebranego oleju z przegordy zabierze ssak olej w ciagu jednej moze mniej sekundy i potem na babajadze ktora sie jedzie prze 5s bedzie nadal sucho pod ssakiem? jedyne rozwiazanie to lac olej ponad stan i tyle. z tego co wiem jackkpl zrobil przegrode i to kompletnie nic nie dalo. teraz leje ponad stan i jest ok. do tego czujnik cisnienia oleju wpiety w odciecie zaplonu i masz jakakolwiek kontrole nad tym.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
No ale jak widać u misiaka to działa,upala to auo na TP nie od dziś i silnik żyje,a inne padaja 
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
no to jest jakis argument.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Wydaje mi się, że seryjnemu kaelowi wcale dużo nie brakuje. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Mazda odwaliłaby aż taki bubel z miską olejową. Podejrzewam raczej, że na dzisiejszych oponach auta robią większe przeciążenia boczne, niż Mazda założyła sobie zapas te 30 lat temu podczas projektowania K-serii. Znak czasu, i tyle.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
A czy nie łatwiej, byłoby powiększyć miskę? Np do 5,5 albo 6 litrow. Gdzieś już widziałem taki zabieg i nie wiem czy nie w nissanie jakimś.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Zawsze jakiś pomysł, ale...
Miska jest też urządzeniem do chłodzenia oleju. Ilość oleju i powierzchnia oddawania ciepła jest ustalona. Jak powiększymy ilość oleju niewspółmiernie do powierzchni oddawania ciepła, to olej będzie to ciepło akumulował.
I nie mówicie mi o chłodnicy oleju w k-serii. Wymiana ciepła pomiędzy olejem 120* a cieczą chłodzącą 95*? No żart. To raczej nagrzewnica, żeby olej się szybciej nagrzał do temperatury pracy
Miska jest też urządzeniem do chłodzenia oleju. Ilość oleju i powierzchnia oddawania ciepła jest ustalona. Jak powiększymy ilość oleju niewspółmiernie do powierzchni oddawania ciepła, to olej będzie to ciepło akumulował.
I nie mówicie mi o chłodnicy oleju w k-serii. Wymiana ciepła pomiędzy olejem 120* a cieczą chłodzącą 95*? No żart. To raczej nagrzewnica, żeby olej się szybciej nagrzał do temperatury pracy

- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Ale powiększając miskę, zwiększy się jej powierzchnia chłodzenia. Nie mogę znaleźć tej fotki ale chodzi mi o to, żeby nie robić jej głębszej ale rozbudować na boki. Dospawać swego rodzaju dodatkowe miski po obu stronach głównej miski. Każda po powiedzmy 0,75litra w sumie dałoby to 1,5 litra oleju więcej i nawet przy długiej jeździe w zakręcie, oleju w niej będzie na tyle dużo, że smok będzie w oleju zawsze umoczony.
Ot taka wydumka
Ot taka wydumka

- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
tutaj chodzi o przeciążenia i pochył samochodu ( zawias ) Misiak ma sztywno i nisko przez co tez olej mniej odchodzi na bok. Poza tym jak pisano wyżej te silniki mają już ponad 20 lat przelatane ponad 200.000 km i więcei . Każdy zabieg poprawi i wydłuży żywotność motoru. K seria dobrze sprawuje si ena prostej na zakrecie również . Ja dałem
bo nie sprawdziłem oleju po 3 sesji. Jak zastukało to miałem minimum na bagnecie ( na zimnym silniku następnego dnia ) między min i max w Kl jest 0,8 L.
Wysoka temperatura , przechył auta mało oleju stare 25 letnie panewki i gotowe.
Sory za offa w temacie ale to dla potomnych mnie ta wiedzia kosztuje ponad 2000 zł i niech inni nie popełniają tego błędu.
Ps. KL robiący 2:10 na Poznaniu a robiący 2:00 to przepaść dla silnika i podzespołów .

Wysoka temperatura , przechył auta mało oleju stare 25 letnie panewki i gotowe.
Sory za offa w temacie ale to dla potomnych mnie ta wiedzia kosztuje ponad 2000 zł i niech inni nie popełniają tego błędu.
Ps. KL robiący 2:10 na Poznaniu a robiący 2:00 to przepaść dla silnika i podzespołów .
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
risto77 napisał(a):Nie mogę znaleźć tej fotki ale chodzi mi o to, żeby nie robić jej głębszej ale rozbudować na boki. Dospawać swego rodzaju dodatkowe miski po obu stronach głównej miski. Każda po powiedzmy 0,75litra w sumie dałoby to 1,5 litra oleju więcej i nawet przy długiej jeździe w zakręcie, oleju w niej będzie na tyle dużo, że smok będzie w oleju zawsze umoczony.
Dokładnie tak jest to rozwiązane w Nissanach i ładnie to widać od 42:25:
https://youtu.be/uxD71f1P8DI?t=2545
- Od: 4 sie 2008, 21:13
- Posty: 57
- Skąd: okolice Częstochowy
- Auto: Mx-3
Ciekawe ile dolewali oleju w swoich RX-8 paru okrążeniach
żeby nie doszło do zatarcia 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości