Historia:
Pierwszym autem które posiadałem było Audi 80 b4 kombi ,do poruszania sie po polskich drogach wręcz idealne ponieważ nie było czuć dziur ,zawieszenie było miękkie ,audi było od sprawdzonej osoby z rodziny która o nie dbała ale jednak to nie było to,czegoś mi brakowało.
Po sprzedaży Audi zacząłem poszukiwania ,początkowo myślałem o bmw e36,pozniej honda civic 5/6gen
ale ostatecznie padło na Mazde mx-3 1.6 16v w manual'u.
Największy nacisk był położony na to żeby Mx był przedliftowy ponieważ PODOBNO przedlift miał podwójny ocynk
Mazda była dość blisko ponieważ tylko w Ostródzie ,na miejscu dowiedziałem sie że była sprowadzona z Niemiec ,naprawy były przeprowadzane na bieżąco ,auto wizualnie było w stanie bdb,mechanicznie też poza kilkoma mankamentami ale co najważniejsze silnik nie brał oleju .
Ostatecznie autem wróciłem do domu ,Mazde posiadam juz ponad rok przejechałem około 13000 km.
Dance techniczne:
Rok produkcji: 1992 (PRZEDLIFT)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Rok Pierwszej re: 29.05.1992
w kraju od: 2007.01.08
silnik: 1.6 Sohc
moc maksymalna : 88km (65kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 135 Nm przy 4000 obr/min
Prędkość maksymalna : 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10.5 s
Przebieg – przy zakupie 199908 km ,obecnie 212365 km
Wyposażenie:
-Wspomaganie kierownicy
-Centralny zamek
-Elektryczne szyby
-Elektryczne lusterka
-Elektryczny szyberdach
-Spojler z pakietu v6
-Fotele kubełkowe (seryjne)
Naprawy i Wymiany
Niestety nie zapisywałem przy jakim przebiegu były przeprowadzane wymiany (poza wymianą rozrządu)
-Tarcze hamulcowe wentylowane,nawiercane i nacinane Mikoda GT
-Klocki Hamulcowe TRW
-Chłodnica (poprzedni właściciel)
-Kable zapłonowe JANMOR (poprzedni właściciel)
-Tłumik końcowy (poprzedni właściciel)
-Amortyzatory Kayaba od Mazdy 323f BG
-Płyny,Filtry,Olej Mobil Super 2000 półsyntetyk 10w40
-Sprężyny obniżające Jamex -40/-40
-Silniczek spryskiwacza tył od Mazdy 323f BG
-Tłumik środkowy ori Mazda mx3
-Uszczelka Tłumika środkowego mazda mx3
-Rozrząd 208250km
-wymiana oryginalnych kabli głośnikowych na grubsze od wzmaka
-Łączniki stabilizatorów tył
-Końcówki drążków kierowniczych
-Szpilki M12X1.5 RADEŁKO 13mm całkowita dł.68mm WŁAŚCIWOŚCI 10.9
-Żarówki Philips H4 Xtreme Vision 130%
-Konserwacja spodu Cortaniem F i podkładem antykorozyjnym
-zeszlifowanie rdzawego nalotu z wnęk nadkoli/Cortanin F/podkład/kolor
-Wycieraczki przód OXIMO
i pewnie kilka drobiazgów mi umknęło
Modyfikacje:
-zaklepanie rantów tył
Mechanicznie:
-Końcówka tłumika Remus
Zawieszenie:
-Amortyzatory KYB
-Sprężyny JAMEX -40/-40
Felgi/opony
-Felgi Dezent C 16" 9J +dystanse tył 7mm
-opony Bridgestone/Kumho 205/45/16
Styling:
-Boczne i przednie kierunki pomalowane farbką do witraży TAMIYA
-Usunięte chlapacze przód/tył
-Usunięta Tylna wycieraczka
-Kierunki ala USDM zrobione pod przełącznik 2pozycyjny
-Wachacze i belka pomalowana na złoto
Audio:
-Radio Alpine CDE-180rr
-Głosniki Przód magnat Car Fit Style 162 200 watt podpięte pod radio x2
-Głosniki Tył magnat Car Fit Style 162 200 watt podpięte pod wzmaka x2
-Wzmaczniacz Magnat Edition Two 500 watt
-Tuba Basowa Magnat Streetracer 3000 XXL 1000 watt podpięta pod wzmaka
-Kompletne okablowanie pod car audio
Wnętrze:
-Wskazówki od licznika pomalowane na czerwono
-Żarówki od licznika wymienione na zwykłe bez zielonych oprawek
-Podświetlenie wnętrza BIAŁY LED
-Usunięcie zbiorniczka od spryskiwacza tył
-Kieszeń pod radio
-Dywaniki NoName na zamówienie pod wymiary mx-3
-Oryginalna gałka skrzyni biegów od 323f BG
2014 Aluett,ambery
2014 JAMEX -40/-40
2015 Dezent C 16"9j
2015 Polerka 3-etapowa Menzerna
1 Heavy Cut Compound
2 Medium Cut Polish
3 Super Finish
2015 Woskowanie/KROPELKOWANIE
ULTRAWOSK AutoLand
