Mazda 323C BH Z5 '94 KJS edyszyn

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Juni » 5 kwi 2015, 00:26

Mazda 323c 94r. Silnik: Z5

Jako że postanowiłem hobbystycznie pojeździć po imprezach typu KJS kupiłem takie oto 323c, jako że było niedaleko i za dobrą kasę. Gościu jeździł w amatorskich rajdach i już trochę porobił, tylko zabrał kierownicę kubły i pasy dla siebie. Oprócz tego że kupię te rzeczy pod siebie to w planach jedynie mody osiągów, estetyka drugoplanowa. Kiedyś się inaczej obklei jak przyjdzie ciekawy pomysł. Będę aktualizował i relacjonował co się dzieje i jak to wypada na tle konkurencji.


11075966_859914854071589_1249393260_n.jpg
Zakup


Mody:
– Wysprzątane wnętrze
– Sprężyny weitec
– Przelot
– Płyta pod silnikiem
– Rozpórka górna przód


Planowane mody

– Montaż kubełków z pasami szelkowymi
– Remont zapasowego silnika, który był w gratisie do auta i wyciągnięcie z niego co się da, późniejszy swap. (Chętnie dowiem się jakie są możliwości jeżeli ktoś już coś modził)
– Ulepszenie układu hamulcowego (czytałem już o zaciskach z mazdy 6)
– Twardsze zawieszenie na przedniej osi (Jakiś gwint prawdopodobnie)
– Montaż skrzyni z krótszymi przełożeniami
Podpowiedzi mile widziane. ;)

Edit 13.04.2015

12.04.2015 Auto wróciło do sportu i zajęło oszałamiające 23 miejsce w generalne (5 na 6 w klasie) ze mną za kierownicą w pierwszej tego typu imprezie. Nerwy mnie zjadły i strąciłem aż 5 słupków, ale frajda była duża i w następnych imprezach planuję pokazać progres

;)
Poniżej zdjęcia
10321151_967277553307005_7226602509679642884_o.jpg
Kwiecień Mistrza 2015
10452958_967277529973674_6249950775161077217_o.jpg
Kwiecień Mistrza 2015
11154925_967477926620301_2612929545265082036_o.jpg
Kwiecień Mistrza 2015
Ostatnio edytowano 13 kwi 2015, 20:27 przez Juni, łącznie edytowano 4 razy
Juni
 

Postprzez Bartg » 6 kwi 2015, 18:54

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Prosiłbym wgrać zdjęcia na serwer MS opis w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089) , bo z tego dziwnego serwera mogą zniknąć :) Auto kojarzę z różnych filmów na jutubie, fajnie że trafiło na forum. Skrzynię polecam od silnika B3, jest krótsza od tej seryjnej (trójka do ~120) :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Juni » 22 cze 2015, 13:49

Auto wzięło na przełomie 20/21 czerwca 2015 udział w kolejnym KJS'ie. Mimo zdeterminowanej załogi sprawy techniczne zawiodły i nie ukończyliśmy rajd rezygnując po drugiej pętli. Na pierwszej próbie popełniłem głupi błąd myląc żółtą tablicę z czerwoną, zwolniłem zbyt wcześnie. Na drugiej próbie przy sporej prędkości otworzyła się maska rozbijając przy tym pół szyby, tak że pilot nic nie widział. Mimo wszystko jechaliśmy dalej. Ukończyliśmy tak dwie pętle z myślą: "Aby do mety, na wyniki jeszcze nie jest czas". Na dojeździe do drugiej komansacji pękł pasek klinowy od alternatora i mazda powoli traciła życie. Szkoda że taka pierdółka potrafi skutecznie unieruchomić samochód. Zebrałem jako kierowca ważne doświadczenie jadąc pierwszy raz na szutrach i pierwszy raz w nocym rajdzie. Atakuję teraz sesję na uczelni i zabieram się za naprawę.
Kolejny planowany start MiniMax 17 lipca w Legnicy.
Poniżej kilka fotek

11222676_898968403504494_2927916934482393933_o.jpg
KJS Noc świętojańska 2015
11423693_907161219330111_7762211328092663367_o.jpg
KJS Noc świętojańska 2015
11349996_904715199591554_1196841521_n.jpg
KJS Noc świętojańska 2015
11651098_904715072924900_868999740_n.jpg
KJS Noc świętojańska 2015
Juni
 

Postprzez Gared » 23 cze 2015, 07:09

Odnośnie hamulców to zwrotnice od 323f ba gt to konieczność, jeśli chcesz hamulce z m6. Możesz rozważyć przejście na pięć śrub, będzie łatwiej dobrać tarcze. Kolejnym modem jest pompa hamulcowa i serwo z xedosa 9. I to w zasadzie tyle, grzebanie w tylnych jest bardziej problematyczne.

Co do silnika to tutaj dość standardowo w grę wchodzi swap na bp i dalsze grzebanie w tym silniku. Tutaj masz temat co można wydusić z wolnossaka:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=49&t=59457
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez PeKa » 23 cze 2015, 09:57

Oho! To co lubie <spoko> Będę śledził i powodzenia w startach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Juni » 21 lip 2015, 09:19

Szyba wymieniona, pasek założony, wpadły felgi 15 z oponami Maxsport Extreme VR1-R 195/50/15 na przód i jakieś tam letnie 15 na tył. Różnica? Kolosalna, udało się ukończyć na 4. miejscu w klasie ze stratą 8s do podium. Nie obeszło się bez problemów technicznych, padły hamulce z tyłu i dochamowania były "wyzwaniem". Mimo wszystko jak na trzeci start, słabsze auto o średnio 30 kucy i mniejszy staż impreza na duży plus, jeździć po byłych oesach Rajdu Polski, bezcenne.
Plan na najbliższą przyszłość:
– Dokupić drugą parę VR1'ek
– Poszukać krótszą skrzynię z 1.3, gdyby z dolnośląskiego ktoś coś miał pw :P
Czekamy na kolejne odliczanie 5..4..3..2..1 ;)
Poniżej kilka fotek
11174440_10206126247586685_2048357430301894715_o.jpg
MiniMax 2015 Runda 1.
11698660_907044372684699_5026140659515913550_n.png
MiniMax 2015 Runda 1.
11728926_10206126165864642_5276908374873062411_o.jpg
MiniMax 2015 Runda 1.
Juni
 

Postprzez Xionc » 22 lip 2015, 19:45

Ale fajnie, jeszcze nie widziałem, żeby się ktoś Ctką ścigał :) Miałem taką, ale 1.8, chociaż dobrze nie wspominam tego silnika. Teraz tak, co to zawieszenia to najtańszym i najlepszym modem będzie tylna górna rozpórka, zresztą jak w każdym HB. Co do silnia, to japońskie wersje miały 110 HP, więc tyle da się wyciągnąć na pewno. Tylko pytanie to samo co zawsze – jakim kosztem. Ale ja kibicuję!
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy