Mazda 323 BG B6 GT '94 special by blackbull

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez blackbull » 27 maja 2015, 00:18

Witam wszystkich forumowiczow jako ze juz od kilku lat istnieje na forum(wczesniej o innym nicku) i moja Mazda (piata w kadencji)nie chce się sprzedać postanowiłem założyć o niej wątek bo chyba juz zostanie na długo....

Mazda 323 BG 16.16 V GT special
Rok produkcji 1994
Przebieg 228 000 km
Moc 88 km

Wyposażenie:
El.szyber dach (szklany :D )
Uchylne tylne szyby
Szyby manual
Lusterka manual
Wspomaganie kierownicy
Centralny zamek

Jako ze Mazda miała być tylko chwilowo w moim posiadaniu (w przerwie miedzy kontraktami) przeprowadzone prace były raczej prowizoryczne niestety nie mam zdjec z ich przebiegu:
-wymiana klocków przód
-wymiana Oleju Mobil 10w40 i filtra
-alufelgi i opony 195/50/15
-skręcanie, wymiana spinek w boczkach itp
-zamontowanie audio (radio mp3 JVC głośniki JVC wzmacniacz jakiś tam dwu kanałowy i skrzynia basowa aktywna Crunch)
-kiepsko zrobiona zaprawka tylnego nadkola(ale juz to opanowalem u kolegi w Civicu wyszło zaje...)
-naprawa przedniego zderzaka tak aby wisiał i nie straszył (za pomocą wkrętów, blach ALU i kilku warstw szpachli jakby tego było malo bazy starczyło tylko na połowę <glupek2> ) oczywiście zderzak wyleci w pierwszej kolejności
-prowizoryczna naprawa lewego przedniego kielicha założona rozporka
-zbieżność
-sprężyny obnizajace

Plany:
1. Doprowadzić auto blacharsko do stanu bdb (nowe progi reperaturki i przednie błotniki zabezpieczenie podwozia wyspawanie kielicha itd)
2. Skompletować środek w stanie nienaruszonym(brakuje zaslepki przycisku tylne boczki z dziurami po jakimś wiejskim tunerze i jego glosnikach naprawa fotela kierowcy itd)
3. Metamorfoza zawieszenia (poliuretany, gwint, większe chamulce itd)
4. Swap silnika(myślałem nad klze ale pewnie będzie SWAP z GTX albo bp i turbo bądź kompresor)

Wszelkie prace mam zamiar wykonać w większości samodzielnie z pomocą forum prace myślę ze ruszą ostro za jakieś pół roku(potrzeby worek pieniędzy trzeba go najpierw zarobić) i wtedy mam nadzieje ze Mazda trafi do projektów. Oczywiście mile widziane wasze rady
Załączniki
DSC_0003.JPG
DSC_0002.JPG
IMG_20150522_190516.jpg
Trochę syf...
Ostatnio edytowano 30 maja 2015, 01:56 przez blackbull, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 16:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez Bartg » 28 maja 2015, 20:21

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Prosiłbym dodac więcej zdjęc i przede wszystkim rozbudować opis, bez tego nie przejdzie.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez blackbull » 31 maja 2015, 18:55

W sobotę po raz kolejny byłem na stacji diagnostycznej ponieważ auto ściąga raz w lewo raz w prawo w zależności w która strone skręcone są kola przy ostrym ruszaniu może to być wina niskiego zawieszenia? Na przeglądzie wszystko było ok jedynie delikatny luz na kolumnie
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 16:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez jaaco » 31 maja 2015, 22:56

Prędzej to wina źle ustawionej zbieżności
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez blackbull » 31 maja 2015, 23:37

Zbieżność była ustawiana potem jeszcze w drugiej stacji byłem sprawdzić i nic nie ruszali stwierdzili ze jest idealnie przód i tył męczy strasznie taka jazda
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 16:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez rafał88 » 31 maja 2015, 23:40

Wg mnie to wina opon moze byc. Drogi jakie tam u siebie masz? Sa koleiny po Tir'ach ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez blackbull » 31 maja 2015, 23:54

To nie jest wina dróg opon tez nie...czasem przy skrecaniu strzelają sprężyny może to być przyczyna? Jak startuje na skręconych kołach w lewo to ciągnie w lewo jak w prawo to w prawo na prostych kołach można puszczać kierownice i jedzie prosto
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 16:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez Eklerek323f » 1 cze 2015, 00:14

Sprężyny strzelają jak są pękniete, przynajmniej moja peknieta strzelała i robiła niezłe spustoszenie wewnatrz kielicha :|
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez blackbull » 1 cze 2015, 00:27

Sprężyny są cale ogólnie wszystko wygląda w porządku w zawieszeniu nie ma luzow itp jutro skocze do kolegi na podnośnik i wszystko przebadam jeszcze raz
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 16:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez Eklerek323f » 1 cze 2015, 00:34

No chyba ze poszły poduszki amortyzatorów ale nie wiem czy one strzelają <co?>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez MIRAS M6 » 1 cze 2015, 00:35

A ja podejrzewam wysypane łożyska na mcphersonach i dlatego kiera nie wraca i ściąga auto.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez rafał88 » 1 cze 2015, 00:39

Dokladnie, moga byc lozyska zwalone ,ale wogole nie wskoczyly ... Najlepiej wyjac calosci sprawdzic albo wymienic.,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Jasoon » 1 cze 2015, 21:35

Też postawiłbym na łozysko amotryzatora... Co to za zawieszenie tam masz? krótsze springi czy jakiś kit?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 21:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez Piotr89 » 2 cze 2015, 08:40

Też stawiam na łożyska kolumny mcpersona <ok>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez blackbull » 6 cze 2015, 13:12

Mazda na sprzedaż za 1000zl w poniedziałek wyjezdzam i muszę się pozbyc 798704222
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 16:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez rafał88 » 6 cze 2015, 21:05

:|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy