Mazda 323F BA Z5 '97 – powrót do przeszłości

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez amhp » 1 sie 2014, 14:21

Witam
Na wstępie witam wszystkich ponownie... ale, dlaczego ponownie? :) bo...jakiś czas temu miałem już taką samą maździe, jednak była po dachowaniu z mojej winy i nie dało się jej odratować ... :) międzyczasie 'przeszedłem' przez mx-3 k8, civic 1.4 is ... ale nie dało mi i musiałem wrócić do 'efki' :)

viewtopic.php?f=312&t=122618 <– poprzednia mazda :)

Jeżeli choć trochę mi się ją uda zrobić tak jak poprzednia efke, będę bardzo zadowolony, czas pokaże, czy będę w nią inwestował czy oddam ją komuś na rzecz sprowadzenia sobie V6 :)

Mazda kupiona w Polsce w czerwcu 2014 z 'licznikowym przebiegiem' 195 000.

Mazda 323F BA Z5
przebieg licznikowy – 195 000
Pierwsza rej. samochodu – styczeń 1997.
Kolor: 12H (Oriental Red Mica)

zmiany po zakupie:
*używane opony Firestony ok. 7mm bieżnika 4szt
*zmiana prawej przedniej lampy + wyregulowane oświetlenie obu lamp
*nowe tarcze + klocki przód tył
*nowe przewody paliwowe
*nowe przewody hamulcowe
*olej Mobil1 10W40

wygląd zewnętrzny
*oświetlenie h1 osram cool blue hyper + postojówki osram cool blue
*ledowe ośw. tablic rej.

wygląd wewnętrzny
*podświetlanie przełączników na niebiesko (led)
*podświetlanie przełącznika ogrzewania szyby (led) + nawiewy (led)
*led w głównym podświetleniu wnętrza
-Generalnie dużo ładniej to świeci niż oryginalny zielony 'kondonowo żarówkowy' kolor...

Z informacji od sprzedającego dało się uzyskać nast. informacje o naprawach:
-rozrząd zmieniony ok. 20 000tyś temu + pompa wody, pasek od alternatora też wygląda jak ... nowy
-amortyzatory 4szt.
-sprężyny 4szt.

..po oględzinach, wynika że samochód stał sporo czasu....z usterek, nie odsuwała się przednia prawa szyba (ani zasuwała), przyczyną był uszkodzony przełącznik główny (od strony kierowcy) który znalazłem cudem 'na złomie'. Szyba się odsuwa ale już nie zasuwa, także przełącznik który mam najprawdopodobniej też jest uszkodzony, ale puszcza on obieg i przełącznik pasażera jest już w pełni funkcjonalny :) Lusterka elektryczne, nawet sprawne. Brakuje mi trochę szyber-dziury. Nie dziala regulacja jednej lampy (lewej), reg. oświetlenia sprawna jak i reszta.

obecny przebieg: 198 000 tyś – zaczęło coś się odzywać z prawego przedniego koła (coś delikatnie piszczy przy skręcie i po chwili jazdy przestaje)... Mimo zmienionych amortyzatorów odzywa się lewy tył (coś puka na nietypowej nierówności) oczywiście nie do wybadania na szarpakach. Jeżeli okaże się że autko zostaje poleci cała zaniecha z tył.... podkreślam, cała :) Po teście " na max skręcone koła" lewo prawo, przeguby – cisza. Wycieków brak. Zapocony dół. Prawdopodobnie zrobione uszczelnienie bądź to 'delikatne zapocenie'. Płyn chłodniczy w bdb stanie. Węże nie puchną ani nie cudują (uprzedzenie po mx-3 V6...)

Blacharka generalnie wizualnie na 1 rzut oka dobrze zachowana jak na te lata od przednich słupków po sam koniec oryginał... aczkolwiek ranty drzwi, odprysk bezbarwnego na tylnym zderzaku wymagają poprawy jeszcze w tym roku :) błotniki przód zmieniane, maska oryginał (do zmiany). Wszystkie szyby posiadają takie same oznaczenia – tył carlex, co ciekawe na oznaczeniu wszystkich szyb widnieje 08... ? zagadka :)

Klimatyzacja nie sprawna, układ przeczyszczony, chłodnice klimatyzacji dostałem 'w komplecie' z samochodem, wynika że jest w porządku, trzeba ją jednak zamontować i napełnić, wtedy będzie wiadomo co i jak :) Z mocowaniem jest problem, bo ukręciła się śruba w aluminiowym otworze mocującym (ten od dołu) i jest ~nie-lada~ kłopot z usunięciem starej ukręconej śruby.

Podłoga w stanie – średnim, wszechobecny powierzchowny nalot korozji, ostatni dzwonek do oczyszczenia i zakonserwowania. Po oględzinach brak dziur i innych historii 'powypadkowych'.

Środek zachowany w stanie.... idealnym :) wszystkie zaślepki, fotele jak świeżo wyprane :D podsufitka igła, plastiki i schowki, schoweczki – na miejscu :)

Obecnie radyjko Pioner DEH x3500ui + 5x7 głośniki GM + puszczone kable pod głośniki do półki i do tuby ew. wzmacniacza ..... głośniki w półce 'chwilowo', w wolnej chwili przekładka starej (takiej samej) półki z mojej starej efki (nie uznaje głośników w półce)

PLANY:
*znaczki na poliftowe
*przyciemnienie wszystkich szyb jasną folią
*przyciemnienie lamp przednich w środku
*zakup 17' felg (biała 'szprycha' lub jakiś ładny rancik do spolerowania)
*"koncertowe" nagłośnienie
*pakiet MS progi + dokładka + 'chlapaki' + lotka
*liczniki MOMAN INDIGLO BLUE
*halogeny clear + kierunki
*centralka z pilota + domykanie szyb
*gałka zmiany biegów ori
*malowanie wnęk zderzaków (po zakupie ms pakiet) na czarno
*wydech (jakiś przyjemny pomruk pasujący do Z5)

Amortyzatory po przeglądzie ok. 80-70 %, hamulce idealne, waga 1023 kg z kierowcą i 1/4 baku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

szału nie ma, ale być może będzie ;D Fajna wersja do porobienia, silnik szałowy nie jest ale dotąd wystarczał, codziennie użytkowane, po miesiącu przejechane ok. 3 tyś km. i jeździ, odpukać, olej jeszcze jest i nie kopci :) silnik wygląda na najzdrowszą mechaniczną część samochodu.
amhp
 

Postprzez Bartg » 1 sie 2014, 15:12

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Coś jednak mają w sobie efki, chociaż większość zamienia Z5 na V6 :) Z tą masą to bardzo optymistycznie gdzieś waga pokazuję, w 1123 to prędzej bym uwierzył ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez amhp » 1 sie 2014, 15:25

..badanie robione na stacji diagnostycznej PanMar Krosno, ciekawi mnie też masa pojazdu, popołudniu wrzucę zdjęcie wydruku całego badania, myślę że może być jakieś przekłamanie na badaniu, tym bardziej! że jest to wynik z kierowcą (co prawda cherlawym diagnostą, no ale jednak).... sam zapytałem czy to 'prawdziwa waga'; odpowiedź jednoznacznie że tak tak... chociaż.... sprzęt powinni mieć 'ok' bo ruch mają nonstop ... sam nie wiem :)
amhp
 

Postprzez Bartg » 1 sie 2014, 15:29

1/4 baku + kierowca to jakieś 80-90kg, czyli suche auto musiałoby ważyć z 930 kg, a to nierealne, moja w dowodzie ma 1045 kg, a jest sporo mniejsza od F.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez amhp » 1 sie 2014, 19:35

a więc zamieszczam to co obiecałem, co myślicie o tej masie całkowitej pojazdu? ....

Obrazek

Obrazek
amhp
 

Postprzez adis555 » 1 sie 2014, 19:47

Bartg napisał(a):1/4 baku + kierowca to jakieś 80-90kg, czyli suche auto musiałoby ważyć z 930 kg, a to nierealne, moja w dowodzie ma 1045 kg, a jest sporo mniejsza od F.



Fajna efka. <spoko>
Bartq, na wielkość auta nie możesz patrzeć. Moje MX-3 ma w dowodzie 1145 kg z 1.8 , podczas gdy MX-6 z 2.5 1190 kg <ok>
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Bartg » 1 sie 2014, 20:01

Wiem, ale 323C to to samo co F tylko mniej, więc Efka nie może być lżejsza, chyba że ruda ją zeżarła <rotfl>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rafał88 » 1 sie 2014, 20:52

A jednak wrocil i to do Efki :P Taka jak moja <spoko> tylko na glebe ;) a felgi <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy