Mazda 323 BG GTX BP-T 4WD '89 – "Czarnulka"
Sprawdz pod maska(w.eFce byla w okolicy podszybia)czy nie jest tylko rozłączona wtyczka od pompy ABS.
(ze względu na jej awarie lub jazdę torową poprzedniego właściciela)
Wysłane z mojego WT19i
(ze względu na jej awarie lub jazdę torową poprzedniego właściciela)
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
A jak nie to, to czujniki ABS. Swoja droga jak na ABS to dziwnie wyglada ta kontrolka, bardziej jak od jakiegos stabilizatora toru jazdy No ale jedno z drugim powiazane
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
czarek1991 napisał(a):A jak nie to, to czujniki ABS. Swoja droga jak na ABS to dziwnie wyglada ta kontrolka, bardziej jak od jakiegos stabilizatora toru jazdy No ale jedno z drugim powiazane
Nie jest dziwna. Taka sama jest w mx-3. BTW. Klasyk petarda.
By L9.
Moze i tak. Mam na codzien stycznosc z MX-3 z 95r i tam jest juz zwykla kontrolka z napisem ABS
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
kontrolka wygląda jak od kontroli trakcji ale to faktycznie abs u siebie tez mam z tym problem. w tym miechu zamierzam obadać temat i dam Ci znać jak dojdę. stan podłogi masz fajny, duzo lepszy niz mój. koniecznie sprawdź tylne kielichy bo tam lubią siedzieć chochliki.
DARO MAZDA 323 napisał(a):Ja bym juz brał urlop i dłubal. Szkoda ze tak daleko bym podjchal.
Niestety nie przejdzie Szef to straszny (cenzura)... Ot, uroki pracy u siebie
Jak będziesz przejazdem w Krakowie to zapraszam.
czarek1991 napisał(a):Swoja droga jak na ABS to dziwnie wyglada ta kontrolka, bardziej jak od jakiegos stabilizatora toru jazdy
Podobna była moja pierwsza myśl. Bałem się, że jest to powiązane z napędem. Tylko, że nie odczułem żadnych objawów podczas jazdy. W sumie ABS też się nie załączał
misiak89-89 napisał(a):...stan podłogi masz fajny, duzo lepszy niz mój. koniecznie sprawdź tylne kielichy bo tam lubią siedzieć chochliki.
Sprawdzę, miałem 323f BG GT z '91 roku na żyletki i niestety blacharka była tragiczna. Także temat jest mi znany Część gratów nawet do tej pory leży i czeka w zapasie.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Widzę super nabytek i niezła bazę. Ale bez inwestycji się nie obejdzie szkoda że za granicą takie cuda doprowadzają do takiego stanu ale przynajmniej przez to mamy szanse zakupić będziemy grzebać może się uda coś zorganizować z Nemkiem bo będzie duuuuużo do odnowienia
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):będziemy grzebać może się uda coś zorganizować z Nemkiem bo będzie duuuuużo do odnowienia
Oj będziemy, i to bez pośpiechu A Nemka i tak muszę nawiedzić z BA.
Xionc napisał(a):Gratuluję i zazdroszczę!
A podziękował, mordka 2 tydzień cieszy mi się dzień w dzień
Sprawdziłem datę produkcji po VIN'ie, wychodzi 12.12.1989. Jako, że byłem w ASO podpytać o kilka gratów, to przy okazji dopytałem o sprawdzenie daty (niekoniecznie dokładne dane dostaje z tych ruskich dekoderów). I zonk, w Krakowskiej Andorze nie udało się znaleźć... Ale miła Pani obiecała po weekendzie majowym sprawdzić w centrali i oddzwonić. Także oficjalnie Czarnulka urodziła się 12.12.1989 A Krakowskie ASO Andora zatarła w pamięci nieudolne działania Kieleckiej Matsuoki.
Zobaczymy czy uda mi się w najbliższym czasie potwierdzić chociaż część danych z książki serwisowej. Jak by nie patrzeć, żaden Polak w niej jeszcze nie grzebał, a w Szwajcarii ładne kary nakładają za takie praktyki.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Jak coś to mam działające EPC na europe więc możemy coś posprawdzać czy to np nie jest jakaś wersja specjalna
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Fajna Mazda, trochę musisz włożyć w nią serca i pracy ale odwdzięczy się z nawiązką.
BF i BG GTX/GTR to bardzo wyjątkowe modele które dają dużo frajdy z jazdy i są do tego bardzo nie pozorne. Mam nadzieję że nie będziesz "piszczeć" nią z 4 butów bo wiesz co może się stać
Widzę że masz MBC, ile obecnie ładuje boosta? ile takie w CH chodzą, jeśli można na pw bo od dłuższego czasu nie mam czasu nawet przeglądać ogłoszeń?
BF i BG GTX/GTR to bardzo wyjątkowe modele które dają dużo frajdy z jazdy i są do tego bardzo nie pozorne. Mam nadzieję że nie będziesz "piszczeć" nią z 4 butów bo wiesz co może się stać
Widzę że masz MBC, ile obecnie ładuje boosta? ile takie w CH chodzą, jeśli można na pw bo od dłuższego czasu nie mam czasu nawet przeglądać ogłoszeń?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Witam
Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna, silnik słychać popychacze zaworowe, zmień rozrząd, zmień olej na 10W60 lub 15W50, sprawdź ciśnienie cylindrów. Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej.
Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna, silnik słychać popychacze zaworowe, zmień rozrząd, zmień olej na 10W60 lub 15W50, sprawdź ciśnienie cylindrów. Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej.
Mniam GTR 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
krzynio napisał(a):Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna
Aha! Nie wiedziałem.
Jeśli szklanki Ci przeszkadzają, to można je wyjąć, rozebrać i dokładnie umyć. Wraz z wymianą zaworka i jego sprężynki, oraz zastosowaniem 0W40 (i umyciem ultradźwiękowo głowicy) w wolnossącym BP, który nie rokował poprawy, jednak pomogło.
krzynio napisał(a):Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej.
Na co zwracać uwagę?
the right man in the wrong place...
Garbage1989 napisał(a):Jak coś to mam działające EPC na europe
I dopiero teraz się o tym dowiaduje
Cukierek napisał(a):Mam nadzieję że nie będziesz "piszczeć" nią z 4 butów bo wiesz co może się stać
Niestety wiem, sama świadomość konsekwencji jest straszna
Cukierek napisał(a):Widzę że masz MBC, ile obecnie ładuje boosta?
Dużo nie zdążyłem pojeździć biorąc pod uwagę brak tablic, także z tego co mi się kojarzy jakieś 0,3-0,5.
O resztę zapytaj Brata, dostał już stosowne info. Ale chyba nie ma czasu odczytać
Pamiętam jeszcze Twoją BF GTX z Sochaczewa, szkoda że sprzedałeś. Dobrze, że słuch o niej nie zaginał
krzynio napisał(a):Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna
Dobrze wiedzieć
krzynio napisał(a):zmień rozrząd, zmień olej na 10W60 lub 15W50, sprawdź ciśnienie cylindrów. Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej.
Rozrząd w planach najbliższych, tak samo jak olej w silniku i skrzyni. Skrzynia działa płynniej niż w mojej BA Co do oleju to nie wiem jeszcze jaka lepkość, ale zapewne coś z Motul'a wpadnie.
Paweł napisał(a):Jeśli szklanki Ci przeszkadzają, to można je wyjąć, rozebrać i dokładnie umyć. Wraz z wymianą zaworka i jego sprężynki, oraz zastosowaniem 0W40 (i umyciem ultradźwiękowo głowicy) w wolnossącym BP, który nie rokował poprawy, jednak pomogło.
Nie w tym sezonie Pawle, chce choć trochę pojeździć przed zimą
Lista spraw na teraz i tak jest spora
– łączniki stabilizatora tył
– amortyzatory tył
– komplet tulejek tył
– wieszak tłumika
– łączniki stabilizatora przód
– tulejki wahacza tylne
– hamulce tył
O kosmetyce nawet nie wspominam
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Michał88 napisał(a):I dopiero teraz się o tym dowiaduje
Przecież to nie żadna tajemnica nie ukrywałem nigdy tego ze mam takie zasoby Baaaa mam o wiele więcej dziwnych instrukcji serwisowych włącznie z manualami denso
Michał88 napisał(a):Co do oleju to nie wiem jeszcze jaka lepkość, ale zapewne coś z Motul'a wpadnie.
co do Motula to możemy podjechać do gościa który handluje motulem w krakowie bo kupuje u niego oliwę do moto a ze przewiozłem się tam z kumplem który tez go zna to miałem dobrze po cenie wiec można spróbować jeśli chciałbyś coś cenniejszego dla silnika z turbinką
Michał88 napisał(a):Lista spraw na teraz i tak jest spora
co do tego to też można zapytać w vakko na jugowickiej bo na firmę mam tam rabat dość gruby bo na niektóre elementy dostawałem taką cenę że nawet mechanicy po znajomości mi nie dali rady załatwić i okazało się że Valvoline'a Maxlife'a dostałem tam najtaniej a duuuużo się obdzwoniłem po krakowie i nawet po znajomości nie dostałem takiej ceny a hurtownia sprawdzona więc mogę śmiało polecić
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 olej załatwię w Ostr, niech na trasę do Krk ma już świeży. Chłopaki przy okazji zmienią w cenie Jak coś to wizytówka Wilka z Motul'a leży w schowku.
Do hurtowni możemy podskoczyć w najbliższym czasie.
Do hurtowni możemy podskoczyć w najbliższym czasie.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Jeśli chodzi o oleje do skrzyni to Ci napisze jakie lejemy do GTR później. Ewentualnie jak będziesz coś chciał zapytać to zadzwoń będzie szybciej
Mniam GTR 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Moim zdaniem podłoga niezaciekawa, ale do zrobienia. Z przodu pewnie będą dziury w okolic nóg kierowcy i pasażera i zeżarte progi wewnętrzne w tej okolicy. Generalnie najsłabiej chyba będzie wyglądało połączenie podłogi z progami. Zobaczysz po zdjęciu wykładziny. Zawieszenie z tyłu- pewnie luzów nie ma i jeszcze pojezdzi, ale gumy sztywne. Jesli oczekujesz dobrego komfortu i precyzji prowadzenia wahacze do wymiany. Ja mam takie w sedanie od 4 lat i przeglądy przechodzi, diagnosta aż się dziwi że wszystko takie sztywne, nawet za sztywne
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości