Mazda 323F BJ RF 2002r. 2.0 DITD

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Piter5700 » 5 lut 2013, 01:13

Neonixos666 napisał(a):Jeździłeś już bez klapek? jest różnica przy niskich obrotach? podkładki pod wtryskami wymienione?(są tam te same wadliwe co w mazda6). Też miałem taki syf a to wszystko przez EGR. Smok mogłeś odpuścić, raczej tam nie ma czego szukać.


Teraz już ponad 200km zrobiłem bez klapek ;) ale na niskich obrotach różnicy nie czuć, nadal tak jakby zamula, pewnie Mazda już ma takie wystrojenie w komputerze żeby oszczędzać silnik na niskich obrotach :P ale... dodając gazu na biegu jałowym dynamiczniej zwiększa obroty, więc niby różnica na dole powinna być, ale jednak zbytnio nie ma... :|
minimalna różnica jest po przekroczeniu 2k obr/min, ale zdziwiłem się gdy się okazało, że większa różnica jest po 3 tys... jakby jeszcze większego kopa dostawała niż przy 2.
Nie próbowałem jeszcze jazdy na opornikach, ale wszystko w swoim czasie ;)

aaaa podkładki mówisz... tego chyba nie doczytałem na forum... :|
to jeszcze też się zrobi ;)

dokładnie, ja EGR już wcześniej miałem okazję zaślepić, więc teraz już raczej dolot będzie czyściutki ;)
tym bardziej przy mojej ciężkiej nodze... <lol>

ja miałem dosyć niemiłą przygodę z rozrządem rok temu, pasek strzelił, więc stąd decyzja o sprawdzeniu smoka i jednak było warto, bo trochę opiłków na nim było... a podczas przymusowej wymiany rozrządu wyglądało na to że wszystkie ułamki dźwigienek zaworowych zostały wyciągnięte z silnika, ale jakieś opiłki widocznie zostały

A teraz po tej zimie, z jakże obfitymi opadami... SOLI DROGOWEJ mam problem z cieknącym zbiornikiem paliwa... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Neonixos666 » 5 lut 2013, 17:50

ogólnie powinien zacząć ciągnąć między 1.5 a 2 tyś. obr. Odkręć korek wlewu oleju na rozgrzanym, jak czuć spaliny to do wymiany podkładki a jak nie to olej je :P . Ogólnie klapki są po to aby spełnić normy emisji spalin, wywal kata za turbiną to dół powinien się poprawić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez misiek1 » 5 lut 2013, 22:59

Mazda bardzo fajnie prezentuje się na glebie:) Teraz tylko czekać lata i zakładać alusy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez Piter5700 » 5 lut 2013, 23:56

Neonixos666 napisał(a):ogólnie powinien zacząć ciągnąć między 1.5 a 2 tyś. obr. Odkręć korek wlewu oleju na rozgrzanym, jak czuć spaliny to do wymiany podkładki a jak nie to olej je :P . Ogólnie klapki są po to aby spełnić normy emisji spalin, wywal kata za turbiną to dół powinien się poprawić :P

ok sprawdzę ;)
jakiego kata...? :D
ja już mam przelot od filtra powietrza aż po końcówkę wydechu <lol>
a na niskich obrotach i tak brakuje dynamiki... chyba że się na wyższym biegu trochę poczeka aż 'turbina doładuje' to wtedy lepiej, ale jeszcze lepiej jak się zredukuje :P
W sumie to już się przyzwyczaiłem do trzymania obrotów powyżej 2 tyś ;) przynajmniej silniczek się nie męczy i budą nie trzęsie :P


edit:
narazie spalin nie czuć... a olej w normie, więc może do następnej wymiany oleju wytrzymają ;)
i trochę znowu pojeździłem i stwierdzam że nadal przy 70km/h na 5 biegu nie da rady wyprzedzać :P do przodu zaczyna ciągnąć od około 1800 obr/min.

Filmik jak teraz przyspiesza + lekki uślizg sprzęgła, ale tego pewnie większość nie zauważy :P :


misiek1 napisał(a): Teraz tylko czekać lata i zakładać alusy :D

Dokładnie :D jak dla mnie to zima nie musiała w ogóle przychodzić :P
a alusy... narazie mam tylko seryjne 15"... <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Piter5700 » 18 kwi 2013, 23:59

Zima minęła, więc czas zacząć wprowadzać kolejne zmiany ;)

Ofiarą padła listwa nad grilem, którą pomalowałem wcześniej na czarny mat, ale kamyczki zrobiły swoje i powstało kilka nieładnych odprysków... :| więc postanowiłem okleić folią carbon :)

W trakcie wyciągania listwy :P
Obrazek
Narzędzia pomocnicze: śrubokręt (do podważania listwy) i cienki stalowy drut z haczykiem na końcu (do pociągania za klipsy w listwie)
Obrazek
Gdyby ktoś nie wiedział to tak wyglądają te klipsy:
Obrazek
A tak sobie z nimi poradziłem:
Obrazek
można też wyrwać listwę, ale gwarantuję połamanie co najmniej 2 klipsów :P

W trakcie oklejania ;)
Obrazek

I po oklejeniu
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na tym nie koniec... ;) żeby z tyłu też coś się działo to przyciemniłem sobie lampy ;)
Obrazek

Żeby nie było, że teraz nic przez nie nie widać, zagrożenie ruchu itp. to mam też na światłach i różnicy w porównaniu do przedtem nawet w dzień wielkiej nie ma ;) może nawet na ciemnym kloszu lepiej widać różnicę jak się zapali światła :P
Obrazek

PS. W tylnych lampach mam wszystkie żarówki jeszcze oryginalne Made in Japan :D trochę czarne już, ale nadal świecą hahaha

A i bym zapomniał o wymianie żarówek w podświetleniach przycisków świateł przeciwmgłowych przednich i tylnego ;)
W miejsce maluteńkich żarówek zostały wlutowane diody :D które, jak widać na zdjęciu, teraz trochę mocniej świecą niż pozostałe przyciski :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Piter5700 » 29 kwi 2013, 16:41

Zdjęcia z pikniku motoryzacyjnego Automaster Show w Kamieniu Śląskim ;)
Obrazek
Obrazek

I w końcu miałem okazję się pościgać na 1/4 mili :D
Obrazek

Czas jak na "101km" i niestety mokrą nawierzchnię lotniska :| myślę, że i tak niezły ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Neonixos666 » 29 kwi 2013, 19:18

bardzo dobry wynik, ja miałem 17,33 ale było strasznie mokro niestety, na jakich opornikach?. Myślę że 17 da radę przełamać.
Na próbę przyciemnij przednie halogeny zobaczymy jaki efekt będzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Piter5700 » 30 kwi 2013, 08:14

Ja też niestety na mokrym torze :( oporniki mam 2x240 i 2x150 bo innych akurat nie znalazłem w sklepach elektronicznych :P czyli oporowość 48,75 :)

Nad tym samym myślałem ;) tylko muszę znaleźć trochę więcej czasu, bo z tego co na forum czytałem to zderzak trzeba zdjąć żeby halogeny zdemontować...

Dopisano 11 sie 2013, 13:39:

Nadszedł czas na kolejną wymianę oleju i przy okazji wymieniłem podkładki pod wtryskami :)
Były już nieźle wypalone ;)
Obrazek

Nowe podkładki + uszczelka pod pokrywę ;)
Obrazek

Niestety byłem zmuszony bak wymienić... a przy okazji konserwacja podwozia ;)
Obrazek

I przedwczesna wymiana klocków hamulcowych... wytrzymały około 20 tys. km... Teraz nowe już firmy Ate :D
Obrazek
Obrazek

No i polerka całej Madzi :)
Obrazek

Dopisano 21 sie 2013, 20:03:

A taki dźwięk ma mój 2.0 DITD ;)
http://www.youtube.com/watch?v=BuVs_DEl0Qc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Piter5700 » 25 wrz 2013, 20:13

A oto kolejna inwestycja ;)
Obrazek
Przełącznik wycieraczek z Mazdy 6 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez wilusjdm » 26 wrz 2013, 21:15

Podświetlenie tablicy zalatuję WT :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Piter5700 » 28 wrz 2013, 15:08

W podświetleniu tablicy mam zwykłe białe diody ;)
Żółte światło mi się nie podobało, bo zalatuje starością :P więc białe lepiej pasują ;)
a po drugie, to kolejna oszczędność prądu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Feretti » 6 mar 2014, 21:58

Bez mazdy nie ma jazdy brat :)
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 21:48
Posty: 6
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy