Mazda 323F Sportive BJ FS 02' Czarnulka – REANIMACJA str. 6 :D
Ogólnie spodziewałem się po Sportivie 2.0 FS w 323F BJ lepszych osiągów, ale w katalogach wyraźnie napisane, że od 0-100km/h to 9,8 s do setki, więc raczej to nie jest sportowy hot-hatch, tym bardziej że mam jeszcze 323F BJ 1.6 ZM, a tam do setki 11,6 s. wg. producenta, a podobnie przyspieszają obie. Może tylko z tym, że BJ w Sportivie powyżej 50km/h lepiej ciągnie , można troszkę ją przypałować. Narazie pozostaje mi wymiana rozrządu, oleje itp.
A tak na marginesie filtr paliwa masakrycznie ciezko dostać do Sportiva (filtr jest z koszyczkiem przytwierdzonym na stałe), a w sklepach motoryzacyjnych sprzedają wyłącznie sam filtr (tak jak w wersji przed liftingiem do 2000roku), dopiero na allegro.pl znalazłem firmy TOYO japoński oznacznie POM taki jak fabrycznie był montowany na taśmie produkcyjnej w fabryce w HOFU- koszt z przesyłką 65zł)
A tak na marginesie filtr paliwa masakrycznie ciezko dostać do Sportiva (filtr jest z koszyczkiem przytwierdzonym na stałe), a w sklepach motoryzacyjnych sprzedają wyłącznie sam filtr (tak jak w wersji przed liftingiem do 2000roku), dopiero na allegro.pl znalazłem firmy TOYO japoński oznacznie POM taki jak fabrycznie był montowany na taśmie produkcyjnej w fabryce w HOFU- koszt z przesyłką 65zł)

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
gerz50 napisał(a): tym bardziej że mam jeszcze 323F BJ 1.6 ZM, a tam do setki 11,6 s. wg. producenta, a podobnie przyspieszają obie.
Z tym się nie zgodzę. Zadbany FS w budzie 323F robi spokojnie 9 s do setki, a pomiędzy 1.6 a 2.0 jest około 2 sekundy różnicy na ćwiartkę, więc podobnie to one nie przyspieszają.
co do filtra to było na forum jak go wymienić...
co do przyspieszenia... FS robi 9-9,5 do setki – dla jednych wolno dla drugich szybko, miedzy 1.6 a 2.0 do 50 nie odczujesz różnicy ale dalej będzie ona coraz większa... ale tak jak pisałem to ma tylko 130 koni!!! jakby miała 200-250 to by jechała ale tyle nie ma
weź tą 1.6 i 2.0 obok, i zróbcie sprint to zobaczysz różnice
chyba że Twoje 2.0 nie jedzie 
co do przyspieszenia... FS robi 9-9,5 do setki – dla jednych wolno dla drugich szybko, miedzy 1.6 a 2.0 do 50 nie odczujesz różnicy ale dalej będzie ona coraz większa... ale tak jak pisałem to ma tylko 130 koni!!! jakby miała 200-250 to by jechała ale tyle nie ma
weź tą 1.6 i 2.0 obok, i zróbcie sprint to zobaczysz różnice
Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Moja mazda z włączonym TCS przyspiesza do setki w 9,7 s, z wyłączonym TCS w 9,16 s. Przyspieszenia na poszczególnych biegach zamieszczę później.
-
krzysiek_c_j
Do kolegi Bikusa pytanko:
Czy po wymianie olejów, rozrządu poprawiło się jazda autkiem?
Jak ze spalaniem? Mi w mieście łyka -9,1-9,6l przy włączonej klimatyzacji , na trasie najmniej 6,5l najwięcej 8,3l. Gazu nie zamierzam montować bo rocznie robię 9tys.km , a mam jeszcze drugą BJ-tkę 1.6 ZM 2001r.
PS.
Ja wymieniłem ory rozrząd, pompę wody, filtry paliwa, oleju, olej w skrzyni biegów i autko się powoli odmuliło
narazie mam ponad m-c autko ale początek po zakupie a teraz to niebo a ziemia...
Czy po wymianie olejów, rozrządu poprawiło się jazda autkiem?
Jak ze spalaniem? Mi w mieście łyka -9,1-9,6l przy włączonej klimatyzacji , na trasie najmniej 6,5l najwięcej 8,3l. Gazu nie zamierzam montować bo rocznie robię 9tys.km , a mam jeszcze drugą BJ-tkę 1.6 ZM 2001r.
PS.

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
buczos napisał(a):gerz50 napisał(a): tym bardziej że mam jeszcze 323F BJ 1.6 ZM, a tam do setki 11,6 s. wg. producenta, a podobnie przyspieszają obie.
Z tym się nie zgodzę. Zadbany FS w budzie 323F robi spokojnie 9 s do setki, a pomiędzy 1.6 a 2.0 jest około 2 sekundy różnicy na ćwiartkę, więc podobnie to one nie przyspieszają.
dokładnie czytam, czytam i się dziwie jak FS może przyspieszać jak 1.6

ja mam 1.8 FP i ciągnie jak zła niby 114km a osiągi prawie identyczne jak FS
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 325
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
gerz50 – moja dostała nowy rozrząd i olej itp dzień po zakupie
ale jedzie ok, kopa ma, spala w mieście 9-9,5, Trasa od 7 do 9 zależy od trasy 
8,3 na trasie to chyba 140 nie przekroczyłeś
na autostradzie 17-190km/h to i 10 spali spokojnie 
mlodyldz – a kto tak powiedział? tam kolega twierdzi że 1.6 wcale wolniejszy nie jest
bo do 60-70km/h pewnie pojedzie podobnie, potem FS objedzie i 1.6 i 1.8 
co do przyśpieszenia... tak jak mówiłem to ma 130 koni i nigdy nie będzie demonem prędkości, ona ma aż ok 9s do setki, to nie jest szybko, ale do sprawnego poruszania się po mieście wystarczy.
1.8 ma ponad 10s do setki
wydaje się podobnie ale na światłach byś zebrał baty 
8,3 na trasie to chyba 140 nie przekroczyłeś
mlodyldz – a kto tak powiedział? tam kolega twierdzi że 1.6 wcale wolniejszy nie jest
co do przyśpieszenia... tak jak mówiłem to ma 130 koni i nigdy nie będzie demonem prędkości, ona ma aż ok 9s do setki, to nie jest szybko, ale do sprawnego poruszania się po mieście wystarczy.
1.8 ma ponad 10s do setki
1.8 ma ponad 10s do setki
wydaje się podobnie ale na światłach byś zebrał baty
[/quote]
czy to wyzwanie?
a tak na poważnie chętnie stanął bym na światłach z jakąś bj-tką z fsem, bo wydaje mi się że moja ma trochę nadmiaru mocy. Osiągi na poszczególnych biegach mam wyższe niż przewiduje fabryka np. ponad 100km/h na II biegu i v-max też grubo ponad fabrykę na fabrycznych 15stkach...słyszałem kiedyś, że wychodziły wersje 125km z silnikiem bodajże FP-DE,
muszę kiedyś pojechać na hamownie i sprawdzić co tam wypluje,
p.s. nie raz na światłach objechałem mocniejsze auta typu golf V 2.0tdi 140km albo dresowozy 320, więc wydaje mi się że Bj z FP byłby godnym konkurentem
czy to wyzwanie?
a tak na poważnie chętnie stanął bym na światłach z jakąś bj-tką z fsem, bo wydaje mi się że moja ma trochę nadmiaru mocy. Osiągi na poszczególnych biegach mam wyższe niż przewiduje fabryka np. ponad 100km/h na II biegu i v-max też grubo ponad fabrykę na fabrycznych 15stkach...słyszałem kiedyś, że wychodziły wersje 125km z silnikiem bodajże FP-DE,
muszę kiedyś pojechać na hamownie i sprawdzić co tam wypluje,
p.s. nie raz na światłach objechałem mocniejsze auta typu golf V 2.0tdi 140km albo dresowozy 320, więc wydaje mi się że Bj z FP byłby godnym konkurentem
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 325
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Wiesz, zadbany silnik często wypluje więcej niż seria 
320 też były dwie 150 i 180koni
te 150 tez objeżdzam 
jak będziesz w Wawie to dawaj znać to się ustawimy hehe
co do tych objechanych to też dużo zależy od "kierownika" – samochód gwizda tylko kierowca pi...da
ściągnij sobie jakaś appke na androida współpracującą z GPS i zmierz sobie czasy 0-100
320 też były dwie 150 i 180koni
jak będziesz w Wawie to dawaj znać to się ustawimy hehe
co do tych objechanych to też dużo zależy od "kierownika" – samochód gwizda tylko kierowca pi...da
ściągnij sobie jakaś appke na androida współpracującą z GPS i zmierz sobie czasy 0-100
co prawda to prawda kierownik też ma w temacie troche do gadania
dobry pomysł z apką poszukam czegoś ale nie na antka tylko na winde ale narazie autko u lakiernikach na poprawkach:)
a jak bede w wawie, a niedługo powinienem podjechać to możemy się ustawić
miłego użytkowania BJtki, niech Ci służy
dobry pomysł z apką poszukam czegoś ale nie na antka tylko na winde ale narazie autko u lakiernikach na poprawkach:)
a jak bede w wawie, a niedługo powinienem podjechać to możemy się ustawić

miłego użytkowania BJtki, niech Ci służy
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 325
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Witajcie po długiej przerwie... już tłumaczę dlaczego tak długo mnie nie było...
Pod koniec tamtego roku stwierdziłem że po mojej Mazdzie widać coraz mocniej jej wiek
Ruda tu i tam i jeszcze gdzieś tam
silnik niby jedzie ale olej lubi coraz bardziej (0,8/1000km to już była norma :/
Powstał dylemat... sprzedać i coś kupić (tylko co?) czy reanimować... chwila namysłu, szybki przegląd co w moim budżecie można kupić i zapadła decyzja.... REANIMUJEMY!!
Zebrałem parę złotych, kupiłem co trzeba i na pierwszy ogień poszła blacha.
Na początku roku samochód trafił do lakiernika i tam zaczęliśmy odkrywać co kryje Mazda w środku
Jak macie kilka małych purchli na nadkolach to musicie wiedzieć że pod nimi jest ZŁO!!
Kilka fotek z prac blacharskich:




Ogólnie ruda wszędzie
Pomalowane zostały wszystkie doły drzwi, błotniki tył i przód, obydwa zderzaki i maska. Dodatkowo została oczyszczona i zabezpieczona podłoga.
Trafił też nowy zderzak
bo stary niestety był w opłakanym stanie.
Jak odebrałem Mazdę od lakiernika musiałem się nią chwilę nacieszyć. Mazda dostała nowe felgi na lato TSW 16x7
Wygląd się polepszył ale niestety opony które miałem 205/50r16 musiałem zastąpić 195/50r16 bo większe potrafiły z tyłu obcierać jak brałem dodatkowych pasażerów 
Ale skoro powiedziałem A... to musiałem powiedzieć B...
przyszła pora na silnik... po rozebraniu okazało się że (na szczęście) gładzie są ok, więc zwieliśmy się do roboty
Silnik dostał:
-Nowe pierścienie RIK
-Nowe panewki korbowodowe – stare niestety trochę oberwały :/
-Nowe uszczelki i uszczelniacze – wszystkie!
-Obrobiona została głowica ze szlifem i dotarciem wszystkich 16-stu zaworów
-Regulacja zaworów
-Nowy zaworek pompy olejowej
-Nowa miska olejowa
-nowe świece i kable WN (NGK), nowa cewka (jedna potrafiła przestać działać
)
-Oczywiście olej i filtr oleju
-Nowe śruby głowicy
-Rewizja pompy oleju
-Dodatkowo zostało zmienione sprzęgło na Exedy wraz z uszczelniaczami i łożyskami
Od momentu odebrania samochodu po remoncie zrobiłem juz ponad 400km i oleju nadal jest max (tyle ile zostało zalane), olej jest czysty, silnik zaczął lżej pracować i lepiej się wkręca na obroty. Jeszcze go nie katuję żeby się wszystko ułożyło, ale nawet na 2/3 gazu już widzę że lepiej "jedzie"
Zostało jeszcze sporo do zrobienia ale powoli wszystko się ogarnie.
W planach zostało:
-Sworzeń przedni lewy dolny
-Dopasowanie zderzaka bo niestety uchwyty na lampach są uszkodzone
-Short Shifter
-Leży i czeka na montaż AirBox wraz z filtrem stożkowym Fujita
-Detailing w postaci polerki całego samochodu
-Przyciemnienie tylnych lamp
-Decyzja co zrobić z halogenami, wprawdzie moje zostały zregenerowane ale jeszcze ich nie zamontowałem – szczerze to zaczął mi się podobać mój Sportive bez halogenów
jak znajdę takie zaślepki to nie montuje halogenów 

– coś jeszcze na pewno wymyślę
Wielkie podziękowania za ogarniecie remontu silnika Watsonowi z RS Serwis i Onyx'owi!!! Onyx dodatkowo pomógł mi w wielu innych rzeczach poza remontem i mam nadzieje że jeszcze zechce pomóc w kilku planowanych modernizacjach
A tak mazda wygląda obecnie, na szybko sesja po wyjechaniu z myjni robiona kalkulatorem
Niebawem wrzucę ładniejsze fotki 


Pod koniec tamtego roku stwierdziłem że po mojej Mazdzie widać coraz mocniej jej wiek
Ruda tu i tam i jeszcze gdzieś tam
Powstał dylemat... sprzedać i coś kupić (tylko co?) czy reanimować... chwila namysłu, szybki przegląd co w moim budżecie można kupić i zapadła decyzja.... REANIMUJEMY!!
Zebrałem parę złotych, kupiłem co trzeba i na pierwszy ogień poszła blacha.
Na początku roku samochód trafił do lakiernika i tam zaczęliśmy odkrywać co kryje Mazda w środku
Jak macie kilka małych purchli na nadkolach to musicie wiedzieć że pod nimi jest ZŁO!!
Kilka fotek z prac blacharskich:




Ogólnie ruda wszędzie
Trafił też nowy zderzak

Jak odebrałem Mazdę od lakiernika musiałem się nią chwilę nacieszyć. Mazda dostała nowe felgi na lato TSW 16x7
Ale skoro powiedziałem A... to musiałem powiedzieć B...
przyszła pora na silnik... po rozebraniu okazało się że (na szczęście) gładzie są ok, więc zwieliśmy się do roboty
Silnik dostał:
-Nowe pierścienie RIK
-Nowe panewki korbowodowe – stare niestety trochę oberwały :/
-Nowe uszczelki i uszczelniacze – wszystkie!
-Obrobiona została głowica ze szlifem i dotarciem wszystkich 16-stu zaworów
-Regulacja zaworów
-Nowy zaworek pompy olejowej
-Nowa miska olejowa
-nowe świece i kable WN (NGK), nowa cewka (jedna potrafiła przestać działać
-Oczywiście olej i filtr oleju
-Nowe śruby głowicy
-Rewizja pompy oleju
-Dodatkowo zostało zmienione sprzęgło na Exedy wraz z uszczelniaczami i łożyskami
Od momentu odebrania samochodu po remoncie zrobiłem juz ponad 400km i oleju nadal jest max (tyle ile zostało zalane), olej jest czysty, silnik zaczął lżej pracować i lepiej się wkręca na obroty. Jeszcze go nie katuję żeby się wszystko ułożyło, ale nawet na 2/3 gazu już widzę że lepiej "jedzie"
Zostało jeszcze sporo do zrobienia ale powoli wszystko się ogarnie.
W planach zostało:
-Sworzeń przedni lewy dolny
-Dopasowanie zderzaka bo niestety uchwyty na lampach są uszkodzone
-Short Shifter
-Leży i czeka na montaż AirBox wraz z filtrem stożkowym Fujita

-Detailing w postaci polerki całego samochodu
-Przyciemnienie tylnych lamp
-Decyzja co zrobić z halogenami, wprawdzie moje zostały zregenerowane ale jeszcze ich nie zamontowałem – szczerze to zaczął mi się podobać mój Sportive bez halogenów

– coś jeszcze na pewno wymyślę
Wielkie podziękowania za ogarniecie remontu silnika Watsonowi z RS Serwis i Onyx'owi!!! Onyx dodatkowo pomógł mi w wielu innych rzeczach poza remontem i mam nadzieje że jeszcze zechce pomóc w kilku planowanych modernizacjach
A tak mazda wygląda obecnie, na szybko sesja po wyjechaniu z myjni robiona kalkulatorem


Noooooooooooo Panie !
Gratki i życzę aby służyła Ci dłuuuuuuugo
Ja nie mogę się do swojej zebrać.... Też zrobię jej Reanimację bo nie mam kasy aby kupić coś lepszego i młodszego a za grosze żal mi jej sprzedać
Widzę że mam to samo co Ty do zrobienia
Napisz mi na PW ile dałeś za remont silnika bo sam muszę to zrobić u siebie


Ja nie mogę się do swojej zebrać.... Też zrobię jej Reanimację bo nie mam kasy aby kupić coś lepszego i młodszego a za grosze żal mi jej sprzedać
Widzę że mam to samo co Ty do zrobienia
Ładnie zrobiona blacharka, ładnie położony lakier i co najważniejsze zrobiona konserwacja
Mam nadzieje że długo posłuży i tego życzę
Mam tylko jedno ale, czemu blacharz dał szpachlę na gołą blachę
Trzeba odizolować podłoże od ciągnącej wilgoć szpachli 

Mam nadzieje że długo posłuży i tego życzę

Mam tylko jedno ale, czemu blacharz dał szpachlę na gołą blachę


-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
co do szpachli to lakiernik (sprawdzony) robił to jakaś tam metodą i na szpachle dawał zabezpieczenie przeciw wilgoci itp... jakoś to tłumaczył i że ma być dobrze 
jak nie będzie to będzie poprawiał
Kondziu – reanimuj
Ładna ta Twoja czerwona 
jak nie będzie to będzie poprawiał
Kondziu – reanimuj
Widzę że kompleksowy remont Sportive'a zarówno z zewnątrz jak i we wnątrz
Te egzemplarze są na wymarciu jest ich mało, że żal sprzedać
za psie pieniądze a w przyszłości mogą być naprawdę pożądane (silnik wolnossący w porównaniu z dzisiejszymi turbodoładowanymi).
Jedynie Mazda się do blachy nie przyłożyła...
Te egzemplarze są na wymarciu jest ich mało, że żal sprzedać
Jedynie Mazda się do blachy nie przyłożyła...

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
dokładnie... silnik fajny, po remoncie jest super, zawias tak samo, wygodna i zwinna... tylko ta blacha.. samochód ma 10-12 lat i wygląda jakby miał 30 
bikus napisał(a):Wielkie podziękowania za ogarniecie remontu silnika Watsonowi z RS Serwis i Onyx'owi!!! Onyx dodatkowo pomógł mi w wielu innych rzeczach poza remontem i mam nadzieje że jeszcze zechce pomóc w kilku planowanych modernizacjach
Nie ma sprawy

no ruszyło się,ja nakładam w weekend wosk i można robić mini spot 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości