Mazda 323F Sportive BJ FS 02' Czarnulka – REANIMACJA str. 6 :D

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez gerz50 » 20 lip 2013, 12:24

Ogólnie spodziewałem się po Sportivie 2.0 FS w 323F BJ lepszych osiągów, ale w katalogach wyraźnie napisane, że od 0-100km/h to 9,8 s do setki, więc raczej to nie jest sportowy hot-hatch, tym bardziej że mam jeszcze 323F BJ 1.6 ZM, a tam do setki 11,6 s. wg. producenta, a podobnie przyspieszają obie. Może tylko z tym, że BJ w Sportivie powyżej 50km/h lepiej ciągnie , można troszkę ją przypałować. Narazie pozostaje mi wymiana rozrządu, oleje itp.

A tak na marginesie filtr paliwa masakrycznie ciezko dostać do Sportiva (filtr jest z koszyczkiem przytwierdzonym na stałe), a w sklepach motoryzacyjnych sprzedają wyłącznie sam filtr (tak jak w wersji przed liftingiem do 2000roku), dopiero na allegro.pl znalazłem firmy TOYO japoński oznacznie POM taki jak fabrycznie był montowany na taśmie produkcyjnej w fabryce w HOFU- koszt z przesyłką 65zł)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez buczos » 20 lip 2013, 17:25

gerz50 napisał(a): tym bardziej że mam jeszcze 323F BJ 1.6 ZM, a tam do setki 11,6 s. wg. producenta, a podobnie przyspieszają obie.

Z tym się nie zgodzę. Zadbany FS w budzie 323F robi spokojnie 9 s do setki, a pomiędzy 1.6 a 2.0 jest około 2 sekundy różnicy na ćwiartkę, więc podobnie to one nie przyspieszają.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez bikus » 20 lip 2013, 21:27

co do filtra to było na forum jak go wymienić...
co do przyspieszenia... FS robi 9-9,5 do setki – dla jednych wolno dla drugich szybko, miedzy 1.6 a 2.0 do 50 nie odczujesz różnicy ale dalej będzie ona coraz większa... ale tak jak pisałem to ma tylko 130 koni!!! jakby miała 200-250 to by jechała ale tyle nie ma ;)

weź tą 1.6 i 2.0 obok, i zróbcie sprint to zobaczysz różnice ;) chyba że Twoje 2.0 nie jedzie ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez krzysiek_c_j » 28 lip 2013, 11:24

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Moja mazda z włączonym TCS przyspiesza do setki w 9,7 s, z wyłączonym TCS w 9,16 s. Przyspieszenia na poszczególnych biegach zamieszczę później.
krzysiek_c_j
 

Postprzez mazdajdm » 30 lip 2013, 01:08

Dla jaśności zadbany fs po wydechu dolocie i zimna rura spod zderzaka na 205/55/15 robił mi 8,2 -8.4 powtarzalne z tego co pamiętam pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez gerz50 » 5 sie 2013, 20:00

Do kolegi Bikusa pytanko:
Czy po wymianie olejów, rozrządu poprawiło się jazda autkiem?
Jak ze spalaniem? Mi w mieście łyka -9,1-9,6l przy włączonej klimatyzacji , na trasie najmniej 6,5l najwięcej 8,3l. Gazu nie zamierzam montować bo rocznie robię 9tys.km , a mam jeszcze drugą BJ-tkę 1.6 ZM 2001r.

PS. :) Ja wymieniłem ory rozrząd, pompę wody, filtry paliwa, oleju, olej w skrzyni biegów i autko się powoli odmuliło :D narazie mam ponad m-c autko ale początek po zakupie a teraz to niebo a ziemia...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez mlodyldz » 6 sie 2013, 10:31

buczos napisał(a):
gerz50 napisał(a): tym bardziej że mam jeszcze 323F BJ 1.6 ZM, a tam do setki 11,6 s. wg. producenta, a podobnie przyspieszają obie.

Z tym się nie zgodzę. Zadbany FS w budzie 323F robi spokojnie 9 s do setki, a pomiędzy 1.6 a 2.0 jest około 2 sekundy różnicy na ćwiartkę, więc podobnie to one nie przyspieszają.

dokładnie czytam, czytam i się dziwie jak FS może przyspieszać jak 1.6 <glupek2>
ja mam 1.8 FP i ciągnie jak zła niby 114km a osiągi prawie identyczne jak FS :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 325
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez bikus » 7 sie 2013, 17:30

gerz50 – moja dostała nowy rozrząd i olej itp dzień po zakupie :) ale jedzie ok, kopa ma, spala w mieście 9-9,5, Trasa od 7 do 9 zależy od trasy ;)
8,3 na trasie to chyba 140 nie przekroczyłeś :P na autostradzie 17-190km/h to i 10 spali spokojnie ;)


mlodyldz – a kto tak powiedział? tam kolega twierdzi że 1.6 wcale wolniejszy nie jest ;) bo do 60-70km/h pewnie pojedzie podobnie, potem FS objedzie i 1.6 i 1.8 :)

co do przyśpieszenia... tak jak mówiłem to ma 130 koni i nigdy nie będzie demonem prędkości, ona ma aż ok 9s do setki, to nie jest szybko, ale do sprawnego poruszania się po mieście wystarczy.

1.8 ma ponad 10s do setki :) wydaje się podobnie ale na światłach byś zebrał baty ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez mlodyldz » 8 sie 2013, 08:45

1.8 ma ponad 10s do setki :) wydaje się podobnie ale na światłach byś zebrał baty ;)[/quote]

czy to wyzwanie? <rotfl>
a tak na poważnie chętnie stanął bym na światłach z jakąś bj-tką z fsem, bo wydaje mi się że moja ma trochę nadmiaru mocy. Osiągi na poszczególnych biegach mam wyższe niż przewiduje fabryka np. ponad 100km/h na II biegu i v-max też grubo ponad fabrykę na fabrycznych 15stkach...słyszałem kiedyś, że wychodziły wersje 125km z silnikiem bodajże FP-DE,
muszę kiedyś pojechać na hamownie i sprawdzić co tam wypluje,
p.s. nie raz na światłach objechałem mocniejsze auta typu golf V 2.0tdi 140km albo dresowozy 320, więc wydaje mi się że Bj z FP byłby godnym konkurentem <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 325
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez bikus » 8 sie 2013, 12:50

Wiesz, zadbany silnik często wypluje więcej niż seria ;)
320 też były dwie 150 i 180koni ;) te 150 tez objeżdzam ;)
jak będziesz w Wawie to dawaj znać to się ustawimy hehe :)

co do tych objechanych to też dużo zależy od "kierownika" – samochód gwizda tylko kierowca pi...da ;)


ściągnij sobie jakaś appke na androida współpracującą z GPS i zmierz sobie czasy 0-100 :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez mlodyldz » 9 sie 2013, 08:26

co prawda to prawda kierownik też ma w temacie troche do gadania :D
dobry pomysł z apką poszukam czegoś ale nie na antka tylko na winde ale narazie autko u lakiernikach na poprawkach:)
a jak bede w wawie, a niedługo powinienem podjechać to możemy się ustawić <glupek2>
miłego użytkowania BJtki, niech Ci służy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 325
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez bikus » 18 maja 2014, 22:02

Witajcie po długiej przerwie... już tłumaczę dlaczego tak długo mnie nie było...
Pod koniec tamtego roku stwierdziłem że po mojej Mazdzie widać coraz mocniej jej wiek :(
Ruda tu i tam i jeszcze gdzieś tam ;) silnik niby jedzie ale olej lubi coraz bardziej (0,8/1000km to już była norma :/

Powstał dylemat... sprzedać i coś kupić (tylko co?) czy reanimować... chwila namysłu, szybki przegląd co w moim budżecie można kupić i zapadła decyzja.... REANIMUJEMY!! :)

Zebrałem parę złotych, kupiłem co trzeba i na pierwszy ogień poszła blacha.
Na początku roku samochód trafił do lakiernika i tam zaczęliśmy odkrywać co kryje Mazda w środku ;)
Jak macie kilka małych purchli na nadkolach to musicie wiedzieć że pod nimi jest ZŁO!! ;)
Kilka fotek z prac blacharskich:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ogólnie ruda wszędzie ;) Pomalowane zostały wszystkie doły drzwi, błotniki tył i przód, obydwa zderzaki i maska. Dodatkowo została oczyszczona i zabezpieczona podłoga.
Trafił też nowy zderzak <serduszka> bo stary niestety był w opłakanym stanie.

Jak odebrałem Mazdę od lakiernika musiałem się nią chwilę nacieszyć. Mazda dostała nowe felgi na lato TSW 16x7 :) Wygląd się polepszył ale niestety opony które miałem 205/50r16 musiałem zastąpić 195/50r16 bo większe potrafiły z tyłu obcierać jak brałem dodatkowych pasażerów ;)

Ale skoro powiedziałem A... to musiałem powiedzieć B...
przyszła pora na silnik... po rozebraniu okazało się że (na szczęście) gładzie są ok, więc zwieliśmy się do roboty ;)
Silnik dostał:
-Nowe pierścienie RIK
-Nowe panewki korbowodowe – stare niestety trochę oberwały :/
-Nowe uszczelki i uszczelniacze – wszystkie!
-Obrobiona została głowica ze szlifem i dotarciem wszystkich 16-stu zaworów
-Regulacja zaworów
-Nowy zaworek pompy olejowej
-Nowa miska olejowa
-nowe świece i kable WN (NGK), nowa cewka (jedna potrafiła przestać działać ;) )
-Oczywiście olej i filtr oleju ;)
-Nowe śruby głowicy
-Rewizja pompy oleju
-Dodatkowo zostało zmienione sprzęgło na Exedy wraz z uszczelniaczami i łożyskami

Od momentu odebrania samochodu po remoncie zrobiłem juz ponad 400km i oleju nadal jest max (tyle ile zostało zalane), olej jest czysty, silnik zaczął lżej pracować i lepiej się wkręca na obroty. Jeszcze go nie katuję żeby się wszystko ułożyło, ale nawet na 2/3 gazu już widzę że lepiej "jedzie" ;)

Zostało jeszcze sporo do zrobienia ale powoli wszystko się ogarnie.
W planach zostało:
-Sworzeń przedni lewy dolny
-Dopasowanie zderzaka bo niestety uchwyty na lampach są uszkodzone
-Short Shifter
-Leży i czeka na montaż AirBox wraz z filtrem stożkowym Fujita <diabełek>
-Detailing w postaci polerki całego samochodu
-Przyciemnienie tylnych lamp
-Decyzja co zrobić z halogenami, wprawdzie moje zostały zregenerowane ale jeszcze ich nie zamontowałem – szczerze to zaczął mi się podobać mój Sportive bez halogenów ;) jak znajdę takie zaślepki to nie montuje halogenów ;)
Obrazek
– coś jeszcze na pewno wymyślę ;)

Wielkie podziękowania za ogarniecie remontu silnika Watsonowi z RS Serwis i Onyx'owi!!! Onyx dodatkowo pomógł mi w wielu innych rzeczach poza remontem i mam nadzieje że jeszcze zechce pomóc w kilku planowanych modernizacjach ;)

A tak mazda wygląda obecnie, na szybko sesja po wyjechaniu z myjni robiona kalkulatorem ;) Niebawem wrzucę ładniejsze fotki ;)
Obrazek
Obrazek
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Konrado2104 » 18 maja 2014, 23:19

Noooooooooooo Panie ! :) Gratki i życzę aby służyła Ci dłuuuuuuugo !! :D

Ja nie mogę się do swojej zebrać.... Też zrobię jej Reanimację bo nie mam kasy aby kupić coś lepszego i młodszego a za grosze żal mi jej sprzedać :(

Widzę że mam to samo co Ty do zrobienia :) Napisz mi na PW ile dałeś za remont silnika bo sam muszę to zrobić u siebie :| :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:50
Posty: 560 (4/2)
Skąd: Warszawa,Wilanów ; Przytyk k. Radomia.
Auto: Mazda 6 GH 2.5 Sport 170KM 09r.
VW Polo 1.9 TDI 105KM 2006r.
Było:
Mazda 323F BJ 2.0 Sportive 131KM 02r.
Mazda 323F BJ 1.8 114KM 99r.
Mazda 626 GF 1.8 90 KM 97r.

Postprzez Piotr89 » 19 maja 2014, 12:48

Ładnie zrobiona blacharka, ładnie położony lakier i co najważniejsze zrobiona konserwacja <spoko>
Mam nadzieje że długo posłuży i tego życzę <spoko>
Mam tylko jedno ale, czemu blacharz dał szpachlę na gołą blachę <co?> Trzeba odizolować podłoże od ciągnącej wilgoć szpachli <czytaj>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez bikus » 19 maja 2014, 16:08

co do szpachli to lakiernik (sprawdzony) robił to jakaś tam metodą i na szpachle dawał zabezpieczenie przeciw wilgoci itp... jakoś to tłumaczył i że ma być dobrze :)
jak nie będzie to będzie poprawiał :P

Kondziu – reanimuj :) Ładna ta Twoja czerwona ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez seba323f » 19 maja 2014, 16:58

Oby długo bez rudego te blachy wytrzymały <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez gerz50 » 19 maja 2014, 18:59

Widzę że kompleksowy remont Sportive'a zarówno z zewnątrz jak i we wnątrz :D
Te egzemplarze są na wymarciu jest ich mało, że żal sprzedać :( za psie pieniądze a w przyszłości mogą być naprawdę pożądane (silnik wolnossący w porównaniu z dzisiejszymi turbodoładowanymi).
Jedynie Mazda się do blachy nie przyłożyła...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez bikus » 19 maja 2014, 20:52

dokładnie... silnik fajny, po remoncie jest super, zawias tak samo, wygodna i zwinna... tylko ta blacha.. samochód ma 10-12 lat i wygląda jakby miał 30 :(
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez onyx » 20 maja 2014, 14:12

bikus napisał(a):Wielkie podziękowania za ogarniecie remontu silnika Watsonowi z RS Serwis i Onyx'owi!!! Onyx dodatkowo pomógł mi w wielu innych rzeczach poza remontem i mam nadzieje że jeszcze zechce pomóc w kilku planowanych modernizacjach ;)


Nie ma sprawy <spoko> Cieszy fakt, że jesteś zadowolony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez bercikspeed » 20 maja 2014, 22:38

no ruszyło się,ja nakładam w weekend wosk i można robić mini spot :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:09
Posty: 717 (13/16)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy