
Madzia 323F BA Z5 '97 1,5 DOHC
20hp + dobry bardzo wynik 
			
			
		
 
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
black_pablo napisał(a):20hp + dobry bardzo wynik
Jak nie więcej bo pewnie kilka(naście) już zdechło od nowości
 
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
 Była: Mazda 3 2 3 F GT
Efekt zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu   
 

Link do większej rozdzielczości:
http://w682.wrzuta.pl/obraz/6sjo3VtOmbD/zaplon+
Najbardziej cieszy mnie fakt, że 140Nm jest dostępne już od 1500rpm do 5300rpm 
 
Przy innym kącie udało się uzyskać 113KM i 158Nm ale niestety przebieg momentu nie był już tak płaski a na tym szczególnie mi zależy.
			
			
		Link do większej rozdzielczości:
http://w682.wrzuta.pl/obraz/6sjo3VtOmbD/zaplon+
Najbardziej cieszy mnie fakt, że 140Nm jest dostępne już od 1500rpm do 5300rpm
 
 Przy innym kącie udało się uzyskać 113KM i 158Nm ale niestety przebieg momentu nie był już tak płaski a na tym szczególnie mi zależy.
 
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
 1,5 B+G 1997r
Z5 nie ma zbyt dużego potencjału ale jak w każdym silniku zawsze można co nieco poprawić żeby przyjemniej i oszczędniej się jeździło. Pomiary robię na LPG bo jest to docelowe paliwo. Sądzę, że po zrobieniu dolotu i wydechu uda się bardziej spłaszczyć wykres momentu. A jeśli nie, to przepustnica za kolektorem i tak załatwi sprawęarafal21 napisał(a):Wiedzial ze Z5 ma potencjali to na potlenku jeszcze
 
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
 1,5 B+G 1997r
rider143 napisał(a):11,0:1 z fabrycznych 9,4:1
W jaki sposób udało Ci sie uzyskać taki stopień?? Wymieniles tloki?
Tz zgladziles denka? Jeśli tak to musiałem zmniejszyc kąt zaplonu? Bardzo mnie to interesuje. Szkoda ze nie masz fot. Podawanie lpg też podkreciles?
			
			
		Usunąłem wszelkie ostre krawędzie, które powodują lokalny wzrost temperatury i są przyczyną niekontrolowanych samozapłonów. Kąt wyprzedzenia zapłonu jest aktualnie wyższy od seryjnego o 4-5 stopnie. Na fotki nie było niestety czasu. Nową mapkę do LPG w Stagu zrobił mi Przemek323c z forum   
 
AFR jest ok a i spalanie ostatnio wyszło mi niecałe 9L więc może być Kolor wszystkich świec-kawa z mlekiem. Świece po obróbce głowicy to Denso irydium, 1 stopień zimniejsze od seryjnych.
  Kolor wszystkich świec-kawa z mlekiem. Świece po obróbce głowicy to Denso irydium, 1 stopień zimniejsze od seryjnych.
			
			
		 
 AFR jest ok a i spalanie ostatnio wyszło mi niecałe 9L więc może być
 Kolor wszystkich świec-kawa z mlekiem. Świece po obróbce głowicy to Denso irydium, 1 stopień zimniejsze od seryjnych.
  Kolor wszystkich świec-kawa z mlekiem. Świece po obróbce głowicy to Denso irydium, 1 stopień zimniejsze od seryjnych.
 
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
 1,5 B+G 1997r
niezła bestia 
gratki
			
			gratki

 
- Od: 24 lut 2013, 21:27
- Posty: 259 (0/4)
- Skąd: z zaskozenia
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 16v 1998r.
Zgadza się chociaż póki co do zabawy wystarczy hamownia drogowa z Deta. Silnik nie jest jeszcze skończony a na "normalną" hamownię nie będę jeździł po każdej zmianie przy silniku.Bartg napisał(a):Dokładnie najlepiej pomiar na normalnej hamownii odsłoni realną moc po takich zmianach
Jest już flansza na nowy kolektor
 
 Seryjnie siedzi żeliwny typu 4-1, zostanie on zastąpiony rurowym typu 4-2-1, który zakończony będzie przepustnicą i wyjściem o średnicy 2 cale
 
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
 1,5 B+G 1997r
Przekłamania i ja biorę pod uwagę także luz. Nie interesują mnie wartości max tylko kształt samego wykresu i różnice między wykresami po każdych zmianach w silniku.
Dziś powstał rurowy kolektor 4-2-1 i już siedzi na silniku
  i już siedzi na silniku   
 
Wykres w najbliższych dniach
Poglądowa fotka:

Muszę poprawić jeszcze dwururkę i zrobić miejsce na sondę.
Edit:
Poprawiłem dwururkę, sonda lambda wróciła, dołożyłem przepustnicę. Silnik fajnie wyciszyło, wydech daje o sobie znać dopiero przy głębszych wciśnięciu gazu 
 

			
			
		Dziś powstał rurowy kolektor 4-2-1
 
 Wykres w najbliższych dniach

Poglądowa fotka:
Muszę poprawić jeszcze dwururkę i zrobić miejsce na sondę.
Edit:
Poprawiłem dwururkę, sonda lambda wróciła, dołożyłem przepustnicę. Silnik fajnie wyciszyło, wydech daje o sobie znać dopiero przy głębszych wciśnięciu gazu
 
 
 
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
 1,5 B+G 1997r
W sumie niewazne ile ma ale odczuciowo jedzie duzo lepiej niz moje z5 mimo ze mam zdrowe. Zobaczymy co dalej bo jak na razie ecu radzi sobie z adaptacja, potem trzeba bedzie juz pewnie zaprzegnac DETa do pracy.
			
			
		- 
					
						Przemek323c
Coś się dzieje w temacie?
			
			A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
		http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
 
- Od: 16 lip 2008, 20:07
- Posty: 60
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: 323F (BA) '98
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości



 a mówią że Z5 nie da rady ;D A mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tej całej przepustnicy, z jakiego auta, jak wygląda montaż itp;)
  a mówią że Z5 nie da rady ;D A mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tej całej przepustnicy, z jakiego auta, jak wygląda montaż itp;)



 jak  dalej będziesz szalał z wydechem i dolotem to wyjdzie niedługo więcej niż v6 w serii
  jak  dalej będziesz szalał z wydechem i dolotem to wyjdzie niedługo więcej niż v6 w serii  





