Mazda 323 BG PN '94 "White Lady"-ODBUDOWA

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Xionc » 4 mar 2013, 19:06

Jestem w szoku ile pracy w to wkładasz. Trzymam kciuku i obserwuję.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Piotr89 » 8 mar 2013, 22:22

Kolejne postępy <diabełek>
Lewy kielich, jeszcze kosmetyka, szlifowanie spawów, podkład i uszczelnienie tzw. masą cud- slang blacharzy:
Obrazek
Lewy wewnętrzny próg odbudowany i zabezpieczony, a także rozpoczęta zabudowa 1mm ocynkiem progu zewnętrznego :
Obrazek
Myślę że progów już szlag nie trafi: rektywny-> wash primer-> czornyj akryl-> i finalnie kolor biały.
a na koniec specjalne smarowidło- smar karabinowy albo jakiś wosk żeby wypierał wodę :>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez benny88 » 9 mar 2013, 00:27

No dobrze że do przodu :D
Bo na wiosne powiedziałeś że moją pospawasz :P
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez Green-323 » 11 mar 2013, 16:38

Jestem pod wrażeniem kompleksowej odbudowy auta. Czekam na efekt finalny. :D
Początkujący
 
Od: 11 mar 2013, 16:33
Posty: 18
Auto: MAZDA

Postprzez Piotr89 » 11 mar 2013, 22:14

Też czekam z niecierpliwością :|
I tak kalkuluje ile jeszcze floty popłynie bezpowrotnie :|
ale jeszcze podsyca nadzieja zobaczenia efektu końcowego :D <serduszka>
Zapowiada się grubo, planów dużo ale czy w tym roku wszystko ogarnę to sie okaże.
To co w planach na Janów jest to i będzie ukończone, a reszta w swoim czasie. Pomysłów jest ogrom i mam nadzieje że uda się je zrealizować :)
A wracając do tematu odbudowy to dzisiaj belkę tylną doszorowałem i dostała warstewkę takiego specyfiku- nazwy nie zdradzę bo opinie sa podzielone, jutro może reaktywny i akryl poleci na elementy belki, oczywiście te które nie wymagają wymiany na nówki :)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez freezoneq » 21 mar 2013, 19:12

Coś mi się wydaje, że ten samochód ma u Ciebie dożywocie <lol> <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Piotr89 » 21 mar 2013, 21:30

Po kilku dniach przerwy, nadszedł czas ujawnić postępy w pracach.
A więc zrobione:
– kompletne progi
-kompletne nadkola
– skompletowana podłoga
– spawy uszczelnione Pastą Sigil.
– podwozie, progi, nadkola- ściślej miejsca naprawiane zapodkładowane Reaktywnym ALMA i następnie czarnym akrylem HS
A oto zdjęcia:
– rektywny:
Obrazek
-akrylowy:
Obrazek.
Lada dzień mocowanie belki i zawiasu, uszczelnianie krawędzi progów masą uszczelniającą, położenie podkładu akrylowego na całe nadwozie, szpachlowanie i postawienie tyłka na koła <diabełek>
Pytanie do posiadaczy BA, na jakiej wysokości nad ziemią znajduje się tłumik końcowy( przy założeniu że auto stoi na równym podłożu? Pytam ponieważ BG będzie miała wydech od Marshalowej BA <diabełek> .
Zgadza się Frezonqu– dożywocie, nikt nie dostanie zachowanego w klasycznym stanie i odbudowanego BG. Nawet żeby miała stać przez cały miesiąc w garażu i była tylko raz na jakiś czas na spacer wyprowadzona to nie trafi w ręce jakiegoś nieogarniętego łebka, który zniszczy ją w ciągu tygodnia :P hahaha
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez alk80 » 21 mar 2013, 21:56

nie wiem czy nie przegapiłem, ale czym będziesz zabezpieczał profile zamknięte ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez pawcio1017 » 22 mar 2013, 16:04

Piotr89 napisał(a):
Pytanie do posiadaczy BA, na jakiej wysokości nad ziemią znajduje się tłumik końcowy( przy założeniu że auto stoi na równym podłożu? Pytam ponieważ BG będzie miała wydech od Marshalowej BA <diabełek>


Moge Ci zmierzyć ale dopiero jutro <oczko> I chodzi o odległość ziemia-spód "puszki" dobrze rozumiem?

A propo wymiarów reperaturek kielichów – znalazłeś je w końcu? Bo dopiero ostatnio mi sie przypomniało o nich jak znalazłem na kompie <glupek2>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Piotr89 » 22 mar 2013, 18:44

Dokładnie Pawciu, o odległość puszki w najniższym punkcie od podłoża bo nie wiem czy nie będzie zaczepiać o glebę <co?>
Reperaturki Benny i Damian mi wysłali ale ni ciwoj nie pasowały, jedną na wzór zrobiłem i kicha, więc obkleiłem kielich od spodu taśmą papierową, odrysowałem wszystko co i jak, przyłożyłem na blachę i wyciąłem. Pewnie ktoś zapyta jak ten duży otwór wyciąłem, mianowicie kupiłem noże do metalu i założyłem na wyrzynarkę <diabełek> Cięcie laserem około 50zł/szt, koszt 2 noży=15zł :D
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez pawelmazdabg » 22 mar 2013, 19:14

Teraz do "prawie nowego" nadwozia przydałbym się remont silnika, albo nowe serce :)
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Łódź
Auto: Była323 BG 1.7 D 1990r.
Jest Volvo V40 1.9 TD

Postprzez benny88 » 22 mar 2013, 19:26

Powiedz czy zeby wyciagnac tylna belke trzeba zdejmowac bak??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez Piotr89 » 22 mar 2013, 20:29

Alk80 konserwacja profili na samym końcu, ale prawdopodobnie baranek i cos w rodzaju wosku wypierającego wodę, chyba że ktoś lepiej się zna w tym temacie i coś doradzi :D
pawelmazdabg silnik prawdopodobnie zostanie wyciągnięty, potem wymiana sprzęgła, oleju, filtrów, odświeżenie komory( ładny krzykliwy kolorek będzie) rozrząd pompa wody i regulacja zaworów, ponadto nowe płyny( chlodniczy, wspomy i hamulców). Czy to zrobie zależy tylko i wyłącznie od czasu bo chcę się na spocie w Janowie Lubelskim pokazać <faja>
Benny co do belki ściągniesz ją bez zdejmowania zbiornika, ale musisz cały osprzęt od zbiornika odkręcić, żeby miec lepszy dostęp. a poza tym do belki przymocowany jest reduktor siły hamowania od którego przewody naprawdę ciężko odkręcić i musisz to w pierwszej kolejności odczepić. chyba że będziesz i przewody wymienial na nowe, to wystarczy uciąć :P
BTW wyslij mi wymiary tego rantu bo bede go lada dzień robił.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez benny88 » 23 mar 2013, 00:02

Jutro odkuję troche lodu to otworze bagażnik i pomierze....

Dzięki za info chyba skończy się tylko na wymiane zwrotnic
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez .:MarciN:. » 23 mar 2013, 01:16

Dla BG warto zdecydowanie !

Coś o tym wiem :D. Parę dni temu wpadła już trzecia pieczątka do mojego drugiego dowodu, więc 8 rok jazdy BestGeneration. 3mam kciuki za odbudowę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 404 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez black_pablo » 25 mar 2013, 20:09

Witam dziś w programie 1 cześć How to przerobić lotkę z BJ żeby pasowała do BG
CAM00366.jpg
Step 1 ustawić lotkę na klapie przy pomocy taśmy, zrobić pomiary oraz ustlić i wyliczyć kąt natarcia aby przy 200km/h uzyskać jak najlepszy docisk aerodynamiczny


CAM00367.jpg
Step 2 narysować linię cięcia aby dopasować lotkę do klapy BG


CAM00369.jpg
Step 3 wyciąć trójkąt tak jak na zdjęciu, aby można było dogiąć lotkę


CAM00368.jpg
Step 4 przewiercić otwory mocujące oraz naciąć lotkę po uprzednio zaznaczonych liniach, aby można była ją dogiąć do klapy


CAM00371.jpg
Step 5 dorobić śruby mocujące lotkę na górze oraz rozwiercić otwory aby umożliwić regulację góra dół lotki, potem oszlifować łby srub tak aby się schowały w lotce

cdn...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez benny88 » 25 mar 2013, 20:17

Lotka wchodzi na te listwy klapy ??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez black_pablo » 25 mar 2013, 20:21

Jesli chodzi Ci o czarne listwy szyby to chyba je mija a co?? z resztą i tak jest do obróbki żywicą i włóknem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez cozzi5 » 25 mar 2013, 20:30

Kozak <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 18:11
Posty: 904 (2/4)
Skąd: Lublin/Jakubowice Konińskie
Auto: Mazda 323f BA 1,8 16v BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy