Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica
miałem ten sam dylemat...przy 195/50 będziesz miał ciut mniejsze koło i "teoretycznie" spadnie Ci komfort jazdy i prędkościomierz może ciut kłamać, ja u siebie założyłem 185/60 niby zamiennik 195/55/15 ale opona węższa i bardziej odsłonięty rant felgi, komfort ten sam. Ceny 195/55/15 są z kosmosu i używki też ciężko trafić, dlatego ja zmieniłem po prostu felgi na 16'
na profilu 45, a komfort wcale nie spadł. Chyba nie warto dopłacać za 195/55, ja brałbym 195/50 wielu tak robi pozdro 
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 324
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Opcja 195/50 r16 najlepszy kompromis. Możesz nowe oponki dostać nawet za 350/szt z segmentu średniego lub HP jak dobrze poszukasz w dobrym warsztacie wulkanizacyjnym. Kleber też dobra firma oponiarska. Ładnie się kleją do nawierzchni – pisze o tym, bo sam na nich jeździłem. Minus są trochę głośniejsze od Uniroyala, ale opona warta ceny.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Wleciały oponki Yokohama C.Drive 195/50/15 za rozsądną cenę. Opinie, jakie przeczytałem się potwierdziły – opony są rewelacyjne, nic dodać nic ująć.
Drugi mod – szyby przyciemnione.
Wrzucam fotę z aktualnego miejsca pobytu: okolice Stockholmu, szwedzka wioska

Drugi mod – szyby przyciemnione.
Wrzucam fotę z aktualnego miejsca pobytu: okolice Stockholmu, szwedzka wioska

Ostatnio edytowano 6 gru 2015, 20:21 przez twardy103, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Fajnie się prezentuje

- Od: 16 sie 2011, 11:13
- Posty: 48
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda
Witam
Pisałem do Carspeed w sprawie rozrządu do mazda 323F Bj 1,6 16V 98KM z 2002r
i dostałem od nich takiego mejla z odpowiedzią :
Witam.
Do tego auta polecam rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km za 330zł/kpl:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.
Ponadto przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 53zł/szt
x2=106zl/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 33zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł (na zamówienie –
oczekiwanie 3 dni robocze)
W razie potrzeby:
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami – 165zł
– płyn do układu chłodzenia: oryginał OE MAZDA 85zł/5L (płyn na 10
lat)
lub KRAFT 35zł/5L (płyn na 2 lata)
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO (oryginał w mazdach) –
69zł/kpl 2szt
Wszystkie ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki – przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności
przelewem
wysyłka kurierem gratis. Przy pobraniu kurier 25zł.
W/w towar jest dostępny od ręki, zatem możemy działać natychmiast.
Oczywiście poza w/w mamy także inne – tańsze rozrządy, ale osobiście
nie
polecam, bo w parze z niższą ceną jest oczywiście niższa jakość i
wytrzymałość, zatem jest to mało opłacalne.
Aha – generalnie możemy skompletować rozrząd w cenie takiej, jak
niektórzy hochsztaplerzy na allegro, ale przestrzegam przed stosowaniem
chińskich podróbek napinaczy niby NTN, które krążą po allegro jako
niby
japońskie, bo to długo nie wytrzymuje i potem trzeba będzie znowu
rozbierać rozrząd... Ewentualnie przy braku szczęścia trzeba będzie
jeszcze robić głowicę, jak się rozrząd rozepnie...
Jak sądzicie warto brać ten rozrząd
Jak waszym zdaniem z pompą wody
I co z tymi uszczelniaczami
Też radzicie wymienic 
Napiszcie mi proszę czy warto kupować itd.
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
Pisałem do Carspeed w sprawie rozrządu do mazda 323F Bj 1,6 16V 98KM z 2002r
i dostałem od nich takiego mejla z odpowiedzią :
Witam.
Do tego auta polecam rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km za 330zł/kpl:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.
Ponadto przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 53zł/szt
x2=106zl/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 33zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł (na zamówienie –
oczekiwanie 3 dni robocze)
W razie potrzeby:
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami – 165zł
– płyn do układu chłodzenia: oryginał OE MAZDA 85zł/5L (płyn na 10
lat)
lub KRAFT 35zł/5L (płyn na 2 lata)
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO (oryginał w mazdach) –
69zł/kpl 2szt
Wszystkie ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki – przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności
przelewem
wysyłka kurierem gratis. Przy pobraniu kurier 25zł.
W/w towar jest dostępny od ręki, zatem możemy działać natychmiast.
Oczywiście poza w/w mamy także inne – tańsze rozrządy, ale osobiście
nie
polecam, bo w parze z niższą ceną jest oczywiście niższa jakość i
wytrzymałość, zatem jest to mało opłacalne.
Aha – generalnie możemy skompletować rozrząd w cenie takiej, jak
niektórzy hochsztaplerzy na allegro, ale przestrzegam przed stosowaniem
chińskich podróbek napinaczy niby NTN, które krążą po allegro jako
niby
japońskie, bo to długo nie wytrzymuje i potem trzeba będzie znowu
rozbierać rozrząd... Ewentualnie przy braku szczęścia trzeba będzie
jeszcze robić głowicę, jak się rozrząd rozepnie...
Jak sądzicie warto brać ten rozrząd
Napiszcie mi proszę czy warto kupować itd.
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
- Od: 26 sie 2012, 16:33
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F
1,6 98 KM
2002 rok
Powiedz mi jak to jest z tym przyciemnianiem. Folie nakleja się od wewnątrz czy na zewnątrz szyby? Nie oszczędzaj tylko weź to co najlepsze czyli OE do rozrządu. Wówczas głowa będzie spokojna i noc przespana
Chyba, że stać cie na wydatek prawie 3k zł na remont?
Ostatnio edytowano 14 wrz 2012, 17:08 przez Erastotenes, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Nie wiem czy w dobrym miejscu napisałeś swojego posta ale trudno
Ja mogę Ci powiedzieć, że założyłem rozrząd z carspeeda razem z uszczelniaczami i paskami Bando i przejechałem ponad 30 tys. na tym. Ciężko powiedzieć czy na rozrządzie z allegro by się coś działo.
Ja osobiście jestem zdania, żeby kupować części do Mazdy u nich właśnie – chłopaki mają pojęcie, mają OE części, więc idzie za tym japońska jakość. Ja kupuję wszystko u nich, także to co bym Ci polecił to zakup w carspeed całego zestawu. Nie wiem jaki masz przebieg, ja miałem 120 tys. jak wymieniałem, więc nie kupowałem pompy wody. Jak masz coś koło 150 tys. to bym wymienił też pompę.
W razie dalszych pytań pisz!
Ja mogę Ci powiedzieć, że założyłem rozrząd z carspeeda razem z uszczelniaczami i paskami Bando i przejechałem ponad 30 tys. na tym. Ciężko powiedzieć czy na rozrządzie z allegro by się coś działo.
Ja osobiście jestem zdania, żeby kupować części do Mazdy u nich właśnie – chłopaki mają pojęcie, mają OE części, więc idzie za tym japońska jakość. Ja kupuję wszystko u nich, także to co bym Ci polecił to zakup w carspeed całego zestawu. Nie wiem jaki masz przebieg, ja miałem 120 tys. jak wymieniałem, więc nie kupowałem pompy wody. Jak masz coś koło 150 tys. to bym wymienił też pompę.
W razie dalszych pytań pisz!
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Większość rzeczy u nich zamawiam, ale także w foxie – rzetelna obsługa
O tym ze trzeba pewne części oprócz rozrzadu wymienic nie wiedziałem. Następnym razem trzeba bedzie to zrobić. Pieknie sie prezentuje. Pozdr.

Ponadto przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 53zł/szt
x2=106zl/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 33zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł (na zamówienie –
oczekiwanie 3 dni robocze)
O tym ze trzeba pewne części oprócz rozrzadu wymienic nie wiedziałem. Następnym razem trzeba bedzie to zrobić. Pieknie sie prezentuje. Pozdr.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Zrobił się trochę bajzel, bo kolega TheMich94 spytał w moim wątku o rozrząd, teraz Ty – Erastotenes chyba sądzisz, że to ja kupuję rozrząd i tak o
Mniejsza z tym. Szyby:
1). Nakleja się od wewnątrz.
2). Trzeba zwracać uwagę na dokładność.
3). Koszt – 300 zł w moim przypadku.
4). Sens – warto.
Mniejsza z tym. Szyby:
1). Nakleja się od wewnątrz.
2). Trzeba zwracać uwagę na dokładność.
3). Koszt – 300 zł w moim przypadku.
4). Sens – warto.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
O i masz ci los, nastąpił błąd komunikacyjny 

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
ostatnio też dzwoniłem co CS o pytanie z rozrządem ceny te same,ale mi powiedział tylko rozrząd za 330 i uszczelka pod klawiaturę za 69 u nas pompa jest an pasku i nie trzeba wymieniać jak sie nic z nią nie dzieje
ps. super bj:)
ps. super bj:)
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Pytanko co do przyciemnionych szyb: też planuje taki mod w aucie, powiedz mi jak w z widocznością przez nie z wnętrza auta? W dzień widać dużą różnicę, jest dużo ciemniej? I powiedz jak podczas jazdy nocą, np. podczas cofania?
A tak to autko bardzo ładne, oby służyło bezawaryjnie
A tak to autko bardzo ładne, oby służyło bezawaryjnie

Tu na tej
akucji masz pokazane na przykładzie filtru 20% jak to wygląda od środka. Wszystko zależy ile % przepuszczalności światła ma dana folia jaką sobie dobierzesz wg własnego uznania.


- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Michał napisał(a):Pytanko co do przyciemnionych szyb: też planuje taki mod w aucie, powiedz mi jak w z widocznością przez nie z wnętrza auta? W dzień widać dużą różnicę, jest dużo ciemniej? I powiedz jak podczas jazdy nocą, np. podczas cofania?
A tak to autko bardzo ładne, oby służyło bezawaryjnie
Hey! Jeśli chodzi o folię to tak jak powiedział kolega Erastotenes – zależy jaką sobie wybierzesz. Ja miałem 4 do wyboru: 30, 50, 80, 95 % przyciemnienia. Po konsultacji wybrałem 80 %, dlatego, że:
1). Nie ma wielkiej różnicy patrząc od środka
2). Przyciemnienie jest wystarczające – jak się przyjrzysz to widać co jest w środku
3). Nie masz samochodu dostawczego – nie musisz mieć 95%
4). 80% dlatego, że nie masz rzucającej się w oczy różnicy między przyciemnionymi szybami tylnymi a nieprzyciemnionymi przednimi. Wg mnie jak ktoś ma 95% przyciemnienia to wygląda to do

5). Efekt jaki chciałem osiągnąć – nie nagrzewające się wnętrze w takim stopniu jak wcześniej osiągnięty (szczególnie, że mam czarną BJ)
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Witam po przerwie!
Poduszka silnika z przodu za chłodnicą zamowiona OEM NOK. Muszę wymienić, bo zaobserwowałem wszystkie objawy, które dotycza wady tej poduszki:
1). Słyszalne puknięcie przy ruszaniu (pomiędzy 800 a 1000 rpm)
2). Głośniejsza praca silnika – wcześniej myślałem, że to tłumik ale jest cały.
3). Przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gałka zmiany biegów się delikatnie przemieszcza.
4). Stan poduszki jest bardzo zły
5). Drży mi zderzak.
Niestety będe chyba zmuszony w tym roku zrobić nadkola z tyłu. Z prawej strony możnaby to zrobić bez reperaturek, natomiast z lewej niestety chyba się nei obędzie. Dodatkowo zrobię chyba zabezpieczanie całego podwozia (zdarcie, podkład, baran) bo chcę Magdą pojeździć jeszcze ładnych kilka lat. Koszt takiej roboty mam nadzieję zamknie się w 2 tys. zł i będzie jak nowa na 5 lat przynajmniej...
Poduszka silnika z przodu za chłodnicą zamowiona OEM NOK. Muszę wymienić, bo zaobserwowałem wszystkie objawy, które dotycza wady tej poduszki:
1). Słyszalne puknięcie przy ruszaniu (pomiędzy 800 a 1000 rpm)
2). Głośniejsza praca silnika – wcześniej myślałem, że to tłumik ale jest cały.
3). Przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gałka zmiany biegów się delikatnie przemieszcza.
4). Stan poduszki jest bardzo zły
5). Drży mi zderzak.
Niestety będe chyba zmuszony w tym roku zrobić nadkola z tyłu. Z prawej strony możnaby to zrobić bez reperaturek, natomiast z lewej niestety chyba się nei obędzie. Dodatkowo zrobię chyba zabezpieczanie całego podwozia (zdarcie, podkład, baran) bo chcę Magdą pojeździć jeszcze ładnych kilka lat. Koszt takiej roboty mam nadzieję zamknie się w 2 tys. zł i będzie jak nowa na 5 lat przynajmniej...
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Sory, za post pod postem ale zrobiłem kilka fotek po założeniu bagażnika dachowego i woskowaniu więc chciałem się podzielić












Ostatnio edytowano 6 gru 2015, 20:25 przez twardy103, łącznie edytowano 5 razy
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Witam po przerwie!
Trochę się wydarzyło z moją Madzią, więc piszę:
1). Wymieniłem 4 łączniki stabilizatora
2). Wymieniłem w końcu kierunki z pomarańczowych na clear
3). Zakupiłem reperaturki tylnych nadkoli KLOKKERHOLM ocynk
4). Oddałem Madzię do blacharza na Świętojańskiej – polecanego na forum. Zakres prac:
– wstawienie reperaturek tył
– zabezpieczenie antykorozyjne nadkoli
– wstawienie plastikowych nadkoli zamiast obecnych filcowych i wywinięcie ich na rant nadkola
– usunięcie ognisk korozji z drzwi i przednich nadkoli
W planach przed zimą:
1). Muszę jeszcze sprawdzić zawieszenie bo czasem coś puka, zamierzam jechać do serwisu Rental na Pabianickiej, również polecanego na forum
2). Zamierzam pomalować felgi zimowe na czarny metalic. Zgubiłem 2 kołpaki i jak pomaluję felgi to będę jeździł bez kołpaków.
Auto wróciło od pana ze Świętojańskiej – super robota.
Felgi dokładnie wyczyściłem, pomalowałem na czarny połysk z dwóch stron. Zakupiłem złote nakrętki do zimowych felg.
Dodatkowo dzisiaj zakupiłem nowe radyjko: JVC KD-R741BT
Postaram się zrobić w dzień zdjęcia nadkoli, bardzo ładnie zrobione.
Pozdro!
Trochę się wydarzyło z moją Madzią, więc piszę:
1). Wymieniłem 4 łączniki stabilizatora
2). Wymieniłem w końcu kierunki z pomarańczowych na clear
3). Zakupiłem reperaturki tylnych nadkoli KLOKKERHOLM ocynk
4). Oddałem Madzię do blacharza na Świętojańskiej – polecanego na forum. Zakres prac:
– wstawienie reperaturek tył
– zabezpieczenie antykorozyjne nadkoli
– wstawienie plastikowych nadkoli zamiast obecnych filcowych i wywinięcie ich na rant nadkola
– usunięcie ognisk korozji z drzwi i przednich nadkoli
W planach przed zimą:
1). Muszę jeszcze sprawdzić zawieszenie bo czasem coś puka, zamierzam jechać do serwisu Rental na Pabianickiej, również polecanego na forum
2). Zamierzam pomalować felgi zimowe na czarny metalic. Zgubiłem 2 kołpaki i jak pomaluję felgi to będę jeździł bez kołpaków.
Auto wróciło od pana ze Świętojańskiej – super robota.
Felgi dokładnie wyczyściłem, pomalowałem na czarny połysk z dwóch stron. Zakupiłem złote nakrętki do zimowych felg.
Dodatkowo dzisiaj zakupiłem nowe radyjko: JVC KD-R741BT
Postaram się zrobić w dzień zdjęcia nadkoli, bardzo ładnie zrobione.
Pozdro!
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości