Chciałbym krótko zaprezentować wam moją Mazdę. Auto jest z 1996 roku. Kupione ponad rok temu na terenie Polski. Silniczek jaki je napędza to klasyczny 1.5 Z5-DE. Dobre wyposażenie. Jest to nasze drugie auto w rodzinie. Używane okazjonalnie. Tak również traktował je poprzedni właściciel. Stąd relatywnie niski przebieg delikatnie ponad 100 tyś. Delikatny tuning optyczny zmienił autko nie do poznania. Teraz po umyciu autko naprawdę zwraca na siebie uwagę. Modyfikacja oświetlenia przedniego spowodowała, że nie tylko sowy mogą prowadzić to auto w nocy.
Czekam na oceny i może jakieś sugestie.
Dane techniczne:
– rok produkcji 1996
– Hatchback 3-dzwiowy
– kolor: VQ (noble green)
– Silnik Z5-DE: benzynowy, R4, DOHC, 4 zaw. na cylinder, poj. 1489 cm3
– Moc maks. 65 kW (88 KM) przy 5500 obr./min. Maks.
– moment obr. 132 Nm przy 4000 obr./min.
– Osiągi (dane fabr.): prędkość maks. 173 km/h,
Wyposażenie:
– klimatyzacja
– elektryczny szyberdach
– ABS
– dwie poduchy
– wspomaganie
– centralny zamek
Autko dostało kilka większych mniejszych gadżetów polepszających głównie wygląd:
Mody:
– sprężyny obniżające Postert (oprócz wyglądu – fajnie się teraz prowadzi, nie znam ich dokładnych parametrów)
– 15" alufelgi oryginalne Mazdy (nie widziałem wcześniej tego wzoru, może ktoś wie z jakiego modelu pochodzą?)
– Retrofit – mod lamp polegający na zamontowaniu soczewki i pomalowaniu odbłyśnika
– montaż zestawu ksenonowego 6000K
– wymiana tłumika końcowego na oryginalny (!!!) Mazdy + ozdobna końcówka z BMW
– wymiana trzeciego stopu (szerszy, montowany w "małym okienku" w klapie)
– komplet opony zimwych 14" + felgi stalowe
– światła dzienne MyCarr (polecam, świecą jasno – tak ja te w Audi)
– zdemontowano chlapacze
– farba na zaciskach
– łatka na błotniku
Awarie:
– zużycie łączników drążków stabilizacyjnych w zawieszeniu przednim
– hałaśliwy układ wydechowego (jeszcze nie usunięte)
– pad alternatora
– rdza w nadkolu
– rozsypał się tłumik końcowy
– wysokie spalanie wyeliminowane przez wymianę termometru pow. dolotowego i wymiany tłumika
Plany:
– nie ma