Mazda MX-3 EC 1992 SOHC (Tonado Red Metalic)

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez mesik » 22 sie 2011, 20:25

Kilka dni temu przerobiłem tylne lampy
Obrazek
A tutaj dumny właściciel :D
Obrazek
<lol> ;) Motocykl to najwiekszy wibrator jaki mozna włożyc dziewczynie miedzy nogi. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 15:37
Posty: 127 (1/0)
Skąd: Lubraniec
Auto: 323 sedan 1990r 1,6 8v
obecnie Mx3 1,6 1992 SOHC i Yamaha R6 2004 :]]

Postprzez Jacol » 23 sie 2011, 14:49

<ok> <serduszka>
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez mesik » 24 paź 2011, 21:47

Kilka tygodni temu postanowiłem sprawdzić co jest przyczyną, że na tym pierwszym cylindrze bierze mi tyle oleju. Mechanik mówił, że to wina pierścieni i za wymianę chciał 300zł. Pomyślałem, że za te 300zł kupie pierścienie i zrobie to sam. Odkręciłem głowice i zauwazyłem, że uszczelka miedzy cylindrami jest przepalona. Wiedziałem, że to nic dobrego, ale nie mogło być to przyczyną utraty oleju (ponad 2L na 1000km). Ten pierwszy tłok miał większy luz od pozostałych, więc kolejnym krokiem był demontaż miski i wyciągniecie tłoka. W tym momencie było już wszystko jasne :] Jeśli ktoś czytał mój temat to wie, że do komory spalania kiedyś dostał się metalowy bolec, który zmasakrował zawory i wierzch tłoka. Wtedy myślałem, że tylko jego wierzch. Teraz było wszystko jasne, krawędzie tłoka ścisnęły dwa pierścienie tak mocno, że miałem problem z ich wydobyciem.
Kilka dni szukałem tłoka ale nikt nic nie oferował więc założyłem stary tłok i stare pierścienie. Tyle, że rowki rozpiłowałem żeby pierścienie mogły się poruszać. Całość złożyłem i ... kopcił jeszcze bardziej niż przed "remontem" heh jednak tanim kosztem się nie dało :P pomijając fakt, że dopiero po kilku dniach doczytałem jak należy rozmieścić na tłoku łączenia poszczególnych pierścieni. Może i to było przyczyna większego kopcenia, a może pierścienie były już przytarte w jednym miejscu bardziej. Nie wiem i już mnie to nie interesuje bo zdecydowałem się na zmianę silnika.
Allegro Toruń mazda 323 bg 1,6 16v pojechałem kupiłem za 900zł z aluskami 14 i bardzo dobrymi oponami zimowymi :D Zależało mi na zakupie całego auta, żebym mógł sprawdzić jak pracuje silnik. Wszystko było ok nie kopcił tylko trochę olejem zachlapany po lewej stronie chyba z pod głowicy.
Mechanicy chcieli za przekładkę od 400zł do 500zł. Zrobiłem to sam z młodszym sąsiadem. Z 323 zabrałem, silnik, skrzynię, koła, chłodnice i takie tam klamoty reszta poszła na złom i dostałem 300zł. Wszystko udało się bez większych problemów, silnik jest już w mx3 i nareszcie nie kopci :P
Na koniec dodam, że robiłem to pierwszy raz i udało się to dzięki instrukcji online do mx3. <jupi>
Sorki, że nie robiłem fotek ale zgubiłem telefon, a aktualny robi fatalne zdjęcia.
<lol> ;) Motocykl to najwiekszy wibrator jaki mozna włożyc dziewczynie miedzy nogi. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 15:37
Posty: 127 (1/0)
Skąd: Lubraniec
Auto: 323 sedan 1990r 1,6 8v
obecnie Mx3 1,6 1992 SOHC i Yamaha R6 2004 :]]

Postprzez ziomal_patryk » 24 paź 2011, 22:45

Autko bardzo ładne, na pewno przyciąga wzrok, zwłaszcza że taki MX w takim stanie to już rzadkość.
Moja Mazda: viewtopic.php?f=312&t=112444
Sprzedam car audio chętni pisać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 14:56
Posty: 150
Skąd: Sokołów Podlaski/Telaki
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez krakusik mx-3 » 25 paź 2011, 08:16

fajnie że ogarnąłeś przekładke sam gratuluje :D auto mi się podoba.
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez mesik » 25 paź 2011, 18:00

ziomal_patryk napisał(a):Autko bardzo ładne, na pewno przyciąga wzrok, zwłaszcza że taki MX w takim stanie to już rzadkość.

Dzięki :)
krakusik mx-3 napisał(a):fajnie że ogarnąłeś przekładke sam gratuluje :D

do tej pory czuje smak dumy :D
<lol> ;) Motocykl to najwiekszy wibrator jaki mozna włożyc dziewczynie miedzy nogi. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 15:37
Posty: 127 (1/0)
Skąd: Lubraniec
Auto: 323 sedan 1990r 1,6 8v
obecnie Mx3 1,6 1992 SOHC i Yamaha R6 2004 :]]

Postprzez krakusik mx-3 » 27 paź 2011, 07:51

ale nie byłbym sobą gdybym nie zapytał dlaczego nie wsadziłeś silnik 1.8 dohc
spalanie by było takie same w zasadzie a zabawy w aucie więcej :)
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez mesik » 27 paź 2011, 17:31

krakusik mx-3 napisał(a):ale nie byłbym sobą gdybym nie zapytał dlaczego nie wsadziłeś silnik 1.8 dohc
spalanie by było takie same w zasadzie a zabawy w aucie więcej :)

Żałuje teraz, ale nie byłem pewien czy wszystko by tak dokładnie pasowało. W końcu robiłem to pierwszy raz. Na zimę potrzebny mi jest samochód, a nie wiedziałem jak długo to potrwa. Po drugie to też bym musiał raczej kupić cały samochód z takim własnie silnikiem, a miałem ograniczony budżet. W przyszłym roku pomyśle nad zmianą. Żałuje no ale cóż, jeszcze nic straconego. Ty u siebie miałeś 1,8?
<lol> ;) Motocykl to najwiekszy wibrator jaki mozna włożyc dziewczynie miedzy nogi. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 15:37
Posty: 127 (1/0)
Skąd: Lubraniec
Auto: 323 sedan 1990r 1,6 8v
obecnie Mx3 1,6 1992 SOHC i Yamaha R6 2004 :]]

Postprzez krakusik mx-3 » 28 paź 2011, 07:58

mesik napisał(a):Ty u siebie miałeś 1,8?

1.6 dohc --> 1.8 dohc --> 2.5 V6 KL – zjadający ZE z małopolski :D ;)
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez mesik » 28 paź 2011, 18:15

krakusik mx-3 napisał(a):1.6 dohc --> 1.8 dohc --> 2.5 V6 KL – zjadający ZE z małopolski :D ;)

No to ładnie. Powiedz czy włożenie v-ki było skomplikowane? Bo teraz dałeś mi sporo do myślenia :D aha i czy róznica miedzy 1,8 DOHC a 2,5 v6 KL DE jest znacząca?
<lol> ;) Motocykl to najwiekszy wibrator jaki mozna włożyc dziewczynie miedzy nogi. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 15:37
Posty: 127 (1/0)
Skąd: Lubraniec
Auto: 323 sedan 1990r 1,6 8v
obecnie Mx3 1,6 1992 SOHC i Yamaha R6 2004 :]]

Postprzez TR4PSTAR » 29 paź 2011, 17:27

Piękny MX :) Widać, że zadbana sztuka :D
krakusik mx-3 napisał(a):1.6 dohc --> 1.8 dohc --> 2.5 V6 KL – zjadający ZE z małopolski :D ;)


Raczej jeszcze nie próbowałeś się ze wszystkimi ZE z małopolski więc powyższe stwierdzenie jest jak narazie nieuzasadnione :P
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez krakusik mx-3 » 31 paź 2011, 09:09

mesik napisał(a):No to ładnie. Powiedz czy włożenie v-ki było skomplikowane? Bo teraz dałeś mi sporo do myślenia aha i czy róznica miedzy 1,8 DOHC a 2,5 v6 KL DE jest znacząca?


powiem tak kultura pracy V6 mazdowskiej jest bardzo dobra nawet nie chodzi o samo przyspieszenie, moment obrotowy robi swoje :) a czy ciężko przerzucić V6 hmm.... nie, nie bardzo :) tylko jest to dość spoty koszt....

TR4PSTAR napisał(a):Raczej jeszcze nie próbowałeś się ze wszystkimi ZE z małopolski

ok, jasne że nie zapraszam do krakowa będzie można się sprawdzić i zweryfikować :)
TR4PSTAR napisał(a):więc powyższe stwierdzenie jest jak narazie nieuzasadnione

oj tam oj tam :D jak nrazie sprawdziłem się z 3 KL i z 2 ZE :D żaden nie wygrał :P a ja mam tylko KL który wypluł około 152 hp :P

p.s sugeruje nie zaśmiecać więcej tematu kolegi ;) jak coś to PW.
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez mesik » 14 gru 2011, 19:03

Kilka dni temu zamontowałem ksenony 8000K. Nie było problemów z montażem. Ale już z przewodami zapłonowymi był. Stare przewody iskrzyły jak na dyskotece. Postanowiłem kupić NGK pojechałem do sklepu i zaproponowano mi SENTECH (niby specjalne do lpg) 75zł. Kupiłem, założyłem, odpalięlm samochód, a tu iskra miedzy przewodami a pokrywą zaworów. Nastepnego dnia oddałem je i poprosiłem o NGK, które odebrałem na drugi dzień. Cena 112zł iskrzenie zniknęło ale nie do końca bo na wolnych obrotach na lpg troszkę skakała iskra w otworach na świece w głowicy. Na końcówki tych przewodów naciągnąłem jeszcze kawałki gumowego węża <lol> (nie widać do nawet) i problem znikł <jupi> . Dodam, że świece mam też ngk. Spalanie przy delikatnej jezdzie 8,3l/100km
<lol> ;) Motocykl to najwiekszy wibrator jaki mozna włożyc dziewczynie miedzy nogi. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 15:37
Posty: 127 (1/0)
Skąd: Lubraniec
Auto: 323 sedan 1990r 1,6 8v
obecnie Mx3 1,6 1992 SOHC i Yamaha R6 2004 :]]

Postprzez max_gd » 22 gru 2011, 01:43

Twój MX to bezsprzecznie jeden z najładniejszych w Polsce. Uważnie śledzę temat i ciągle jestem w szoku jak wygląda Twoje auto. Widać, że jest w dobrych rękach. :D
日本の国内市場
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2011, 01:25
Posty: 340
Skąd: Gdańsk
Auto: MX3 1.6 SOHC viewtopic.php?f=312&t=122756

Postprzez mesik » 22 gru 2011, 19:09

max_gd napisał(a):Twój MX to bezsprzecznie jeden z najładniejszych w Polsce. Uważnie śledzę temat i ciągle jestem w szoku jak wygląda Twoje auto. Widać, że jest w dobrych rękach. :D

<zawstydzony> Dzięki za te słowa :) Od razu mi się lepiej na sercu zrobiło, bo ja już jestem przyzwyczajony do tego auta i nie widzę w nim tego co widzą inni :D więc takie opinie motywują mnie.
Na razie główną uwagę przykładam do wyglądu, a nie do osiągów bo benzynka jest droga a mój 1,6 jest sporo użytkowany i ma LPG. Przymierzam się do zamontowania lambo dors , mniejszej kierowbicy, podświetlenia zegarów, ząłożeniu 3 dodatkowych na słupku (zegarek,data i temperatura <lol> haha), jeszcze coś z wnętrzem trzeba zrobić. Aha no jeszcze bym go chciał zglebić ale gwint to 3tys. zł :/
<lol> ;) Motocykl to najwiekszy wibrator jaki mozna włożyc dziewczynie miedzy nogi. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 15:37
Posty: 127 (1/0)
Skąd: Lubraniec
Auto: 323 sedan 1990r 1,6 8v
obecnie Mx3 1,6 1992 SOHC i Yamaha R6 2004 :]]

Postprzez l3mur91 » 22 gru 2011, 20:58

mesik napisał(a):Aha no jeszcze bym go chciał zglebić ale gwint to 3tys. zł :/


Możesz pokusić się o airride. Regulacja wysokości w kilka sekund, ani krawężnik nie straszny, a i polansować się będziesz mógł jak położysz progi na ziemi <czarodziej>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez honda2911 » 22 gru 2011, 21:12

kolega zaadaptował gwint z golfa3 do mazdy bgwięc do mx3 też pewnie podszedłby
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez max_gd » 23 gru 2011, 01:03

mesik napisał(a):
max_gd napisał(a):Twój MX to bezsprzecznie jeden z najładniejszych w Polsce. Uważnie śledzę temat i ciągle jestem w szoku jak wygląda Twoje auto. Widać, że jest w dobrych rękach. :D

<zawstydzony> Dzięki za te słowa :) Od razu mi się lepiej na sercu zrobiło, bo ja już jestem przyzwyczajony do tego auta i nie widzę w nim tego co widzą inni :D więc takie opinie motywują mnie.
Na razie główną uwagę przykładam do wyglądu, a nie do osiągów bo benzynka jest droga a mój 1,6 jest sporo użytkowany i ma LPG. Przymierzam się do zamontowania lambo dors , mniejszej kierowbicy, podświetlenia zegarów, ząłożeniu 3 dodatkowych na słupku (zegarek,data i temperatura <lol> haha), jeszcze coś z wnętrzem trzeba zrobić. Aha no jeszcze bym go chciał zglebić ale gwint to 3tys. zł :/


akurat tak się składa, że pracuję w serwisie gazu, więc jak będzie kiedyś okazja to może wpadnę na zrobienie short shifta i zrobię przegląd instalacji w Twojej MX3 :D
日本の国内市場
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2011, 01:25
Posty: 340
Skąd: Gdańsk
Auto: MX3 1.6 SOHC viewtopic.php?f=312&t=122756

Postprzez ADHD » 23 gru 2011, 01:57

mesik napisał(a):lambo dors

mesik – nie odlatuj za daleko
a taki był ładny jak nim sobie pomykałem <płacze>
hehe
wszystko fajnie ale nie lambo

gratki ze swapa kolejna musi być już Vka
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez mesik » 23 gru 2011, 17:01

l3mur91 napisał(a):Możesz pokusić się o airride. Regulacja wysokości w kilka sekund, ani krawężnik nie straszny, a i polansować się będziesz mógł jak położysz progi na ziemi <czarodziej>

to byłoby najlepsze rozwiązanie we wszystkich kierunkach :D
honda2911 napisał(a):kolega zaadaptował gwint z golfa3 do mazdy bgwięc do mx3 też pewnie podszedłby

Pewnie by podeszło, tylko ciekawe jaka różnica w cenie i czy gra warta świeczki.
max_gd napisał(a):akurat tak się składa, że pracuję w serwisie gazu, więc jak będzie kiedyś okazja to może wpadnę na zrobienie short shifta i zrobię przegląd instalacji w Twojej MX3 :D

Nie ma sprawy :) przysługa za przysługę :D
ADHD napisał(a):mesik – nie odlatuj za daleko
a taki był ładny jak nim sobie pomykałem <płacze>
hehe
wszystko fajnie ale nie lambo

gratki ze swapa kolejna musi być już Vka

Dalczego lambo dors nie? Chodzi o to, że nie pasowałoby do mx3? :> Czy o to, że te zawiasy to lipa i po pewnym czasie obwieszają się?
<lol> ;) Motocykl to najwiekszy wibrator jaki mozna włożyc dziewczynie miedzy nogi. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 15:37
Posty: 127 (1/0)
Skąd: Lubraniec
Auto: 323 sedan 1990r 1,6 8v
obecnie Mx3 1,6 1992 SOHC i Yamaha R6 2004 :]]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy