Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez maciekpas » 27 sty 2011, 16:46

Fiodor napisał(a):Też się przyłącze i pochwale przedni grill oraz zderzak, fajnie są skomponowane, nie typowo. Jak ktoś już pisał założyłbym koniecznie halogeny to podniesie efekt wizualny.
Co do trochę kontrowersyjnych naklejek powiem, że może nie są najpiękniejsze ale mają jedną podstawową zaletę, a mianowicie powodują, że Twoja Mazda ma unikatowy, indywidualny charakter a to też się liczy.
Zastanawia mnie też to moc Twojego diesla, ciekaw jestem czy się sprawdzi na hamowni.


Zastanowię się nad zamontowaniem halogenów, jednak w pierwszej kolejności muszę wymienić płyny, filtry i rozrząd.

Gdzie mogę znaleźć "hamownie"?" Na stacji diagnostycznej, mechanika, ASO ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez Borys » 27 sty 2011, 22:50

Spytaj Wrocławiaków viewtopic.php?f=62&t=93086
Coś Ci polecą.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez maciekpas » 28 sty 2011, 22:11

Borys napisał(a):Spytaj Wrocławiaków viewtopic.php?f=62&t=93086
Coś Ci polecą.


Dzięki za radę, na pewno się odezwę do Wrocławiaków i zapytam chłopaków ;)

Dzisiaj w końcu otrzymałem długo wyczekiwane blachy i mogę śmigać autkiem.

Pojeździłem trochę po mieście, i po jego obżerach żeby wyczuć auto. Super się prowadzi, ma super przyśpieszenie. Jestem bardzo zadowolony. Jak pojeżdżę więcej to napisze dalsze wrażenia z użytkowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez Fiodor » 31 sty 2011, 01:08

Halogeny na pewno znajdziesz na allegro. Co do jazdy powiem tak jak piszesz
maciekpas napisał(a):Pojeździłem trochę po mieście, i po jego obżerach żeby wyczuć auto. Super się prowadzi, ma super przyśpieszenie. Jestem bardzo zadowolony. Jak pojeżdżę więcej to napisze dalsze wrażenia z użytkowania.

Pomyśl jak jeździ i pracuje benzyna 1.5- 1.8 lub 2.0 to jest dopiero dynamika ;P
Niestety diesel jest delikatnie mówiąc spowolniony <rotfl>
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez boczek86 » 31 sty 2011, 01:33

Fiodor napisał(a):Pomyśl jak jeździ i pracuje benzyna 1.5- 1.8 lub 2.0 to jest dopiero dynamika ;P
Niestety diesel jest delikatnie mówiąc spowolniony <rotfl>
jak patrzylem na u to centrum to silnik 1.5 ma przyspieszenie od 0 do 100 w 12 a diesel 90 koni ma 12,2 wiec roznica prawie zadna. abarthez mial mazde 323f ditd i mial tam 128 koni i mial do setki troche ponad 10 wiec wcale te diesle nie satakie mulaste :P a te nowe co wychodza sa prawie porownywalne z benzyniakami a i jezeli chodzi o klekot tych nowych to tez juz ciezko odroznic :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez maciekpas » 3 lut 2011, 22:19

Witam,

Ostatnio przeglądałem neta i znalazłem program Dynomaster/ aDyno na telefony z Androidem, które po odpowiedniej konfiguracji sprawdzają czas przyśpieszenia naszefo samochodu, Ten wspaniały kombajn potrafi także obliczyć przybliżoną moc silnika z uwzględnieniem straty mocy na kołach. Zapis czasów odbywać się może w różnych trybach, może zacząć odliczać kiedy tylko się poruszy, może odliczać nam czas do startu, może zacząć liczyć od pewnej prędkości a nawet mamy do wyboru profesjonalne startery z ET (szybkość reakcji kierowcy) Uzyskane wykresy można zapisać jako obraz i exportować na PC.

W sobotę jestem umówiony na wymianę płynów i filtrów, jak już to zrobię to pobawię się w weekend w testowanie programu i opisze swoje spostrzeżenia/uwagi itp.

Program mam już zainstalowany na moim HTC Hero
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez maciekpas » 4 lut 2011, 23:57

witam, w końcu dzisiaj wyrwałem się wcześniej z pracy i pojechałem do mechanika na wymianę oleju i filtrów. Z racji tego że na 100% nie byłem pewien czy poprzedni właściciel lał pół syntetyk czy syntetyk, dla bezpieczeństwa użyliśmy półsyntetyczny olej mobile1. Wymieniłem również filtr paliwa i oleju na KNECHTA i filtr powietrza. Od początku zakupu, nie działa mi pompka spryskiwaczy do przednich wycieraczek, myślałem wcześniej, że zamarzła bo płyn był letni, ale dzisiaj jest +10 i dalej nie działa, pytałem się ostatnio mechanika to mówił, że wymiana nie będzie kosztowała więcej niż 50zł (to takie max) i na allegro znalazłem za 39zł taką pompkę, więc w 100zł się na pewno zmieszczę. Dzisiaj jeszcze podjadę na CPN i sprawdzę ciśnienie powietrza w oponach i myślę, że jak na razie to będzie na tyle. Aha nie działa mi jeszcze otwieranie samochodu z pilota. Dostałem podczas zakupu pilot, ale sprzedawca powiedział, że najprawdopodobniej nie ma baterii, wymieniłem baterię i dalej nie działa, z tego co wyczytałem na forum to można za nie duże pieniądze kupić alarm + otwieranie drzwi z pilotem i zamontować, więc na pewno też się do tego przymierze, może w następnym miesiącu. Wtedy zostanie tylko kupienie siłownika do klapy tylnej (hatchback) bo jednego nie mam od kupienia auta i wtedy wszystko już będzie zrobione jak należy. Będę mógł myśleć nad wyglądem, ale to w następnym poście...

Pozdrawiam Wszystkich i szerokiej drogi
Ostatnio edytowano 5 lut 2011, 11:34 przez maciekpas, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez budyn-87 » 5 lut 2011, 00:14

<spoko> tak trzymaj
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2010, 09:08
Posty: 705
Skąd: Pszczyna/Łąka
Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+

Postprzez Neonixos666 » 5 lut 2011, 17:48

boczek86 napisał(a):jak patrzylem na u to centrum to silnik 1.5 ma przyspieszenie od 0 do 100 w 12 a diesel 90 koni ma 12,2

Może do setki jest minimalnie szybsze ale potem to przepada w zapomnienie bo diesel śmiało ciągnie żwawo po wyżej 100. Myślę że dał bym radę dla 1.5 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maciekpas » 6 lut 2011, 21:39

Arturr0 napisał(a):ak zrobisz wydruk z hamowni, to pokaż na forum. A wrażenia z jazdy jakie – żwawy ten dizelek?


Zmierzyłem programem dynometer (na androidzie z GPS) 60-100 na IV biegu robiłem 5 razy pomiar i wyszło mi 9.082.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez marsel » 6 lut 2011, 22:14

no to nie jest w ogóle miarodajne, wychodzi że masz niecałe 90KM
polecam normalną hamownie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez maciekpas » 6 lut 2011, 22:47

marsel napisał(a):no to nie jest w ogóle miarodajne, wychodzi że masz niecałe 90KM
polecam normalną hamownie


Witam,

Wykres nie jest w ogóle miarodajny, ale zmierzenie elastyczności silnika na IV biegu od 60 do 100km da mi pewien obraz, nie mogę tylko znaleźć ile mają inne mazdy 323F BJ 2.0 DiDT w takim samym teście, wtedy będę mógł porównać moje 9s z seryjnymi osiągami tego auta i będę wiedział czy mam serię, czy jak zapewniał sprzedający że silnik jest podrasowany. Opisze jeszcze działanie programu testującego.

Zapomniałem dodać, że pomiary były robione na prostej, która była lekko pod górkę, jak znajdę odpowiednio długą prostą, płaską, to zrobię pomiary ponownie.

Program korzysta z GPS i accelometru wbudowane w telefon. Można zdefiniować prędkość przy jakiej ma zacząć liczyć czas i przy jakiej ma wyłączyć liczenie, można ustawić również pocket mode, tzn. że telefon nie musi być przymocowany w odpowiedni sposób tylko może leżeć na siedzeniu lub być w kieszeni.

Program również wydaje komunikaty dźwiękowe, kiedy zaczyna liczyć i kiedy kończy liczyć prędkość.

Jaką Wy macie elastyczność od 60 do 100 na IV biegu w seryjnych mazdach 323F 2.0 DiTD 101KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez Siwy19 » 9 lut 2011, 20:41

GroMo napisał(a):Też bym te naklejki wywalił bo autko traci trochę uroku na tym. :( Na przód postarałbym się kupic halogeny. ;)
Czy mi się tylko wydaje ale zderzak tylny ma trochę inny odcień w pozostałej części karoserii??


nie tylko tylny ale i przedni ma inny odcien
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez trzydziech » 9 lut 2011, 20:46

zmierz 80-120kph na V, dla porównania u mojej dziewczyny jest około 16 sekund :P pomiarów szukaj na forum, na pewno ludzie się chwalili :p

a program z tego co piszesz fajny, właśnie szukam takiego co mierzy od jakiejś prędkości do jakiejś :) tylko napisz dokładnie jak się on nazywa.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Siwy19 » 9 lut 2011, 20:52

maciekpas domyslam sie ze autko kupilem od polaka z ogloszenia otomoto, a powiem ci ze widzialem twoja mazde na stronie mobile.de jak ja kupywalem swoja to wlasnie zerkałem na nia ale nie pamietam juz za ile byla, ale poznaje ja po naklejkach i grilu, a ile masz przebiegu w niej.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez maciekpas » 10 lut 2011, 00:40

Siwy19 napisał(a):maciekpas domyslam sie ze autko kupilem od polaka z ogloszenia otomoto, a powiem ci ze widzialem twoja mazde na stronie mobile.de jak ja kupywalem swoja to wlasnie zerkałem na nia ale nie pamietam juz za ile byla, ale poznaje ja po naklejkach i grilu, a ile masz przebiegu w niej.


Jak kupowałem było prawie 180000km
Pamiętasz może na mobile.de jaki był przebieg

Dość w okazyjnej cenie kupiłem jak za takie auto w tym roczniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez Siwy19 » 10 lut 2011, 17:11

Nie pamieta bo troche tych mazd bylo do ogladania a tylko ta mi sie tak zucila w oczy a swoja kupilem za 3300 euro a twoja tez mi chodzila po glowie ale te naklejki mnie zniechecaly, ale na bank byla na niemieckiej stronie mobile.de a polak. A jak poduszki ci sie tam sprawuja i masz jakiej problemy?bo ja z silnikiem to zadnych nie mam tylko zawiecha i blacharka
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez trzydziech » 10 lut 2011, 18:51

To ci napiszę tak. Chwilkę potestowaliśmy DITD dziewczyny i tak:
60-100kph, IV bieg – powtarzalne 9,5s (najlepszy 9,2, najgorszy 9,7)
80-120kph, V bieg – powtarzalne 14,5s (najlepszy 14,0, najgorszy 15,0)
Wszystkie pomiary z 2 osobami na pokładzie, w tym ze mną :D Pomiary tylko przez gps.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez maciekpas » 11 lut 2011, 15:30

Siwy19 napisał(a):Nie pamieta bo troche tych mazd bylo do ogladania a tylko ta mi sie tak zucila w oczy a swoja kupilem za 3300 euro a twoja tez mi chodzila po glowie ale te naklejki mnie zniechecaly, ale na bank byla na niemieckiej stronie mobile.de a polak. A jak poduszki ci sie tam sprawuja i masz jakiej problemy?bo ja z silnikiem to zadnych nie mam tylko zawiecha i blacharka


U mnie również nie ma żadnych problemów z silnikiem. Standardowy problem w tych autach to rdza na [jakich?] nadkolach u mnie również on występuje. Byłem na przeglądzie i powiedziano mi, że zawieszenie jest w dobrym stanie. Szczerze nie wiem jak poduszki się sprawują. Ja swoją kupiłem w polsce za 7200zł + opłaty 1500zł, więc bardzo tanio. W urzędzie celnym wycenili mi ją na 13000zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez maciekpas » 12 lut 2011, 15:59

trzydziech napisał(a):To ci napiszę tak. Chwilkę potestowaliśmy DITD dziewczyny i tak:
60-100kph, IV bieg – powtarzalne 9,5s (najlepszy 9,2, najgorszy 9,7)
80-120kph, V bieg – powtarzalne 14,5s (najlepszy 14,0, najgorszy 15,0)
Wszystkie pomiary z 2 osobami na pokładzie, w tym ze mną :D Pomiary tylko przez gps.


Witam,

Dzięki za sprawdzenie, porównując osiągi DiTD twojej dziewczyny z moją Madzią to wygląda na to, że mam serię, czyli 101KM a nie jak zapewniał mnie sprzedawca 127KM. Szczerze mówiąc nawet nie jestem rozczarowany, jak dla mnie 101KM w zupełności mi wystarcza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy