Mazda mx-3 b6 93 rok.

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Hvil » 12 sty 2011, 12:04

Witam,

Jako że baaardzo długi okres nie zaglądałem na forum, postanowiłem przypomnieć moją mazdę.
Mazdę mx-3 mam od 7 lat:) obecnie 290 tys km, z czego 180 tys u mnie pod stopą.

Mazda z zewnątrz nic nie przerabiana, jaka kupiłem w Belgii do dzisiaj taka jest.
Przez 7 lat przetarty lekko tylny zderzak i przedni błotnik, ale że rdzy nie było nie robiłem, na wiosnę wozik idzie na pełne lakierowanie do kolegi z forum:) ponownie na ten cudowny kolorek:–)
Od półtorej roku mazda ma status dożywotniego wozu u mnie i jest używana tylko weekendowo, na co dzień jest 75 1.8T.

Z awarii przez 7 lat 3 skrzynie biegów i jedno sprzęgło.

Modyfikacje:
– radio x-pload rx3300 plus 4x Pioneer 16cm.
– wydech był co prawda już jak kupowałem na 2 strony po 2 końcówki, lecz na polskich drogach wiecznie się łamał dziurawił, rok temu ostatecznie załatwiłem problem od nowa prowadząc rury wydechu i tłumiki lewe zamienione na dwa po sobie motocyklowe, gdzieś w garażu wygrzebałem. O dziwo na obie strony nadal spaliny lecą prawie równomiernie.
– zawieszenie podniesione z gleby. Było obniżone i 16 cali Yokohamy 215. Jest: 15 cali 205/50 Falkeny.
-kierownica od mazdy Tribute.
-we wnętrzu dodatki czerwone plus Vacuum i Dodatkowy obrotomierz – takie kupiłem.
– LPG I GEN jeszcze w Belgii zakładany.
– po 7 latach ogarnięty temat tłukącej się tylnej półki ostatecznie! Ori półka+ dorabiane zawiasy + ogrodowy igielit i pręt stalowy.
Wozik nigdy mnie nie zawiódł, servisowany w servisie Mazdy w Wierzchowiskach.

Fotki<niestety na trójramiennych 16 i YOKO nie mam fotek bo to dawno było i nie prawda;)>:
W całej okazałości:
Obrazek
Z powodu uszkodzenia blotnika i ogólnie postępującego matowienia widocznego tutaj na wiosnę lakiernia:
Obrazek
Zgrabny głośny tyłeczek:
Obrazek
Interior z nowa kierą<czerwonej wsi dywaniki juz out i fotele naprawione wiec pokrowce out>:
Obrazek
Mój nie odstępujący towarzysz podróży, po zamontowaniu ori półki jeździ tylko przy przedniej szybie nad zegarami:
Obrazek

Zimową porą:
Obrazek
Obrazek

Najnowsze:
Obrazek
Obrazek

Mazda zostaje u mnie do końca, zapadła decyzja o przywróceniu rzeczy które jeszcze z przed 7 lat są złe do stanu ori i nie sprzedam jej, a silnik b6 jest nie do zajechania!!!
-dywaniki wywalone
-fotele odrestaurowane
-wydech poprawiony
-zbyt duża gleba podniesiona
– pierdylion kabli do nie wiadomo czego usunięty z wozu ale nadal jest ich za dużo, trwają prace nad odgadnięciem poco i dlaczego ktoś dołożył ze dwie kompletne wiązki.
– instalacja gazowa poprawiona, ponownie zalegalizowana na 10 lat
– jedyne ognisko rdzy w rancie szyberdachu zrobione

Do zrobienia:
-fabryczny tunel miedzy siedzeniami (mój ma wycięta dziurę i regulacje podświetlenia które wywaliłem zaraz po kupnie 7 lat temu)
-nowy lakier bo matowieje <na wiosne już umówione>
-nowy plastik w zegarach ten srebrny wiele lat już mnie irytuje
-sensowne wykorzystanie wlotu ma masce poprzez montaż:
Obrazek
– wymiana dodatkowego obrotomierza na bardziej sensowny czujnik ciśnienia oleju

To by było na tyle:)
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Lukazie » 12 sty 2011, 15:07

Bardzo ładnie się prezentuje :)
Wymieniałeś 3 skrzynie biegów, jaki masz styl jazdy? <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Hvil » 12 sty 2011, 15:40

oj wiesz...wozik miałem od 18 roku życia, wiec za młodu z głupoty obrywał, a potem juz jako weekendowy do zabawy to też za lekko mu nie było, w 2 poszedł mechanizm różnicowy w trzeciej wał główny wyszedł ze skrzyni na skróty przez obudowę.

Sam nie wiem... może to wina sprzęgła w klasie maturalnej mi padło nie długo po kupnie wozu, i kupiłem jakieś tam super ekstra tjuningowe sprzęgło, od tamtej pory sprzęgło załącza się i rozłącza w podłodze i skok pomiędzy w pełni rozłączonym a załączonym to jakieś 2cm różnicy tylko, wiec dość zrywnie się jeździ ale sprawdzane wielokrotnie i wszystko jest ok po prostu by było inaczej trzeba by inne sprzęgło a ze to działa i całkiem przyjemnie:D to zostało.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Matador » 12 sty 2011, 16:15

No no mazda fajniutka. Mam kilka pytań ten wlot na przedniej masce to taka prowizorka? gdzie to kupiłeś? Dużo Ciebie wyniósł ten podwójny tłumik po obu stronach? bardzo mi się to podoba. <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez luki_92_92 » 12 sty 2011, 19:28

Tak przy okazji – czemu z jednej strony masz ramkę nad szybą pomalowaną pod kolor nadwozia, a z drugiej czarną? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Siwus » 12 sty 2011, 19:33

luki_92_92 napisał(a):Tak przy okazji – czemu z jednej strony masz ramkę nad szybą pomalowaną pod kolor nadwozia, a z drugiej czarną? :)

bo drzwi były malowane :P
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez boczek86 » 12 sty 2011, 20:40

swietnie wyglada :) w srodku super ale te 4 rury to jak dla mnie za duzo :) ale kto jak lubi :) ogolnie <spoko> i co awaryjnosci to przez tyle lat uzytkowania to wydaje mi sie ze to malutko :) i oby tak dalej :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez wilus88luki » 12 sty 2011, 23:24

Wypowiem sie szczerze :D
O środku nic nie powiem, wydech lepiej by wyglądał seryjny i wlot bym przerobił :D ale to kwestia gustu .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 17:41
Posty: 54
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez lukipietras » 12 sty 2011, 23:28

Fajne auto, szkoda tylko, że tak dużo na nim "ulepszeń". Jak dla mnie mx-3 najkorzystniej wygląda w serii, ale jak kto woli, Tobie ma się podobać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez Rafał_ » 13 sty 2011, 00:13

lukipietras napisał(a):Fajne auto, szkoda tylko, że tak dużo na nim "ulepszeń". Jak dla mnie mx-3 najkorzystniej wygląda w serii, ale jak kto woli, Tobie ma się podobać.

<spoko>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez DrGhost » 13 sty 2011, 00:27

Nice ... Tylko ten wlot na srodku jak dla mnie nie hallo ale to sprawa gustu
ogolnie ok
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez Hvil » 13 sty 2011, 00:34

Jak pisałem wóz mam od osiemnastki:-D wiele lat już, a za młodu wiadomo...inaczej się myślało<punkty lansu były najważniejsze>. Od kupna z zewnątrz nic nie przerabiałem, taka kupiłem w Belgii z wlotem i rurami, jednak w trakcie użytkowania poprawiałem spartolone rzeczy:
– wydech wygląd ładny, ale był polepiony z nie wiadomo czego, kilka rurek o rożnych średnicach itp, kilka lat rzeźbiłem lepiłem aż w końcu wszystko od zera zostawiłem końcówki i prawy tłumik bo jakiś firmowy i nie do zdarcia, poza tym ma profi mocowania końcowe, aż się dziwiłem ze przy takiej rzeźbie koniec naprawdę sprytnie zrobiony. Kosztów nie pamietam, wydechy na lewo miałem z motocykla stare, rurki kupowałem, spawałem w rodzinie.
– drzwi byly malowane przeze mnie po wyladowaniu na poboczu, za mlody za ciezka noga za malo dośw i wlasnie nie wpadlem na to żeby z drugiej domalować i tak zostało. ale na wiosne kolega palkerson całą nlacharkę od zera jej robi lakierniczo znowu na czerwono:)
– wlot był, i lansował się, z czasem mi też się wydawał średni ale się przywiązałem emocjonalnie do tego że on tam jest , nie zmienie maski przy okazji malowania, ta była z nią i ze mną i będzie.
– jak już wspominałem wóz był przez poprzedniego wlasciciela dziwnie "udoskonalany" teraz gdy jest on dla mnie pamiątką i dożywotnim hobby doprowadzam do ori stanu, i potwierdzam dużo w nim modów , wiele z nich "dziwnych" ale sukcesywnie usuwam je:)




Zapomniał bym, rok temu podjąłem skuteczną walkę z trzeszczeniem, cały wóz poza deską rozdzielczą rozebrany, nowe plastiki które były połamane ( w moim przypadku bagażnika bo woziłem dwa 12 calowe suby no name w desce z alumnium) teraz jest ori pulka a suby wywalone bo to chlam był. pod plastikami wygłuszenie gąbkami wygłuszającymi i matami bitumicznymi <maty tylko na blache, gąbka pod plastiki:) juz rok i nic nie trzaska.

Ogólnie jak ktoś miałby ori tunel chętnie łyknę:–)

I widzi jakieś uwagi co przyda się zmienić na ori stan, chętnie uwzględnię uwagi:)
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Hvil » 13 sty 2011, 00:40

Jak usunac ten post bo byl dublem powyższego??

Szanowny adminie pomóż.:–)
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez lukipietras » 13 sty 2011, 00:43

Hvil napisał(a):I widzi jakieś uwagi co przyda się zmienić na ori stan, chętnie uwzględnię uwagi:)

Jeśli pytasz, to ja w pierwszej kolejności pozbyłbym się obrysówek ze zderzaków, bo ani to ładne, ani praktyczne, a i zamontowane jakoś tak dziwnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez Hvil » 13 sty 2011, 00:49

myślałem o tym bo nie działają od kiedy go kupiłem, ale tam dziury w zderzakach są:–)

P.s. Większość mx3 ma spojler łączony na całej szerokości z klapa mój ma prześwit tyle lat i nadal nie ustaliłem od czego on.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Rafał_ » 13 sty 2011, 01:15

Hvil napisał(a):P.s. Większość mx3 ma spojler łączony na całej szerokości z klapa mój ma prześwit tyle lat i nadal nie ustaliłem od czego on.

Spojler to seria :) .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Hvil » 13 sty 2011, 03:41

jesteś pewien?? w mx3 spoiler jest łączony na całej długości z klapa. mój nie. takie tez bywały?
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez KyRy » 13 sty 2011, 09:50

Hvil napisał(a):jesteś pewien?? w mx3 spoiler jest łączony na całej długości z klapa. mój nie. takie tez bywały?

Tak. Bywały i takie ;)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez loockas » 13 sty 2011, 11:53

Widzę z tyłu bębny, brak regulacji świateł i ten charakterystyczny spoiler. Niech zgadnę... nie masz elektrycznych szyb? :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Hvil » 13 sty 2011, 12:24

skąd wiedziałeś, el. lustra i dach a szyby na korbkę i muszę coś zrobić z szyba kierowcy bo tylna jej cześć opada o 4cm czasem nawet i żeby zamknąć trzeba ręka podtrzymywać tył kręcąc korbką.

P.s. Wziąłem sobie do serca rade o obrysówkach, szukam czegoś normalnego, może ktoś ma pomysł na płaskie obrysówki lub kierunki, bo problem w tym ze w zderzaku są dziurki ok 1,5 cm średnicy wywiercone, jak te wywalę warto by jednak czymś je zasłonić, może normalnymi obrysówkami, ale jak przeglądam neta to wszystkie są albo wieśniackie albo dedykowane do jakichś aut i wymagają wnęki w zderzaku.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy