Strona 1 z 1

Mazda2 DY ZJ '03

PostNapisane: 6 gru 2017, 10:03
przez Skrzypas
Witam,
Po dłuższej przerwie od czasu kiedy sprzedałem 323f, ponownie zagościła u mnie Mazda, ty razem z symbolem 2;)
Auto nabyłem kilka dni temu, sprowadzone z Niemiec, niestety 'golas' ale auto w 100% oryginalne, nie wyświechtane z przebiegiem 117tys.

W samochodzie, wymieniony kompletny rozrząd, olej i założone nowe kapcie na zime.

Dwa mankamenty które zauważyłem to wycieraczki. Mianowicie przy szybszej jeździe, wycieraczka kierowcy uderza o słupek przy szybie i zastanaiam sie czy wystarczy coś tam dokręcić czy jednak mechanizm do wymiany?
A druga rzecz którą musze wyeliminować to takie delikatnie szarpanie mniej więcej od 2 do 3tys/obr. Ktoś może wie, co może być przyczyną?

Poza tym, auto prezentuje się bardzo dobrze, środek jak nowy, na prawde aż sam byłem w szoku;)
Załączam kilka zdjęć zrobionych na szybko.

Pozdrawiam;)

Re: Mazda2 DY ZJ '03

PostNapisane: 24 gru 2017, 18:04
przez rywho
Jeśli chodzi o wycieraczki, to miałem podobne przygody – na początku czasem w trybie najszybszej pracy ramię obijało o słupek, z czasem także przy wolniejszym trybie pracy, widać też było na brudnej szybue nieregularny stopień wychyleń (tzn. raz ramię zatrzymywało się w prawidłowym miejscu, a przy następnym ruchu uderzało).
Przy próbie dokręcenia okazało się, że śruba jest dokręcona natomiast cały trzpień chodzi góra-dół (pod naciskiem klucza) – skończyło się więc na wymianie mechanizmu. W starym poszła jakaś plastikowa tuleja i stąd problemy.
Udanego użytkowania nowego zakupu!

Re: Mazda2 DY ZJ '03

PostNapisane: 26 cze 2019, 09:10
przez mongoloid
Też chętnie bym się dowiedział co z tym szarpaniem...
Prawie niewyczuwalne aczkolwiek jest.
Jak ogarniesz to daj znać co to było.

Re: Mazda2 DY ZJ '03

PostNapisane: 8 sie 2025, 12:54
przez coeddie11
Gratulacje zakupu paper io wycieraczkę najczęściej da się wyregulować na ramieniu, a szarpanie w tym zakresie obrotów może wskazywać na zabrudzony przepustnicę lub cewki zapłonowe.

Re: Mazda2 DY ZJ '03

PostNapisane: 9 sie 2025, 16:39
przez emoda
Co do wycieraczek – wydaje się, że to dość powszechny problem w tym modelu, taka moda, więc warto dokładnie sprawdzić mechanizm i ewentualnie wymienić tuleję, jeśli luzy są duże. Szarpanie przy niskich obrotach faktycznie może być spowodowane kilkoma rzeczami – zabrudzona przepustnica czy problemy z cewkami zapłonowymi to dobre tropy. Może warto też zajrzeć do układu zapłonowego i układu paliwowego, żeby wykluczyć inne przyczyny. Trzymam kciuki, żeby szybko udało się znaleźć rozwiązanie!