Mazda Demio DW B5 2002

DJ / DE / DY / DW / ZQ / DB / DA

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 1 sty 2018, 14:56

Z drugiej strony pospawanie przejsciówki pod turbo nie powinno być takie drogie, a przynajmniej będzie zrobione takie jakie chcemy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 169 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:W Lupo 1,0 2004.
Mercedes C 200 D (W202) 75KM 1994r. Peugeot Expert 1,9 TD 1997r.
Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
JEST: Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.

Postprzez szkodnik_byd » 1 sty 2018, 15:25

Dokładnie przejściówkę można zawsze dorobić
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5381 (737/359)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez Bo_Lo » 1 sty 2018, 17:43

Dokładnie,tylko tym samym turbo zmieni pozycję,będzie niżej o kilka ćma(czy nie za nisko?-musi być nad splywem) oleju) . Podstawowy problem jest taki czy inne turbo będzie miało wszystkie wejścia i wyjścia w miarę tych samych miejscach ,żeby było dobre dojście w zasilanie oleju -niektore turbo mają odwrotnie bo są odwrotnie mocowane i czy np wylot z turbo do IC nie przypadnie celujac prosto w blok .Ponieważ dysponujesz blokiem i kolektorem to najlepiej poszukaj w okolicy TD04L13T z BMW 525tds (np ja taką planuje bo ma potencjał na 200-250 HP,szybko wstaje i jest tania jak barszcz ,pełno jej a ew.regeneracja to pikuś) i przymierz na sucho z dystansem ok 6cm na flansze .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3938 (431/173)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 1 sty 2018, 21:05

Bardziej jak mam już kupować to wolałbym nową.
https://www.sklep.carstuff.pl/turbospre ... 39883.html
Najpierw jednak zobaczymy ile pochłonie remont silnika. Jak już będę miał ogarnięty blok, wał głowice i tłoki, to zabiore się za turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 169 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:W Lupo 1,0 2004.
Mercedes C 200 D (W202) 75KM 1994r. Peugeot Expert 1,9 TD 1997r.
Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
JEST: Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.

Postprzez adis555 » 8 sty 2018, 19:28

Trzymam kciuki za ciekawy projekt i gratuluje odwagi.
Będzie jakiś powiew świeżości w dziale projekty niedługo . :)

Wysłane z mojego LGLS992 przy użyciu Tapatalka
SALT is love, SALT is life.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1410 (80/75)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: ∞Rotary∞

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 9 sty 2018, 15:07

Witam,

dzisiaj przyszły oponki do felg na lato Pirelli P Zero Nero GT 215/40, dlatego musiałem przymierzyć i zobaczyć jak będzie wyglądać. Dekielki będą dokupione jeszcze i niestety muszę dystanse zakupić, obciera z jakieś 5-6 mm z tył.

Części do silnika już są w szlifierni i działają, byłem sprawdzić także turbo i powiedzieli mi, że jest dobre. Na pierwszy setup się nada. Na sprawdzenie wtrysków jestem umówiony jutro.
Załączniki
14x5,5-1.JPG
Koła zimowe 14x5,5j
16x7-1.JPG
Na lato 16x7j
IMG_1330.JPG
IMG_1327.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 169 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:W Lupo 1,0 2004.
Mercedes C 200 D (W202) 75KM 1994r. Peugeot Expert 1,9 TD 1997r.
Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
JEST: Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.

Postprzez szkodnik_byd » 9 sty 2018, 15:59

Szukaj ładnego bbs będzie kozak wyglądać
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5381 (737/359)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez Szyna » 9 sty 2018, 17:52

Dziwnie to trochę wygląda :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3099 (83/140)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez jurand » 9 sty 2018, 18:18

To go upodobniło do dużych suvów. Tylko teraz kolor budy nie pasuje! :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 629 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Mazda Premacy 1,8 '00
były:
Mazda Xedos 6 2.0 V6 '96
Mazda Xedos 6 2.0 V6 '92,
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 9 sty 2018, 19:19

Spokojnie, przymieżyłem i wiem że spokojnie mogę 3 cm w dół pójść i o to chodziło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 169 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:W Lupo 1,0 2004.
Mercedes C 200 D (W202) 75KM 1994r. Peugeot Expert 1,9 TD 1997r.
Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
JEST: Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.

Postprzez szkodnik_byd » 9 sty 2018, 19:35

Ale felga chyba docelowo będzie inna, a w dół idź 4 cm nie bądź mięczak
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5381 (737/359)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 9 sty 2018, 22:24

Mam zamiar zmieniać tylko sprężyny na sportowe -30mm. Nie będę jej glebił bo w Polsce to nie ma sensu jak dla mnie. Większe koła na lato mają pomóc mi głównie z trakcją. To będzie punkt wyjściowy.
W końcu od czegoś trzeba zacząć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 169 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:W Lupo 1,0 2004.
Mercedes C 200 D (W202) 75KM 1994r. Peugeot Expert 1,9 TD 1997r.
Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
JEST: Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.

Postprzez Bo_Lo » 9 sty 2018, 22:27

Popieram.Jesli auto ma być szybkie na drodze to wygląd schodzi na drugi plan.Imho seria 15cali z MX5 lepiej by tu siadła. Jakie sprzęgło tu planujesz?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3938 (431/173)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 9 sty 2018, 22:46

Na pierwszy setup standard obity kevlarem.
Duży fuckup jest z półosiami i przegubami, ciężko dopasować coś z innej mazdy.
Na tą chwile silnik będzie składany na nowo, nie zwiększając mocy, ponieważ nie wiem co wyjdzie z przeniesieniem napędu. Także składam serie 1,8 BPT 165 KM z seryjnym sprzęgłem obitym kevlarem.
Pierwszy setup będzie słaby ale dużo pokaże. Najwięcej kosztów mam teraz, potem poprawki będą już mniej bolały. Tym bardziej, że Poznań jest 7-8 kwietnia i chciałem już pojechać tam z tym silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 169 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:W Lupo 1,0 2004.
Mercedes C 200 D (W202) 75KM 1994r. Peugeot Expert 1,9 TD 1997r.
Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
JEST: Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.

Postprzez Bo_Lo » 9 sty 2018, 23:05

A jaka masz średnicę sprzęgła w oryginale? Jeśli poniżej 200mm to bym pomyślał o Radzikowskim i wzmocnionym docisku.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3938 (431/173)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 9 sty 2018, 23:12

Tarcze sprzęgła z gtxa ma 230mm, nie wiem jaka jest teraz na aucie, okaże się jak zdejme :)
O Radzikowskim pomyśle, chociaż wolałbym w późniejszym etapie. Tempo pracy nad projektem mi teraz zwalnia bo głowne części silnika są u specjalistów. Wiem już że tłoki raczej się nie nadadzą i teraz mam 2 wyjscią albo zwolnić tempo i kupić kute Woessnera albo poszukać nadwymiarowej serii.
Wszystko wyjdzie na dniach jak będę znał różnice w cenach jak i koszty regeneracji/wymiany wtrysków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 169 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:W Lupo 1,0 2004.
Mercedes C 200 D (W202) 75KM 1994r. Peugeot Expert 1,9 TD 1997r.
Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
JEST: Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.

Postprzez Bo_Lo » 9 sty 2018, 23:25

Jeśli skrzynie zostawiasz Ori to masz max 200mm czyli musiałbyś zdobyć zamach z MX5 BP(z 323 bp i KLa nie pqsuje-inna ilość śrub) ,z kolei nic Ci to nie da bo na 90% masz tak jak ja skrzynie z wałkiem sprzeglowym na 20 zębów ,a tarcze sprzęgła 225 z mazdy mają 22. Walkowalem temat kilka dni temu bo jako że mam wersję 114hp BPeka to mam skrzynie typu F i sprzęgło 200mm z wałkiem 22 zębów.Na 200mm kevlar jeszcze da radę do tych powiedzmy 190-200hp,ale jeśli masz mniejsza tarcz albo chcesz iść w większe moce to już tylko Radzikowski.Koszt ok 300zl więc tragedii nie ma.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3938 (431/173)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 9 sty 2018, 23:33

Póki co to tak się zapowiada. Chciałem na tej co mam teraz, aczkolwiek może się okazać że nie da rade wzmocnić wszystkiego żeby to jeździło. Wtedy zostaje tylko skrzynia z BP i prawdopodobnie wymiana zwrotnicy, nawet by pasowało, wtedy łatwiej z większymi hamulcami. Ta moja skrzynia z B5E powinna pasować P&P, ale oczywiście kupując taki silnik nie pomyślałem, że nawet seria ma dużo więcej momentu i przeguby z 1,5 nie ogarną tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 169 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:W Lupo 1,0 2004.
Mercedes C 200 D (W202) 75KM 1994r. Peugeot Expert 1,9 TD 1997r.
Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
JEST: Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.

Postprzez Bo_Lo » 9 sty 2018, 23:39

Szczerze to 165 HP o tak zrobi pocisk z tego pudełeczka ,a IMHO więcej nie ma sensu bez szpery i konkret laczka bo w BA z KLZE już trzeba się naszukac trakcji.Ja bym próbował ze skrzynią B5 i kevlarem lub Radzikowskim.Skrzynie z BPeka to nie jest łatwy i tani temat.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3938 (431/173)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wojciechBYDGOSZCZ » 9 sty 2018, 23:45

Dzięki za info, na portalach jest dużo skrzyń do bp dlatego myślałem że będzie łatwiej. Znalazłem firme MOTOMIX w Toruniu zajmują się właśnie wzmacniam półosi i przegubów, jutro się tam przejade, pogadam i zobaczymy czy da rade coś ogarnąć.
Projekt i tak nie skończy się na 165 KM, ale nie mogę się już doczekać jazdy Madzią z turbo :D potem stopniowo mogę dalej modzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2014, 15:40
Posty: 169 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BYŁA:W Lupo 1,0 2004.
Mercedes C 200 D (W202) 75KM 1994r. Peugeot Expert 1,9 TD 1997r.
Mazda Demio 1,5 16V 75KM 2002r
JEST: Mazda MX5 1,6 B6 NB 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy