Mazda Demio

Mazda Demio 1996–2002

Postprzez dj4xm » 6 lis 2017, 14:15

Witam, parę lat minęło (Demio się postarzało) od wątku zainteresowania tym modelem, ale jako, że moją 626 dziadek golfem zniszczył myślę właśnie o zakupie Demio. Mają swoje lata i przebiegi, myślę na pewno o modelu od 2000roku i 1.3 72km albo 1.5 75km. I tak jak o 626 wiedziałem bardzo dużo (że w sumie jak nie spartolone nic to w sumie oprócz rdzy nic się nie powinno wydarzyć) tak o Demio czytam co się da ale za dużo nie wiem, a nie chciałbym niespodzianki po zakupie, że grało wszystko a tu coś po tygodniu wyszło i nie wiadomo co a części brak... 626 gf miałem lpg (teraz myślę o samej benzynce bo małe autko), silnik po remoncie, zawieszenie to wiadomo mcpersony i wielowachaczowe z tyłu ale wszystko się dało wymienić, w demio widzę po fotach, że jest kopułka i paluch, i prawie wszystko na zewnątrz dostępne (np. przepustnica itp.). Jeżdżę spokojnie, na pewno chcę klimke mieć i spokój a nie stres czy dojadę i wrócę (jak w przypadku clio które miałem przed 626, ciągle z nim było coś nie tak, na końcu dowiózł do pracy i olej wyciekł uszczelniaczami).
Warto to Demio kupić jako auto, które nie ma mieszkać u mechanika, dla 2 osób??
Podziel się ktoś wiedzą na ich temat proszę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez wilk28 » 6 lis 2017, 23:21

Moja dziewczyna ma Demio z 2000r po lifcie 4el. szyby, 4 poduchy, klima sprawna el lusterka podgrzewane. Jeździ już ponad 1,5r i po zakupie kompletny rozrząd był wmontowany, olej, filtry oleju, powietrza, paliwa i autko śmiga. Gdyby kuna nie pogryzła kabli i wygłuszenia to by kabli i świec można by nie kupować nagle. Autko zwinne szybkie pakowne, po wyżej 100km/h jest głośniej ale bez przesady da się normalnie rozmawiać. Po mieście spala ok 7l tak na oko, silnik 1,5 75KM. Części teraz są ogólnodostępne więc bez obaw się coś znajdzie na znanym portalu aukcyjnym. I tak jak mówisz największa bolączka to rudzielec jak to w Mazdach. Szukaliśmy do 6tyś. ale wybór był albo Punto 2 albo Clio lub Micra i traf chciał, że niespodziewanie pod blokiem stała Mazda no i została zakupiona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 12:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez dj4xm » 11 lis 2017, 19:43

Zastanawiam się nad silnikiem bo różnie piszą w tych ogłoszeniach.
Wiem, że 1.5 ma 75 ale 1.3 miał mieć do 2000roku 72km a potem 63km.
Pytanie czy radzi sobie taki 1.3? Skoro by była możliwość kupienia Demio 1.3 72km np. 2001rok (chodzić o polift) to bez sensu przepłacać za OC na 1.5 dla 3km – tak myślę? Bo 1.3 63km to pewnie duży przeskok w porównaniu z 1.5?
Nie jeżdżę na wyścigach, w 626 miałem 90km w LPG więc nie jestem wymagający. Tylko Demio myślę o samej benzynce, ale też nie chcę żeby silnik się męczył i spalał potem 8l zamiast 7 na przykład.

P.S. Powiedzcie mi też, cy w Demio też silnik podczas jazdy na biegu jałowym trzyma wyższe obroty, a jak się zatrzymam to spada do tych 750? Bo 626 tak miałem, że stoi rozgrzana ma 750, ruszam jadę, przed światłami wrzucam na luz i mam ok 1100 a jak dojadę i stanę to spadają znów na 750?
Wartości mogą być inne po prostu chcę wiedzieć na co zwracać uwagę przy oglądaniu – prócz korozji ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez wilk28 » 14 lis 2017, 22:31

u mojej dziewczyny jak odpala zimny silnik to obroty są ok 1500 ale wraz ze zwiększaniem się temperatury silnika zmniejszają się do ok 800 i tak zostają nawet jak stoi na światłach itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 12:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez dj4xm » 22 lis 2017, 09:33

wilk28 napisał(a):u mojej dziewczyny jak odpala zimny silnik to obroty są ok 1500 ale wraz ze zwiększaniem się temperatury silnika zmniejszają się do ok 800 i tak zostają nawet jak stoi na światłach itp.


Dzięki za pomoc, więc powiększyło się Wasze/Nasze grono o Demio 1.3 16v 63km. Na razie czekam na wymianę rozrządu bo mam jeszcze oryginał, a przebieg 126 tys km. Jak zrobiona będzie wrzucam nowy wątek i fotki mojej kolejnej Madzi tym razem Demio ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez dj4xm » 30 sty 2019, 16:42

Odświeżę temat, bo być może dla mojej przyszłej żony bym zdobył Demio (już wiem, że najlepiej 1.5 bo ten 1.3 63km to strasznie mułowaty) i jak jest z tym LPG w nich?
Opinie są z 2011/12rok, że raczej zmienić auto jak chcę LPG, ale kilku sobie chwali. Mamy 2019rok może ktoś coś powie ciekawego na ten temat??
Z uwagi na mieszkanie poza miastem i do pracy 20km dojazdów codziennie to LPG się przyda :)
Dajcie znać! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez dziobak07 » 31 gru 2019, 14:17

Jak ktoś był łaskaw kupić:
https://www.olx.pl/oferta/demio-2001-ro ... CYAcA.html
to gratuluję, silnik miał 217.000 ale poprzedni, dla ułatwienia – chłodnica klimy do wymiany, a jak będzie mokry śnieg padał albo duży deszcz to się będzie dławił.
Na zapytania na temat Demio forum swego czasu milczało i w zasadzie można sadzić, że jest martwe, przynajmniej w temacie starych Mazd.
Niemniej:
Dosiego Roku!

Pozdrawiam

Pieszy
Początkujący
 
Od: 9 mar 2017, 23:00
Posty: 2
Auto: Mazda Demio 1,5 2001
silnik B5 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121