Strona 1 z 1

MAzda Demio 1,5 Dziwnie długo zapala i gaśnie

PostNapisane: 11 gru 2017, 13:08
przez DEMIOLPG
Witam, proszę o pomoc w/s dośc dziwnego zachowania mojej Mazdy...
Mianowicie:
Po nocnym parkowaniu i wychłodzeniu silnika odpalam – zaskakuje od razu – pochodzi chwilę i gaśnie.
pojawia się problem z odpaleniem można kręcić nawet 10 sekund na pełnym gazie dopiero łapie – ale jeśli odczekam jakieś 30 sekund – może minutę zapala znów bez problemu – ale znów zgaśnie,
Podczas zimnego silnika dzieje się tak na każdym skrzyżowaniu, a potem problem z odpaleniem, na ciepłym też gaśnie i dopiero przy pełnym rozgrzaniu działa w miarę prawidłowo.
Silnik lekko faluje obrotami w zakresie 50rpm/min
wydaje mi się, że chodzi ciężko... (ale mocy mu nie brakuje) – trochę dużo pali... jakieś 10l/100km
wyczyściłem już silnik krokowy, przepustnicę, wymieniłem świece, przewody,
mam pewne podejrzenia (zawory, lub przepływomierz, czujnik temperatury powietrze i ciągle jednak silnik krokowy) ale może ktoś pomoże mi zbliżyć się do prawdy bo brakuje mi już sił żeby ciągle grzebać...
pozdrawiam
Krzysztof

Re: MAzda Demio 1,5 Dziwnie długo zapala i gaśnie

PostNapisane: 14 gru 2017, 18:20
przez wilk28
a filtr paliwa sprawdzałeś ew. pompa paliwa niedomaga mi to wygląda z problemem w układzie paliwowym. Sprawdź filtr, pompę paliwa jest w baku pod kanapą

Re: MAzda Demio 1,5 Dziwnie długo zapala i gaśnie

PostNapisane: 8 mar 2020, 20:51
przez marros777@interia.pl
Witam,

co było przyczyną gaśnięcia samochodu i falowania obrotami ?? mam ten sam problem nie wiem za co się zabrać <płacze>

Re: MAzda Demio 1,5 Dziwnie długo zapala i gaśnie

PostNapisane: 23 mar 2020, 10:23
przez dj4xm
Witaj, zabierz się od sprawdzenia podstawowych rzeczy, świece, kable, kopułka, paluch, cewka zapłonowa, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czy lewe powietrze się nie przedostaje itd..
Ostatecznie co mnie spotkało w pierwszej Maździe 626 po długiej walce z obrotami to się okazało, że remont silnika potrzebny (nikt nie regulował luzu zaworowego i się powypalały gniazda i zawory), ale to najczęściej się dzieje na LPG.
Oczywiście jeśli masz problem z odpaleniem to może też i być immo uszkodzone – po prostu dużo przyczyn może być, ja bym sprawdził jak wyżej.

PostNapisane: 23 mar 2020, 11:35
przez zadra
prócz tego co wyżej kolega wpisał, to ja sugeruję jeszcze skontrolować pasek rozrządu, żeby mieć pewność, że rozrząd ustawiony jest prawidłowo.

Tak jak wyżej, zawory, układ zapłonowy od kopułki rozdzielacza po świece, przepustnica, rozrząd, szczelność dolotu, prawidłowy przelot spalin od kolektora do ostatniego tłumika..
W takiej kolejności jak opisałem.
daj później znać co było przyczyną..