Witam
W ostatnim czasie zauważyłem, że zbyt często włącza mi sie wentylator chłodnicy. Po przejechaniu kilku kilometrów silnik osiaga właściwą temperaturę pracy i podczas jazdy włącza się wentylator chłodnicy i tak sobie chodzi dobrych pare minut zanim się wyłączy ale najczęsciej to wyłącza się dopiero jak zgasze silnik. Wcześniej nie włączał się w ogóle przy normalnej jeździe lub czasem po długim staniu w korku i do tego jak było ciepło. Teraz włącza się nawet w mróz (grzanie na maxa) i to przy jeździe na 5 biegu ze stałą prędkością. Płynu w zbiorniku nie przybywa nie ubywa, jest czysty bez oleju w chlodnicy jest do pełna. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną. Mazda Demio 1.5 2001 rok. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Wentylator chłodnicy
Strona 1 z 1
wskaźnik temperatury zatrzymuje się w połowie i nie idzie dalej?
temperatura jest taka jak powinna. dochodzi do polowy i dalej nie idzie.
a ja myślałem sobie, że to może czujnik temperatury tylko.....bo jeśli chlodnica źle działa to chyba by się przegrzewał silnik, a jeśli pompa no to woda słabo krąży i nagrzewnica też wtedy słabo a ogrzewanie działa bez zarzutu... dobrze myślę?
tutaj musiałby się chyba wypowiedzieć ktoś bardziej zaznajomiony z budową układów chłodzenia. wg tego co ja znalazłem na chemacie, to czujnik jest gdzieś w okolicy termostatu a nie w chłodnicy – pytanie tylko czy to jest jedyny czujnik? bo jeśli tak, to wskaźnik na desce rozdzielczej też powinien przekłamywać...
ja proponuję zrobić prosty test, którym zweryfikujesz termostat – może problem jest w nim, a czujnik pokazuje to co mu pasuje – po dłuższej jeździe, jak będzie Ci buczał wentylator zatrzymaj auto i dotknij gumowych przewodów, które wychodzą z chłodnicy (na dole pod zderzakiem) – jeśli jeden jest zimny, to padł ci termostat. tak czy inaczej podjechałbym z tym do jakiegoś warsztatu, żeby ci obejrzeli. nawiasem mówiąc, jaki masz silnik (moc?oznaczenie?)
ja proponuję zrobić prosty test, którym zweryfikujesz termostat – może problem jest w nim, a czujnik pokazuje to co mu pasuje – po dłuższej jeździe, jak będzie Ci buczał wentylator zatrzymaj auto i dotknij gumowych przewodów, które wychodzą z chłodnicy (na dole pod zderzakiem) – jeśli jeden jest zimny, to padł ci termostat. tak czy inaczej podjechałbym z tym do jakiegoś warsztatu, żeby ci obejrzeli. nawiasem mówiąc, jaki masz silnik (moc?oznaczenie?)
oba przewody od chlodnicy ciepłe więc ta najprawdopodobniej sprawna, usterkę termostatu wykluczyłem ponieważ temperatura silnika jest prawidłowa i się nie waha (przy popsutym termostacie silnik by się przegrzewał albo niedogrzewał w zależności w jakiej pozycji zaciąłby się termostat). Silnik jest 1.5 i 75km. Nie wiem nawet jakie to oznaczenie ale w tym roczniku chyba tylko jednen był montowany o takiej pojemności.
B5E o ile sie nie mylę. Masz rację, pod warunkiem, że wskazowka na desce rozdzielczej pokazuje prawidłowo. Ale skoro oba przewody są ciepłe, to znaczy, że termostat obieg otwiera. Trzeba by rozkminić, na jakiej zasadzie wentylator się uruchamia – gdzie jest czujnik, i czy jest to jedyny czujnik.
tutaj jest schemat układu chlodzenia ale jakoś nie mogę zlokalizować tego czujnika :/ może ktoś go tu widzi albo wie gdzie jest?
http://old.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... 2&blk=1500
http://old.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... 2&blk=1500
jeśli wentylatory sie wlączaja to znaczy ze jest za ciepło jeżeli często się wlączaja to znaczy ze ciepło jest słabo wydalane mala sprawność układu chłodzenia kiepska chłodnica ewentualnie może 2 bieg wentylatora nie działa jeżeli jest
Rozwiązanie okazało się najprostsze z możliwych. Uszkodzony był termostat. Po jego wymianie wszytsko wróciło do normy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości