[6 GG MPS] Dymienie auta na szaro – wymiana turbiny

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez Stivi » 18 lut 2010, 16:49

Rozgrzalem dobrze silnik,pojezdzilem i zostawilem na ok 15-20 na biegu jalowym.
Wynik: nie ma zadnego podejrzanego niebieskiego dymu,zadnych bakow. Poprostu dymek jak normalny.
W takim razie gdzie jest olej. Czy Wam tez popija oliwe i ile? Moj MPS ma przejechane jakies 38 tys km i to chyba za szybko na poijanie. Dodam ze jezdze na Dexeli 5W30 auto na gwarancji wiec o zmianie nie ma mowy.
Stivi
 

Postprzez emilioestewez » 18 lut 2010, 18:20

Ja mam przejechane 19 tyś i wymieniałem 8 tyś temu. Sprawdzałem u siebie właśnie i nic nie ubyło. A ile przejechałeś od poprzedniej wymiany ? 8 tyś ?
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 17:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Stivi » 18 lut 2010, 20:30

od ostatniej wymiany zrobilem 4 tys km i raz juz dolewalem ok 0.3l i teraz wyglada ze trzeba dolac tyle samo.
Stivi
 

Postprzez emilioestewez » 18 lut 2010, 20:46

Czyli jakieś 2,2 litra na 15 tyś Ci wychodzi.Porównując do ubytków u mnie to wydaje mi się dużo.Niech się jeszcze inni powpisują i w miarę precyzyjnie powiedzą ile im schodzi.Może ja jakiś inny jestem po prostu... <co?>
Olej też mam 5w30 (tyle że Valvoline).
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 17:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez zyziek » 19 lut 2010, 01:53

po przeczytaniu opisu waszych doświadczeń z turbiną i braniem oleju zestresowany poleciałem sprawdzić poziom oleju. Odpukać w niemalowane, jak gość wlał przy wymianie tak pozostało po przejechaniu 10.000. Jednak chyba są dobre egz. Ja mam w US-spec i wydaje mi się, iź problemy występujące w EU-spec nie pojawiają się automatycznie w Us-spec
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 AWD
Infiniti Fx35

Postprzez kowalesik » 19 lut 2010, 08:15

U mnie też, odpukać, nic nie ubywa. Przebieg 43 tys. mil (69kkm). W Stanach jeździł na tym, co lało ASO a był to pewnie jakiś Motorcraft 5W30, w PL jeżdżę na Mobil 1 ESP Formula 5W30. Inna sprawa, że ja raczej po emerycku jeżdżę :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 22:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez DISItune » 19 lut 2010, 09:34

We wszystkich moich poprzednich autach działała jedna zasada – im częściej jeździłem na wysokich obrotach tym więcej oleju ubywało, i w MPSie sprawdza się to w 100%. Jeżdżę spokojnie praktycznie nie ubywa, jeżdżę ostro i często na wysokich obrotach = czasem trzeba trochę dolać <faja>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Stivi » 19 lut 2010, 12:19

Wydaje mi sie ze znalazlem przyczyne ubytku oleju. Zauwazylem cos co wyglada mi na olej na rurze gumowej pod opaskami. Rura ta wychodzi od intercolera do silnika. Widac jakies zapocenie z obydwu stron.
Obrazek

Sciagnalem obudowe silnika to mozna zobaczyc dokladnie skad ta rura wychodzi. Zaznaczylem czerwona linia. Byc moze klipy nie sa dociagniete dobrze dlatego sie cos dzieje. Patrzylem z kazdej strony jednak nigdzie nie widac zadnego wycieku.
Obrazek

Zobaczcie panowie u siebie czy tam jest sucho,ogulnie te klipy to wszystkie sa takie jakby je kobiece raczki dokrecaly.
Wydaje mi sie ze pora odwiedzic serwis i niech sie z tym pobawia. Przy okazji sprzeglo zglosze bo chodzi jak w kombajnie i czuc jakby tarlo o cos.
Stivi
 

Postprzez emilioestewez » 19 lut 2010, 12:45

Dzisiaj z rana byłem u Jaksy wymienić olej i wszystko przy okazji dokładnie oblukałem z góry z boku i z podskoku. U mnie sucho wszędzie. U Ciebie tym zapoceniem mogły śmignąć raczej śladowe ilości i to raczej na pewno nie jest przyczyna brania.
Ale masz rację – dokręcały to małe żółte kosmate rączki więc może ciut za słabo <lol>
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 17:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Stivi » 19 lut 2010, 12:50

Pod cisnieniem moze wypluc troche oleju ale nie jest to powiedziane ze akurat to jest przyczyna. Na razie to mi przyszlo do glowy bo jest jedyne miejsce gdzie bylo cos widac.
Stivi
 

Postprzez kryystian » 19 lut 2010, 23:34

Stivi napisał(a):Wydaje mi sie ze znalazlem przyczyne ubytku oleju. Zauwazylem cos co wyglada mi na olej na rurze gumowej pod opaskami. Rura ta wychodzi od intercolera do silnika. Widac jakies zapocenie z obydwu stron.
Obrazek

Sciagnalem obudowe silnika to mozna zobaczyc dokladnie skad ta rura wychodzi. Zaznaczylem czerwona linia. Byc moze klipy nie sa dociagniete dobrze dlatego sie cos dzieje. Patrzylem z kazdej strony jednak nigdzie nie widac zadnego wycieku.
Obrazek

Zobaczcie panowie u siebie czy tam jest sucho,ogulnie te klipy to wszystkie sa takie jakby je kobiece raczki dokrecaly.
Wydaje mi sie ze pora odwiedzic serwis i niech sie z tym pobawia. Przy okazji sprzeglo zglosze bo chodzi jak w kombajnie i czuc jakby tarlo o cos.


mam dokładnie to samo, zapocenie w tym miejscu, poprawie te zaciski, wymienie olej i zobaczymy co będzie
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 18:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez DISItune » 20 lut 2010, 08:22

khem khem, jeżeli macie olej w tym miejscu to znaczy że ścieka z intercoolera i uszczelnianie NIC nie da <glupek2> raczej należałoby się zastanowić czemu trafia do intercoolera ?? – z odmy ( i czemu bo u mnie za odmą jest prawie sucho, ledwo trochę tłustego nalotu, czy z turbiny (i czemu)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Stivi » 20 lut 2010, 09:07

misiekwaw napisał(a):khem khem, jeżeli macie olej w tym miejscu to znaczy że ścieka z intercoolera i uszczelnianie NIC nie da <glupek2> raczej należałoby się zastanowić czemu trafia do intercoolera ?? – z odmy ( i czemu bo u mnie za odmą jest prawie sucho, ledwo trochę tłustego nalotu, czy z turbiny (i czemu)

misiekwaw dobrze napisales "tlusty nalot" wlasie na cos takiego to bardziej wyglada niz na oliwe.

kryystian wydaje mi sie ze to nic powaznego,wczoraj postanowilem to wymyc zeby przyczaic skad to sie bierze i czy to "cos" sie poci czy to olej. Jak na razie sladu nie ma. Jaka oliwe bedziesz zapodawal? Ja bym z checia zamienil Dexelie na cos innego ale auto na gwarancji wiec nie moge na razie. Ta Dexelia wyglada jak brazowa woda. W poprzedniej M6 (bez turba) sobie chwalilem ten olej,teraz mam inne zdanie.
Stivi
 

Postprzez kryystian » 20 lut 2010, 09:15

Stivi to daj znaka czy coś się tam będzie działo, wg mnie to olej :) podjade do mechaniorów ale nie sądze żeby wiedzieli, jeśli chodzi o olej to mam motul 300v power, ale już 5w40 jak zaleca mazda
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 18:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Stivi » 20 lut 2010, 09:38

kryystian napisał(a):Stivi to daj znaka czy coś się tam będzie działo, wg mnie to olej :) podjade do mechaniorów ale nie sądze żeby wiedzieli, jeśli chodzi o olej to mam motul 300v power, ale już 5w40 jak zaleca mazda

do "naszych" MPSow, Mazda zaleca 5w30 do nowych MPS 5W40. Czy zalewales wczesniej 5W30? Jakies roznice na oleju 5W40?
Spoko jak sie cos pojawi dam znac <spoko> .
Stivi
 

Postprzez kryystian » 20 lut 2010, 09:48

zalewałem 5w30, teraz już do naszych zalecają 5w40 z uwagi na dymienie, różnice ciężko wyczuc ;)
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 18:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Stivi » 20 lut 2010, 10:01

kryystian napisał(a):zalewałem 5w30, teraz już do naszych zalecają 5w40 z uwagi na dymienie, różnice ciężko wyczuc ;)

ciekawe czy ASO tez zalewa 5W40. ? W takim razie cos wiedza na ten temat ale na razie akcji na to nie ma. Jak spieprzyli to powinni chociaz cos zrobic w tym kierunku. <ok>
Stivi
 

Postprzez kryystian » 20 lut 2010, 10:36

w odpowiedzi na dymienie mazda zaleca olej 5w40, jesli to nie da rezultatu wymieniają turbine, ponoć wadliwe pcv
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 18:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Faja » 20 lut 2010, 12:24

Popatrzcie na turbinę tez, jeśli się dobrze przyjrzycie z latarka to w starej tak jak u nas powinien być olej, pocenie się właściwie, u nas po wymianie turbiny narazie ok 6-8tys nic oleju nie wziął.
A tak normalnie to od wymiany do wymiany co 15tys to pól litra trzeba było wlać.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez kryystian » 20 lut 2010, 14:43

...
Ostatnio edytowano 18 mar 2010, 21:43 przez kryystian, łącznie edytowano 1 raz
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 18:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed