Strona 1 z 1

[3 BK MPS] Duży przegląd – co sprawdzić?

PostNapisane: 14 lut 2010, 21:47
przez BUrdoror
Auto mam juz ponad 96 tysiecy na liczniku. W srode mam umowiona wizyte w serwisie na przeklad "po zakupowy". Bedzie przymusowa wymiana oleju i filtru oleju.
Ale mam do Was pytanie odnosnie dodakowych wymian/napraw.
– Na co serwisanci powinni szczegolnie zwrocic uwage? (96 tysiecy to jakby nie bylo – nie jest malo).
– 3 bieg ma problemy z wchodzeniem – czuje dodatkowy opor – tak, ajkby cos przeszkadzalo w zminie biegu – czy powinienm sie tym przejmowac, sprawdzcic?
– Wspomnailem juz w poprzednim watku o skrzypieniu w prawej, przedniej czesci nadwozia. Poczatkowao myslalem, ze to mroz, ale dlaczego tylko w prawej czesci skrzypi?
I prosba do uzytkownikow MPS. Nie mialem wczesniej okazji jezdzic sportowym samochodem, dlatego niepokoja mnie rozne odglosy z samego zawieszenia. Odnosze wrazenie, ze cos dudni, niezaleznie od predkosci. Nie jestem nawet w stanie opisac tego dokladnie, bo nie sa to typowe stuki, tylko tak, jakby..hmm nadpompowane opony? :D Na prawde ciesko mi to opisac, dlatego prsilbym uzytkownikow MPSa o pomoc.
– prawe lusterko reaguje "jak chce" na polecenia przyciskow sterujacych. Raz sie ruszy, innym razem dochodzi tylko stukanie – nie moze sie ruszyc z miejsca. Zglosze to, ale chcailbym uniknac naciagactwa ze strony ASO.

Caly myk polega na tym. ze auto serwisowane bedzie w Czechach (pracuje tu od 3 lat). I mimo tych przepracowanych latek wciaz jest mi ciezko porozumiec sie w tutejszym jezyku :(.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie rady :)

Re: Pierwszy moj przeglad – pytania (M3 MPS BK )

PostNapisane: 15 lut 2010, 13:52
przez grze.gorz
Po moich smutnych doświadczeniach z Auto Księżyno sugeruję abyś znalazł jakiegoś eksperta/rzeczoznawcę który zna sie na takich samochodach, aby przejrzał ci brykę, opisał usterki a potem zgłoś to formalnie (na piśmie z potwierdzeniem odbioru) do twojego serwisu. Wiem, ze to kosztuje, ale wątpię czy serwis znajdzie ci wszystkie usterki przed zakończeniem gwarancji, ja im zaufałem i zawiodłem się.

Re: Pierwszy moj przeglad – pytania (M3 MPS BK )

PostNapisane: 15 lut 2010, 15:04
przez kryystian
grze.gorz napisał(a):ale wątpię czy serwis znajdzie ci wszystkie usterki przed zakończeniem gwarancji

ja też, kumpel miał bmw 3 robił servis na miesiąc przed zakończeniem gwarancji, samochód sprzedany był za okolo 2,5 miesiąca do innego mojego znajomego, który po zakupie chciał mieć pewność , że jest ok i ponownie serwisował auto, chodziło głównie o wymiane wszystkich płynów, a tu zonk, lista usterek długa jak papier toaletowy, aż nie do pomyslenia ile to się nazbierało po 3 miesiącach użytkowania :D sprawa poszła dalej do siedziby dilera, ale czy to coś da ? zobaczymy

Re: Pierwszy moj przeglad – pytania (M3 MPS BK )

PostNapisane: 15 lut 2010, 15:47
przez BUrdoror
No to pieknie. I wez tu znajdz w tym pepikowie zaufanego mechanika znajacego sie na Mazdzie mps... Ile widzialem MPSow w Pradze? Hmm, jednego – tego mojego :(
A nie znacie kogos godnego polecenia na poludniu Polski? Wlasnie, zeby osluchal samochod i wydal werdykt? Potem to juz na miejscu bede mogl bic sie z serwisem. 3,5 tysiaca zostalo mi do ukonczenia gwarancji, wiec chyba warto, bym sie pospieszyl :)

A jak wyglada sprawa z gwarancja, gdy auto jest sprowadzane z innego kraju EU? Standart to 3 lata, a rozszerzona wloska (ktora ja posiadam) obowiazuje tylko we Wloszech, prawda? Jesli auto jest zarejestrowane w innym kraju, to czy 5 letnia gwarancja wciaz obowiazuje na terenie Italii, czy przepadla po przerejestrowaniu?

Re: Pierwszy moj przeglad – pytania (M3 MPS BK )

PostNapisane: 17 lut 2010, 21:58
przez BUrdoror
NI i zawiozlem dzisiaj samochod na przeglad.
Wymienione zostaly:
filtr pylowy,
filtr powietrza,
filtr oleju,
olej silnika,
olej w skrzyni,
swiece.

Serwis: Bosina Servis s.r.o w Kolinie (ok 50km od Pragi).

W zwiazku z tym, ze serwis jest na konkretnym zadupiu – musialem siedziec 6 godzin w salonie. Jajko wysiedzialem. Niedzialajca elektryka od sterowania prawym lusterkiem zostala na pismie zgloszona i potwierdzone, jednak towarzystwo zapomnialo o tym wpisie i lusterko jak nie dzialalo, tak nie dziala :/.

Co do piszczenia w prawym przednim amortyzatorze: okazalo sie, ze podkladki pod stabilizatory sa do wymiany. Jak moglem sie spodziewac – podkladki do MPS trzeba zamawiac, wymiana w przyszlym tygodniu. Koszt to 500 koron (80 PLN) za sztuke. Do przezycia.

Dodatkowo pokusilem sie na mechaniczne zabezpieczenie. "Niedzwiedzia" Zamontowali – trwalo to 2,5h. Podczas demonstracji okazalo sie, ze zamek nie dziala. Nowy bedzie zalozony w przyszlym tygodniu.

Do konca gwarancji zostalo mi 3,5 tys km. Musze przycisnac ASO do naprawy lusterka, bo zaraz bede bulil jak za zboze. Zreszta teraz tez poszlo sporo pieniedzy – jak na przeglad :-O

Oto co stwierdzilem po przejechaniu 200km od przegladu:
– biegi lepiej wchodza
– silnik pracuje jakby ciszej i bardziej miarowo
– wzroslo spalanie... (ale nie wiem, czy to ma zwiazek z ASO, czy z moja ciezka noga na trasie) :D :D
– Nadal piszczy jak cholera!
– Nadal stuka jak cholera.

CDN...

Re: Pierwszy moj przeglad – pytania (M3 MPS BK )

PostNapisane: 18 lut 2010, 15:17
przez emilioestewez
Może łączniki stabilizatorów tak Ci napierdzielają. Czasami potrafią tak łomotać jakby jutra nie było...

Re: Pierwszy moj przeglad – pytania (M3 MPS BK )

PostNapisane: 8 mar 2010, 19:47
przez BUrdoror
Wymiana gum pomogla w przypadku stukow zawieszenia. Wstawienie do garazu pomoglo w kwestii skrzypienia – czyli jednak mroz :)