Problem z falującymi obrotami silnika oraz szarpaniem (problem rozwiązany)

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez Faja » 7 sty 2010, 23:30

Witam Koledzy.
Problem zaczął się pewnego mroźnego poranka (auto garażowane w ogrzewanym garażu) Rano pojechaliśmy do sklepu co się okazało samochód dosłownie szarpał przy każdym zakresie obrotów, przy dodawaniu lekko gazu nie równomiernie przyspieszał, natomiast przy utrzymywaniu stałej prędkości tez szarpał jak by zwalniał i znów ruszał, jeśli natomiast dodamy gazu na maksa przyspiesza normalnie tzn mógłbym się skusić o małe subiektywne sierdzenie ze nawet lepiej niż przed awaria, byliśmy w serwisie powiedzieli że na bank turbina, komputer nie pokazywał żadnych błędów, wiec jak wiadomo akcja jest objęta wymiana turbiny ale ze względu na brak już gwarancji zapłaciliśmy 1100euro, jednak to tylko 60% kosztów resztę pokryła Mazda Europe. Po wymianie turbiny jest to samo, zatem turbina jest sprawna! Nie mają pojęcia w serwisie o co chodzi jak zwykle, z moich obserwacji wynika że uszczelka w wydechu przy katalizatorze jest nie szczelna ponieważ widać ze spaliny tamtędy uciekają ale tylko przy maksymalnym dodaniu gazu, nie mamy katalizatora jest wycięty.
Dodatkowo mieliśmy HKS BOV, wymieniłem na seryjny jednak nadal to samo. Słyszał ktoś o takim problemie gdzieś na forach amerykańskich może sami mieliście taki problem, niedługo wyjazd na narty teraz to nie wiadomo co jest i strach jechać, proszę o wasze rady sugestie po prostu pomoc ;)
Pozdrawiam
Faja
Ostatnio edytowano 19 sty 2010, 01:55 przez Faja, łącznie edytowano 1 raz
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez krasul » 8 sty 2010, 08:19

Faja napisał(a):z moich obserwacji wynika że uszczelka w wydechu przy katalizatorze jest nie szczelna ponieważ widać ze spaliny tamtędy uciekają

Koniecznie zlikwiduj nieszczelnosc, jezeli powietrze dostaje sie przed sonda to moze to byc przyczyna.

Jezeli to nie pomoze, sprawdz zaplon i cisnienie na pompie paliwa, a wlasnie a nie kojarzysz, ze jest to powiazane z tankowaniem (np zaczelo sie dziac po tankowaniu), do paliwa wlej czarne STP zeby wyeliminowac zabrudzone wtryski.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez Grucha » 8 sty 2010, 08:33

Grucha
 

Postprzez Faja » 8 sty 2010, 08:57

Dziękuje wam Panowie za szybka odpowiedz ;)!
Wysłałem dane do naszego serwisanta zobaczymy czy zajarzy o co chodzi ;)
Nie rozumiem dlaczego oni nie są o Tym informowaniu o Tych akcjach wszystkich, są zieloni po prostu.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez fazer72 » 8 sty 2010, 09:04

1100 ojro ? Na bogato ! Nie lepiej było zamówić turbinkę z USA za ca 700$ ?
Posprawdzaj wszystkie połączenia "powietrzne": filtr – rura – wlot do turbiny (ten czarny naleśnik) – turbina – z turbiny do intercoolera – z intercoolera do przepustnicy + wszystkie "małe wężyki powietrzne".
Dodatkowo sprawdź stan MAF i MAP sensorów (wyczyścić je trzeba czasem).
To na początek. Jak nie pomoże to będziemy dalej kombinować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez domin1979 » 8 sty 2010, 13:53

Jeszcze bym sprawdził przewody wysokiego napięcia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Faja » 9 sty 2010, 01:17

fazer72 napisał(a):Posprawdzaj wszystkie połączenia "powietrzne": filtr – rura – wlot do turbiny (ten czarny naleśnik) – turbina – z turbiny do intercoolera – z intercoolera do przepustnicy + wszystkie "małe wężyki powietrzne".
Dodatkowo sprawdź stan MAF i MAP sensorów (wyczyścić je trzeba czasem).

Na samym początku zostało to wszystko zrobione, jeszcze przed wymiana Turbiny :)

domin1979 napisał(a):Jeszcze bym sprawdził przewody wysokiego napięcia.

Razem z Tym^^ :)
Wysłałem wiec problem z pompą paliwa do naszego serwisanta w poniedziałek jazda do serwisu, we wtorek albo późnym wieczorem w poniedziałek dam wam znać czy to rzeczywiście pompa czy regulator ciśnienia paliwa itp ;)
Jeszcze raz bardzo dziękuje za rzeczowe i szybkie odpowiedzi, można na was liczyć Panowie <jupi> <faja>
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez FeniX » 9 sty 2010, 16:45

Ja miałem tak samo Faja z tym ze mi szarpalo tez jak gaz byl do deski..
U mnie sie okazało ze mam po prostu za mało oleju (deko wiecej niz minimum ) po dolaniu na full od razu nie pomoglo ale jak przejechalem z 50km po miescie teraz dziala normalnie :)
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez Faja » 9 sty 2010, 16:59

No nie no my mamy stan taki jak trzeba, jest wszystko w normie ;)!
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Faja » 15 sty 2010, 16:30

Podbijam temat ponieważ mam rozwiązanie, Okazało się że winna jest sonda lambda :D! jest nowa i jest cacy !
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez hbo » 15 sty 2010, 18:59

Faja napisał(a):Okazało się że winna jest sonda lambda zeby! jest nowa i jest cacy !

He, chciałem Ci to zasugerować, ponieważ miałem identyczne objawy w swoim poprzednim aucie. Tyle tylko, że był to fiat i tak sobie pomyślałem, że nie będę porównywał MPSa do fiata :P a tu niespodzianka ;)

Faja napisał(a):byliśmy w serwisie powiedzieli że na bank turbina, komputer nie pokazywał żadnych błędów, wiec jak wiadomo akcja jest objęta wymiana turbiny ale ze względu na brak już gwarancji zapłaciliśmy 1100euro

Diagnoza mechaników nie była zbyt celna... ja bym im oddał tą nową i niech zwracają kasę, bo 1100 euro to nie małe pieniążki...
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez fazer72 » 15 sty 2010, 19:10

A nie wywaliło ci Check Engine jak sonda była padnięta ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Faja » 15 sty 2010, 23:14

hbo napisał(a):Diagnoza mechaników nie była zbyt celna... ja bym im oddał tą nową i niech zwracają kasę, bo 1100 euro to nie małe pieniążki...

Turbina i tak miała być wymieniana przez akcje... wiec spoko.

A nie wywaliło ci Check Engine jak sonda była padnięta ?

Nie ani check engine ani nawet na kompie im nic nie wyszło.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez fazer72 » 15 sty 2010, 23:53

To dziwne, bo jak mi w Fordzie padła sonda (obojętne czy przed czy za katalizatorem) to od razu wywalało CE :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez CX7 Trojmiasto » 18 sty 2010, 23:37

Faja napisał(a):Witam Koledzy.
Problem zaczął się pewnego mroźnego poranka (auto garażowane w ogrzewanym garażu) Rano pojechaliśmy do sklepu co się okazało samochód dosłownie szarpał przy każdym zakresie obrotów, przy dodawaniu lekko gazu nie równomiernie przyspieszał, natomiast przy utrzymywaniu stałej prędkości tez szarpał jak by zwalniał i znów ruszał, jeśli natomiast dodamy gazu na maksa przyspiesza normalnie tzn mógłbym się skusić o małe subiektywne sierdzenie ze nawet lepiej niż przed awaria, byliśmy w serwisie powiedzieli że na bank turbina, komputer nie pokazywał żadnych błędów, wiec jak wiadomo akcja jest objęta wymiana turbiny ale ze względu na brak już gwarancji zapłaciliśmy 1100euro, jednak to tylko 60% kosztów resztę pokryła Mazda Europe. Po wymianie turbiny jest to samo, zatem turbina jest sprawna! Nie mają pojęcia w serwisie o co chodzi jak zwykle, z moich obserwacji wynika że uszczelka w wydechu przy katalizatorze jest nie szczelna ponieważ widać ze spaliny tamtędy uciekają ale tylko przy maksymalnym dodaniu gazu, nie mamy katalizatora jest wycięty.
Dodatkowo mieliśmy HKS BOV, wymieniłem na seryjny jednak nadal to samo. Słyszał ktoś o takim problemie gdzieś na forach amerykańskich może sami mieliście taki problem, niedługo wyjazd na narty teraz to nie wiadomo co jest i strach jechać, proszę o wasze rady sugestie po prostu pomoc ;)
Pozdrawiam
Faja


A może to ten problem który miałem w mojej CX7 2.3 DISI Europa, serwis się dwoił i troił i nic za nic nie był w stanie znaleźć przyczyny. Dostałem namiar od jednego gostka z tego forum na 44 i pognałem na wycieczkę w południe Polski, owocnie Mazda jeździ płynnie po modzie, a objawy jak wypisz wymaluj zgadzały się z Twoimi jak i opisanymi przez nich na stronce. Dzięki jeszcze raz za ten namiar i poniżej link do informacji opisanych na ich stronce

http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/chip ... ancji.html
CX7 Trojmiasto
 

Postprzez Faja » 19 sty 2010, 00:10

Nie już jak napisałem wszystko gra winna była sonda lambda.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez kryystian » 19 sty 2010, 01:29

CX7 Trojmiasto napisał(a):hura tera to się jeździ

a widzisz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Faja » 19 sty 2010, 18:06

CX7 Trojmiasto napisał(a):CX7 Trojmiasto

A jaki rzeczywisty przyrost mocy i momentu miałeś :P?
Ile dałeś za to może być na PW ;)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez CX7 Trojmiasto » 20 sty 2010, 02:10

Zaokrąglając 248 KM i 345 Nm. w serii, po zrobieniu 303 KM i 418 Nm – no i ze sciągnieciem limiterów prędkości a były seryjnie aż dwa, co za fabryka <glupek2> nic nie pisali o tym w folderach, jak mi te dwa ściągnęli to w trzy osobowy licznik zamyka i to z powodzeniem czyli w Niemczech :D ponad 240 km/h – na okrągło niecałe 4 tyś. zapłaciłem, powiem, że te pieniądze na ten samochód zapłaciłem z przyjemnością i za taką robotę, bo nareszcie to jeździ jak konkretna turbo-benzyna

Trzeba dodać, że zdziwko mnie wzięło przy tankowaniu bo jak wcześniej potrafiła spalić przy średnio szybkiej jeździe na trasie z 17-19 litrów, to teraz 14.5-17, miasto było ok 18 litrów teraz ok 15 litrów, spokojna jazda na trasie 9.0

A to muszę napisać, cale szczęście że mi kiedyś taką Mazdę sprowadzoną z ameryki z przed nosa sprzątnęli u jednego importer-a , jak bylem tam w Opolu to był gostek wersją Amerykańksą, k..... to w oogole nie jechało i jak ją zmierzyli to miała ...... k.... 202 KM!!! <piwo> co za dramat, całe szczęście że chłopaki mają to ogarnięte bo gostek był załamany, spalanie miał nawet 21 litrów na setkę.

Szerokości
CX7 Trojmiasto
 

Postprzez Faja » 20 sty 2010, 02:24

CX7 Trojmiasto napisał(a):CX7 Trojmiasto

Brzmi to wszystko jak autoreklama :P
Masz jakieś wydruki z hamownii z przed i po strojeniu?
Co dokładnie objęła zmiana w "komputerze" ?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed