Mazda3 MPS (BK) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez mariost » 1 cze 2012, 21:52

Nooo...to odgrzeje kotleta "pięknego" :D
Przewertowałem całe forum i teraz potrzebuje tylko w kilku słowach informacji i odpowiedzi na pytanie Czy 3BK MPS jest dla mnie ? Szukam szybkiego hatchbacka 5d. Do tej pory poruszam się Focusem ST170 – on na chwile był żwawy – ale już nie jest. Chce prawdziwego HotHatcha. Wybór mam pomiędzy Focusem STmk2 i właśnie 3ką MPS – ten pierwszy jest "słaby" wewnątrz (wykonanie i materiały), puchnie mu ICek :) i dopiero po jego wymianie i programie ma podejście do mazdy. Zresztą jeżdziłem foką – jest oklepana a ja lubie nie tuzinkowość ;) – a auto będzie wozić dzieci i żone :D tak, że namiastke komfortu musi też mieć. Poza tym bedzie służyć do dawania mi radości z jazdy podczas weekendowych track day-i i upalanek spontanicznych ;) Reszta (koszty, ceny, spalania i takie tam) mnie nie interesują bo ja wiem czego szukam :D Natomiast chciałbym wiedzieć jak pod względem eksploatacji jest z dostępnością części i ich zamienników, czy zdarzają sie podzespoły nie typowe, często spotykane w usportowionych odmianach modeli ? (ST170-sprzęgło, dwumasa, IMRC i kupa innych części na które, w przypadku awarii trzeba czekać "latami" ;) )
Jeszcze jedno – wiem, że było pisane, ale dawno i mogło się coś zmienić :D Czy ktoś w Polsce będzie w stanie zrobić sensownego wirusa w DISI ? Czy bez zmiany dolotu i IC jest sens ruszać serie w ogóle ?
Fajnie by było jak byście coś poradzili bo o STmk2 wiem bardzo dużo (od 3 lat na forumfocusclub), natomiast o MPS – nic...
...a powiem szczerze, że jak mi ktoś nie wy...leje kubła zimnej wody na łeb to kupie, bo auto mnie zaintrygowało i jakąś taką "mięte" poczułem do niego :D
Początkujący
 
Od: 1 cze 2012, 21:02
Posty: 4
Skąd: Rabka Zdrój

Postprzez radzi89 » 1 cze 2012, 22:11

Hmm ciężko mi się wypowiadać o częściach – ja mam BL i jest na gwarancji więc mi to zwisało.
Generalnie jest trochę części z którymi może być problem np. dwumas – w PL tylko w ASO za około 10 tys zł. Zamienniki można ciągnąć ze Stanów. Koszty dużo mniejsze ale wiadomo, trzeba czekać itd.
Kolega misiekwaw zajmuje się strojeniem DISI ale raczej nie ma sensu robić programu na seryjnym osprzęcie. Zawsze coś to da ale niewiele.

Największym Twoim problemem będzie zakup dobrego BK, z tego co wiem obecnie nie ma takiego w PL na sprzedaż :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez mariost » 1 cze 2012, 22:20

radzi89 napisał(a):Największym Twoim problemem będzie zakup dobrego BK

Liczę się z tym – dlatego pytam duużo wcześniej- dzięki za odp. ;)
Początkujący
 
Od: 1 cze 2012, 21:02
Posty: 4
Skąd: Rabka Zdrój

Postprzez DISItune » 1 cze 2012, 22:45

radzi89 napisał(a):Hmm ciężko mi się wypowiadać o częściach – ja mam BL i jest na gwarancji więc mi to zwisało.
Generalnie jest trochę części z którymi może być problem np. dwumas – w PL tylko w ASO za około 10 tys zł. Zamienniki można ciągnąć ze Stanów. Koszty dużo mniejsze ale wiadomo, trzeba czekać itd.


komplet LUKa z dwumasa 4500zł

radzi89 napisał(a):Kolega misiekwaw zajmuje się strojeniem DISI ale raczej nie ma sensu robić programu na seryjnym osprzęcie. Zawsze coś to da ale niewiele.


jeżeli 24KM i 49Nm na kołach to jest dla Ciebie niewiele to ok <faja>
Obrazek

radzi89 napisał(a):Największym Twoim problemem będzie zakup dobrego BK, z tego co wiem obecnie nie ma takiego w PL na sprzedaż :)


fakt
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Seraf » 1 cze 2012, 23:34

są egzemplarze na mobile.de górny przedział to tak do 15k euro potem zaczynają się BL
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez radzi89 » 1 cze 2012, 23:53

Tak tylko dolicz cło, akcyzę itd i za taką kasę kupujesz prawie nowego BL MPS w PL.
misiekwaw napisał(a):eżeli 24KM i 49Nm na kołach to jest dla Ciebie niewiele to ok <faja>


Kurde, faktycznie jakoś mi to umknęło. Miałem wrażenie, że te przyrosty były dużo mniejsze.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez mariost » 2 cze 2012, 04:49

misiekwaw napisał(a):komplet LUKa z dwumasa 4500zł

Cena taka sama jak za komplet do mojej foki (wiem, bo właśnie robie sprzęgło ;)) – więc znośnie ;) MPS ma większe heble niż standard 3ka ? Poważnie żaden z naszych giełd nie nadaje sie nawet do oglądnięcia ? :|
@misiekwaw – dzięki za wykres – IC i dolot to nie są duże koszta – wystrojenie po tym też bym zniósł :D a takie auto wtedy "psuje krew" RSowi mk2 (no wiem – o ie sklei :) ) Dlatego skłaniam się raczej ku MPS – ponieważ żadko który 2.5T w ST trzyma "fabryke (ST170 notorycznie wypluwają okolice 160 i fabryczne niuty) – żeby to póżniej odzyskać, trzeba sie nieżle napocić a i tak na seryjnym "wiatraku" górna granica to jakieś 300.
A jak jest z trzymaniem "serii" w MPS ?
Początkujący
 
Od: 1 cze 2012, 21:02
Posty: 4
Skąd: Rabka Zdrój

Postprzez radzi89 » 2 cze 2012, 09:07

Raczej większość MPSów ma serie, nie słyszałem o jakiś wielkich brakach :)
MPS ma całkjiem fajne heble – sporo większe niż 3 2.0 która i tak już ma większe od pozostałych.
Średnica tarczy coś około 320-330mm
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Ralpheek » 4 cze 2012, 13:25

No i teraz chyba sam nie wierzę w to co piszę. Chyba będę chciał dać ogłoszenie na swoją BK. Jedyna kolizja to z kotem :/ Oczywiście wolałbym, zeby mi przebiegł po prostu drogę, ale MPS powoduje, że to czarne koty mają większego pecha... Stan wydaje mi się poza tym – dobry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 14:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez Ralpheek » 4 cze 2012, 13:31

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 14:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez emilioestewez » 4 cze 2012, 14:10


Jak ktoś ma jakiegoś szczepana/przeszczepa/ulepa – może się zdarzyć że z przodu w Speedzie ma "kawałek" wersji 2.0 gdzie faktycznie są tarcze o średnicy 300 mm <lol>
W Speed3 identycznie jak w 3MPS siedzą tarcze 320 mm.
Co by nie być gołosłownym – part number B37F-33-25X.
Jak nie masz pewności – to nie wprowadzaj ludzisk w błąd :>
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 17:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Seraf » 4 cze 2012, 14:11

Jak mocno wzrastają koszty utrzymania MPS w stosunku do wolnossaka ? Da się to jakoś zmierzyć bez kupowania auta i przekonywania się na własnej skórze?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez radzi89 » 4 cze 2012, 14:32

Zależy – jak coś się dzieje to dość mocno jeśli nie to dramatu nie ma. Mam najlepsze porównanie, jednak mimo wszystko MPS to droższe auto w utrzymaniu i nie można powiedzieć, że nie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez People_Hate_Me » 4 cze 2012, 14:39

Każde mocne auto z T bądź SC pod maską takie będzie i nie ma zmiłuj :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Ralpheek » 4 cze 2012, 15:25

Czyżby faktycznie 320mm Emilioestewez? Zasugerowałem się specyfika amerykańskiego rynku (np. speed limitery) oraz tego typu ogłosZeniami:
http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-MPS-2-3-T-05-09-Front-Rear-Brake-Discs-Pads-/290623912160?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43aa88f8e0
http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-MPS-2-3-Turbo-05-09-Front-Brake-Discs-Drilled-Grooved-Mtec-BlackEdition-/110819577617?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19cd5c8f11#ht_2095wt_904

Może były zarówno 320 i 300mm na tym rynku? Jak z Twoją pewnością Emilioestewez? ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 14:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez DISItune » 4 cze 2012, 15:37

Ralpheek napisał(a):Czyżby faktycznie 320mm Emilioestewez? Zasugerowałem się specyfika amerykańskiego rynku (np. speed limitery) oraz tego typu ogłosZeniami:
http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-MPS-2-3-T-05-09-Front-Rear-Brake-Discs-Pads-/290623912160?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43aa88f8e0


a jak z Twoją pewnością skoro wrzucasz tarcze do MPS o średnicy 300mm hahaha

a dwa posty wyżej wymieniałeś to jako różnicę między Speed i MPS... <oczy>

Nie ma różnicy w hamulcach między wersją US i EU, obie mają 320mm.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Ralpheek » 4 cze 2012, 15:42

TO chyba moja chroniczna miłość do amerykańskich wersji mazdy tak działa :–) Dzięki za sprostowanie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 14:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez widmo82 » 5 wrz 2012, 09:42

Seraf napisał(a):Jak mocno wzrastają koszty utrzymania MPS w stosunku do wolnossaka ? Da się to jakoś zmierzyć bez kupowania auta i przekonywania się na własnej skórze?


Pozwolę sobie zaryzykować i zadać bardzo nietypowe pytanie: nie ma większych problemow z zagazowaniem MPSa czy jest to praktycznie nie możliwe bądź też koszt instalacji jest okromnie wysoki?
:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez radzi89 » 5 wrz 2012, 10:20

Ja odpowiem tak :) Jeśli kogoś nie stać na tankowanie MPSa to na jego właściwe serwisowanie i utrzymanie na pewno nie będzie go stać ;)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Seraf » 5 wrz 2012, 13:05

Są firmy które te silniki gazują z większym bądź mniejszym powodzeniem. Chyba nie da się określić jasnego stanowiska bo najzwyczajniej w świecie dużo osób się na to nie porywa. Słyszałem o CX-7 (ten sam silnik) które jeździły na gazie i miały się dobrze, ale jak długo jeszcze pojeżdżą nie wiem :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed