[3 BK MPS/Mazdaspeed3] Różnice wersji europejskiej i USA

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez kinemax » 26 lis 2008, 21:54

U mnie (wersja EU, prost z salonu) pali 12-13 i w mieście i na trasie. Widać, że dałoby się zejść do ok. 10 na trasie, ale kto wytrzyma jazdę 100 tym samochodem ;) ??
Paweł z W-wy
Świeżutka, bielutka CX-7 :)
normalnie 12-13/100, extremalnie 9,6/100
Początkujący
 
Od: 16 sie 2008, 21:21
Posty: 15

Postprzez rav3nlord » 27 lis 2008, 09:51

a gumiaki nowe juz kupowales do niej? jaki rozmiar?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 20:30
Posty: 33
Auto: Volvo S60/ 6 /Kawasaki ninja

Postprzez qba77 » 28 lis 2008, 17:11

Od miesiąca jeżdżę CX-7 (wersja touring) z US. Samochód przed kupnem sprawdzany był i na stronach Carfaxu, jak i na miejscu po przypłynięciu do Polski przez mechanika i czujnikiem lakieru. Wygląda, że nic mu nie dolega, więc z zakupu jestem bardzo zadowolony. Ale przejdę do meritum.

Zanim kupiłem CX-7 w US przez tydzień jeździłem wersją europejską.
Różnice pomiędzy obu wersjami widać gołym okiem. Nie poruszam kwestii ceny, bo wiadomo, że ściągnięcie nawet nowego samochodu z USA było tańsze, niż kupno wersji europejskiej. Teraz w związku ze wzrostem kursu może to się już nie opłaca, nie wiem nie liczyłem. (nie jest też powiedziane, że w związku ze wzrostami kursów walut nasi rodzimi dilerzy nie podniosą cen).

W wersji europejskiej przede wszystkim bardziej podobało mi się wykończenie materiałów wewnątrz, ale nie od dziś wiadomo, że klient amerykański nie jest tak wymagający jak europejski. Amerykanom samochód głównie służy do przemieszczania, a w Europie, zwłaszcza u nas w Polsce, samochód traktowany jest w sposób wyjątkowy, więc też chcemy, aby auto wyglądało wyjątkowo i na zewnątrz i wewnątrz.
Poza tym wersja EU miała kilka rzeczy, który mi brakuje w US: czujnik deszczu (tego brakuje mi najbardziej, bo przyzwyczaiłem się do tego gadżeciku w poprzednim aucie), automatyczne włączanie świateł mijania, klimatronik, xenony, światła przeciwmgielne i kierunkowskazy w lusterkach, które uzupełnione chromowanymi klamkami nadają CX-7 bardzo fajny charakter.

Z kolei moja wersja touring z US ma dotykowy LCD z nawigacją – tak nawigacja mi działa, po włożeniu płytu od Subaru! Znalazłem w internecie jakiś magików, którzy taki numer zrobili już z CX-7 i mogę z ręką na sercu powiedzieć, że nawigacja działa bez zarzutów. Poza tym wyposażona jest w elektryczny szyberdach, no i oczywiście automatyczną skrzynię biegów. Zawsze powtarzałem, że automat nigdy, ale po miesiącu jeżdżenia, zastanawiam się czy jeszcze kiedyś wrócę do manuala.
Decyzja nad wyborem wersji, to jednak kwestia indywidualna. Jedna osoba będzie wolała kupić wersję europejską, która moim zdaniem z wewnątrz i wewnątrz prezentuje się lepiej (byłoby jeszcze lepiej gdyby miała panel LCD), a ktoś inny postawi na kupno prawie takiego samego auta za mniejszą cenę. Kwestia wyboru, u mnie walory estetyczne przegrały jednak z ekonomicznymi.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2008, 15:26
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7

Postprzez kinemax » 4 sty 2009, 23:31

rav3nlord napisał(a):a gumiaki nowe juz kupowales do niej? jaki rozmiar?

Sorry że tak późno – miałem przerwę na forum... Kupiłem po prostu ten sam rozmiar co letnich – Nokian WR G2 SUV 235/60R18 XL 107 V – bo były stosunkowo tanie w opony.com, a Nokiany po prostu lubię...
Sprawują się bardzo dobrze, przyczepność nie odbiega od letnich, spalanie też...
Paweł z W-wy
Świeżutka, bielutka CX-7 :)
normalnie 12-13/100, extremalnie 9,6/100
Początkujący
 
Od: 16 sie 2008, 21:21
Posty: 15

Postprzez domin1979 » 5 sty 2009, 23:10

Ja polecam Pirelli Sottozero 225/60/R18. Bez problemu się w CX-7 przekłada oponki.
http://sklepopon.pl/opona/pirelli_winte ... _6703.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Lucass » 6 sty 2009, 10:37

domin1979 napisał(a):Ja polecam Pirelli Sottozero 225/60/R18. Bez problemu się w CX-7 przekłada oponki.
http://sklepopon.pl/opona/pirelli_winte ... _6703.html


Czy kolega zwrócił uwage na zalecaną nośność opony do CX-a ???
Zalecana opona na zime wg Mazda Germany to 235/65R17-104
Oczywiście można mieć jedne falgi tzn. te 18 które sa w standardzie i kupić opony zimowe 18 ale nieodważył bym się założyc opon z nośnością niższą niż zalecana.
Pirelli sotto zero ma nośność tylko 100.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez domin1979 » 6 sty 2009, 17:53

Kolega zwrócił uwagę i:
Zalecana nośność na 18" to 102, ja przekładałem opony jak zresztą napisałem. Można też kupić Pirellki wersję XL z nośnością 112.
Lucass napisał(a):nieodważył bym się założyc opon z nośnością niższą niż zalecana.
Ja nie jeżdżę w 5 osób i 4 workami cementu z tyłu ;). Poza tym nośności są z dużym zapasem bezpieczeństwa.
Dla CX-7:
Dopuszczalny nacisk osi przedniej / tylnej (kg) 1185 / 1085 czyli 592 i 542 kg na koło.
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu 2270 czyli średnio 567.5kg na koło.
Sottozero ma nośność 800 kg. Zalecane 102 ma 850 kg. Ja śpię spokojnie. Producenci po prostu dużo nadkładają na wypadek przeładowania auta itd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez cezarian » 7 sty 2009, 14:28

Krzysztof_003 napisał(a):Mam od kilku miesięcy CX-7 z USA, model 2008 Grand Touring z nawigacją.

1) Nawigacja już mi działa (zauważyłem, że nikt na forum nie może się tym pochwalić). Kupiłem mapę od speca. Okazuje się, że można przerobić mapę z czegoś innego. Mam pliki w formacje KWI i działa całkiem sprawnie.

2) Automat działa super. Mam jeszcze Volvo S60 z automatem i ten w Maździe jest znacznie lepszy. Przy normalnej jeździe nie zauważa się wogóle kiedy automat zmienia biegi – czego nie mogę powiedzieć o Volvo.

3) Spalanie jest faktycznie duże – po mieście ponad 16l, w trasie ciężko zejść poniżej 12l.

Szukam kogoś kto zna patent na zmianę regionu w odtwarzaczu DVD zamontowanym w dachu (DVD entertainment system) – niestety odbiera tylko filmy w regionie 1 lub 0 a kopione w Polsce mają region 2.


Witam,
Też mam CX-9 GT z USA, i może byś zrzucił płytkę na upload rapida, lub przesłał na priva. cezar@bajk.com.pl
Jeśli wiesz jak zmienić kod regionu też mile widziana pomoc. Czy ta płytka ma Polskę? Ja mam niestety tylko WEST. Czy działa ci wyszukiwanie adresów? Na mojej niestety nie. Pozdrowionka ze Szczecina
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 14:13
Posty: 13

Postprzez Sevyoruum » 16 sty 2009, 13:08

Witam bardzo serdecznie.

CX 7 to fenomenalny samochod. Pozwolmy sie nim cieszyc innym. Pamietajmy, ze czesto o sprowadzeniu ze Stanow decyduje wlasnie roznica w cenie, czasami ktos na wydatek 135tys nie moze sobie pozwolic, a sciagniecie jest idealna okazja. Co do osob, ktore zastanawiaja sie z innych powodow to maja ciezki orzech do zgryzienia. Ja osobiscie spotkalem sie ze stwierdzeniem, ale podkreslam ze swierdzeniem wlascicieli CXa z USA, ze ma niezbyt zadowolajacy promien skretu. Nie jezdzilem wersja z USA, moja wersja europejska wrecz przeciwnie, wg mnie jak na taki samochod to jest bardzo dobrze.

Mam teraz pytanie do osob, ktore sie znaja lepiej ode mnie na mechanicze i inzynierii. Dosc niewielka pojemnosc silnika w stosunku do duzej mocy niestety martwi mnie w pewnym kontekscie. Mianowicie, czy wiadomo cos oraz czy mozna domniemac jaka bedzie zywotnosc owego silnika??
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez Lucass » 16 sty 2009, 13:57

Mam teraz pytanie do osob, ktore sie znaja lepiej ode mnie na mechanicze i inzynierii. Dosc niewielka pojemnosc silnika w stosunku do duzej mocy niestety martwi mnie w pewnym kontekscie. Mianowicie, czy wiadomo cos oraz czy mozna domniemac jaka bedzie zywotnosc owego silnika??[/quote]


O ile mi wiadomo to jest to ten sam silnik lub leciutko zmodyfikowany jak w modelu 6 MPS. Sądząc po wypowiedziach użytkowników 6 MPS to sprawa silnika wygląda całkiem dobrze a powiedzmy sobie szczerze Mazde 6 MPS niekupuje się tylko do spokojnego przemieszczania z punktu A do B :)
Ktoś miał jakieś problemy z turbiną no ale to jest zawsze to słabe ogniwo i należy się o nią właściwie troszczyć.
Generalnie to w dzisiejszej technologii to z tego silnika można by spokojnie wykrzesać ponad 300 kucy.
Jakieś 10 lat temu eksploatowałem Volvo 850 z silnikiem 2.5 T5 . Niepamiętam dokładnie jaką miał moc ale był to najmocniejszy wtedy silnik w ofercie Volvo.Samochód dosłownie był pociskiem na kołach.Dostawał on ode mnie strasznie w pupę , nawet niemiałem wtedy pojęcia jak traktować turbine (zero jakiegoś schładzania , po odpaleniu od razu but itd.).
Póżniej to jeszcze w firmie kilka osób tym jeżdziłoi w końcu przy przebiegu jakieś 200 tkm go sprzedaliśmy ale nie przez jakies awarie czy coś takiego. Silnik był już wyrażnie słabszy tzn. turbina już prawdopodobnie kończyła żywot a reszta była OK.
Japończycy zawsze mieli b.dobre i trwałe silniki benxzynowe i miejmy nadzieje że w przypadku CX-7 też tak jest.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez domin1979 » 16 sty 2009, 14:16

Sevyoruum napisał(a):czy wiadomo cos oraz czy mozna domniemac jaka bedzie zywotnosc owego silnika??
Dbać o turbinę, o resztę bym się nie martwił. Postęp w wytrzymałości materiałów jest spory. Zadbana turbina spokojnie posłuży na lata, w końcu jakoś te diesle dają radę przy dużych przebiegach, a pewnie niewiele osób CX-7-emką będzie robić po 40 tys. rocznie.
Sevyoruum napisał(a):Dosc niewielka pojemnosc silnika w stosunku do duzej mocy niestety martwi mnie w pewnym kontekscie.
A co byś powiedział mając 170KM z 1.4 jak w TSI VW? Downsizing jest teraz normą, a wynika z ekologi i jak już pisałem postępu w inżynierii materiałowej.

Radzę zapomnieć o mechanice i cieszyć się jazdą! Spokojnego snu! ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Sevyoruum » 16 sty 2009, 19:01

W chwili obecnej Audi do nowego modelu S1 chce z 1,4 TSI wykrzesac 200 kucy:)

Co do pokonywania 40 tysiecy rocznie. Nie tylko nie, ale 30-35 tak, wlasnie dlatego wybralem to auto, oczywiscie malo ekonomiczne, jednak spedzajac duzo czasu w trasie trzeba miec zapas mocy. Doskonale wiemy, ze moc sluzy do zabawy, ale rowniez do odpowiedniego wykorzystania na drodze:)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez Lucass » 17 sty 2009, 02:55

Sevyoruum napisał(a):W chwili obecnej Audi do nowego modelu S1 chce z 1,4 TSI wykrzesac 200 kucy:)

Co do pokonywania 40 tysiecy rocznie. Nie tylko nie, ale 30-35 tak, wlasnie dlatego wybralem to auto, oczywiscie malo ekonomiczne, jednak spedzajac duzo czasu w trasie trzeba miec zapas mocy. Doskonale wiemy, ze moc sluzy do zabawy, ale rowniez do odpowiedniego wykorzystania na drodze:)


oczywiscie i tu zawsze pojawia sie ten sam temat wyzszosci silników niemieckich nad japońskimi i odwrotnie.
Jeśli chodzi o np t.diesle to zawsze uwa zażałem np TDI koncernu Volksvagen. a benzyniaki genialne przez wiele lat Honda czyli niesmiertelne VTEC oceniane przez specow dziennikarzy jako paliwozerne i krecoce sie za bardzo
Z Mazdą zetknąłęm sie stosunkowo niedawno ale za to z grubej rury tzn Mazda 6MPS i od razu byłem w ciężkim szoku co ten cichociemny diabełek potrafi nabroić
Jestem moze troche starej daty ale pamietajcie że przy jednym z najlepszych aut sportowych MADE IN GERMANY (opel calibra , VW scirocco)zostali własnie zatrudniieni te same nazwiska co dzisiaj zawdzieczamy te pozycje co Nissan 350Z , Mazda Rx8 .
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez dawidrx » 17 sty 2009, 16:30

Jestem moze troche starej daty ale pamietajcie że przy jednym z najlepszych aut sportowych MADE IN GERMANY (opel calibra , VW scirocco)zostali własnie zatrudniieni te same nazwiska co dzisiaj zawdzieczamy te pozycje co Nissan 350Z , Mazda Rx8 .


o co Ci chodzi? ;p jakis taki belkot ;p
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2008, 20:13
Posty: 110
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Lucass » 17 sty 2009, 22:17

dawidrx napisał(a):
Jestem moze troche starej daty ale pamietajcie że przy jednym z najlepszych aut sportowych MADE IN GERMANY (opel calibra , VW scirocco)zostali własnie zatrudniieni te same nazwiska co dzisiaj zawdzieczamy te pozycje co Nissan 350Z , Mazda Rx8 .


o co Ci chodzi? ;p jakis taki belkot ;p


masz troche racje ;)
tak mi sie troche pobełkotało ale to prawda . Przy produkkcji mega kasowego auta sportowego Made In Germany co do dzisiaj chłopaki kominy objeżdżają :) zostali zatrudnieni inzynierowie z Japonii Tzn ci sami co brali udział w projekcie Nissan 350 Z , Mazda RX8 , Toyota Celica
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Sevyoruum » 18 sty 2009, 23:01

Sluchajcie- mam jeszcze jedno pytanko. Mowa jest ze w wersji europejskiej sa spryskiwacze ksenonow. Szczerze mowiac to jestem na tyle leniwy, ze nie chce mi sie szukac w instrukcji i wole sie tutaj zapytac:P Jakos sie je uruchamia, same sie uruchamiaja czy jak?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez domin1979 » 19 sty 2009, 07:14

Sevyoruum napisał(a):Jakos sie je uruchamia, same sie uruchamiaja czy jak?
Uruchamiają się same co piąte spryskanie szyby
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez corky1 » 7 lut 2009, 00:19

W necie pojawily sie "szpiegowskie" zdjecia CX-7 po liftingu:

http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Co prawda niewiele z nich nowego widac, ale juz sie boje co pod tymi zamaskowaniami sie kryje....

A propos, czy ktos wie kiedy wreszcie zamontuja diesla? Taki 2,2 z 185KM bylby chyba niezly....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Pawko_6 » 7 lut 2009, 10:11

corky1 napisał(a):A propos, czy ktos wie kiedy wreszcie zamontuja diesla? Taki 2,2 z 185KM bylby chyba niezly....

Pewnie go testują. Na fotkach widać jeden wydech.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez domin1979 » 7 lut 2009, 10:39

corky1 napisał(a):A propos, czy ktos wie kiedy wreszcie zamontuja diesla? Taki 2,2 z 185KM bylby chyba niezly....
Niby miał wejść od 2009 r. ale coś nie widać. Jak jest w produkcji to pojawi się w Polsce pewnie w marcu, kwietniu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed