taki zbiór tego co znalazłem z forum mazdamps.pl i tam tez powinines sie uda jesli chodzi o MPSy<czytaj>
Typowe bolączki mpsa (to co ja wiem, a wiem, ze malo wiem):
1. Mocowanie silnika – lapa OEM trzyma tak, ze blok lata po calej komorze
2. Turbina lubi pasc (choc ostatnio coraz mniej slychac o tego typu przypadkach)
3. Rozrzad bywa kaprysny (wiekszosc wlascicieli MK1 go wymieniala)
4. Brak zamiennikow w przystepnych cenach. Ceny wyjebane w kosmos – watpliwa slawa polskiego/czeskiego/niemieckiego ASO.
5. Trzeszczace plastiki
Co prawda nie 3 , a 6 ale silnik ten sam:
– kupujesz używane, licz się z wymianą/regeneracją turbiny, u mnie wytrzymała ca 120kkm (koszt ca 2500 brutto);
– wymiana łańcucha, wariatora, napinacza jeśli nie były wymieniane warto zrobić (koszt ca 1200 brutto);
– droga w utrzymaniu ? czy ja wiem ? porównując podobne "mocowo" auta, nie wypada źle ... wiadomo, VAG będzie tańszy bo gratów więcej;
– zawieszenie to masakra (6 jest cięższa), na wyrobach "drogopodobnych" co roku jakiś duperel do wymiany;
– te silniki, które wymieniłeś (oprócz Nissana chyba), też są na wtrysku bezpośrednim, co jest równoznaczne z "zaklejeniem" zaworów przez olej;
Z ilu aut spawana bo potem są kłopoty z rozkodowaniem VINu
Na to, na co zwracasz uwagę przy kupnie każdego używanego auta. Jeśli poprzedni właściciel dbał (nie do zweryfikowania), to nie będzie kłopotów innych niż w "normalnych" autach.
Jak nie dbał to może się wysrać np.:
– VVT
– łańcuch rozrządu
– korbowód
– dyfer
– mocowanie dyfra
– półosie
– skrzynia biegów
– zawieszenie
– karoseria
– elektronika
.... no samochód może się zepsuć generalnie
witam jestem tu nowy na forum i chcialbym kupic mazde mps i sie zastanawiam tez na d golfem 5 gti co myslicie co jest lepsze i jakie lepsze osiagi na przyklad na 1/4 mili z gory dziekuje za odpowiedz
zadaj to pytanie na forum Golfa też <zlosnik>
wiadomo, że w 99% przypadków jak zapytasz na forum danej marki / modelu to odpowiedź może być tylko jedna
Jeżeli chodzi o różnice między tymi autami, to ja wybierałem między nowymi (MPS 3 BK vs Golf V GTI) i wybrałem MPSa. Ale w przypadku używanych aut jest trochę inaczej.
Moim zdaniem pytań i warunków jest bardzo wiele. Przykłady:
– Chcesz automat – Golf
– Chcesz dwustrefową klimę – Golf
– Chcesz docelowo mocy powyżej 330KM – Golf
– Chcesz spotykać codziennie conajmniej kilka takich samych aut w drodze do pracy – Golf
Jeżeli nie chcesz wyżej wymienionych rzeczy to MPS
MPS jest:
– rzadziej spotykany = oryginalniejszy (dla niektórych to olbrzymia zaleta, dla innych ogromna wada)
– droższy w szeroko pojętej eksploatacji, Golfów jest "jak psów" więcej zamienników, większa dostępność części używanych
– sporo szybszy w serii
– ma szperę w serii
– nie jeździłem Golfem V GTI ale Leonem Cupra 1P 240KM i mimo niewielkiej różnicy w osiągach, MPS dawał MI dużo więcej frajdy z jazdy, komuś kto będzie zwracał uwagę na inne rzeczy może się bardziej podobać Leon / Golf
Na co zwracać uwagę przy oględzinach?
Czy są jakieś newralgiczne punkty, które to powinny być sprawdzone?
Jak to w używce z silnikiem turbo
Na wszystko <zlosnik> Mam niejasne wrażenie że gdzieś to było wrzucone.
A jak już znajdziesz i wybierzesz to sprawdź w ASO kiedy ostatni raz u nich była, da Ci to pewne pojęcie o prawdziwości przebiegu. Jeden z kolegów który ostatnio zakupił auto z przebiegiem 76kkm zapomniał to sprawdzić i okazało się że w listopadzie 2012 miała w Niemczech 162,5kkm
Możesz też jako ostatni test podskoczyć na hamownię.
Jak jest z awaryjnością tego modelu (BK) pod względem zawieszeniowym, eksploatacyjnym etc.? (chociaż zapewne zależy to od użytych części)
Z jednej strony nie jest to kompletnie bezawaryjne auto, u mnie wyglądało to tak :
tylna poduszka silnika (w USA był recall, w europie zamiatali pod dywan) przy 19kkm
gumy i łączniki stabilizatorów przy 45kkm i ~90kkm
amortyzator tył (wymienili 2) przy 45kkm
kilka żarówek podświetlenia
pas bezpieczeństwa kierowcy (kiepsko się zwijał, wymienili)
wahacz przedni lewy przy 91kkm (była duża guma do wymiany, teraz wiem że nie trzeba było wymieniać wachacza)
termostat przy 101kkm
sprzęglo zaraz po przekroczeniu 100kkm ale to eksploatacja <zlosnik>
aktualnie padła pompa sprzęgła przy 103,5kkm
Jaka jest trwałość turbiny (chyba że odnośnie tego nie ma zasady)?
nie ma zasady, znane i głośne są przypadki gdzie w seryjnych autach leciały turba po (AFAIR) 30-50kkm, trzeba by poszukać na mazdaspeed. Moja ma 103kkm i jest seryjna, Burdoror chyba też ma seryjną a ma ze 200kkm, był u mnie ostatnio CX-7 z przebiegiem 220kkm i z seryjnym turbo. IMHO jak dbasz tak masz, ale przy używce to wiadomo – loteria.
Jak mazda radzi sobie w zakrętach? nie ukrywam że jazda torowa była by grana
Moim zdaniem radzi sobie dobrze ale bez szału – ciężki przód którym pluje, według braci obamowców wymiana tylnego stabilizatora na grubszy odmienia ją nie do poznania. Ponieważ od czasu napisania tego posta stabilizator dopłynął muszę potwierdzić zdanie braci obamowców – wymiana tylnego staba bardzo poprawia zachowania auta i zmniejsza rycie przodem.
Zdecydowanie na plus mechaniczna szpera.