zakup MPS-a

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez Kubańczyk86 » 26 paź 2016, 01:08

Witam. Na wstępie uprzedzam ze jestem nowy na forum i jak coś nie tak to nie krzyczeć tylko tłumaczyć :)Przeglądam forum ale w sumie nie widzę konkretów... a mianowicie przymierzam się do zakupu MPS-a i interesują mnie konkrety dotyczące usterek, awaryjności, spalania i generalnie eksploatacji tego auta...na co zwrócić uwagę. dodam za mam zamiar kupić od niemca auta ktore przeglądam sa z przebiegiem 140-150 tyś.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2016, 00:55
Posty: 5

Postprzez olrzyn » 26 paź 2016, 09:20

taki zbiór tego co znalazłem z forum mazdamps.pl i tam tez powinines sie uda jesli chodzi o MPSy<czytaj>

Typowe bolączki mpsa (to co ja wiem, a wiem, ze malo wiem):
1. Mocowanie silnika – lapa OEM trzyma tak, ze blok lata po calej komorze :)
2. Turbina lubi pasc (choc ostatnio coraz mniej slychac o tego typu przypadkach)
3. Rozrzad bywa kaprysny (wiekszosc wlascicieli MK1 go wymieniala)
4. Brak zamiennikow w przystepnych cenach. Ceny wyjebane w kosmos – watpliwa slawa polskiego/czeskiego/niemieckiego ASO.
5. Trzeszczace plastiki



Co prawda nie 3 , a 6 ale silnik ten sam:
– kupujesz używane, licz się z wymianą/regeneracją turbiny, u mnie wytrzymała ca 120kkm (koszt ca 2500 brutto);
– wymiana łańcucha, wariatora, napinacza jeśli nie były wymieniane warto zrobić (koszt ca 1200 brutto);
– droga w utrzymaniu ? czy ja wiem ? porównując podobne "mocowo" auta, nie wypada źle ... wiadomo, VAG będzie tańszy bo gratów więcej;
– zawieszenie to masakra (6 jest cięższa), na wyrobach "drogopodobnych" co roku jakiś duperel do wymiany;
– te silniki, które wymieniłeś (oprócz Nissana chyba), też są na wtrysku bezpośrednim, co jest równoznaczne z "zaklejeniem" zaworów przez olej;


Z ilu aut spawana bo potem są kłopoty z rozkodowaniem VINu :D

Na to, na co zwracasz uwagę przy kupnie każdego używanego auta. Jeśli poprzedni właściciel dbał (nie do zweryfikowania), to nie będzie kłopotów innych niż w "normalnych" autach.
Jak nie dbał to może się wysrać np.:
– VVT
– łańcuch rozrządu
– korbowód
– dyfer
– mocowanie dyfra
– półosie
– skrzynia biegów
– zawieszenie
– karoseria
– elektronika
.... no samochód może się zepsuć generalnie :D




witam jestem tu nowy na forum i chcialbym kupic mazde mps i sie zastanawiam tez na d golfem 5 gti co myslicie co jest lepsze i jakie lepsze osiagi na przyklad na 1/4 mili z gory dziekuje za odpowiedz

zadaj to pytanie na forum Golfa też <zlosnik> ;) wiadomo, że w 99% przypadków jak zapytasz na forum danej marki / modelu to odpowiedź może być tylko jedna

Jeżeli chodzi o różnice między tymi autami, to ja wybierałem między nowymi (MPS 3 BK vs Golf V GTI) i wybrałem MPSa. Ale w przypadku używanych aut jest trochę inaczej.

Moim zdaniem pytań i warunków jest bardzo wiele. Przykłady:
– Chcesz automat – Golf
– Chcesz dwustrefową klimę – Golf
– Chcesz docelowo mocy powyżej 330KM – Golf
– Chcesz spotykać codziennie conajmniej kilka takich samych aut w drodze do pracy – Golf

Jeżeli nie chcesz wyżej wymienionych rzeczy to MPS ;)
MPS jest:
– rzadziej spotykany = oryginalniejszy (dla niektórych to olbrzymia zaleta, dla innych ogromna wada)
– droższy w szeroko pojętej eksploatacji, Golfów jest "jak psów" więcej zamienników, większa dostępność części używanych
– sporo szybszy w serii
– ma szperę w serii
– nie jeździłem Golfem V GTI ale Leonem Cupra 1P 240KM i mimo niewielkiej różnicy w osiągach, MPS dawał MI dużo więcej frajdy z jazdy, komuś kto będzie zwracał uwagę na inne rzeczy może się bardziej podobać Leon / Golf



Na co zwracać uwagę przy oględzinach?
Czy są jakieś newralgiczne punkty, które to powinny być sprawdzone?

Jak to w używce z silnikiem turbo <oczy>

Na wszystko <zlosnik> Mam niejasne wrażenie że gdzieś to było wrzucone.

A jak już znajdziesz i wybierzesz to sprawdź w ASO kiedy ostatni raz u nich była, da Ci to pewne pojęcie o prawdziwości przebiegu. Jeden z kolegów który ostatnio zakupił auto z przebiegiem 76kkm zapomniał to sprawdzić i okazało się że w listopadzie 2012 miała w Niemczech 162,5kkm <oczy> Możesz też jako ostatni test podskoczyć na hamownię.


Jak jest z awaryjnością tego modelu (BK) pod względem zawieszeniowym, eksploatacyjnym etc.? (chociaż zapewne zależy to od użytych części)

Z jednej strony nie jest to kompletnie bezawaryjne auto, u mnie wyglądało to tak :

tylna poduszka silnika (w USA był recall, w europie zamiatali pod dywan) przy 19kkm
gumy i łączniki stabilizatorów przy 45kkm i ~90kkm
amortyzator tył (wymienili 2) przy 45kkm
kilka żarówek podświetlenia
pas bezpieczeństwa kierowcy (kiepsko się zwijał, wymienili)
wahacz przedni lewy przy 91kkm (była duża guma do wymiany, teraz wiem że nie trzeba było wymieniać wachacza)
termostat przy 101kkm
sprzęglo zaraz po przekroczeniu 100kkm ale to eksploatacja <zlosnik> ;)
aktualnie padła pompa sprzęgła przy 103,5kkm



Jaka jest trwałość turbiny (chyba że odnośnie tego nie ma zasady)?


nie ma zasady, znane i głośne są przypadki gdzie w seryjnych autach leciały turba po (AFAIR) 30-50kkm, trzeba by poszukać na mazdaspeed. Moja ma 103kkm i jest seryjna, Burdoror chyba też ma seryjną a ma ze 200kkm, był u mnie ostatnio CX-7 z przebiegiem 220kkm i z seryjnym turbo. IMHO jak dbasz tak masz, ale przy używce to wiadomo – loteria.


Jak mazda radzi sobie w zakrętach? nie ukrywam że jazda torowa była by grana :)


Moim zdaniem radzi sobie dobrze ale bez szału – ciężki przód którym pluje, według braci obamowców wymiana tylnego stabilizatora na grubszy odmienia ją nie do poznania. Ponieważ od czasu napisania tego posta stabilizator dopłynął muszę potwierdzić zdanie braci obamowców – wymiana tylnego staba bardzo poprawia zachowania auta i zmniejsza rycie przodem.
Zdecydowanie na plus mechaniczna szpera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2015, 16:34
Posty: 674 (4/19)
Skąd: Radwanice / Wrocław
Auto: Mazdaspeed 6

Postprzez Kubańczyk86 » 27 paź 2016, 15:05

Podziękował za poświęcony czas kolego. Widziałem niektóre posty z tym ze są z przed kilku ładnych paru lat i tak myślałem że może coś się zmieniło na naszym rynku co do części zamiennych (ceny, dostępność). A użytkowałeś taki egzemplarz może????
Początkujący
 
Od: 26 paź 2016, 00:55
Posty: 5

Postprzez olrzyn » 28 paź 2016, 08:40

Kubańczyk86 napisał(a):Podziękował za poświęcony czas kolego. Widziałem niektóre posty z tym ze są z przed kilku ładnych paru lat i tak myślałem że może coś się zmieniło na naszym rynku co do części zamiennych (ceny, dostępność). A użytkowałeś taki egzemplarz może????


Gdybyś zobaczyl moj podpis wiedzialbys ze jezdze MazdaSpeed 6 która jest odpowiedniekim MPS ale na rynek US.

Ceny i dostepnosc czesci poszla delikatnie do przod ale bez przesady. dalej naprawy MPS sa kosztowne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2015, 16:34
Posty: 674 (4/19)
Skąd: Radwanice / Wrocław
Auto: Mazdaspeed 6

Postprzez Kubańczyk86 » 28 paź 2016, 15:05

Wybacz :) rzeczywiście:) a Ty ze swoja miałeś jakieś wyżej wymienione przejścia kolego???
Początkujący
 
Od: 26 paź 2016, 00:55
Posty: 5

Postprzez olrzyn » 28 paź 2016, 19:08

Kubańczyk86 napisał(a):Wybacz :) rzeczywiście:) a Ty ze swoja miałeś jakieś wyżej wymienione przejścia kolego???


ja auto kupilem od forumowicza z mazdamps.pl
jezdzilem rok bez najmniejszych problemow lecz dokładnie w rocznice padła panewka.
remont + zakucie + hybrydowe turbo cena > 10k PLN

dodam ze przy zakupie sprawdzałem kompresje i byla powyzej 11.9 na każdym cylindrze. auto bylo dbane, olej co max 8tys ale i tak padl. to dotyka 99% grzebanych egzemplarzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2015, 16:34
Posty: 674 (4/19)
Skąd: Radwanice / Wrocław
Auto: Mazdaspeed 6

Postprzez Kubańczyk86 » 3 lis 2016, 11:55

To podziękował kolego za wszystkie informacje .
Początkujący
 
Od: 26 paź 2016, 00:55
Posty: 5

Postprzez ZeroCool_m1 » 21 gru 2016, 12:59

Kubańczyk86 napisał(a):To podziękował kolego za wszystkie informacje .


Skąd jesteś? Najlepiej, gdyby ktoś z forumowiczów pokazał Ci swojego mps'a i nieco o nim opowiedział. Indywidualne doświadczenia użytkowników tego samochodu różnią się od siebie. Ze swojej strony zapraszam do Krakowa, mamy 4 mps-y (szóstki) oraz jedną trójkę i regularnie się spotykamy.

W moim przypadku nie ma problemów z zawieszeniem, w aucie nic nie skrzypi, panewki są w porządku i ogólnie nie ma się do czego przyczepić.

Podzespoły, które trzeba będzie prędzej czy później wymienić / zregenerować:
– VVT oraz pełny rozrząd
– turbo – w końcu zacznie dymić, zwłaszcza po modyfikacjach układu wydechowego. Koszt regeneracji zamyka się maksymalnie w 2 tys zł.

Samochód należy szanować, tj. rozgrzewać silnik przed jazdą i nie wciskać pedału gazu do podłogi na zimnym silniku, chłodzić po agresywniejszej / dłuższej autostradowej jeździe, nie otwierać przepustnicy na maksa poniżej 2 tys obrotów, pilnować poziomu oleju (mazda zaleca 5W30, użytkownicy zalecają przejście na 5W40 gdy auto zacznie dymić).

Trzymając się tych zasad, silnik albo padnie albo nie padnie :–) Niestety wszystko zależy od poprzednich użytkowników samochodu, ale mps'a nie należy się bać, a frajda z jazdy jest spora.

Na minus:
– okropne fotele, brak dobrego trzymania bocznego, człowiek ślizga się tyłkiem po tej skórze w zakrętach
– poziom hałasu we wnętrzu przy wyższych prędkościach (niestety wyciszenie nie jest najlepsze)
– spalanie jest dość wysokie i z tym trzeba się liczyć, kupując szybki samochód. Miasto: 12-15 litrów, trasa: 10 litrów. Przed tym nie uciekniesz.

Niewątpliwym plusem jest ogromny banan na twarzy, gdby obroty dotrą w okolicę 3 tyś. Auto fajnie trzyma się drogi, dobrze przyspiesza i hamuje. Za te pieniądze i zachowaniem funkcjonalności (duży bagażnik, czworo drzwi) nie ma nic lepszego i bardziej cywilizowanego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 16:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed