Strona 1 z 1
6 mps – brak mocy, kopci na czarno

Napisane:
26 mar 2015, 00:00
przez deejay89
Witam, dziś stałem się posiadaczem pięknej czarnej 6 mps, póki co samochód jest zadatkowany, w piątek planuję jechać z lawetą po niego.
Silnik ma przejechane ok. 190k km, odpala na dotyk, chodzi równo i wszystko jest niby spoko, niby, bo ma problem z mocą, odcina go przy 5-6k i nie idzie dalej, dodaktowo zakopci na czarno, wiecie co może być nie tak ? obstawiałbym dolot?, silnik jest suchy, żadnych wycieków itp. Dodam, że samochód posiada dodany jakiś sterownik, schowany jest w górnym schowku, nazywa się BCU+, właściciel nie może mi powiedzieć zbyt wiele nt. samochodu, ponieważ zmarł kilka miesięcy temu, a sprzedażą zajmuje się brat, który nie ma pojęcia o samochodzie, wersja wiarygodna, bo pokazano mi akt zgonu – przykra sprawa. Nie mogę sprawdzić MPSa na angielskim forum, gdyż podczas rejestracji zostałem automatycznie zbanowany – potraktowano mnie jako spam. Pozdrawiam

Napisane:
26 mar 2015, 00:08
przez Mr_Bartek
BCU to sterownik turbiny (Boost Control Unit). Czarny dym oznacza za dużo paliwa/za mało powietrza. Może to być wina źle ustawionego BCU. Często też jest to wina świec z niepoprawną przerwą. Najlepiej jest sprawdzić błędy w ECU. Wtedy wiesz na czym stoisz.

Napisane:
26 mar 2015, 00:22
przez deejay89
zauważyłem, że samochód ma również pod maską (w okololicach grodzi) zainstalowaną jakąś "puszkę", do której wchodzi jakiś przezroczysty wężyk, który puszczony jest do filtra powietrza, a drugi czarny wychodzi gdzieś indziej, nie pamiętam gdzie szedł.
BCU za każdym razem wskazywało 0.00psi, nie dało się go ustawić wg. instrukcji, lo level był na 30%, hi na 70%

Napisane:
26 mar 2015, 00:28
przez Mr_Bartek
Ta puszka to pewnie sterownik od BCU, a wężyki są od podciśnienia by poprawnie wskazywało na ekranie. Sprawdź jakie są błędy w ECU i najlepiej jeszcze jakiś live log z jazdy. Możliwe, że jest tylko nieszczelność systemu.

Napisane:
26 mar 2015, 00:29
przez deejay89
wszystko będę badał jak madzia do mnie przyjedzie, czyli w weekend nad tym usiądę, polecisz mi przy okazji jakiś ciekawy sterownik do ecu na rs232/usb ?

Napisane:
26 mar 2015, 00:38
przez Mr_Bartek
Jeżeli chodzi o skaner OBD to osobiście używam ELM v1.5, ale przez BT. Są też wersje na USB, które kosztują około ~40zł.

Napisane:
26 mar 2015, 00:55
przez deejay89
jestem w Uk, więc będę szukał na eBay, wolałbym coś na kabel.

Napisane:
26 mar 2015, 00:57
przez Mr_Bartek

Napisane:
26 mar 2015, 01:05
przez deejay89
dzieki, zamowie to, a teraz czekam na dalsze propozycje nt. mojego problemu...

Napisane:
2 kwi 2015, 23:32
przez deejay89
Podłączałem Mazde pod kompa w celu odczytu błędów, jednak komputer nie pokazal nic, komputer czysty, dodatkowo w gnieździe OBD zastałem podłączony dokładnie ten sam model ELM327 co kolega Mr_Bartek podał w linku
Re: 6 mps – brak mocy, kopci na czarno

Napisane:
3 cze 2025, 16:51
przez Ostr 83
Witam wszystkich trochę bym się podpiął pod temst bo mam podobne objawy a może od początku auto z canady mazda 3 mps 2012rok mam z nią problem taki ze jak odpala na zimno to teraz wskazuje mi doładowanie turbo na jakieś-5 i nie rozumiem dlaczego turbina się wlacza na zimnym aucie i generuje ciśnienie jak bym ją palowal i do tego straciła moc bo turbo ładuje tylko do jakieś 0.5bara a powinno teoretycznie do 1,5bsra i jak bym nie wcisną pedału gazu to nie jedzie proszę o pomoc ecu pokazuje tylko kod od egr bo zaślepiony i p0451 czujnik cisnienia zbiornika paliwa po za zasięgiem performance proszę o pomoc czy to turbo się skończyło czy coś wspólnego jest z tym ciśnieniem zbiornika paliwa