Strona 1 z 1

Czy 2.3 260KM jest zakuty?

PostNapisane: 20 lut 2015, 08:25
przez Chausio
Witam wszystkich.
Noszę się z zamiarem zakupy MPS'a i przy jakis rozmowach wyszło że silnik 2.3 w Maździe 3 MPS 2010r jest fabrycznie zakupy.
Jeśli tak to które elementy dokładnie są kute?
Z góry bardzo dzieuję za informację.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 2 mar 2015, 09:52
przez radzi89
Szczerze mowiac pierwsze slysze ale moge sie mylic :P

PostNapisane: 2 mar 2015, 12:39
przez piterus87
Kolego Chausio otrzymał już chyba w miarę wyczerpującą odpowiedź na forum mps. Wyszło tam, że niby korbowody i tłoki są kute ale jakoś słabo bo bywały przypadki, że korba wychodziła bokiem :P

PostNapisane: 2 mar 2015, 12:40
przez radzi89
Nawet znam dwa takie przypadki :P

PostNapisane: 26 sie 2016, 10:25
przez Grzesiu
Troszeczkę stary kotlet, ale wypadałoby zeby na forum Mazdaspeed padła prawidłowa odpowiedz.

Najpierw korbowody: KAZDY, od lat... Ja wiem? '80 po dzisiaj silnik Mazdy, (czy tez FoMoCo) posiada kute korbowody. Nie ma innych korbowodów w 90% silnikach na świecie jak kute. Po prostu taniej i lepiej nie da sie tego zrobic.
Dlaczego nie sa tak wytrzymałe jak te "tuningowe"?
Korba ta kupowana "do tuningu" to najcześciej CroMo (stał chormowo molibdenowa) ktora w połączeniu z przekrojem typu H daje bardzo dobre własności i duża wytrzymałość w stosunku do niskiej wagii. Fabryczny przekrój jak i materiał pozostawia niestety troszeczkę do życzenia jezeli chce sie szukać mocy w seryjnym silniku.

Tloki: tloki w 90% silnikach mazdy to odlewy. Czy to złe? Nie wcale nie, te w silnikach doladowych sa wzbogacane silikonami ktore niwelują i tak juz niska rozszerzalność cieplna aluminium po odlewie na wymiar docelowy, spokojnie rownież pozwalają bezpiecznie osiągać moce seryjnych silników doładowanych, jak i wyższe.. Dopóki spalanie przebiega prawidłowo, dopóty tłok seryjny jest dobry i daje radę.


Czy Mazdaspeed (3 i 6) ma tloki kute? Nie ma.

Ale nie miałem w ręku wiec nie sie nie wypowiem za obcięciem ręki, jak sie poszpera to wiadomości sa sprzeczne i nie jasne w tej kwestii, ale osobiście uważam ze to nie ma kompletnie znaczenia.

PostNapisane: 29 sie 2016, 08:47
przez olrzyn
to ja powiem tak.

korby – sa beznadziejne i to jest najczestsza przyczyna awarii w tych silnikach.

tloki – jest pare przypadkow ze same z siebie padaja.

chcesz miec wiecej niz 350km –> powinno sie zakuc

ja mialem 320 i korba w 3 cylindrze prawie sie zlamala
torek –> korba zlamana i 2 dziury w bloku.