Witam wszystkich.
Noszę się z zamiarem zakupy MPS'a i przy jakis rozmowach wyszło że silnik 2.3 w Maździe 3 MPS 2010r jest fabrycznie zakupy.
Jeśli tak to które elementy dokładnie są kute?
Z góry bardzo dzieuję za informację.
Pozdrawiam.
Czy 2.3 260KM jest zakuty?
Strona 1 z 1
Szczerze mowiac pierwsze slysze ale moge sie mylic
Kolego Chausio otrzymał już chyba w miarę wyczerpującą odpowiedź na forum mps. Wyszło tam, że niby korbowody i tłoki są kute ale jakoś słabo bo bywały przypadki, że korba wychodziła bokiem
Nawet znam dwa takie przypadki
Troszeczkę stary kotlet, ale wypadałoby zeby na forum Mazdaspeed padła prawidłowa odpowiedz.
Najpierw korbowody: KAZDY, od lat... Ja wiem? '80 po dzisiaj silnik Mazdy, (czy tez FoMoCo) posiada kute korbowody. Nie ma innych korbowodów w 90% silnikach na świecie jak kute. Po prostu taniej i lepiej nie da sie tego zrobic.
Dlaczego nie sa tak wytrzymałe jak te "tuningowe"?
Korba ta kupowana "do tuningu" to najcześciej CroMo (stał chormowo molibdenowa) ktora w połączeniu z przekrojem typu H daje bardzo dobre własności i duża wytrzymałość w stosunku do niskiej wagii. Fabryczny przekrój jak i materiał pozostawia niestety troszeczkę do życzenia jezeli chce sie szukać mocy w seryjnym silniku.
Tloki: tloki w 90% silnikach mazdy to odlewy. Czy to złe? Nie wcale nie, te w silnikach doladowych sa wzbogacane silikonami ktore niwelują i tak juz niska rozszerzalność cieplna aluminium po odlewie na wymiar docelowy, spokojnie rownież pozwalają bezpiecznie osiągać moce seryjnych silników doładowanych, jak i wyższe.. Dopóki spalanie przebiega prawidłowo, dopóty tłok seryjny jest dobry i daje radę.
Czy Mazdaspeed (3 i 6) ma tloki kute? Nie ma.
Ale nie miałem w ręku wiec nie sie nie wypowiem za obcięciem ręki, jak sie poszpera to wiadomości sa sprzeczne i nie jasne w tej kwestii, ale osobiście uważam ze to nie ma kompletnie znaczenia.
Najpierw korbowody: KAZDY, od lat... Ja wiem? '80 po dzisiaj silnik Mazdy, (czy tez FoMoCo) posiada kute korbowody. Nie ma innych korbowodów w 90% silnikach na świecie jak kute. Po prostu taniej i lepiej nie da sie tego zrobic.
Dlaczego nie sa tak wytrzymałe jak te "tuningowe"?
Korba ta kupowana "do tuningu" to najcześciej CroMo (stał chormowo molibdenowa) ktora w połączeniu z przekrojem typu H daje bardzo dobre własności i duża wytrzymałość w stosunku do niskiej wagii. Fabryczny przekrój jak i materiał pozostawia niestety troszeczkę do życzenia jezeli chce sie szukać mocy w seryjnym silniku.
Tloki: tloki w 90% silnikach mazdy to odlewy. Czy to złe? Nie wcale nie, te w silnikach doladowych sa wzbogacane silikonami ktore niwelują i tak juz niska rozszerzalność cieplna aluminium po odlewie na wymiar docelowy, spokojnie rownież pozwalają bezpiecznie osiągać moce seryjnych silników doładowanych, jak i wyższe.. Dopóki spalanie przebiega prawidłowo, dopóty tłok seryjny jest dobry i daje radę.
Czy Mazdaspeed (3 i 6) ma tloki kute? Nie ma.
Ale nie miałem w ręku wiec nie sie nie wypowiem za obcięciem ręki, jak sie poszpera to wiadomości sa sprzeczne i nie jasne w tej kwestii, ale osobiście uważam ze to nie ma kompletnie znaczenia.
to ja powiem tak.
korby – sa beznadziejne i to jest najczestsza przyczyna awarii w tych silnikach.
tloki – jest pare przypadkow ze same z siebie padaja.
chcesz miec wiecej niz 350km –> powinno sie zakuc
ja mialem 320 i korba w 3 cylindrze prawie sie zlamala
torek –> korba zlamana i 2 dziury w bloku.
korby – sa beznadziejne i to jest najczestsza przyczyna awarii w tych silnikach.
tloki – jest pare przypadkow ze same z siebie padaja.
chcesz miec wiecej niz 350km –> powinno sie zakuc
ja mialem 320 i korba w 3 cylindrze prawie sie zlamala
torek –> korba zlamana i 2 dziury w bloku.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości