Strona 1 z 1

Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 11:00
przez BUrdoror
W zwiazku z czeskim brakiem profesjonalizmu zwracam sie z prosba o podanie wytycznych poprawnego sprawdzenia mocy silnika (ew. mocy na kolach). Glownie chodzi o to, na jakim biegu testowac najlepiej, czy maska ma byc podniesiona, czy nie, ew spostrzezenia na temat programow i rolek we wszelakich hamowniach.

Pozdr.
Sfrustrowany czeskim hovnem Bart.

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 11:31
przez fazer72
Musisz wstać rano (ale nie za rano), cichutko podejść do autka, uchylić maskę i poprosić o odgłos paszczą :D Wtedy liczysz odgłosy i już wiesz ile masz kuni pod maską <rotfl>
Tylko, jak przyjdziesz za wcześnie to niektóre kunie mogą jeszcze spać i nie dadzą odgłosu paszczą.
A moment obliczasz dzieląc liczbę odgłosów paszczą przez czas w jakim zostały wydane. Wtedy już wiesz jaki moment zajmuje kuniom wydanie odgłosu. Z tym, że zamiast dzielić możesz pomnożyć, dodać albo odjąć wedle własnego uznania (na to nie ma normy) :P
Mam nadzieję, że pomogłem <jupi>

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 11:43
przez BUrdoror
Probowalem, nie dziala. Slysze tylko: patataj, patataj... :|

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 11:46
przez Feat
Kluczem jest napewno dobra obciazeniowa hamownia i 5 bieg, jezeli nie mogesz znalezc niczego dobrego w czechach, to zapraszam do wroclawia, co prawda jest to troche ponad 200 km odleglosci, ale nie bedzie problemu ze zrobieniem miarodajnego wykresu, no i zawsze mozna w takim wypadku zmierzyc tez mojego mpsa (narazie totalna seria) i zobaczyc jaki jest reczywisty przyrost mocy i momentu :)

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 11:48
przez BUrdoror
5 bieg? Jeszcze do wczoraj towarzystwo pisale, ze 3 lub 4... Wlasnie na 5 byl testowany i wynik taki, jakby dipiero co wyszedl z fabryki.

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 11:55
przez Feat
Z tego co mi wiadomo, przelozenie na 5 biegu jest najbardziej zblizone do 1, wiec na nim powinno sie mierzyc moc, biegi 1-3 maja ograniczenie doladowania.

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 12:18
przez BUrdoror
Jesli to prawda, to straszna d. z tym SRI. Jesli to prawda, ze na 3 lub 4 nie wyskoczy wiecej HP, to K&N nie dalo nic, albo prawie nic.
A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow. <klotnia>

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 12:50
przez Feat
No jak na moje oko pojechales na dupna hamownie, skoro takie historie byly. Proponuje Ci jeszcze raz zmierzyc auto na jakiejs pewniejszej hamowni i u czlowieka ktory bedzie mial na ten temat jakies pojecie.

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 13:33
przez DISItune
BUrdoror napisał(a):5 bieg? Jeszcze do wczoraj towarzystwo pisale, ze 3 lub 4... Wlasnie na 5 byl testowany i wynik taki, jakby dipiero co wyszedl z fabryki.


eeeee, chwilunia !!

misiekwaw napisał(a):
BUrdoror napisał(a):A ponadto dodal, ze czy na 3, 4, czy 5 biegu – to nie ma zadnej roznicy.


badziewie prawda, na każdym z tych biegów jest inne doładowanie, na 3 najmniejsze, na 5tym największe, co daje wyższą moc niż na niższych biegach


BUrdoror napisał(a):A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow. <klotnia>


To akurat jest normalne, ja zawsze wyłaczam kontrole trakcji, ale po zjeździe z rolek i tak pali się błąd trakcji i ABS – podczas pomiaru przednie koła kręcą się szybko, tylne stoja w miejscu, kontrola trakcji głupieje, a ABS zapisuje bład czujników tylnych kół (zakłada że się zepsuły), to po chwili przechodzi.

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 13:36
przez gucior
BUrdoror napisał(a):Jesli to prawda, to straszna d. z tym SRI. Jesli to prawda, ze na 3 lub 4 nie wyskoczy wiecej HP, to K&N nie dalo nic, albo prawie nic.
A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow. <klotnia>


Hamuje się auto na 5 biegu bo od tego biegu auto nie jest zakagańcowane. Maska zamknięta żeby pomiarowi towarzyszyły warunki drogowe, no chyba, że jeździsz z otwartą maską :D

Nie wiem jak mógł zmierzyć auto z włączoną kontrolą trakcji... prawdopodobnie świecił się abs a nie kotrola trakcji bo to on w ośce dostaje szaleju przy hamowaniu( w sensie abs )

najbardziej miarodajne są pomiary na hamowni obciążeniowej, pomiary z hamowni inercyjnej często pokazują bzdury.

To czy SRI coś dał czy nie to guzik się dowiesz jak nie masz pojęcia o wyjściowej mocy przed modem – zlisiłeś się na 100 korunek i teraz nie wiesz czy wyjściowo stadnina była mniejsza czy K&N wali w ch#$%. Szczerze mówiąc to nie wierze w przyrosty samym dolotem ale ja może mało ufny jestem :)

Podjedz do Wrocławia do Jetronika to sensownie Ci auto zmierzą a i Wrocław o tej porze roku wyjątkowo ładny :)

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 13:40
przez BUrdoror
Heh, zglupialem, Brytole twierdza, ze na 4tym... Wlaczona trakcja byla na 100% ABS tez dawal iluminacje, mialem istna dyskoteke na konsoli.
Nie 100 koronek, a 1200, co daje prawie 200PLN. I nie o pieniadz chodzi tylko o godzine w garazu z wk...iona zone nad glowa :D
Kiedys na pewno zaloze orygionalna puszke i pojde na mierzenie 2x. Na razie trace sily :|

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 13:44
przez BUrdoror
Misiek, na ktorym biegu testujesz? Ale tak szczerze <nie powiem>

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 13:57
przez DISItune
BUrdoror napisał(a):Misiek, na ktorym biegu testujesz? Ale tak szczerze <nie powiem>


a czemu miałoby być nieszczerze ??

na 4tym albo 5tym, różnie ale o ile dobrze pamiętam z przewagą 5tego <oczy> nigdy na 3cim i zawsze z zamknięta maską, nawet jak miałem seryjny interwarmer, bo jak słusznie gucior zauważył, nie jeździsz z otwartą maską, więc co Cię obchodzi ile będzie koni po otwarciu <oczy>

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 14:21
przez BUrdoror
OK, podsumowuje:
1. Test na 5tym (tak bylo)
2. TC off (nie bylo)
3. Zmienic hamownie, tak, aby rolki sie nie slizgaly :)
Jelsli to nie pomoze – wydalem kupe kasy, by sluchac swistu zasynanego powietrza.. super.

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 14:22
przez Feat
Tak BTW. ostatnio widzialem na YT film z pomiaru 6 MPS, koles stal przy otwartej masce podczas pomiaru i trzymal chodzacy wiatrak lezacy centralnie na stockowym IC ;)

PS. Misiek, po wylaczeniu kontroli z zaplonem dalej sa takie numery z kontrola i ABS'em? Czy wtedy sie wszystko wylacza?

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 14:23
przez DISItune
Feat napisał(a):Tak BTW. ostatnio widzialem na YT film z pomiaru 6 MPS, koles stal przy otwartej masce podczas pomiaru i trzymal chodzacy wiatrak lezacy centralnie na stockowym IC ;)


bardzo miarodajny pomiar <zeby>

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 14:34
przez BUrdoror
misiekwaw napisał(a):
Feat napisał(a):Tak BTW. ostatnio widzialem na YT film z pomiaru 6 MPS, koles stal przy otwartej masce podczas pomiaru i trzymal chodzacy wiatrak lezacy centralnie na stockowym IC ;)


bardzo miarodajny pomiar <zeby>


Nie chodzi o miarodajnosc, tylko o jak naaaajwieksza liczbe cyferek. John mial 260, ja bede mial 261KM... I bede gosc :D

Re: Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

PostNapisane: 21 wrz 2010, 18:02
przez gucior
BUrdoror napisał(a):OK, podsumowuje:
1. Test na 5tym (tak bylo)
2. TC off (nie bylo)
3. Zmienic hamownie, tak, aby rolki sie nie slizgaly :)
Jelsli to nie pomoze – wydalem kupe kasy, by sluchac swistu zasynanego powietrza.. super.


Nic się na załamuj :) zrobisz do tego wydech + fmic i będziesz miał okolice 310hp +