[Mazda 3 MPS] ECU tunning – glod wiedzy

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez BUrdoror » 26 lip 2010, 09:56

Chcailbym zebrac nieco informacji na temat przeprogramowywania komputera.
Na forach US wszyscy zwa sie ekspertami i nikt nie wyskakuje z pytaniami typu, co to jest, jak to sie robi, z czym je, do czego sluzy i co mozna zepsuc...

Jesli ktos wie i ma chwile czasu na wyjasnienia, prosilbym o nieco informacji o ECU tunningu.
1. Na czym on polega?
2. Kiedy nalezy przeprogramowywac komputer (juz przy dodaniu SRI, CAI, czy dopiero przy wiekszych modyfikacjach, FMIC, wydech, itd)?
3. Jakie zagrozenie niesie ze soba ingerowanie w komputer?
4. Czy przy tuningu konieczne jest grzebanie przy oprogramowaniu?

5. Jako, ze wiedze mam niewielka prosilbym o wszelkie informacje i odpowiedz na nie zadane pytania :D O informacje, ktore moga pomoc przy odpowiednim i bezpiecznym modowaniu mojego MPSa.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez fazer72 » 26 lip 2010, 10:20

ad.1 – na zmianie oprogramowania ECU
ad.2 – możesz w ogóle nie przeprogramowywać (patrz Misiek)
ad.3 – tu wpisz dowolny tekst zawierający słowa takie jak wybuch, awaria, pożar, dziura, zgięty, brak, pomocy
ad.4 – nie, możesz np. stuningować lampy dodając brewki, albo zmienić antenę na "shark fin"
ad.5 – daj sobie na razie spokój z modami elektronicznymi (patrz Misiek)

U mnie ingerencja w elektronikę poprawiła ..... ??? Hgw co ?? Aaaa poprawiła przewiewność portfela <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez BUrdoror » 26 lip 2010, 10:42

fazer72 napisał(a):ad.1 – na zmianie oprogramowania ECU

Tak, to jest bardzo wyczerpujaca odpowiedz. Sam bym na to nie wpadl <lol>
ad.2 – możesz w ogóle nie przeprogramowywać (patrz Misiek)

No dobra, ale przy zwiekszeniu ilosci powietrza, ktore idzie przez wiekszy IC, stozek, czy turbo rure <glupek2> ( turbo inlet) – komputer (zgaduje) bedzie wariowal i zapalal kontrolki silnika. Myle sie?
ad.3 – tu wpisz dowolny tekst zawierający słowa takie jak wybuch, awaria, pożar, dziura, zgięty, brak, pomocy

Czyli nie wiadomo...
ad.4 – nie, możesz np. stuningować lampy dodając brewki, albo zmienić antenę na "shark fin"

<dupa>
ad.5 – daj sobie na razie spokój z modami elektronicznymi (patrz Misiek)

Ja nie twierdze, ze sie za nie zabieram – daleka jeszcze droga. Chce jedynie wzbogacic swoja wiedze.
U mnie ingerencja w elektronikę poprawiła ..... ??? Hgw co ?? Aaaa poprawiła przewiewność portfela <rotfl>
A moze poprawila... na swoj sposob. Bledami ci komp nie sypie.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez fazer72 » 26 lip 2010, 11:17

Tak, to jest bardzo wyczerpujaca odpowiedz. Sam bym na to nie wpadl <lol>


Cieszę się, że Ci rozjaśniłem <spoko>

No dobra, ale przy zwiekszeniu ilosci powietrza, ktore idzie przez wiekszy IC, stozek, czy turbo rure <glupek2> ( turbo inlet) – komputer (zgaduje) bedzie wariowal i zapalal kontrolki silnika. Myle sie?


Owszem, mylisz się.

Czyli nie wiadomo...


Wiadomo ... wszystko może się zepsuć, jeśli za robotę weźmie się amator.

<dupa>


Uważaj ze słońcem, bo troszkę Ci się dupka przysmażyła <głaszcze>

Ja nie twierdze, ze sie za nie zabieram – daleka jeszcze droga. Chce jedynie wzbogacic swoja wiedze.


To skontaktuj się z Chuckiem Norrisem, on ma cały internet na dyskietce .... a w internecie jest cała wiedza na ten temat <diabełek>

A moze poprawila... na swoj sposob. Bledami ci komp nie sypie.


Na swój sposób to może poprawiła <co?> Komp błędami nie sypie, bo wywala jeden wielki błąd jak się go podepnie do IDS'u w serwisie <płacze> Ale jeśli masz na myśli CEL'a to nie zapala.
Podpowiem Ci jeszcze, że czyszczenie niektórych elementów co jakiś czas i resetowanie ECU też potrafi zdziałać cuda. Mocy może nie doda, ale autko lepiej jeździ <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez DISItune » 26 lip 2010, 11:37

BUrdoror napisał(a):
fazer72 napisał(a):ad.1 – na zmianie oprogramowania ECU

Tak, to jest bardzo wyczerpujaca odpowiedz. Sam bym na to nie wpadl <lol>


no dobra... ale tak trochę zawracasz <dupa> czy co ?? Albo zadaj konkretniejsze pytanie albo się nie dziw że dostałes taką a nie inną odpowiedź <oczy>

BUrdoror napisał(a):
ad.2 – możesz w ogóle nie przeprogramowywać (patrz Misiek)

No dobra, ale przy zwiekszeniu ilosci powietrza, ktore idzie przez wiekszy IC, stozek, czy turbo rure <glupek2> ( turbo inlet) – komputer (zgaduje) bedzie wariowal i zapalal kontrolki silnika. Myle sie?


auto wciąż dymi na czarno (przelewa), zmierzony szerokopasmową sondą AFR wynosi przy pełnym ogniu na najwyższym biegu 10,1 :| = bogato

BUrdoror napisał(a):
ad.3 – tu wpisz dowolny tekst zawierający słowa takie jak wybuch, awaria, pożar, dziura, zgięty, brak, pomocy

Czyli nie wiadomo...


doskonale wiadomo, jak się to źle zrobi będzie dokładnie tak jak napisał fazer, pytanie tylko czy z dużym hukiem czy jakoś bez fajerwerków

BUrdoror napisał(a):
ad.4 – nie, możesz np. stuningować lampy dodając brewki, albo zmienić antenę na "shark fin"

<dupa>


<nie>

BUrdoror napisał(a):
ad.5 – daj sobie na razie spokój z modami elektronicznymi (patrz Misiek)

Ja nie twierdze, ze sie za nie zabieram – daleka jeszcze droga. Chce jedynie wzbogacic swoja wiedze.
U mnie ingerencja w elektronikę poprawiła ..... ??? Hgw co ?? Aaaa poprawiła przewiewność portfela <rotfl>
A moze poprawila... na swoj sposob. Bledami ci komp nie sypie.


wszystko jest na forach amerykańskich
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1463 (17/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mustang GT 4.6 V8 i Kawasaki Z1000

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 26 lip 2010, 11:46

No dobra, zle sie zabralem do tematu. Sprawa dla mnie jest o tyle ciezka, ze nie mam pojecia nic o zabawie z ECU. I daltego pytania moje sa takie... zawracajace pupę..., bo do konca nie wiem, jak je zadac. Nie mam zadnego problemu, czy bledow – po prostu szukam informacji o temacie.
Na forach ameruknaskich znalazlem mnostwo informacji, ale jeszcze wykraczajacych poza moja obecna mozliwosc zrozyumienia... :D Szukam podstawowych informacji. Jesli jest to prostsze od konfiguracji SAN, to moze i dam rade. Ale... potrzebuje manuali, albo wlasnie wiedzy zaczerpnietej od uzytkownikow. :D

Jesli temat jest z d... to proponuje go skasowac, by nie zasmiecac forum. ***Zdanie, ktore znajdowalo sie w tym miejscu a odnosilo sie do uzytkownika eempes6 zgodnie z wola autora postu zostalo usuniete***

A tereaz na powaznie.
Do zabawy z ECU potrzebuje Dashhawka, czy innego Access Porta (npCOBB). Kable, by podlaczyc sie do ECU (ceny za kabelki mnie umarly). A czy jakis dodatkowy soft jest potrzebny? Ewewntualnie, czy zaminennikami AP moga byc softy na PC?

Elementy uzupelniajace: Gasnica, ubezpieczenie na zycie.
Ostatnio edytowano 26 lip 2010, 16:24 przez BUrdoror, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 26 lip 2010, 12:00

temat nie jest z pupy, tylko postaraj się zadać konkretniejsze pytania ;) to o ECU było tak zadane że fazer dał Ci idealnie trafna odpowiedź <zeby>

Co do wątpliwości wyrażonych w punkcie drugim, to u mnie, sądząc po ilości czarnego dymu z niespalonej wachy oraz pomiary AFR ECU się zaadoptował do przeprowadzonych zmian. Teraz strojąc ECU pod te konkretne zmiany napewno dałoby się uzyskać dalsze przyrosty. Tylko mam poważne wątpliwości komu to powierzyć w tym smutnym jak [tiiit] kraju <oczy> parafrazując nieco tekst z filmu "Chłopaki nie płaczą" <lol> ;)

Chociaż od jakiegoś czasu to już w zasadzie nie mam większych wątpliwości, może nie wysadzimy <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1463 (17/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mustang GT 4.6 V8 i Kawasaki Z1000

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 26 lip 2010, 12:01

Czyli sam bys nie zaryzykowal? A majac AP?

Znalazlem ECU for Dummies :D
http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f9/standback-tuning-dummies-guide-official-q-14296/

Ktos z naszych forumowiczow posiada AP?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez fazer72 » 26 lip 2010, 12:17

Chłopie, robiąc samemu i w dodatku nie mając o tym zielonego pojęcia narażasz .... nie, nie narażasz, a masz zagwarantowane WIELKIE BUUUM <płacze>

Jak chcesz się pchać w elektronikę to daj to komuś, kto ma jakiekolwiek pojęcie i da Ci GWARANCJĘ na to, że w trakcie strojenia i po wystrojeniu silnik nie wybuchnie. Chociaż z drugiej strony najszybciej człowiek się uczy na własnych błędach .... więc szczerze Cię zachęcam do grzebania we własnym ECU za pomocą tak wyrafinowanego narzędzia jak AP :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez DISItune » 26 lip 2010, 12:19

BUrdoror napisał(a):A tereaz na powaznie.
Do zabawy z ECU potrzebuje Dashhawka, czy innego Access Porta (npCOBB). Kable, by podlaczyc sie do ECU (ceny za kabelki mnie umarly). A czy jakis dodatkowy soft jest potrzebny? Ewewntualnie, czy zaminennikami AP moga byc softy na PC?

Elementy uzupelniajace: Gasnica, ubezpieczenie na zycie.


AFAIK Dashhawk to LOGGER/DIAGNOSER rozbudowany ale nic więcej, ale może się mylę <oczy>
COBB AP nie jest wspierany (nie był) na MPS. Poza tym przy pomocy Cobb'a chyba nie można edytować map samemu ??
Poszukaj, bo ja od momentu kiedy odpowiedzieli mi że nie wiedzą czy zadziała z MPS a nie Speed i że jak nie zadziała to nie oddadzą mi kasy jak im odeślę urządzenie w ogóle przestałem się tym tematem interesować.

BUrdoror napisał(a):Czyli sam bys nie zaryzykowal? A majac AP?

Znalazlem ECU for Dummies :D
http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f9/standback-tuning-dummies-guide-official-q-14296/

Ktos z naszych forumowiczow posiada AP?


Jeżeli chcesz to robić sam, przyznaję odważnie <zeby> , to potrzebujesz mazdaEdit Personal i openPort 2.0 np Tactrixa. Za open port właśnie w czwartek zapłaciłem cło :] Teraz czekam na wypłatę żeby soft zamówić <nie powiem> A później sonda szerokopasmowa w pupkę i ognia <faja> Ale ja nie jestem na tyle khem odwazny żeby to robić samemu :>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1463 (17/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mustang GT 4.6 V8 i Kawasaki Z1000

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 26 lip 2010, 12:59

@Fazer, skonczmy juz z ta ironia. Jasno napisalem,z e nie przymierzam sie jeszcze to grzebania w konfiguracji. Wlasnie dlatego, ze nie mam jeszcze o tym pojecia.

@Misiek
, firma, do ktorej oddasz samochod nie posiada wymaganych wtyczek/narzedzi/softu? OMG. Czyli przecierasz nam szlaki...

CO do Access Pointow – jedno, co maja ciekawe – to monitoring. Co do modyfikowania paramertrow – jestem w trakcie lektury... Cos tam na pewno mozna zmieniac ;)

MPS a Speed – samochody generalnie sie nie rzonia, a jednak masz info, ze COBB AP nie wspiera MPSa. Gdzie sa roznice? Inny soft jest w samochodach?
Ostatnio edytowano 26 lip 2010, 13:17 przez BUrdoror, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 26 lip 2010, 13:07

BUrdoror napisał(a):@Misiek[/b], firma, do ktorej oddasz samochod nie posiada wymaganych wtyczek/narzedzi/softu? OMG. Czyli przecierasz nam szlaki...


Zachciało się qrfa oryginalnego samochodu to takie są efekty, większość firm nie ma w swoich zasobach wsparcia dla MPSów. Wykupuje się opcje które się szybko zwracają bo jest dużo klientów <lol> takie życie ;)

BUrdoror napisał(a):CO do Access Pointow – jedno, co maja ciekawe – to monitoring. Co do modyfikowania paramertrow – jestem w trakcie lektury... Cos tam na pewno mozna zmieniac ;)


to jak już znajdziesz co mozna zmieniać samemu to wrzuć i daj linka

BUrdoror napisał(a):MPS a Speed – samochody generalnie sie nie rzonia, a jednak masz info, ze COBB AP nie wspiera MPSa. Gdzie sa roznice? Inny soft jest w samochodach?


Akurat softem się rożnią a z COBBa dostałem odpowiedź że nie mają pojęcia czy AP zadziała z MPSem. Później na którymś forum przewijało mi sie że pojawia się wsparcie dla 6 MPS. Może się już pojawiło i może pojawiło się też do 3 MPS. Tego nie wiem, bo jak mnie zbyli to przestałem się tym interesować.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1463 (17/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mustang GT 4.6 V8 i Kawasaki Z1000

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 26 lip 2010, 13:18

1. Cobb oficialni pisze, ze ich AP dziala tylko z wersjami US: wycinek z forum COBBa "As stated earlier, we do not offer any form of AccessPORT for Mazdaspeeds outside of the United States. At this time, we have no plans to offer the AccessPORT for the Mazdaspeed outside of the US. "
2. Dashhawk sluzy tylko do monitorowania
3. Ciekawa, choc droga alternatywa: Hypertech Max Energy Sport Programmer http://www.hypertech.com/products-max-energy-sport.aspx
Jednak ta cena... : http://www.protegegarage.com/1685-hypertech-max-energy-sport-programmer-mazdaspeed3-and-6.html

Szukam dalej..
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed