Mazda3 MPS (BK) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez DISItune » 21 lut 2010, 20:38

BUrdoror napisał(a):W koncu znalazlem te magiczna zaleznosc pedala gazu i sprzegla :D Dobila mnie jednak kolejna niespodzianka. Mianowicie wysokosc zawieszenia. Wjezdzajac do garazu w bloku, szuram przez jakies 2cm blotnikiem po betonie. Mam dwie opcje. Kupic jakies grube dechy (czy cos w tym stylu) i przy kazdym zjezdzie/wjezdzie podkladac je pod kola. Ewentualnie poczekac, az sie zderzak wytrze... Moze macie jakies idee? Znalazlem cos takiego http://allegro.pl/item919276918_podjazd_najazd_30x200_2_5_t_nowy_podjazdy_najazdy.html. jest jeden maly problem to cos wazy 30kg! Jakos nie widze siebie codziennie rano i wieczorem targajacego takie ustrojstwo pod samochod.



imho MPS wcale nie jest niski, wiem że wszystko zależy od punktu widzenia <lol> ale jak miałem Octavię I na zawieszeniu z wersji RS to mimo że wcale nie była niższa od MPS duuużo częściej przycierałem i podwoziem i zderzakiem
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 21 lut 2010, 20:48

W tym wypadku punkt widzenia skupiony jest na kacie natarcia <lol>
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez sklorpion » 1 mar 2010, 21:45

Witam serdecznie,

Mam pytanie odnośnie różnic m-dzy wersją amerykańska a europejską. Chodzi mi konkretnie o podzespoły czy są inne i czy droższe. Czy blacha jest "amerykańska" czy robiona na europę. Z mojej wiedzy wynika że samochody przeznaczone na rynek amerykański są dramatycznie gorsze niż europejskie, niemniej jednak nie jest tak z każdym producentem, stąd moje pytanie.

Zarazem chciałbym zapytać na co zwracać uwagę przy kupnie, bo noszę się z takim zamiarem. Niestety wchodzi w grę jedynie używka :/

pozdrawiam,
skło
sklorpion
 

Postprzez BUrdoror » 9 mar 2010, 21:30

Wrocilem dzisiaj z Polski. Jestem nieeeezmiernie pozytywnie zaskoczony spalaniem mojego MPS-a :) Jadac 450km do PL z zona nie przekraczalem 160km/h (99% to czeskie autostrady i ekspresowki). Spalanie wedlug kalkulatora <czarodziej> (nie patrze na komputer) wyszlo niecale 11l /100km. Podczas dzisiejszego powrotu, gdzie jechalem sa z predkoscia w wiekszosci 180 (max 220) silnik pil 12,5l/100. To fantastyczny wysnik. Jazda oczywiscie nie byla rowna, mnostwo ciezarowek i ospalych kierowcow na lewym pasie.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 9 mar 2010, 21:49

BUrdoror napisał(a):Wrocilem dzisiaj z Polski. Jestem nieeeezmiernie pozytywnie zaskoczony spalaniem mojego MPS-a :) Jadac 450km do PL z zona nie przekraczalem 160km/h (99% to czeskie autostrady i ekspresowki). Spalanie wedlug kalkulatora <czarodziej> (nie patrze na komputer) wyszlo niecale 11l /100km.


Jeszcze się musisz dużo nauczyć o ekonomicznej jeździe MPSem hahaha ;)
Jak będziesz miał kiedyś więcej samozaparcia to zobaczysz jednocyfrowy wynik <zeby> Tak jak ja jadąc na wakacje ;) Równa jazda autostradowa w licznikowym zakresie 130 – 160 to 9.5l/100, płynna i zgodna z przepisami jazda po Chorwackich drogach lokalnych to gwarantowany wynik na poziomie 8.5l/100 <czarodziej>

Dowody po kliknięciu w obrazek ze spalaniem w moim podpisie ;)

[EDIT]
I po co ja się dotykałem do podpisu, roz... się
Ostatnio edytowano 9 mar 2010, 22:44 przez DISItune, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 9 mar 2010, 22:23

O matko. Jak to zrobic? Nie zebym mial parcie... Jak tu powoli przyspieszac? W ponidzialek robie te sama trase. Zobaczymy. Strasznie ciezko tym samochodem jest utrzymac przepisowe 130...
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Enduro » 9 mar 2010, 23:59

BUrdoror napisał(a):O matko. Jak to zrobic? .

musisz jezdzic w skarpetach, aby lekko no i z czuciem pedal gazu traktowac...
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Stivi » 10 mar 2010, 00:54

Ja tez sobie chwale MPSa spalanie w jezdzie pozamiejskiej czy autostradzie. Jazda pozamiejska ok 11.5l-12l/100km,autostrada 10.5l/100km a miescie to juz wiadomo 17l/100km lekko mi lyknal. Jednak po miescie to jezdze moze 5% z tego wszystkiego.
MPS nie jest az takim paliwozerca jak inne dupowozy z taka moca.
Z niecierpliwoscia oczekuje nowej budy MPSa. Czytalem ze ma miec 2.5T,280 koni oczywiscie naped 4x4,ponoc w miare oszczedny jak na swoja moc hahaha ,jakies zmiany w hamulcach,zawieszeniu,wieksze alu i zmiany w sprzegle. Trzeba poczekac i miec nadzieje ze bedzie sprawowal sie lepiej.
Pozdro. :)
Stivi
 

Postprzez Enduro » 10 mar 2010, 21:39

Stivi napisał(a):Z niecierpliwoscia oczekuje nowej budy MPSa. Czytalem ze ma miec 2.5T,280 koni oczywiscie naped 4x4,ponoc w miare oszczedny jak na swoja moc hahaha ,jakies zmiany w hamulcach,zawieszeniu,wieksze alu i zmiany w sprzegle. Trzeba poczekac i miec nadzieje ze bedzie sprawowal sie lepiej.Pozdro.:)

poniewaz wg statystyk sprzdazy obecny model mazdy 6 ,GH sprzedaje sie dosc kiepsko
(ok. 60% mniejsza sprzedaz niz GG-GY),
i dlatego uwazam, ze nie bedzie MPS-a w tej karoserii, jak to mialo miejsce z GF-em,
a najdalej w 2012 pojawie sie nastepca obecnej 6-ki...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Stivi » 11 mar 2010, 10:11

Bo jak by nie patrzyl to Mazda coraz brzydzsze auta produkuje. Moim zdaniem GG jest duuzo ladniejsza od GH. Co do nowego opakowania 6 MPS to problem jest w tym ze 3 MPS sie lepiej sprzedawal z tego wzgledu ze tanszy,taka sama moc i szybszy (waga robi swoje). Jak na razie wyszla nowa 3MPS mialem w niej okazje zasiasc,wyglada ladnie,tylko ten przod jakos smiesznie wyglada. Ja bym tam wolal 6 MPS.Mam nadzieje ze sie pojawi. Byly plany na rok 2009 ale nic nie wyszlo,ponoc ma wyjsc w 2010 ale jak na razie pozostaje czekac.
Stivi
 

Postprzez BUrdoror » 14 mar 2010, 20:32

misiekwaw napisał(a):
BUrdoror napisał(a):Wrocilem dzisiaj z Polski. Jestem nieeeezmiernie pozytywnie zaskoczony spalaniem mojego MPS-a :) Jadac 450km do PL z zona nie przekraczalem 160km/h (99% to czeskie autostrady i ekspresowki). Spalanie wedlug kalkulatora <czarodziej> (nie patrze na komputer) wyszlo niecale 11l /100km.


Jeszcze się musisz dużo nauczyć o ekonomicznej jeździe MPSem hahaha ;)
Jak będziesz miał kiedyś więcej samozaparcia to zobaczysz jednocyfrowy wynik <zeby> Tak jak ja jadąc na wakacje ;) Równa jazda autostradowa w licznikowym zakresie 130 – 160 to 9.5l/100, płynna i zgodna z przepisami jazda po Chorwackich drogach lokalnych to gwarantowany wynik na poziomie 8.5l/100 <czarodziej>

Dowody po kliknięciu w obrazek ze spalaniem w moim podpisie ;)

[EDIT]
I po co ja się dotykałem do podpisu, roz... się


Dzisiaj zrobilem te sama trase. Tempomat na 130km/h. Tankowanie po 411km. Spalanie wyszlo 8,5l/100!!!! – kalkulator, 8,2l/100 – komputer. Srednia predkosc wedlug kompa: 115km/h.
Roznica ogromna. Ostatnio do Cieszyna dojezdzalem na rezerwie – dzisiaj mialem jeszcze 1/3 baku <jupi>

Jazda bezstresowa, rownym tempem – przede wszystkim nie meczaca. Korzystac z mocy MPSa wole w miescie, na trasie niech sie inni scigaja :D
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Stivi » 14 mar 2010, 20:37

Emeryt poprostu,ja bym tak nie wytrzymal <nie> .
Ja gniote gdzie sie tylko da <faja> .
Stivi
 

Postprzez BUrdoror » 14 mar 2010, 20:40

Zgodze sie – to jest emerycka jazda. Ale po poscie Miska – zaparlem sie. Tempomat ON, ksiazka do reki i pelny relaks :D:D:D
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Stivi » 14 mar 2010, 20:42

he he,ja bym nie dal rady naprawde. Tempomatu nie urzywam nigdy.
Coz pogratulowac silnej woli.
Stivi
 

Postprzez DISItune » 14 mar 2010, 21:25

rzekłbym że do wszystkiego sie dorasta <zeby> kiedyś mi sie też wszędzie śpieszyło, ale zauważyłem że im mam szybsze auto to mniejsze parcie żeby zapier... w trasie. W mieście dużo częściej wykorzystuję potencjał, głównie na niskich biegach.
W trasie, zwłaszcza długiej, np jak jechaliśmy na wakacje przedkładam święty spokój i ekonomię nad pośpiech <faja>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez fazer72 » 14 mar 2010, 21:46

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez DISItune » 14 mar 2010, 22:01

było niedawno na TVNie hahaha
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 15 mar 2010, 22:07

Tak mnie naszło, bo już była poruszana kwestia porównania stara vs nowa więc może się powtórzyć ;)

Porównując siedzenia w 3 MPS BK (old) i 3 MPS BL (new) w BK są głębsze i z lepszym bocznym trzymaniem. Przynajmniej takie wrażenie jest po tym jak się przesiądzie bezpośrednio ze starej do nowej i odwrotnie.

Co do osiągów ciężko porównywać bo nie mam już 100% serii, ale porównanie seryjnego BL z BK z dolotem i wydechem wypada dość blado ;)
To co mnie zaskoczyło w nowej to ilość trakcji. Wciśnięcie gazu w podłogę na 2gim biegu z wyłączoną kontrolą trakcji nie powodowało pisku opon tylko bezgłośne przyśpieszanie – warunki sucho, opony zimowe, temperatura około zera. Prawdę mówiąc nie pamiętam jak to u mnie wyglądało na serii ale chyba nie tak różowo. Biegi w nowej są wyraźnie dłuższe.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 15 mar 2010, 22:20

Ja mam serie BK. I ruszyc bez szurania oponami po asfalcie jest cholernie ciezko.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez emilioestewez » 15 mar 2010, 23:35

Dokładnie tak jak mówisz Misiek jest sporo dłuższa skrzynia w BL. A najbardziej to się rzuca w oczy(plecy) na elastyczności 4,5,6.
Nawet zrobiłem szybkie zestawionko co by było poglądowo :) http://www.zeperfs.com/en/duel1388-3080.htm
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed