Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez DISItune » 30 lip 2008, 21:24

brii napisał(a):W sumie to torchę mnie dziwi to zapotrzebowanie na paliwo wysokooktanowe w MPSach, bo Subarki radzą sobie bez problemów na 95 oktanów, motocykle sportowe również – w porównaniu z nimi silniki MPSów to żadne cuda ;) Chociaż silniki starszych Poldków wymgają 98 – może MPSy mają coś z nimi wspólnego ;) :P


Podstawową różnicą pomiędzy wymienionymi przez Ciebie a MPSami jest to ze MPSy maja silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny, zatem w stopniu skomplikowania ma niewiele wspolnego z silnikiem polonezow, a i od Subarakow jest znacznie nowoczesniejszy. Do tego mają wysoki jak na turbo stopien sprezania co podwyzsza wymagania w stosunku do paliwa.
Zresztą Silnik 2.0 turbo w Subaru WRX pamięta lata 90te wiec ciezko po nim czekiwac zeby byl jakis super hiper nowoczesny, silnik w STI jest nieco bardziej wysilony i o ile dobrze pamietam wymaga juz 98. Silnik 2.5 turbo w Subru to w ogóle niezła porażka więc o nim może nie rozmawiajmy <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez brii » 31 lip 2008, 07:46

W każdym bądź razie silniki GDI Mitsubishi i IDE Renaulta mimo bezpośredniego wtrysku i wysokiemu sprężaniu jeżdżą na 95 :) Wiem, że FSI z VW wygają 98. Ale nie o to mi chodziło – chodziło mi ogólnie o to, że nie warto lać większej liczby oktanowej niż zaleca producent, więc jeśli wystarczy 98 to należy lać 98 :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ROBERT WRO » 31 lip 2008, 08:19

Panowie, przerywając na chwilę tą fachową wymianę zdań pozwolę sobie zapytać, czy ktokolwiek ma jakiekolwiek doświadczenia z Autohaus Hellwig w Hoyerswerdzie? Zanalzłem tam fajnego MPSa, ale chętnie wysłuchałbym opinii o tym sprzedawcy.
Dziekuję z góry
Początkujący
 
Od: 30 maja 2008, 10:13
Posty: 6

Postprzez baccara14 » 31 lip 2008, 09:16

Przygoda z evo IX.
W sobote przekonalem sie, ze jezdzac MPS dysponuje całkiem dobra "bronia". Mialem mała przygode z evo IX (po wyniku sadze, ze nie była to wersja lepsza jak 280 KM, 355 Nm). Jechał bardzo spokojnie prawym pasem radzyminska w wawie i jak go minalem to mnie zaczepił. Udało sie nam ominac wszystkie zawalidrogi i mielismy kilkaset metrow wolnej 3 pasmowki do nastepnych swiateł. Wystartowalismy z predkosci ok 60 km/h i lecielismy do ok 140 i zdziwilem sie, ze mimo wielkiego starania nie doszedł mnie, ale tez nie został w tyle. Po prostu jechalismy rowno. Dopiero jak zdjalem noge z gazu (bo swiatła) to wyladował przede mna. Dodam, ze był sam a ja z zona. Moze ta moja zona nie za tłusta, aler zawsze to 51 kg wiecej :)
Widzialem na jego twarzy szacunek i podziw dla MPS. To miłe. To była zabawa z rolowanego i na prostym odcinku. Pewne jest, ze gdyby od 0 i jeszcze zakrety to nie miałbym zadnych szans.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez habzimierz » 1 sie 2008, 09:25

no to grubiutko :) na zakrętach na pewno nie miał byś szans, ale od 0 to IMO róznic zbyt dużych by nie było. Ale się facet musiał zdziwić. Ja z kolei ost się zdziwiłem jakiego kopa ma A4 3.0 tdi, co prawda do MPSa troche mu jeszcze brakuje, niemniej jest b.szybki

pzdr
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Faja » 1 sie 2008, 14:23

Ostatnio czytałem na forum że silnik 3.7 v6 ten co jest w Amerykańskiej Maździe 6 jest przeznaczony również pod turbo :D wiec chyba można podejrzewać co będzie w MPS :P
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez STEffAN » 1 sie 2008, 16:22

Oby tak było. CIekawe czy będzie konkurencją dla nowego GTR'a. Z takim silnikiem...... mniam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez brii » 1 sie 2008, 16:24

Raczej nie ze względu na zawieszenie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez DISItune » 1 sie 2008, 16:24

STEffAN napisał(a):Oby tak było. CIekawe czy będzie konkurencją dla nowego GTR'a. Z takim silnikiem...... mniam


troche za wysoko mierzysz <lol> to wciąż rodzinny sedan, GTRowi bedzie mogl conajwyzej opony przecierac <zeby> ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Mateusz L » 1 sie 2008, 17:55

misiekwaw napisał(a):
troche za wysoko mierzysz łoł to wciąż rodzinny sedan, GTRowi bedzie mogl conajwyzej opony przecierac zabki oczko


Bo nie rolą MPS a jest konkurować z GTR'em. Usportowiony sedan lub:

Faja napisał(a):3.7 v6 ten co jest w Amerykańskiej Maździe 6 jest przeznaczony również pod turbo zeby wiec chyba można podejrzewać co będzie w MPS język


...bardzo sportowy sedan...(jeno w Japonii chyba max. 280KM) wiec 3.7V6 Turbo, jeśli celem MPS'a jest raczej rynek europejski i USA...

Konkurencja dla GTR'a, Porsche, Viperów i innych wynalazków to raczej:
http://www.caradvice.com.au/wp-content/ ... mbnail.jpg

(cały artykuł): http://www.caradvice.com.au/category/mazda/
Oczywiście jeśli 2 sprzęgłowa 6 biegowa skrzynia i 16X o mocy 450-550KM dojdzie do skutku i bedzie wyglądać jak w linku, lub jeszcze bardziej "furaiowo". :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez DISItune » 1 sie 2008, 19:04

Mateusz L napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
troche za wysoko mierzysz łoł to wciąż rodzinny sedan, GTRowi bedzie mogl conajwyzej opony przecierac zabki oczko


Bo nie rolą MPS a jest konkurować z GTR'em. Usportowiony sedan lub


serio ?? <zeby> <lol>

<uklon>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez STEffAN » 1 sie 2008, 20:24

Nie potrzeba turbo do 3.7 V6 żeby 280 koni wycisnąć, liczyłem na trochę więcej :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez Mateusz L » 1 sie 2008, 21:28

liczyłem na trochę więcej :/

Dlatego mówię, że może to być zależne od tego gdzie zechcą celować tym autem. Jeśli w Europę i USA, to pewnie będzie 3,7 Turbo i pod 400KM :) Swoją drogą niewiem jak jest z tym zakazem przecież Japonia ma auta >280KM choćby GTR...


misiekwaw napisał(a):Mateusz L napisał:
misiekwaw napisał:


troche za wysoko mierzysz łoł to wciąż rodzinny sedan, GTRowi bedzie mogl conajwyzej opony przecierac zabki oczko


Bo nie rolą MPS a jest konkurować z GTR'em. Usportowiony sedan lub


serio pytajnik zabki łoł

ukłon


Chyba mamy podobny tok myślenia, bo dopiero później dokładnie doczytałem... hahaha
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez DISItune » 2 sie 2008, 00:25

Mateusz L napisał(a):Chyba mamy podobny tok myślenia, bo dopiero później dokładnie doczytałem... hahaha


nareszcie <zeby>

;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez habzimierz » 2 sie 2008, 11:37

Mateusz L napisał(a):jest z tym zakazem przecież Japonia ma auta >280KM


a nawet < 280KM :)
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Faja » 3 sie 2008, 15:30

Nie potrzeba turbo do 3.7 V6 żeby 280 koni wycisnąć, liczyłem na trochę więcej :/

ten silnik ma 272 km blisko 280 bez turbiny :) ale wątpię w to totalnie by na Europe v6 uturbione dali :P prędzej 2.5 rzędówkę :P <glupek2>
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Malinakra » 6 sie 2008, 04:12

Witajcie,

wlasnie przebrnolem przez wszystkie posty i chcialem sie przywitac. Jestem posiadaczem czerwonej 6 MPS i co tu duzo mowic, jestem z niej dumny :)

Przymierzam sie do powrotu do Polski w na poczatku przyszlego roku i auto napewno zabiore ze soba. Jako ze strace gwarancje, prawdopodobnie zabiore ze soba kilka tuningowych czesci rowniez :)
Co do chipa, sprzedawca u dilera proponowal mi kit za 1,5 tys $ w ktory wchodzi przeprogramowanie map zaplonu, air intake, lzejsze kolo zamachowe i cos tam jeszcze i to podobno daje 320 KM na kolach. I auto zostaje na gwarancji, oczywiscie tylko w USA. Zmienia sie cisnienie w turbinie. Normalnie jest 8 i 16 psi,w zaleznosci od obrotow, a oni robia 16 i 16, a podobno turbina i silnik wytrzymuja do 24. Z tego wnioskuje ze nie jest chyba tak zle z tymi turbinami skoro gwarancja zostaje.

Ktorys z kolegow narzekal na brak samozciemniajacego sie lusterka. Tez niestety nie mam, ale znalazlem orginalne u dilera mazdy wraz z kitem instalacyjnym i kosztuje 170$ plus tax, czyli niecale 200$. I to bedzie prawdopodobnie pierwsza modyfikacja w moim aucie :)
(kolejna beda swiatla w Polsce przy rejestracji :)

Pozdrawiam serdecznie i ciesze sie ze znalazlem ten watek na forum.


BTW: GTR jest fabrycznie zblokowany i dopiero jak GPS w samochodzie potwierdzi ze auto znajduje sie na torze mozna odblokowac pelna moc.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 06:00
Posty: 39
Skąd: Krakow/Warszawa
Auto: Mazda Speed6 MPS

Postprzez fazer72 » 6 sie 2008, 09:15

BTW: GTR jest fabrycznie zblokowany i dopiero jak GPS w samochodzie potwierdzi ze auto znajduje sie na torze mozna odblokowac pelna moc.


Permanentna inwigilacja ...jego mać !! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Globy » 6 sie 2008, 16:21

Malinakra napisał(a):wlasnie przebrnolem przez wszystkie posty

Gratuluję, witamy serdecznie <usmiech>

Malinakra napisał(a):znalazlem orginalne u dilera mazdy wraz z kitem instalacyjnym i kosztuje 170$ plus tax, czyli niecale 200$

Brzmi super! Orientujesz się, czy możliwy jest samodzielny montaż po zakupie? Jeśli trafisz jeszcze jakieś ciekawe, oryginalne akcesoria, pisz proszę... Dolar tani, możemy zaszaleć i ulepszyć nasze "szóstki" ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez habzimierz » 6 sie 2008, 17:16

2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed