brii napisał(a):W sumie to torchę mnie dziwi to zapotrzebowanie na paliwo wysokooktanowe w MPSach, bo Subarki radzą sobie bez problemów na 95 oktanów, motocykle sportowe również – w porównaniu z nimi silniki MPSów to żadne cudaChociaż silniki starszych Poldków wymgają 98 – może MPSy mają coś z nimi wspólnego
![]()
Podstawową różnicą pomiędzy wymienionymi przez Ciebie a MPSami jest to ze MPSy maja silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny, zatem w stopniu skomplikowania ma niewiele wspolnego z silnikiem polonezow, a i od Subarakow jest znacznie nowoczesniejszy. Do tego mają wysoki jak na turbo stopien sprezania co podwyzsza wymagania w stosunku do paliwa.
Zresztą Silnik 2.0 turbo w Subaru WRX pamięta lata 90te wiec ciezko po nim czekiwac zeby byl jakis super hiper nowoczesny, silnik w STI jest nieco bardziej wysilony i o ile dobrze pamietam wymaga juz 98. Silnik 2.5 turbo w Subru to w ogóle niezła porażka więc o nim może nie rozmawiajmy
