[6 GG MPS] Jak przekonać się do zakupu?

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez marek » 26 gru 2006, 19:03

andreass napisał(a):A co do BMW, to zgadzam się, że ma super silniki diesla


Tak więc testowałem dziś i wczoraj BMW....

Trasa Koszalin w kierunku Gdańska, powórt przez Darłowo. Jeśli ktoś zna rejeony to wie że jadąc przez Darłowo jest bardzo kręto.

Na trasie bez problemu dojechałem do 200kmh, świetnie zestopniowana skrzynia biegów, chociaż trochę ciężko się zmienia biegi. Prędkości wogóle się nie czuje, przy 180-200 jest w środku bardzo cicho.
A do tego świetne zawieszenie i tylny napęd. W zakrętach wciskasz gaz i czujesz nadsterowność, czasami ingeruje DTC, czyli kontrola trakcji połączona ze kontrolą poślizgów (można wyłączyć). Prędkości z jakimi można wchodzić w zakręty są naprawdę wysokie i całkowicie masz kontrolę nad autem. Nawet garby na zakręcie nie są w stanie wybić auta z równowagi.
Wchodząc w zakręty 90 stopni aż chce się zarzucać tyłem, pełna kontrola również przy wyłączonym DTC.
Generalnie przejechałem jakieś 150km i nie wyczułem jeszcze auta za dobrze, ale tylny napęd to jest coś.

Generalnie za Mazdą 6 MPS przemawia napęd na cztery koła i mocniejszy silnik ale BMW pali 6,5l jak się depta w podłogę...
Ale jak miałbym wybrać nowe 6 w dieslu a BMW 320d używane to wolałbym BMW – radość z jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Faja » 27 gru 2006, 01:45

Nie bylem w temacie ale czas zaczac:PP
co do spalania :| poweim wam wprost maks przy jezdzie gdzie nie bylo nizej zejsc niz 4.500 tys spalil 17
jezeli chcemy sobie poszalec na drodze pali 12, 13 czasem jak caly czas deptamy bez przerwy moze skoczyc do 15
w niemczech jazda 200 km/h na autostradzie 12.5 l.
Radosc jazdy odlacz esp i pelen but przy wjezdzie na zakret zazuca tylkiem jest nadsterowny ale gdy tylko chcesz wyjsc z poslizgu wychodzi zaraz ...
Naped daje tyle frajdy co [jaki?] i przedni bo czasem zachowuje sie tak jak przednio napedowiec a czasem jak tylnio poprostu masz go pod katrola....
Hamulce sa wrecz wspaniale choc my jeszcze 5 tys przejedzimy i do wymiany tarcze i zaciski... przebig 43 000 tys. Ale wszedzie hamowanie jest idealne jest naprawde bezpieczny samochod...
Za taki pieniadze i z takimi osiagami samochodu nowego nieznajdziesz...
Naglosnienie bose jest inne niz w zwyklej 6 i jest naprawde super zwlaszcza subofer ladnie brzmi ...
Polecam jesli chodzi o jazde probna polecam jakis salon w niemczech tak jak my to zrobilismy...
Narazie samochod jest nie do zdarcia aaa no i przygotuj sie na szybka zmiane pierwszych opon my po jednym sezonie prawie lyse opony mamy:P Jesli mam polecić polecam goscia ktory nam sciagnal mpsa:
http://www.premium.autotrader.pl/
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez MAXX » 27 gru 2006, 12:47

w tym linku co podał faja jest Mazda 6 MPS fabrycznie tuningowamna przez Mazda-Niemcy o mocy 310 KM . Ciekawe co tam pozmieniali

http://www.premium.autotrader.pl/pp/sta ... 7&AdsTo=60
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez marek » 27 gru 2006, 15:54

Faja napisał(a):Radosc jazdy odlacz esp i pelen but przy wjezdzie na zakret zazuca tylkiem jest nadsterowny ale gdy tylko chcesz wyjsc z poslizgu wychodzi zaraz ...
Naped daje tyle frajdy co [jaki?] i przedni bo czasem zachowuje sie tak jak przednio napedowiec a czasem jak tylnio poprostu masz go pod katrola


A czy ja gdzieś napisałem że napęd 4WD nie daje frajdy? jasne że daje ale dopiero przy mocy ponad 200km i MPS jest jak najbardziej fajnym autem. Pisałem że napęd na przód nie daje frajdy. Jednak wartość spalania jak widzisz jest bardzo wysoka i tu BMW wygrywa i do tego daje dużo frajdy.
Nie mówię że jestem jakimś fanem BMW ale właściwości jezdne naprawdę powalają. Wchodzisz w zakręty dużo szybciej niż możesz się spodziewać i masz pełną kontrolę. Na starcie nie stoisz w miejscu na mokrym asfalcie, ale jedziesz do przodu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez andreass » 27 gru 2006, 21:59

faja Iile MPS spala wam w cyklu miejskim? Przy w miarę spokojnej jeździe, z umiarkowaną liczbą korków. Producent podaje 13-14 litrów, ale z takimi informacjami różnie bywa. Ile bierze przy spokojnej jeździe autostradą?

marek BMW w dieslu wygrywa ekonomiką, ale jak już pisałem – odpada w przypadku mojego ojca, bo po prostu nie lubi beemek ;)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Faja » 27 gru 2006, 22:19

To prawda przy oszczednej jezdzie w miescie pali 13* 14* l ale to jest tak z tym komputerem jezeli na poczatku srednie spalanie masz na 9.5* (raz nam sie tak udalo sie zjechac ale szybciej niz 120 nie jechalismy) to mozesz mu butowac ile chcesz a on nie podskoczy do 17 napewno maks to 14* tak samo jest i oodwrotnie jak go palujesz na samym poczatku po zresetowaniu danych i masz 17* litrow to wzyciu nie zejdziesz do 9.5*!!
To prawda [jaki?] naped daje mase frajdy moj wujek ma mx-5 i mialem okazje sie nia przejechac naprawde cos wspanialego...
W mpsie po tuningu jest zmieniony tylko i wylocznie komputer inny chip..:)

*Mowie o spalaniu srednim niie aktualnym
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez newbie » 28 gru 2006, 21:12

Topik – widzę – przybrał charakter dyskusji o wyższości jednych świąt nad drugimi.

Fakty są takie, że 6MPS jest najtańszym i relatywnie najlepszym samochodem z segmentu D w Polsce. Cena (w zależności od "pazerności" sprzedawcy) jest na poziomie stu trzydziestu kilku tysięcy zł – a w zamian dostaje się skrajnie wyposażony samochód z silnikiem o mocy 260KM (380Nm), aktywnym napędem na 4 koła i gwarancją na 3 lata.
Stylistycznie może nie jest tak wystrzałowy jak choćby RX-8, ale od strony technicznej, walorów praktycznych nie można mieć do MPSa zastrzeżeń.

Pozdrawiam,

Grzegorz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Faja » 29 gru 2006, 20:43

Zgadza sie newbie ....
Mam jeszcze jedno tylne siedzenia sie niesklada....
Jest tam cos w stylu rozporki blacha ktora ma zazadanie zwiekrzyc sztywnosc zawieszenia:)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Artiks » 5 lut 2007, 19:27

Pogadaj z mamą żeby przekonala ojca "po swojemu" ;P najlepsze wyjście <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez andreass » 4 paź 2007, 11:57

jazzy przypomniał mi dziś, że nie rozwiązałem konkursu na przekonanie ojca do zakupu MPSki :)

Bezapelacyjnie pierwsze miejsce zajął Faja i jego tato, który przewiózł nas swoim potworem tak, że mało zawału nie dostałem. Wątpię jednak, żeby mieli ochotę na przyjazd do wrocka w celu odebrania nagrody czyli przejażdżki naszym MPSem :)

Jazzy dał mi linki do filmików pokazujących jak MPSka śmiga, więc dostał zaproszenie na przejażdżkę, w sumie każdy z Was, którzy się tu udzielili jeśli będzie gdzieś w okolicy z chęcią przejechania się MPSem (niestety tylko jako pasażer – nawet ja jeżdżę tym autem tylko na myjnię i kiedy ojciec nie wie, ale ćśśś.... ;) ) to po wcześniejszym skontaktowaniu się zapraszam serdecznie. Nie powinno być problemu żadnego.

MPS sprawuje się świetnie, podobno parę ulicznych killi ma już za sobą :), w mieście pali 12-14 litrów, w trasie przy ciągłej jeździe 120km/h pokazuje 8L/100, średnio w trasie 9.
Ostatnio usłyszałem od ojca, że pomimo zadowolenia z Mondeo TDCi nie kupi już diesla więcej :D
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez jazzzy » 4 paź 2007, 12:02

andreass napisał(a):MPS sprawuje się świetnie, podobno parę ulicznych killi ma już za sobą :), w mieście pali 12-14 litrów, w trasie przy ciągłej jeździe 120km/h pokazuje 8L/100, średnio w trasie 9.
Ostatnio usłyszałem od ojca, że pomimo zadowolenia z Mondeo TDCi nie kupi już diesla więcej :D


dobrze slyszec ze wybral trafnie i jest zadowolony, co do spalania to mialo byc strasznie a jest bardzo przyzwoicie, nawet moj Rudy 102 ktory sie nie umywa do MPS bierze wiecej, co do diesla to twoj ojciec moze zmienic zdanie za jakis czas jak spopularyzuje sie nowa technologia np.: ta od mercedesa tj. benzynowy silnik diesla

P.S Zjadlo ci jedno Z z mojego nicka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Akar.Zaephyr » 4 paź 2007, 12:17

andreass napisał(a):Jak przekonać ojca, żeby wybrał właśnie TO auto?


Proponuję pokazać mu najnowszy raport Dekry ( gdzieś na tym forum jest link do skanu ;) ) i kazać się przejechać 6 MPS :) Jeśli już wcześniej marzył o Maździe, zmięknie na potęgę :D

Edytuj – a to temat z grudnia :P Hihi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Grzyby » 4 paź 2007, 12:20

Akar.Zaephyr – oko do ręki
Juz kupił <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Akar.Zaephyr » 4 paź 2007, 12:29

Grzyby napisał(a):Akar.Zaephyr – oko do ręki
Juz kupił


Akar.Zaephyr napisał(a):Edytuj – a to temat z grudnia Hihi


;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Faja » 4 paź 2007, 20:00

andreass
Już jest po zabiegu zamiany na 310 km?? czy to jeszcze przed wami jak bedziecie mieli te 310 km moj ojciec powiedział że chetnie sie przejedzie:)
Pozdrawiam
Faja
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez andreass » 5 paź 2007, 00:07

Faja, na razie się wstrzymujemy – najpierw ojciec nauczy się jeździć na 260 koni, potem się pomyśli. Wczoraj oglądałem turbiny do Mazdaspeed6 pozwalające wyciągnąć nawet 450koni :D za "jedyne" $2500 w zestawie z dolotem nowym. Może to zamiast chipa :)?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez jazzzy » 5 paź 2007, 00:10

andreass napisał(a):Faja, na razie się wstrzymujemy – najpierw ojciec nauczy się jeździć na 260 koni, potem się pomyśli.


gdzie trenujecie te kuce ? nurburing ?


andreass napisał(a):za "jedyne" $2500 w zestawie z dolotem nowym. Może to zamiast chipa :)?


a jak z clem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez kowalesik » 5 paź 2007, 01:58

andreass,
Wieksze turbo mowisz? Przejrzyj fora amerykanskie, zdarza sie, ze po zmianie turbo silnik lubi eksplodowac. Sa juz tutaj do kupienia cale short blocki to 6 MPS (MS6) (chyba za jedyne $5000 np. tutaj: http://mazda3online.web.aplus.net/produ ... ts_id=1208), z kutymi tlokami, korbowodami i innymi takimi, ktore sa w stanie wytrzymac wyzsze cisnienie doladowania. Ponadto tez czasami potrafi sie urywac mocowanie tylnego dyfra, cieknac skrzynka rozdzielcza etc. Nie wiem, czy ci ludzie tutaj tak ostro te auta traktuja czy ten samochod po prostu nie ma juz za duzo rezerwy do dalszych modyfikacji.
Ja na razie mysle o pierdolach typu CAI, zmiana tylnej poduszki silnika, krotszy i o krotszym skoku drazek zmiany biegow.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez andreass » 5 paź 2007, 02:22

kowalesik, ja sobie jaja robię z tą turbiną :)
Jestem w stanie uwierzyć, że 310 koni po chipowaniu nie zajedzie silnika i nie przeciąży napędu, ale wsadzić 450 koni (i pewnie jeszcze więcej Nm) do standardowego napędu MPSki, to trzeba być niezłym kretynem.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Artiks » 5 paź 2007, 06:57

jazzzy napisał(a):gdzie trenujecie te kuce ?
we wrocławskich korkach <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed