[6 GG MPS] Dymienie auta na szaro – wymiana turbiny
Ja się nie irytuję się. Lepikiem nie będę zalewał, jak masz na gwarancji to masz luz, jak nie dymi to tym bardziej masz luz, ci co nie mają już gwarancji mają przesr.... tak czy inaczej. W instrukcji nie jest napisane stosować wyłącznie Dexelię 5W30, tylko olej spełniający określone parametry. ASO musi kupować Dexelię i jakoś się jej pozbywać (nie jest to zły olej by the way) więc leje do wózków na gwarancji ... i tak klient płaci.
Ale nie o tym miało być.... generalnie jak komuś dymi i ma gwarancję to teraz wie co ma robić.
Ale nie o tym miało być.... generalnie jak komuś dymi i ma gwarancję to teraz wie co ma robić.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
gwarancje straciłem miesiac temu, szkoda, bo warto zapytać, jakiś czas temu dostałem nowe felgi bo na starych pęcherzyki powyskakiwały, żadnej akcji nie było, a dostałem nowe od ręki, zresztą jak to jest z tą gwarancją 3 lata czy przebieg??
HARDLINE
- Od: 16 lip 2008, 19:57
- Posty: 722
- Skąd: uk
- Auto: gh sport
(6mps)
kryystian napisał(a):zresztą jak to jest z tą gwarancją 3 lata czy przebieg??
co minie pierwsze:
– jak w rok zrobisz 100kkm to koniec gwarancji,
– jak w 3 lata zrobisz 40kkm to i tak koniec gwarancji
Sam mowie po niemiecku
Napisaliśmy do naszego serwisanta, gwarancja która przedłożyliśmy do 150tys pozwala nam na 60% sfinansowanie nowego turbo, pisze ze o Tym wiedział, to dlaczego nie powiedział skoro dymił! softy zmieniali!
Wiec dupa, będziemy jeszcze gadać jak tam pojedziemy tzn w najbliższą środę:)
Dzięki że to pokazałeś
Napisaliśmy do naszego serwisanta, gwarancja która przedłożyliśmy do 150tys pozwala nam na 60% sfinansowanie nowego turbo, pisze ze o Tym wiedział, to dlaczego nie powiedział skoro dymił! softy zmieniali!
Wiec dupa, będziemy jeszcze gadać jak tam pojedziemy tzn w najbliższą środę:)
fazer72
Dzięki że to pokazałeś
Zoom-Zoom!
Wrzucilem to na tlumacza google i mniej wiecej tak to wyglada.
Silne zadymienie na rurze wydechowej
Mazda3 (BK) MPS, Mazda6 (GG) MPS, CX-7 (ER)
Technologia (TI) nr: 050 / 09 części: F (R064/08)
Opis możliwych zarzutów:
Niektóre pojazdy mają możliwość silnego zadymienia tam (niebieski i biały
Smoke) w rurze wydechowej. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy silnik
dłuższy czas pracuje na biegu jałowym.
Przyczyna:
Zwiększone zużycie oleju turbosprężarki w niektórych pojazdach.
Zmiana w serii:
Optymalizacja ilości wtrysku oleju w turbosprężarki
Od FIN & Data zmiany:
Mazda3 (BK) MPS
z JMZ BK **** ** 776213 od 01 Lipiec 2008
CX-7 (ER)
z JMZ ER **** ** 124556 od 01 Lipiec 2008
Mazda6 (GG) MPS
Bez zmian, jak Mazda6 (GG) MPS nie jest już produkowany.
Remedy
Upewnij się, że ciężkie wylotem spalin po długim okresie bezczynności
może potwierdzić. Następnie uruchom test kompresji
ustalić, czy awaria jest wynikiem błędu w silniku. Czy wszystkie
inne możliwe przyczyny są wyłączone z wyjątkiem turbo swap
Ten zmodyfikowany w stosunku do jego części.
Uwaga:
Przy wymianie turbosprężarki
do sondy lambda i
być zainstalowane ponownie.
Anuluj, aby unikać
Specjalne 49 L018 001
i postępować zgodnie z instrukcjami
RI099/08 dnia 18.11.2008 przed.
CW 14 02.04.2009
Czyzby ASO nie wiedzialo o tym czy tez "nie chca wiedziec" bo sobie nie poradza?
Zreszta jak sie cos bedzie dzialo to mam gwarancje a po gwarancji mam zamiar przesiasc sie na cos innego.
Silne zadymienie na rurze wydechowej
Mazda3 (BK) MPS, Mazda6 (GG) MPS, CX-7 (ER)
Technologia (TI) nr: 050 / 09 części: F (R064/08)
Opis możliwych zarzutów:
Niektóre pojazdy mają możliwość silnego zadymienia tam (niebieski i biały
Smoke) w rurze wydechowej. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy silnik
dłuższy czas pracuje na biegu jałowym.
Przyczyna:
Zwiększone zużycie oleju turbosprężarki w niektórych pojazdach.
Zmiana w serii:
Optymalizacja ilości wtrysku oleju w turbosprężarki
Od FIN & Data zmiany:
Mazda3 (BK) MPS
z JMZ BK **** ** 776213 od 01 Lipiec 2008
CX-7 (ER)
z JMZ ER **** ** 124556 od 01 Lipiec 2008
Mazda6 (GG) MPS
Bez zmian, jak Mazda6 (GG) MPS nie jest już produkowany.
Remedy
Upewnij się, że ciężkie wylotem spalin po długim okresie bezczynności
może potwierdzić. Następnie uruchom test kompresji
ustalić, czy awaria jest wynikiem błędu w silniku. Czy wszystkie
inne możliwe przyczyny są wyłączone z wyjątkiem turbo swap
Ten zmodyfikowany w stosunku do jego części.
Uwaga:
Przy wymianie turbosprężarki
do sondy lambda i
być zainstalowane ponownie.
Anuluj, aby unikać
Specjalne 49 L018 001
i postępować zgodnie z instrukcjami
RI099/08 dnia 18.11.2008 przed.
CW 14 02.04.2009
Czyzby ASO nie wiedzialo o tym czy tez "nie chca wiedziec" bo sobie nie poradza?
Zreszta jak sie cos bedzie dzialo to mam gwarancje a po gwarancji mam zamiar przesiasc sie na cos innego.
-
Stivi
Dawno nie odwiedzałem forum, dzisiaj spoglądam a tu taka niespodzianka, a myślałem że przynajmniej mazdą doturlam się do 100tys bez awarii.Dopiero co wymienili tarcze. Biegnę do garażu, sprawdzam olej i po przebiegu 8 tys od przeglądu po 15tys litr oleju mniej. Dymek także się pojawia ale nie jestem pewien czy aż tak ostro jak na filmie. Dodam, że wcześniej po przebiegu 15 tys nie ubyło ani trochę. Czy uważacie, że już powinienem udać się w kierunku serwisu, bo jak sobie pomyślę o ponownej dyskusji to już mam dosyć.
-
Tiburon
Turbo ma prawo łyknąć 
A co powiedział "ksiegowy "fazer72 napisał(a):nie wiem, nie znam się,

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
"Księgowy" powiedział – a komu to przeszkadza ? – jak przyjechałem żeby mi troszkę oleju upuścił bo się za dużo nalało (tak "na palec" więcej niż max). Mi przeszkadzało, więc odessali.
Swoją drogą możesz zacząć oferować odsysanie tłuszczu, taką fajną odsysarkę macie
Taka promocja np. "Podczas oczekiwania na wymianę oleju odessiemy ci tłuszczyk z lewego uda. Prawe załatwimy przy przeglądzie okresowym."
A tak na poważnie to to "nie wiem, nie znam się" nie odnosi się do wszystkich serwisów. Generalizowałem troszkę bo w...rwia mnie podejście ASO – jak im nie pokażesz paluchem co jest nie tak to une nie wiedzom. W końcu po to są ASO żeby wiedzieli jakie TSB czy TIS (czy jak to się nazywa) opublikowała Mazda. Ja mam ich o tym informować ? Poinformować mogę Ciebie bo Ty nie masz obowiązku ani pewnie możliwości żeby to ogarnąć, ale ASOichmać mają tylu doradców i kierowników, że któryś z nich mógł by się zainteresować co im Mazda w mailach przysyła.
Swoją drogą możesz zacząć oferować odsysanie tłuszczu, taką fajną odsysarkę macie
A tak na poważnie to to "nie wiem, nie znam się" nie odnosi się do wszystkich serwisów. Generalizowałem troszkę bo w...rwia mnie podejście ASO – jak im nie pokażesz paluchem co jest nie tak to une nie wiedzom. W końcu po to są ASO żeby wiedzieli jakie TSB czy TIS (czy jak to się nazywa) opublikowała Mazda. Ja mam ich o tym informować ? Poinformować mogę Ciebie bo Ty nie masz obowiązku ani pewnie możliwości żeby to ogarnąć, ale ASOichmać mają tylu doradców i kierowników, że któryś z nich mógł by się zainteresować co im Mazda w mailach przysyła.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Fazer masz problem chyba z ASO.
To tak jakbyś nie rozumiał, że to TYLKO ludzie. Żadni eksperci.
Jak [tiiit] samochód to przynajmniej nie moje udo!
Zaryzykuję twierdzenie, że my wszyscy Polacy znamy się na: prawie, medycynie i ...motoryzacji.

Jak [tiiit] samochód to przynajmniej nie moje udo!
Zaryzykuję twierdzenie, że my wszyscy Polacy znamy się na: prawie, medycynie i ...motoryzacji.

Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Widzisz... bo od mechaników skrywających się pod szyldem autoryzowani i kasujących jak za zboże człowiek ma prawo oczekiwać profesjonalizmu
misiekwaw napisał(a):Widzisz... bo od mechaników skrywających się pod szyldem autoryzowani i kasujących jak za zboże człowiek ma prawo oczekiwać profesjonalizmu
Ale nie nieomylności! I że parę stów ok. 400,– zł za przegląd parogodzinny to jakieś wielkie plony.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Nie chcę ich bronić ani potępiać. Są mi dokładnie obojętni i też oczekuję od nich profesjonalizmu.Nic więcej. W ostatnim serwisie (bo zmieniłem) obsłużono mnie profesjonalnie, ale słuchano moich uwag i reklamacji z przymrużeniem oka. Wszystko co mówiłem się potwierdziło i wszystko co chciałem w ramach gwarancji zostało lub zostanie zrobione. Ich sceptycyzm mnie irytował co do tematów z forum (dymienie, tarcze) i miałem wrażenie, że tylko udają, że nie wiedzą o co chodzi ale konkluzja była jedna: "każdy problem jest rozpatrywany indywidualnie i każdy problem prosimy zgłaszać i to nasz problem aby go rozwiązać" I to tyle w temacie. Wymienią mi: piasty, tarcze, osłony, okładziny. Jeżeli trzeba będzie i turbinę. Problemu to nie rozwiąże!!!!
A pisanie nowych tematów na forum, że teraz Mazda zaleca inny olej niż zaleca i że taki jest lepszy niż twierdzi Mazda (bo taki np. poleca w gorącej Australii)– to są rady za darmo i bez sensu.

Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Nie ryzykował bym tak bardzo .... nie znam się na motoryzacji. Mam taką przypadłość, że jak coś mnie dotyczy, to zgłębiam problem. Wk....rwia mnie podejście ASO do klienta i tyle. W końcu jeśli płacę za "standard ASO" to mam prawo wymagać ! Powinni spełniać "jakieś standardy", a tłumaczenie, że to tylko ludzie mnie nie przekonuje. Jeśli biorą kasę o 50% większą niż "nieASO" to niech sprawdzą, czy nie ma jakichś TISów czy TSBów Mazdy. Jak spier... samochód na gwarancji to ich problem, ale jak spier... samochód po gwarancji albo nie wykonają wszystkich "testów" na aucie podczas ostatniego przeglądu "gwarancyjnego", a skasują "po całości" to już jest mój problem.
Spróbuj udowodnić ASO, że nie wykonali wszystkich czynności ... łatwo nie jest.
Nie kreuję się na "znawcę tematu", ale studiuję fora amerykańskie, niemieckie i angielskie i na tej podstawie śmię twierdzić, że podejście ASO jest podobne w każdym przypadku. Niestety, Mazda nie jest jakąś wyjątkową marką. Podejście autoryzowanych serwisów jest podobne, niezależnie od marki. Generalizuję i przepraszam jednocześnie ASO do których nie trafiłem, a które śledzą korespondencję z MMP i przesyłane przez nich TIS'y i TSB.
Spróbuj udowodnić ASO, że nie wykonali wszystkich czynności ... łatwo nie jest.
Nie kreuję się na "znawcę tematu", ale studiuję fora amerykańskie, niemieckie i angielskie i na tej podstawie śmię twierdzić, że podejście ASO jest podobne w każdym przypadku. Niestety, Mazda nie jest jakąś wyjątkową marką. Podejście autoryzowanych serwisów jest podobne, niezależnie od marki. Generalizuję i przepraszam jednocześnie ASO do których nie trafiłem, a które śledzą korespondencję z MMP i przesyłane przez nich TIS'y i TSB.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
to są rady za darmo i bez sensu. głupek
Nie są to rady bez sensu (są za darmo) – wymieniłem oliwę na 5W40 Motul 300 Competition i przestało dy
mić
Gdybyś przeczytał instrukcję (taka gruba książka z literkami i obrazkami dostarczana z pojazdem) to byś wiedział, że mazda zaleca 5W30 lub 10W40 do swoich pojazdów, a w najnowszej instrukcji/TSB do MPS 3 2010 zaleca 5W40.
Tak jak piszesz, ludzie w ASO to tylko ludzie i nie można wymagać od nich znajomości wszystkich biuletynów Mazdy.
Forum jest dla pasjonatów i z tymi informacjami udał bym się do ASO (na zasadzie "ciekawostki dropsa" np.).
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
I twój przypadek jest wyrocznią dla wszystkich DISI! Prawda?
A nie pomyślałeś, że być może ty potrzebujesz uszczelniacz a nie olej o innych parametrach? Jest tyle dodatków na rynku...
A nie pomyślałeś, że być może ty potrzebujesz uszczelniacz a nie olej o innych parametrach? Jest tyle dodatków na rynku...

Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Co do uszczelniania turbiny. Wystarczy ze bedziesz na obrotach na zimnym silniku deptal i turbina juz dostaje po d.... a po jezdzie najlepiej odczekac chwilke zeby turbina dostala smarowanie jeszcze i silnik zgasic.Niestosowanie sie do tego moze spowodowac problemami z turbina. Na innych zagranicznych forach tez pisza ze padaja uszczelki.Jak ktos daje po garach na zimnym to sie nie ma co dziwic.
Ja nigdy nie katuje dopoki silnik sie nie rozgrzeje i zawsze chlodze turbine po jezdzie. Do tej pory nie dymi i nie mam problemu a oleju nie zmieniam bo auto na gwarancji i niech ASO leje 5W30 jak beda problemy to im to dam niech sie martwia.
Ja to traktuje jako nieumiejetne obchodzenie sie z turbina,chociaz zawsze sa tez jakies wady. Coz pozyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam wlascicieli DISI.
Ja nigdy nie katuje dopoki silnik sie nie rozgrzeje i zawsze chlodze turbine po jezdzie. Do tej pory nie dymi i nie mam problemu a oleju nie zmieniam bo auto na gwarancji i niech ASO leje 5W30 jak beda problemy to im to dam niech sie martwia.
Ja to traktuje jako nieumiejetne obchodzenie sie z turbina,chociaz zawsze sa tez jakies wady. Coz pozyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam wlascicieli DISI.
-
Stivi
Dobra, przyznaję się bez bicia .... idę ogniem od chwili włączenia silnika, każdy zakręt bokiem, po zapinkalaniu na autostradzie wyłączam silnik w momencie zjazdu na stację albo na parking (po co ma wypalać drogie paliwo), no i najważniejsze – na każdym czerwonym nie schodzę poniżej 3000 żeby dobrze wystartować.
Odkąd zalałem Ceramizerem i Modyfikatorem Plus turbina nie dymi, silnik nie bierze oleju (nie pamiętam czy wlałem w ogóle jakiś?), szybciej się nagrzewa, mniej pali, szybciej jeździ (kuni to chyba ze 35,7 przybyło), lepiej się zbiera z dołu, skrzynia lżej chodzi, wycieraczki szybciej pracują i światła jaśniej świecą
Odkąd zalałem Ceramizerem i Modyfikatorem Plus turbina nie dymi, silnik nie bierze oleju (nie pamiętam czy wlałem w ogóle jakiś?), szybciej się nagrzewa, mniej pali, szybciej jeździ (kuni to chyba ze 35,7 przybyło), lepiej się zbiera z dołu, skrzynia lżej chodzi, wycieraczki szybciej pracują i światła jaśniej świecą
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość