Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje
""Wymienic najlepiej kompletny wydech a na pewno downpipe'a, TMIC najlepiej na FMIC, CAI "" dzieki kolego za infoale ja jestem w tym temacie kompletnie zielony wiec bede wdzieczny za udzielenie informacji w bardziej "klarowny" sposób
bo nie mam pojecia o czym piszesz... chętnie wymienie wydech... a co do turbiny to też bym chciał bo ta mi przepuszcza. (siwy dym po 10min stania na jałowym biegu) najlepiej coś z garretta.... sprawa wyglada tak: mam chęć na modyfikacje i trochę grosza na to, tylko NIE MAM pojęcia jak sie do tego zabrać, do kogo udać bo sam się kompletnie na tym nie znam, do niedawna nie interesowałem się motoryzacją w ogóle a teraz poświęcam jej każdą wolną chwilę,a le i tak nie nadrobię luk w wiedzy jakie mam a każdy "ciężki" termin używany przez was powoduje że tracę kilkanaście jminut na szukanie w google objaśnienia ocb
? więc panowie będę wdzięczny jeżeli ktoś podpowie krok po kroku od czego zacząć i co po kolei robić... ?
na początek zamówiłem dolot CAI dedykowany do mps-a(jest wystawiony tutaj w dziale sprzedam) i co dalej? czekam na wasze sugestie
Wszystkie linki podane tutaj wnikliwie obczajam i wdzięczny jestem wam userzy za wasz czas poświęcony poprzez ich tu umieszczanie.
zaglądam tu tak często jak mogę choć moja praca nie pozwala mi na to tak często jakbym chciał.
Pozdrawiam wszystkich wylewających tutaj swoją wiedzę....
na początek zamówiłem dolot CAI dedykowany do mps-a(jest wystawiony tutaj w dziale sprzedam) i co dalej? czekam na wasze sugestie
Wszystkie linki podane tutaj wnikliwie obczajam i wdzięczny jestem wam userzy za wasz czas poświęcony poprzez ich tu umieszczanie.
zaglądam tu tak często jak mogę choć moja praca nie pozwala mi na to tak często jakbym chciał.
Pozdrawiam wszystkich wylewających tutaj swoją wiedzę....
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
FeniX napisał(a):najlepiej coś z garretta
yhy, wymiana turbo to nie taka łatwa sprawa, potrzebne by bylo oprogramowanie do tego, oferuje to firma cpe, downpipe, turbo manifold, i podstawa, kute tłoki, bo te nie dadzą rady, a tu masz małe kuku http://www.cardomain.com/ride/3129833/6 ,posiadacz mpsa kiedyś mi napisał – "z gówna bata nie ukręcisz" zgadzam się z tym w 100%, mps to nie wyścigówka, to nie evo czy impreza, z tej 3ki jest najładniejszy trzeba przyznać, to większe i bardziej funkcjonalne auto na co dzień, to nie tak, że mps to gówniane auto, ale zawsze będzie odstawał od tych 2ch konkurentów
HARDLINE
- Od: 16 lip 2008, 19:57
- Posty: 722
- Skąd: uk
- Auto: gh sport
(6mps)
kryystian ja nie mam zamiaru sie stawiać do tych 2 konkurentów ale ciezko mi nawet z mazda mx 3 v6 2.5l zrobiona na 180koni! wiem że cudów z tego nie będzie ale chyba można się postarać zrobić coś fajnego? innego niż wszystkie inne? seria mps-a jest troszke za mała dla mnie ale te 100 koni wiecej to już inna bajka.... a nie wierze że sie nie da. tak jak wspominałem znajomy w Usa ma firrme do której wysyłasz swój komputer a oni robią program i wymieniają wszytskie kable. i to ponoc daje duży przyrost mocy! rzędu 80hp. w naszym DISI mamy silnik 2,3l a takie subary i Lancery latają po 400hp na silniku 2.0l.
więc nie wierze że się nie da nic zrobić!
więc nie wierze że się nie da nic zrobić!
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
Wydech masz tu ładny rysunek całego wydechu MPS-a i wszystko nazwane a poniżej produkty które można zastąpić seryjnym wydechem:
http://www.streetunit.com/Exhaust_s/72.htm
nie możesz brać byle czego byle jak itp, musisz się zastanowić czy coś bedzie odpowiednie dla twojego auta.
Tu masz moim zdaniem najlepsze dedykowane doloty:
http://www.streetunit.com/MAZDASPEED_Co ... s8mh32.htm
http://www.streetunit.com/AEM_Cold_Air_ ... 21-641.htm
Co do Turbin:
http://www.streetunit.com/ATP_GT3582R_G ... 006-35.htm
http://www.streetunit.com/ATP_GT3071R_B ... s6-005.htm
Do tego większa pompa:
http://www.streetunit.com/CP_E_HPFpump_ ... p/2110.htm
Do tego takie tam duperele:
http://www.streetunit.com/K614M835_p/succpmzr.htm
http://www.streetunit.com/CP_Pauter_Rod ... cppmzr.htm
ale z Tych dupereli coś mocniejszego np można zakuć słabe elementy silnika.
Potem mocniejsze sprzęgło itp.
Pozdrawiam
Faja
http://www.streetunit.com/Exhaust_s/72.htm
nie możesz brać byle czego byle jak itp, musisz się zastanowić czy coś bedzie odpowiednie dla twojego auta.
Tu masz moim zdaniem najlepsze dedykowane doloty:
http://www.streetunit.com/MAZDASPEED_Co ... s8mh32.htm
http://www.streetunit.com/AEM_Cold_Air_ ... 21-641.htm
Co do Turbin:
http://www.streetunit.com/ATP_GT3582R_G ... 006-35.htm
http://www.streetunit.com/ATP_GT3071R_B ... s6-005.htm
Do tego większa pompa:
http://www.streetunit.com/CP_E_HPFpump_ ... p/2110.htm
Do tego takie tam duperele:
http://www.streetunit.com/K614M835_p/succpmzr.htm
http://www.streetunit.com/CP_Pauter_Rod ... cppmzr.htm
ale z Tych dupereli coś mocniejszego np można zakuć słabe elementy silnika.
Potem mocniejsze sprzęgło itp.
Pozdrawiam
Faja
Zoom-Zoom!
FeniX napisał(a): w naszym DISI mamy silnik 2,3l a takie subary i Lancery latają po 400hp na silniku 2.0l.
więc nie wierze że się nie da nic zrobić!
Jest taki bardzo ciekawy dealer Mazdy w Niemczech:
http://miniurl.pl/mps_400km
Mają trochę ciekawostek na stanie (również innych firm)...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Fenix, moim zdaniem zacznij od mechaniki tzn dolot dedykowany do 6MPS z prawidłwym montażem, bo może być gorzej zamiast lepiej, możesz kupić w Polsce np tu: http://www.rpmotorsport.pl/auta/dolot_f ... -9432.html
Dalej wydech np tu: http://www.rpmotorsport.pl/auta/mazda_6 ... -8466.html , lub można zlecić firmie, która zrobi na zamówienie np: www.el-tec.pl
Intrcooler TMIC wydajniejszy, montowany w miejsce serii http://www.streetunit.com/StreetUnit_To ... zrtmic.htm > niski koszt, łatwy montaż, mniejsze przyrosty hp i Nm, FMIC montowany z przodu http://www.streetunit.com/CPE_Front_Mou ... 6cpefm.htm > wyższy koszt, trudny montaż, większy przyrost hp i Nm.
Pod całość ktoś musi zrobić dobry program. wszystko powinno dać ok 80 -100 KM, przy ładnym przebiegu krzywej momentu i budżecie ok.10 t. zł. A tu krakowskie firmy, które bawią się w różne projekty: http://www.projectxs.pl http://www.racerent.pl możesz też zadzwonić do Daniela z TTC bo robił już jakiegoś MPS'a prawdopodobnie wydech i remap i chyba nieźle wyszło, dalej planują zrobić FMIC. Jak podejmiesz decyzję co robić i gdzie daj znać. Powodzenia.
Dalej wydech np tu: http://www.rpmotorsport.pl/auta/mazda_6 ... -8466.html , lub można zlecić firmie, która zrobi na zamówienie np: www.el-tec.pl
Intrcooler TMIC wydajniejszy, montowany w miejsce serii http://www.streetunit.com/StreetUnit_To ... zrtmic.htm > niski koszt, łatwy montaż, mniejsze przyrosty hp i Nm, FMIC montowany z przodu http://www.streetunit.com/CPE_Front_Mou ... 6cpefm.htm > wyższy koszt, trudny montaż, większy przyrost hp i Nm.
Pod całość ktoś musi zrobić dobry program. wszystko powinno dać ok 80 -100 KM, przy ładnym przebiegu krzywej momentu i budżecie ok.10 t. zł. A tu krakowskie firmy, które bawią się w różne projekty: http://www.projectxs.pl http://www.racerent.pl możesz też zadzwonić do Daniela z TTC bo robił już jakiegoś MPS'a prawdopodobnie wydech i remap i chyba nieźle wyszło, dalej planują zrobić FMIC. Jak podejmiesz decyzję co robić i gdzie daj znać. Powodzenia.
- Od: 14 gru 2008, 21:35
- Posty: 65
- Skąd: Kraków
- Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior
w stronę TMICa nawet bym nie patrzył, chyba że ktoś planuje robić wlot na masce – nawet większy TMIC będzie posiadał wszystkie wady mniejszego, czyli np nagrzewał się na postoju do bardzo dużej temperatury 
chlopaki pomóżcie właśnie wymieniłem klocki hamulcowe z przodu po załozeniu klocków i odpaleniu silnika swiecą mi sie trzy kontroliki "dsc off" "abs" i "taka kontrolka ktora miga jak samochód jest w poślizgu" mecher który to wymieniał mówi że nic nie dotykał żadnych wtyczek ani nic. takze jezdze narazie bez trakcjii i abs-u
co dalej robić? poradzono mi żebym sie udał do elektryka w celu podpięcia na komputer i skasoania błedów. ale czy to właściwa droga?? a co do pomocy w tuningowaniu auta to wielkie dzięki za wasz czas poswięcony na znalezienie linków.. napewno jak znajde dłuższą chwilę to przeanalizuje link po linku. raff dolocik tak jak wspomniale juz kupiłem od uzytkownika z tego forum ... sprzedawał doloty do mps-a fujita po 700zł. w dziale "sprzedam" Faja wize że maz jakies doświadczenie w tuningowaniu tego sprzętu
choc jeżdzi nim Twój tatko
jesteś własnie w tym wieku w którym ja powinieniem zacząć się interesować motoryzacją.
to wtedy nie zadawałbym tu tylu kompromitujących mnie pytań... ale co tam kto pyta nie błądzi i nie płaci za coś za co ktoś już zapłacił ---- > doswiadczenie.
mało tego jak wracałem teraz do domu to zauważyłem że nie ma napedu na tył wogole! przy probie ruszenia z 4 butów miele kołami nawet na 2 biegu na suchej nawierzchni! wie ktoś ocb?

mało tego jak wracałem teraz do domu to zauważyłem że nie ma napedu na tył wogole! przy probie ruszenia z 4 butów miele kołami nawet na 2 biegu na suchej nawierzchni! wie ktoś ocb?
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
kurde bo od zmyslów odchodze co sie mogło stać... zapomniałem dodać że przy okazii zostały pomalowane zaciski ale to chyba nie ma nic wspolnego z wymienionymi powyżej rzeczami!
Jak tylko ktoś coś wie jest niezwłocznie proszony o udzielenie fachowej porady co robić dalej!!
Jak tylko ktoś coś wie jest niezwłocznie proszony o udzielenie fachowej porady co robić dalej!!
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
darcyn nie sądze zeby to bylo to bo mecher twierdzil ze nic tam nie bylo zadnych kabli wtyczek itp ale jutro kaze mu jeszxze raz to sprawdzić wnikliwiej.. ech jak sie dzis stad nie dowiem to nocy nie prześpię 
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
Jeśli chodzi o nie działający tylny napęd to problem już był w tym topicu, ale po wyłączeniu silnika i włączaniu wszystko wracało do normy, sprawdź czy przy hamulcach wszystko jest podłączone i czy przy tylnym moście tez, wystarczy ze jeden czujnik wypadł z jakiegokolwiek kola i już wszystko jest wyłączone ABS, ESP itp. Pewno nie jest to uszkodzenie mechaniczne, chyba że gdzieś przydzwoniłeś podwoziem, spróbuj odłączyć akumulator i podłączyć, stracisz fale radiowe zapisane, automatyczne zamykanie i otwieranie w szybach tez ale łatwo to zaprogramować.
Ale najlepiej to uderzaj do ASO. Najzdrowiej dla twojego auta.
Ja miałem trudne początki na Tym forum. Niekoniecznie lubiany, ale dzięki temu forum dużo się nauczyłem, na błędach człowiek się uczy.
Ale najlepiej to uderzaj do ASO. Najzdrowiej dla twojego auta.
FeniX napisał(a):Faja wize że maz jakies doświadczenie w tuningowaniu tego sprzętu usmiech choc jeżdzi nim Twój tatko usmiech jesteś własnie w tym wieku w którym ja powinieniem zacząć się interesować motoryzacją. czytaj faja
Ja miałem trudne początki na Tym forum. Niekoniecznie lubiany, ale dzięki temu forum dużo się nauczyłem, na błędach człowiek się uczy.
Zoom-Zoom!
odłączenie akumulatora nic nie dało
wiem faja czytałem ten temat od początku
ale teraz jestes git ziom
żadnego dzwona nie bylo ani uderzenia badz zawadzenia... ;po prostu oddalem auto znajomemu mecherowi on zmienil klocki pomalaowa ja mu zaplacilem wsiadam do auta i patrze ze te klontrolki sie pala! prze zmiana klockow wszytsko dzialalo! nie bylo zadnych problemow z trakcja abs-em czy tez napedem na tył ! jeszcze pytanie co do tuningu jak zmienie wydech to trzeba wymontowac jakis czujnik?? ponoc jest za katem?lepiej zamowic indywidualny czy kupic ten z linka magnaflow ?
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
kryystian napisał(a):miałeś jakieś foty auta zapodać !
Ale z zewnątrz czy silnika
Fenix, tak sonda lambda, wszystko jest tutaj:
http://www.streetunit.com/Exhaust_s/72.htm
to jest nazwane Oxygen sensor 1 i 2.
a tu masz coś co ponoć to dezaktywuje, tzn CEL-a Ci nie wywala.
http://www.streetunit.com/ATP_CEL_Trick ... s6-014.htm
Zoom-Zoom!
to nie moje rejony
a poważnie to nie jest łatwo kupić coś w europie, jest jakiś sklep internetowy na niemcach, ale adresu nie pamiętam, polecam www.streetunit.com oraz www.protegegarage.com
pozdrawiam
pozdrawiam
HARDLINE
- Od: 16 lip 2008, 19:57
- Posty: 722
- Skąd: uk
- Auto: gh sport
(6mps)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość