Mazda3 MPS (BK) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez BUrdoror » 21 maja 2010, 11:54

misiekwaw napisał(a):niestety przy kupowaniu uzywanego auta tego typu trzeba się liczyc z taką sytuacją :( ja tak miałem z WRXem... znaczy miałem dużo gorzej niż Ty, więc się nie martw <zeby>


Rozumiem, ze tego typu samochod nie jest uzywany do emeryckiej jazdy. Ale zeby w kazdym miesiacu jezdzic do serwisu?

1. Posprawdzalem organoleptycznie wszystkie elementy w zawieszeniu – twarde jak skala – nie do ruszenia, zadnych luzow. CHoc w jednym watku "na oko" uzytkownuik tez nic nie widzial a po wymianie lacznikow walenie ustalo. Na jednym z for przeczytalem, ze moze to byc uszkodzone mocowanie tylnego amorka. No ale to sprawdze dopiero jak dotra te cholerne amortyzatory. W zyciu juz nic nie zamowie u naszych czeskich przyjaciol. Jakbym kupil na ebay-u – juz dawno bylo by po sprawie.

2. Jutro rozkrecam przednia konsole – jakies irytujace stuki dochodza spod srodkowych wentylatorow. Przypuszczam, ze cos sie obluzowalo i obija sie o scianki. Dzwiek pukania przebija sie nawet przez glosno grajace radio!
Skoro juz rozbebesze konsole – chcialbym podlaczyc na stale kabel od GPS-a. Orientuje sie ktos, jak to zrobic, gdzie wpiac, itd.. ?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez emilioestewez » 21 maja 2010, 16:58

Ma ktoś wogóle chociaż jakieś strzępy Mazda3 Wiring Diagram ?
BUrdoror – to by Ci się bardzo przydało w kwestii kabelkologii.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez BUrdoror » 21 maja 2010, 18:58

Czyli to nie bedzie takie proste, jak myslalem: 2 kabelki wkladam w kostke i juz..? :)

Odnosnie stukow. Wlasnie zaobserwowalem, ze przy hamowaniu nic nie stuka. Czy istnieje mozliwosc, ze tylne klocki lataja luzno w szczekach? I wsa przy tym tak okrutnie glosne?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 28 maja 2010, 09:58

Maly update. Sprawdzilem samochod w serwisie. Dobra wiesc to taka, ze nie bede musial nic doplacac. Zla jest taka, ze tym razem mam wyciek w tylnym amortyzatorze. W sumie to by nie byla taka zla wiadomosc, bo amorki sa juz oplacone od kwietnia, ale... czas oczekiwania wydluzyl sie do poczatku lipca.
I niestety w calej Europie jst tak samo – takie info dostalem z centrali w DE.

Co do pukania. Rozlozylem przedni panel i nie znalazlem nic. KOmpletnie nic, co by moglo stukac. A napierd... jak szalone. Dziwy, panowie, same dziwy :)
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez emilioestewez » 28 maja 2010, 10:16

Czyli przed gwiazdką powinieneś je mieć :)
W Zerkopol-u miałbyś Biśka na grubej rurze zrobionego w tydzień... No ale kto wiedział.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Grucha » 28 maja 2010, 10:48

Burdoror więc prawdopodobnie coś Ci [tiiit] w grodzie od strony silnika że się tak wyrażę.
Mi tak stukał solenoid który ma mocowanie na grodzi więc może u Ciebie być podobnie

Pozdr
Grucha
 

Postprzez BUrdoror » 29 maja 2010, 08:57

To pukanie dochodzi z samego "przodu" konsoli. Za daleko do przegrody. Tak sadze.
Jak to jest z przegladami okresowymi? nasze Mazdy trzeba przeswietlac po 12, czy 15 tysiacach km? Pytam, bo stuknelo mi wlasni 12000 od lutowego przegladu.

I jeszcze jedno. Jak do tej pory spalanie, ktore pokazywal komputer w miare pokrywalo sie z faktycznym. Przy ostatnim tankowaniu roznica wydaje sie zbyt duza. komp pokazuje 11,5 a reczne obliczenia daja wynik 13l/100. To chyba lekka przesada.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 29 maja 2010, 09:09

BUrdoror napisał(a):To pukanie dochodzi z samego "przodu" konsoli. Za daleko do przegrody. Tak sadze.
Jak to jest z przegladami okresowymi? nasze Mazdy trzeba przeswietlac po 12, czy 15 tysiacach km? Pytam, bo stuknelo mi wlasni 12000 od lutowego przegladu.


15000km

BUrdoror napisał(a):I jeszcze jedno. Jak do tej pory spalanie, ktore pokazywal komputer w miare pokrywalo sie z faktycznym. Przy ostatnim tankowaniu roznica wydaje sie zbyt duza. komp pokazuje 11,5 a reczne obliczenia daja wynik 13l/100. To chyba lekka przesada.


u mnie tak było od nowości i skorygowałem, jak Ci się będzie powtarzało to też sobie skorygujesz i tyle
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 30 maja 2010, 18:39

No to sobie dzisiaj poszalalem. Wybralismy sie z zonka an weekend do Karlovych Warow. Miasteczko, jak misteczko – nic szczegolnego, no moze poza tym, ze rosyjski jest jezykiem dominujacym :P Znudzeniu emeryckimi klimatami wypralismy sie dzisiaj do Drezna (doslownie na 1h lunchu :) ). Oj dzialo sie! 250km/h i adrenalina uderzajaca w skronie! Az sie zdziwiliem, jaka roznica jest w odczuciach po przekroczeniu 230km/h. Do tej predkosci ani wiatr nie dawal sie zbytnio w skore, ani zmiana pasow nie przysparzala klopotow. Powyzej 240km/h to juz jest istny hardcore. poziom halasu (wiatr) wzrasta dwukrotnie, a samochod reaguje na kazde musniecie kierownicy, jakby zaraz mial z pasa odleciec. Panowie, ja chce wiecej!

A przy okazji... jak dojechalismy juz na parking – uslyszalem dziwny odglos z silnika. Bardzo niepokojacy – skojarzyl mi sie z zatarciem :( Na szczescie po ostudzeniu silnika dzwiek zniknal. Po powrocie do domu tez juz wiecej sie nie pojawil.. uff... Za to jestem zaniepokojony iloscia oleju. Jutro na zimno sptrawdze jeszcze raz, ale... Przed wyjazdem dolalem tak, zeby poziom oleju nie wychodzil poza 3/4 miarki. Po tych szalenstwach zmierzylem (na goracym silniku) i... wychodzil odrobine poza MAX. Jak to mozliwe? Kiedy jest najlepszy moment na sprawdzanie poziomu oleju: na zimnym silniku, czy rozgrzanym?

I ostatnia ciekawostka. Spalanie przy 250km/h oscylowalo w granicach 25-33l w zaleznosci, czy z gorki, czy pod gorke :)
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez fazer72 » 30 maja 2010, 19:24

Panowie, ja chce wiecej!

Proszę bardzo – R1, CBR1000RR, GSXR1000, ZX10R, RSV4, 1098 itd....

Wybierz sobie jak sprawdzasz olej – albo zimny, albo rozgrzany. Jak bedziesz sprawdzał raz tak, a raz tak to przy tym silniku/bagnecie zwariujesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez BUrdoror » 30 maja 2010, 19:39

fazer72 napisał(a):
Panowie, ja chce wiecej!

Proszę bardzo – R1, CBR1000RR, GSXR1000, ZX10R, RSV4, 1098 itd....


No tak, znalazlem za 1 banke koron (cos ok 160 kPLN) to to:
http://www.honda-praha.cz/car-901.htm
To naprawde niedrogo. Co z tego, jak i tak pustki w portfelu – bo caly budzet idzie na eksploatacje i naprawy mpsa <lol>


Wybierz sobie jak sprawdzasz olej – albo zimny, albo rozgrzany. Jak bedziesz sprawdzał raz tak, a raz tak to przy tym silniku/bagnecie zwariujesz.

No dobra, tylko zdziwilem sie tym poziomem... ze po rozgrzaniu oleju jest ponad MAX. Milimetr, moze dwa.. ale zawsze.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez nash13 » 30 maja 2010, 20:46

na goracym nie ma sensu, sprawdzaj rano najlepiej na zimno. I strac na rownym musi :D
Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 22:25
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Auto: speed 6

Postprzez BUrdoror » 30 maja 2010, 21:51

Wlasnie spedzilem godzine na pozbywaniu sie insektow z maski :) Olej jest OK. Ciekaw jestem co to za zgrzytanie bylo...
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez dosior » 1 cze 2010, 01:18

Jeżdżę już ponad miesiąc więc podzielę się subiektywną opinią:

Na początku myślałem, że to potwór, przesiadłem się ze 155 konnego Lexusa, dziś już wiem, że to po prostu dynamiczny samochód.
Denerwuje mnie dźwięk silnika, jest za głośny, słabe wygłuszenie komory silnika i ogólnie kabiny kierowcy nie daje komfortu.

Pozycja za kierownicą przyzwoita, ale za mało miejsca na prawe kolano, jak chce się pojeździć dynamicznie to obijam się o deskę rozdzielczą.

Opanowałem już 2 i 3 bieg (3 wchodzi czasem ze zgrzytem) ale fanatykiem jazdy po prostej nie jestem, nie mam pomysłu na to jak ruszyć aby to było dynamiczne a jednocześnie nie mielić kołami.

Jazda w trasie to czysta przyjemność, elastyczność jakiej nie miałem nigdy w żadnym samochodzie, wyprzedzanie to przyjemność.

Samo prowadzenie troche nerwowe. Przy niskich biegach duża podsterowność, ale znośna jak na ośkę, LSD pomaga, ale to nie to samo co RWD.
Pięknie dokręca zakręty przy wyższych prędkościach, na 3 czy 4 biegu potrafi nawet zarzucić przyjemnie tyłem.

Na torze czasy porównywalne do czteropędów, różnica mniej niż pół sekundy na minutowych odcinkach w stosunku do Subaru GT to zadowalający wynik.

Jako bonus dorzucam krótki filmik z Radomia:
http://www.youtube.com/watch?v=354WMsSwArM
...i never sleep cause sleep is the cousin of death...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2010, 23:18
Posty: 4

Postprzez BUrdoror » 2 cze 2010, 13:12

Czy ktos wie, gdzie sie to montuje i czy to cos da? http://www.protegegarage.com/1524-trz-transmission-mount-mazdaspeed3.html Zamawiam tylne poduszki a PG oferuje zestaw poduszki + to to :D


A i jeszcze jedno. Ile nasze MPSy przejada od czasu zapalonej kontrolki rezerwy? Mozwa o miescie? Ile jeszcze litrow jest w baku, jak sie zapala?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 2 cze 2010, 14:28

BUrdoror napisał(a):Czy ktos wie, gdzie sie to montuje i czy to cos da? http://www.protegegarage.com/1524-trz-transmission-mount-mazdaspeed3.html Zamawiam tylne poduszki a PG oferuje zestaw poduszki + to to :D


da wrażenia jak z rajdówki <faja> chcesz to Ci sprzedam tą poduszkę za 75$ <zeby>

BUrdoror napisał(a):A i jeszcze jedno. Ile nasze MPSy przejada od czasu zapalonej kontrolki rezerwy? Mozwa o miescie? Ile jeszcze litrow jest w baku, jak sie zapala?


ostatnio przejechałem 56km obchodząc się z pedałem gazu jak ze zgniłym jajem
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 2 cze 2010, 14:39

misiekwaw napisał(a):da wrażenia jak z rajdówki <faja> chcesz to Ci sprzedam tą poduszkę za 75$ <zeby>

Aaaa to juz wiem :D To ja podziekuje, jeszcze nie czas na odbicie nerek :D
No, ale tylne chyba beda ok?
http://www.protegegarage.com/1260-trz-dog-bone-rear-motor-mount-mazda3-and-mazdaspeed3.html

ostatnio przejechałem 56km obchodząc się z pedałem gazu jak ze zgniłym jajem

Oks, dzieki.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 2 cze 2010, 14:47

BUrdoror napisał(a):
misiekwaw napisał(a):da wrażenia jak z rajdówki <faja> chcesz to Ci sprzedam tą poduszkę za 75$ <zeby>

Aaaa to juz wiem :D To ja podziekuje, jeszcze nie czas na odbicie nerek :D
No, ale tylne chyba beda ok?
http://www.protegegarage.com/1260-trz-dog-bone-rear-motor-mount-mazda3-and-mazdaspeed3.html


tu masz szczegóły:
viewtopic.php?f=130&t=94062

w tej chwili transmission mount mam fabryczny, tylną poduszkę StreetUnit a Passenger Mount AWR i jest [tiiit] <faja>

BUrdoror napisał(a):
ostatnio przejechałem 56km obchodząc się z pedałem gazu jak ze zgniłym jajem

Oks, dzieki.


tylko naprawde delikatnie, to był taki test bo chciałem wiedzieć co i jak, raczej nie będę go powtarzał <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 2 cze 2010, 15:17

misiekwaw napisał(a):w tej chwili transmission mount mam fabryczny, tylną poduszkę StreetUnit a Passenger Mount AWR i jest [tiiit] <faja>

SU sa out of stock. Skusze sie na TRZ. Jak to bedzie za malo wtedy dorzuce passenger AWR :) Prawde powiedziawszy musialem przystopowac swoje zapedy do tunningu – musze njapierw doprowadzic ten samochod do stanu 100% uzywalnosci. Co chwila mi cos leci. Teraz cieknie tylny amorek, za chwile cos innego padnie... czuje to w kosciach. Skrzynia chodzi coraz gorzej (biegi raz wchodza, raz nie) – boje sie ze sprzeglo zaraz [mam mały zasób słów - przepraszam]... Po jezdzie 250km/h cos zgrzytalo mi w silniku. Na szczescie chwilowo – ale za kazdym razem nasluchuje, czy silnik brzmi tak,jak nalezy.

Zaczynam popadac w paranoje :D :D

ostatnio przejechałem 56km obchodząc się z pedałem gazu jak ze zgniłym jajem (...) tylko naprawde delikatnie, to był taki test bo chciałem wiedzieć co i jak, raczej nie będę go powtarzał <glupek2>


No wlasnie.. Jade w pt do Polski. Komputer pokazuje mi, ze zostalo mi jeszcze 60km. Bardzo bym chcial doturlac sie na obecnym baku do jutrzejszego wieczora.

Inna sprawa to liczba oktanow. Tankuje na zmiane 98 i 100. I moje spostrzezenia sa taki, ze na 98 podczas jazdy w korkach samochod zachowuje sie, jakby mial czkawke. Szarpie nim jak cholera. Na 100 oktanach – inna bajka. Dwiek silnika jest inny, samochod szybciej reaguje na wcisniecie gazu i na niskich obrotach nie dlawi sie.

Jak na razie moj ranking wyglada nastepujaco:
1 miejsce: OMV Carrera 100
2 miejsce: Shell V-Power Racing (2 miejsce, bo cholernie droga)
3. Benzina (polski Orlen): Verva 98 – najtansza z calej trojki, ale mam wrazenie, jakby ja chrzcili :D

Raz zatankowalem w Tesco – i to byl moj ostatni raz na tej stacji. Stacji "U pana Kazia" nie testowalem i testowac nie bede <rotfl>
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 2 cze 2010, 15:29

BUrdoror napisał(a):
misiekwaw napisał(a):w tej chwili transmission mount mam fabryczny, tylną poduszkę StreetUnit a Passenger Mount AWR i jest [tiiit] <faja>

SU sa out of stock. Skusze sie na TRZ. Jak to bedzie za malo wtedy dorzuce passenger AWR :) Prawde powiedziawszy musialem przystopowac swoje zapedy do tunningu – musze njapierw doprowadzic ten samochod do stanu 100% uzywalnosci. Co chwila mi cos leci. Teraz cieknie tylny amorek, za chwile cos innego padnie... czuje to w kosciach. Skrzynia chodzi coraz gorzej (biegi raz wchodza, raz nie) – boje sie ze sprzeglo zaraz [mam mały zasób słów - przepraszam]... Po jezdzie 250km/h cos zgrzytalo mi w silniku. Na szczescie chwilowo – ale za kazdym razem nasluchuje, czy silnik brzmi tak,jak nalezy.

Zaczynam popadac w paranoje :D :D


z tą paranoja to normalka tez tak mam <lol>

BUrdoror napisał(a):
ostatnio przejechałem 56km obchodząc się z pedałem gazu jak ze zgniłym jajem (...) tylko naprawde delikatnie, to był taki test bo chciałem wiedzieć co i jak, raczej nie będę go powtarzał <glupek2>


No wlasnie.. Jade w pt do Polski. Komputer pokazuje mi, ze zostalo mi jeszcze 60km. Bardzo bym chcial doturlac sie na obecnym baku do jutrzejszego wieczora.


jak Ci komputer pokazuje 60km to przy takim stylu jazdy przejedziesz ze 100 <zeby> mi pokazywał 0 ze 40km w czasie tego ostatniego testu <lol>

BUrdoror napisał(a):Inna sprawa to liczba oktanow. Tankuje na zmiane 98 i 100. I moje spostrzezenia sa taki, ze na 98 podczas jazdy w korkach samochod zachowuje sie, jakby mial czkawke. Szarpie nim jak cholera. Na 100 oktanach – inna bajka. Dwiek silnika jest inny, samochod szybciej reaguje na wcisniecie gazu i na niskich obrotach nie dlawi sie.

Jak na razie moj ranking wyglada nastepujaco:
1 miejsce: OMV Carrera 100
2 miejsce: Shell V-Power Racing (2 miejsce, bo cholernie droga)
3. Benzina (polski Orlen): Verva 98 – najtansza z calej trojki, ale mam wrazenie, jakby ja chrzcili :D

Raz zatankowalem w Tesco – i to byl moj ostatni raz na tej stacji. Stacji "U pana Kazia" nie testowalem i testowac nie bede <rotfl>


Moje auto wyraźnie najlepiej jeździ na V-Power Racing, i normalnie bezproblemowo na Ultimate 98. Na Statoil zatankowałem 2 razy i nigdy tego nie powtórzę, a na Neste raz i tez nigdy więcej mnie nikt do tego nie zmusi.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed