[6 GG MPS] Gdzie kupić "test pipe"? Układ wydechowy

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez kryystian » 25 lut 2009, 21:05

Witam Wszystkich. Chciałbym zagadnąć o pewna część wydechu, mianowicie o róre `test pipe` (polskiej nazwy niestety nie znam) ,tyle co wiem w tym temacie to powoduje ona `głębsze` brzmienie pracy silnika. oto link pokazujacy która to część wydechu nr 3 na rysunku – https://www.streetunit.com/Articles.asp?ID=128 a to juz sama ta róra http://www.streetunit.com/MAZDASPEED_6_ ... s6sstp.htm Jakie są wady i zalety? dzienks
Ostatnio edytowano 17 paź 2009, 01:08 przez kryystian, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez pinky » 28 lut 2009, 15:10

replaces the second catalytic converter


To zastępuje drugi katalizator. Jak już chcesz coś zmieniać to na CorkSport Mazdaspeed 6 'Power Series' Turbo Back Exhaust Package lub coś Vibrant'a

Obrazek
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Ralpheek » 4 mar 2009, 17:35

ale śliczny jest ten wydech, nie to co fabryczne wydymki.. wydech pewnie przetrwa autko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 15:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez Malinakra » 4 maja 2009, 20:57

A ja nie polecam zamiany wydechu na corksport. Nie da sie w samochodzie wytrzymac tak glosno jest i nic nie daje. Akurat do mazdy wydechy fabryczne sa dobrze robione i niewiele daje zmiana na tuningowy. Podpytajcie Miska co mu dala wymiana wydechu w 3 MPS. W stanach gosc wymysll zeby zostawic fabryczne tlumiki a od test pipe do y pipe dac 3 calowa rure. Trzeba tylko znalesc fachmistrza co dobrze zrobi ten y-pipe bo musi przechodzic z 3 cale na dwa po 1,5 chyba i byc pod kątem 15 stopni i podobo w samochodzie cicho jest, ladnie go slychac i cos tam niby na kolach daje.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 06:00
Posty: 39
Skąd: Krakow/Warszawa
Auto: Mazda Speed6 MPS

Postprzez kryystian » 4 maja 2009, 23:45

corksport nie, ale ets brzmi uroczo :)
Ostatnio edytowano 31 sie 2009, 23:50 przez kryystian, łącznie edytowano 1 raz
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez habzimierz » 29 sie 2009, 21:21

przeszukalem fora hamerykanske i ludzie pisza to samo, co malinakra tj ze turbobacki sa glosne. A juz mialem TBE corksporta w karcie <zeby> Teraz zastanawiam sie nad innym mykiem – chce wsadzic downpipe'a (cp-e albo corksport) lub test pipe'a tylko mam z tym maly klopot:
1. jak ma sie TP do DP. Wg tego https://www.streetunit.com/Articles.asp?ID=128 TP powinien byc czescia DP ale – jak rozumiem – mozna rowniez kupic sam TP
2. czy zawsze w przypadku DP beda bledy z czujnikow i idace za tym CEL'e (czyli potrzebne strojenie)
3. jaki wybrac rozmiar

Jesli wiec dobrze rozumiem co jest czym to pod uwage biore:
– 3" cp-e DP z mocowaniem 2,5" i zostawiam fabryczny rozmiar CBE
– 3" cp-e DP z mocowaniem 3" i szukam jakiego 3" wydechu (czyli w sumie wychodzi TBE)
– 2,5" TP i zostawiam fabryczny rozmiar CBE

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez jacobs » 29 sie 2009, 21:33

Czasami nie rozumiem tego forum, jak ktoś napisze że chce wstawić test pipe, to nikt nie odradza, a jak ktoś inny napisze że wywala katalizator, to od razu fala krytyki. Angielskie nazwy uspokajają?

Moim zdaniem nie warto płacić tyle kasy za ładnie nazwany kawałek rurki, tłumikarze zrobią ci podobny za mniejszą kasę.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Malinakra » 30 sie 2009, 00:29

habzimierz --> mam podobny dylemat i na razie plan ma taki jak napisalem wyzej czyli od test pipe do konca 3" i potem standartowe tlumiki. Problem pojawil sie w tym, ze nikt nie byl wstanie takiej rury zrobic bo ja po drodze trzeba wygiac. Jestem umowiony na rozmowe w http://www.el-tec.pl/ i zobaczymy co z tego wyniknie. Rozmowa telefoniczna byla bardzo obiecujaca. Tylko wydaje mi sie ze robienie wydechu bez zmiany programy mija sie z celem.


jacobs --> znajdz tlumnikarza co to zrobi taniej i ja chetnie kupie taki kawalek "rurki"
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 06:00
Posty: 39
Skąd: Krakow/Warszawa
Auto: Mazda Speed6 MPS

Postprzez DISItune » 30 sie 2009, 07:34

a co w tym kawałku rurki trudnego? nie przypominam sobie żeby SSG miało z tym jakikolwiek problem jak robili mi wydech
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez jacobs » 30 sie 2009, 09:38

Malinakra napisał(a):jacobs --> znajdz tlumnikarza co to zrobi taniej i ja chetnie kupie taki kawalek "rurki"

Przyjedź to sam ci wyspawam <lol>
misiekwaw napisał(a):a co w tym kawałku rurki trudnego? nie przypominam sobie żeby SSG miało z tym jakikolwiek problem jak robili mi wydech

<spoko>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Malinakra » 30 sie 2009, 14:59

W 3 MPS jest flex i nie ma problemu, a w 6 nie ma i cala amortyzacje bierze na siebie laczenie poniedzy DP i TP. Trzeba tam wyfrezowac otwor o odpowiednim rozmiarze. Wszyscy mowia ze nie ma problemu zrobia, do momentu jak nie zobacza a potem chca wycinac katalizator. A ja chce katalizator miec w calosci.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 06:00
Posty: 39
Skąd: Krakow/Warszawa
Auto: Mazda Speed6 MPS

Postprzez habzimierz » 30 sie 2009, 16:20

Malinakra napisał(a):Tylko wydaje mi sie ze robienie wydechu bez zmiany programy mija sie z celem.


no nie jestem pewien. Znowu wg hamerykancow to ecu mazdy jest o tyle lepszy od innych, ze bez problemu dziala z wieloma modami bez remapow. Wielu pisalo, ze robili tak zaawansowane mody jak turbo, cai + tbe i wszystko smigalo bez strojenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Malinakra » 30 sie 2009, 16:48

Seryjny wydech mazdy jest juz bardzo dobry i wystarcza na to co pcha turbina. Jak zrobisz wydech 3" to po to zeby tam cos pchac, czyli turbine trzeba podcignac, albo programem albo boost controlem. Jak ktos dal wieksza turbine to mu wiecej sama pchala bez programu, tylko wtedy to juz musi byc inny wydech bo turbina padnie.

Po montazu modyfikacji trzeba zrobic restart komputera i wszystko dziala. Komputer czyta dane i dostosowuje do wielkosci jakie ma miec w mapach i tyle. Osiagi troche lepsze, jezeli wcale, a nowe mozliwosci w pelni niewykozystane.

Dobry przyklad na to masz w mapach cobb bo tam stage1 jest do aut z cai + catback i wzrost mocy wynikajacy tylko ze zmiany programu na poziomie 17% HP i 13% TQ
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 06:00
Posty: 39
Skąd: Krakow/Warszawa
Auto: Mazda Speed6 MPS

Postprzez DISItune » 31 sie 2009, 07:12

Malinakra napisał(a):W 3 MPS jest flex i nie ma problemu, a w 6 nie ma i cala amortyzacje bierze na siebie laczenie poniedzy DP i TP. Trzeba tam wyfrezowac otwor o odpowiednim rozmiarze. Wszyscy mowia ze nie ma problemu zrobia, do momentu jak nie zobacza a potem chca wycinac katalizator. A ja chce katalizator miec w calosci.


Obrazek

Obrazek

az pojde po pracy do garazu (o ile wrócę z roboty wcześniej niż w weekend) i sprawdze bo nie pamietam dokładnie, ale ze schematów nie ma tu w pprzedniej czesci wielkiej różnicy

rozumiem że chcesz zostawić pierwszy katalizator (tak jak ja) a drugi zastąpić rurą, z tym ze w 6 kat i rurka to osobne elementy nie tak jak w 3

tak oglądając pierwszy raz te wydechy obok siebie, mam wrazenie ze wydech w 6tce jest jakos rozsadniej zrobiony, dwa tlumiki przy koncowkach a nie fafanasice małych jak u mnie :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 31 sie 2009, 16:03

My Mamy wycienty katalizator, wsadzone zamiast tego test pipe ze streetunit.
Brzmienie jest głębsze większy bas, przyspieszenie jest lepsze:P
My mamy 3 calowa rurę :P
Mogę polecić 2.5 cala bo 3 calowa niezbyt pasuje tzn pasuje ale nie idealnie.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez habzimierz » 16 paź 2009, 00:08

test pipe wstawiony. I tu jest problem – w samochodzie jest naprawde glosno. Szczegolnie lekkie przyspieszanie w przedziale 2,5-3,5 to niemilosiernie siermiezny bas, zupelnie jak w wiekszosci golfow 3, tylko 4 razy glosniej. Pytanie:
Czy tak ma byc? Jesli tak to ja dziekuje
Jesli nie to chyba istnieje prawdopodobienstwo ze halas wynika np z niedokladnego montazu wydechu (gdzies musi byc przeswit). Ale powiem wam ze jest glosno jak ja pier... uszy bola :)

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez DISItune » 16 paź 2009, 06:34

ale jest power?? <lol> <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez fazer72 » 16 paź 2009, 07:24

No to chyba Ci "fachowcy" przedmuch zostawili. Nie ma rady, właź pod auto, żonę do środka niech daje ognia, a Ty rączką szukaj przedmuchu.
U Miśka jest w miarę cicho, a też ma "test pipe".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez habzimierz » 16 paź 2009, 15:30

misiekwaw napisał(a):ale jest power?? <lol> <zeby>


jest <zeby> <zeby> <zeby>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez fazer72 » 16 paź 2009, 16:25

a jakiej firmy brałeś test pipę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed

cron