[6 GG MPS] Gdzie kupić "test pipe"? Układ wydechowy
1, 2
Witam Wszystkich. Chciałbym zagadnąć o pewna część wydechu, mianowicie o róre `test pipe` (polskiej nazwy niestety nie znam) ,tyle co wiem w tym temacie to powoduje ona `głębsze` brzmienie pracy silnika. oto link pokazujacy która to część wydechu nr 3 na rysunku – https://www.streetunit.com/Articles.asp?ID=128 a to juz sama ta róra http://www.streetunit.com/MAZDASPEED_6_ ... s6sstp.htm Jakie są wady i zalety? dzienks
Ostatnio edytowano 17 paź 2009, 01:08 przez kryystian, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 lip 2008, 19:57
- Posty: 722
- Skąd: uk
- Auto: gh sport
(6mps)
replaces the second catalytic converter
To zastępuje drugi katalizator. Jak już chcesz coś zmieniać to na CorkSport Mazdaspeed 6 'Power Series' Turbo Back Exhaust Package lub coś Vibrant'a

ex MSP
A ja nie polecam zamiany wydechu na corksport. Nie da sie w samochodzie wytrzymac tak glosno jest i nic nie daje. Akurat do mazdy wydechy fabryczne sa dobrze robione i niewiele daje zmiana na tuningowy. Podpytajcie Miska co mu dala wymiana wydechu w 3 MPS. W stanach gosc wymysll zeby zostawic fabryczne tlumiki a od test pipe do y pipe dac 3 calowa rure. Trzeba tylko znalesc fachmistrza co dobrze zrobi ten y-pipe bo musi przechodzic z 3 cale na dwa po 1,5 chyba i byc pod kątem 15 stopni i podobo w samochodzie cicho jest, ladnie go slychac i cos tam niby na kolach daje.
- Od: 14 cze 2008, 06:00
- Posty: 39
- Skąd: Krakow/Warszawa
- Auto: Mazda Speed6 MPS
przeszukalem fora hamerykanske i ludzie pisza to samo, co malinakra tj ze turbobacki sa glosne. A juz mialem TBE corksporta w karcie
Teraz zastanawiam sie nad innym mykiem – chce wsadzic downpipe'a (cp-e albo corksport) lub test pipe'a tylko mam z tym maly klopot:
1. jak ma sie TP do DP. Wg tego https://www.streetunit.com/Articles.asp?ID=128 TP powinien byc czescia DP ale – jak rozumiem – mozna rowniez kupic sam TP
2. czy zawsze w przypadku DP beda bledy z czujnikow i idace za tym CEL'e (czyli potrzebne strojenie)
3. jaki wybrac rozmiar
Jesli wiec dobrze rozumiem co jest czym to pod uwage biore:
– 3" cp-e DP z mocowaniem 2,5" i zostawiam fabryczny rozmiar CBE
– 3" cp-e DP z mocowaniem 3" i szukam jakiego 3" wydechu (czyli w sumie wychodzi TBE)
– 2,5" TP i zostawiam fabryczny rozmiar CBE
pozdro

1. jak ma sie TP do DP. Wg tego https://www.streetunit.com/Articles.asp?ID=128 TP powinien byc czescia DP ale – jak rozumiem – mozna rowniez kupic sam TP
2. czy zawsze w przypadku DP beda bledy z czujnikow i idace za tym CEL'e (czyli potrzebne strojenie)
3. jaki wybrac rozmiar
Jesli wiec dobrze rozumiem co jest czym to pod uwage biore:
– 3" cp-e DP z mocowaniem 2,5" i zostawiam fabryczny rozmiar CBE
– 3" cp-e DP z mocowaniem 3" i szukam jakiego 3" wydechu (czyli w sumie wychodzi TBE)
– 2,5" TP i zostawiam fabryczny rozmiar CBE
pozdro
- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
Czasami nie rozumiem tego forum, jak ktoś napisze że chce wstawić test pipe, to nikt nie odradza, a jak ktoś inny napisze że wywala katalizator, to od razu fala krytyki. Angielskie nazwy uspokajają?
Moim zdaniem nie warto płacić tyle kasy za ładnie nazwany kawałek rurki, tłumikarze zrobią ci podobny za mniejszą kasę.
Moim zdaniem nie warto płacić tyle kasy za ładnie nazwany kawałek rurki, tłumikarze zrobią ci podobny za mniejszą kasę.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
habzimierz --> mam podobny dylemat i na razie plan ma taki jak napisalem wyzej czyli od test pipe do konca 3" i potem standartowe tlumiki. Problem pojawil sie w tym, ze nikt nie byl wstanie takiej rury zrobic bo ja po drodze trzeba wygiac. Jestem umowiony na rozmowe w http://www.el-tec.pl/ i zobaczymy co z tego wyniknie. Rozmowa telefoniczna byla bardzo obiecujaca. Tylko wydaje mi sie ze robienie wydechu bez zmiany programy mija sie z celem.
jacobs --> znajdz tlumnikarza co to zrobi taniej i ja chetnie kupie taki kawalek "rurki"
jacobs --> znajdz tlumnikarza co to zrobi taniej i ja chetnie kupie taki kawalek "rurki"
- Od: 14 cze 2008, 06:00
- Posty: 39
- Skąd: Krakow/Warszawa
- Auto: Mazda Speed6 MPS
a co w tym kawałku rurki trudnego? nie przypominam sobie żeby SSG miało z tym jakikolwiek problem jak robili mi wydech
Malinakra napisał(a):jacobs --> znajdz tlumnikarza co to zrobi taniej i ja chetnie kupie taki kawalek "rurki"
Przyjedź to sam ci wyspawam

misiekwaw napisał(a):a co w tym kawałku rurki trudnego? nie przypominam sobie żeby SSG miało z tym jakikolwiek problem jak robili mi wydech

If you’re in control, you’re not going fast enough.
W 3 MPS jest flex i nie ma problemu, a w 6 nie ma i cala amortyzacje bierze na siebie laczenie poniedzy DP i TP. Trzeba tam wyfrezowac otwor o odpowiednim rozmiarze. Wszyscy mowia ze nie ma problemu zrobia, do momentu jak nie zobacza a potem chca wycinac katalizator. A ja chce katalizator miec w calosci.
- Od: 14 cze 2008, 06:00
- Posty: 39
- Skąd: Krakow/Warszawa
- Auto: Mazda Speed6 MPS
Malinakra napisał(a):Tylko wydaje mi sie ze robienie wydechu bez zmiany programy mija sie z celem.
no nie jestem pewien. Znowu wg hamerykancow to ecu mazdy jest o tyle lepszy od innych, ze bez problemu dziala z wieloma modami bez remapow. Wielu pisalo, ze robili tak zaawansowane mody jak turbo, cai + tbe i wszystko smigalo bez strojenia
- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
Seryjny wydech mazdy jest juz bardzo dobry i wystarcza na to co pcha turbina. Jak zrobisz wydech 3" to po to zeby tam cos pchac, czyli turbine trzeba podcignac, albo programem albo boost controlem. Jak ktos dal wieksza turbine to mu wiecej sama pchala bez programu, tylko wtedy to juz musi byc inny wydech bo turbina padnie.
Po montazu modyfikacji trzeba zrobic restart komputera i wszystko dziala. Komputer czyta dane i dostosowuje do wielkosci jakie ma miec w mapach i tyle. Osiagi troche lepsze, jezeli wcale, a nowe mozliwosci w pelni niewykozystane.
Dobry przyklad na to masz w mapach cobb bo tam stage1 jest do aut z cai + catback i wzrost mocy wynikajacy tylko ze zmiany programu na poziomie 17% HP i 13% TQ
Po montazu modyfikacji trzeba zrobic restart komputera i wszystko dziala. Komputer czyta dane i dostosowuje do wielkosci jakie ma miec w mapach i tyle. Osiagi troche lepsze, jezeli wcale, a nowe mozliwosci w pelni niewykozystane.
Dobry przyklad na to masz w mapach cobb bo tam stage1 jest do aut z cai + catback i wzrost mocy wynikajacy tylko ze zmiany programu na poziomie 17% HP i 13% TQ
- Od: 14 cze 2008, 06:00
- Posty: 39
- Skąd: Krakow/Warszawa
- Auto: Mazda Speed6 MPS
Malinakra napisał(a):W 3 MPS jest flex i nie ma problemu, a w 6 nie ma i cala amortyzacje bierze na siebie laczenie poniedzy DP i TP. Trzeba tam wyfrezowac otwor o odpowiednim rozmiarze. Wszyscy mowia ze nie ma problemu zrobia, do momentu jak nie zobacza a potem chca wycinac katalizator. A ja chce katalizator miec w calosci.


az pojde po pracy do garazu (o ile wrócę z roboty wcześniej niż w weekend) i sprawdze bo nie pamietam dokładnie, ale ze schematów nie ma tu w pprzedniej czesci wielkiej różnicy
rozumiem że chcesz zostawić pierwszy katalizator (tak jak ja) a drugi zastąpić rurą, z tym ze w 6 kat i rurka to osobne elementy nie tak jak w 3
tak oglądając pierwszy raz te wydechy obok siebie, mam wrazenie ze wydech w 6tce jest jakos rozsadniej zrobiony, dwa tlumiki przy koncowkach a nie fafanasice małych jak u mnie
My Mamy wycienty katalizator, wsadzone zamiast tego test pipe ze streetunit.
Brzmienie jest głębsze większy bas, przyspieszenie jest lepsze:P
My mamy 3 calowa rurę
Mogę polecić 2.5 cala bo 3 calowa niezbyt pasuje tzn pasuje ale nie idealnie.
Brzmienie jest głębsze większy bas, przyspieszenie jest lepsze:P
My mamy 3 calowa rurę
Mogę polecić 2.5 cala bo 3 calowa niezbyt pasuje tzn pasuje ale nie idealnie.
Zoom-Zoom!
test pipe wstawiony. I tu jest problem – w samochodzie jest naprawde glosno. Szczegolnie lekkie przyspieszanie w przedziale 2,5-3,5 to niemilosiernie siermiezny bas, zupelnie jak w wiekszosci golfow 3, tylko 4 razy glosniej. Pytanie:
Czy tak ma byc? Jesli tak to ja dziekuje
Jesli nie to chyba istnieje prawdopodobienstwo ze halas wynika np z niedokladnego montazu wydechu (gdzies musi byc przeswit). Ale powiem wam ze jest glosno jak ja pier... uszy bola
pzdr
Czy tak ma byc? Jesli tak to ja dziekuje
Jesli nie to chyba istnieje prawdopodobienstwo ze halas wynika np z niedokladnego montazu wydechu (gdzies musi byc przeswit). Ale powiem wam ze jest glosno jak ja pier... uszy bola
pzdr
- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
ale jest power??



misiekwaw napisał(a):ale jest power??![]()
jest



- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość