[3 BK MPS/Mazdaspeed3] Różnice wersji europejskiej i USA

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez fazer72 » 21 maja 2009, 08:57

w speed 6 pod maską z lewej strony patrząc, widac długą rurke w gumowym oplocie, mpsy tego nie mają


a to wersja na Californię może ? bo jak tak to może być "odprowadzenie oparów paliwa" i do tego jeszcze filtr węglowy powinien być .... oni tam posrani na punkcie ekologii są, co ja się takiego ustrojstwa w motocyklu naszukałem (zanim doczytałem, że to tylko w wersji na Californię jest)

Ty weź mnie nie strasz !! To przewód od klimy jest, a w związku z tym, że u Ciebie "pasażer prowadzi" to pewnie jest inaczej poprowadzony bo by o coś zawadzał.
Ostatnio edytowano 21 maja 2009, 20:26 przez fazer72, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez brii » 21 maja 2009, 10:53

To ja jeszcze dodam, do wypowiedzi Globiego, że amerykańskie konie mechaniczne mają 735.499W a europejskie (metryczne) 745.7W – stąd też różnica :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez pc131 » 3 cze 2009, 11:55

Wracam na chwilę do różnic UE<–>US.

Czy ktoś z wersją US robił już przegląd rejestracyjny? Co odnośnie braku przeciwmgielnego z tyłu? Jedni mówią, że jest obowiązkowe, inni, że nie... Jak wiadomo w PL nie można świecić do przodu światłem innym, niż białe, a tu w wersji US mamy pomarańczowe pozycyjne, które się świecą zawsze jak są włączone drogowe. Czy ktoś to przerabiał już? Można chyba zamontować LEDY HELLA jak to robią w LBL ale problem z tym, że mam halogeny i nie wiem gdzie to się zmieści...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez Retro » 3 cze 2009, 18:10

Nie wydaje mi się, żeby 10l/100 to było jakoś dużo.
Piszecie, że benzyna pali ok 15l/100... dziś diesel jest po 3,60 a benzyna po 4,40... przeliczcie...

10l/100 to nie jakis rekord ale jakoś strasznie dużo też nie jest... już bez przesady;)
A no i benzynka ciągle idzie w górę ofkoz... ;/
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez PF » 14 cze 2009, 18:57

WItam,
Mam od niedawna CX7 z USA i w kwesti mocy zwrocicie uwage ze w katalogu USA sa 2 ujecia mocy:Horsepower, SAE net† 244 @ 5000 rpm
Torque, SAE net† (lb/ft) 258 @ 2500 rpm
Nie mialem czasu tego rozgruzc ale najwyrazniej amerykanscy technicy rozdzielaja max. moc na 2 tematy...

Mam za to pytanie to innych uzytkownikow CX7 Made in USA:

czy z RDS mozna cos zrobic? (szlag mnie trafia z brakiem RDS...)

czy ktos ma jakies wytyczne co do zakresu przegladow (nie mam ksiazli serwisowej)

jestem przed zalozeniem LPG z EPIGAZ wiem ze to profanacja ale robie 40-50 tys/rok i nie mam czasu czeka na wersje w dieslu...

Pozdrawiam
Piotr







janek777 napisał(a):Wypowiem sie jako posiadacz cx-7 wersji za ocena

1 Nie wiem czy jest seed limiter ustawiony na 180 bo ja jechalem 200
2 zgadza sie ze ma 16KM mniej ale ma za to je 500 obr/min wczesniej wedlug testow do 100km/h ma w 8s
3 Automat 6 biegowy pracuje rewelacyjnie ( Wczesniej jezdzilem Mazda6 3.0 V6 w manualu i bylem anty na automat. Teraz tylko auto z automatem :) )
4 Licznik jest w milach i kilometrach :)
5 Wersja US ma troszke inaczej zestrojone zawieszenie to prawda, jest troszke bardzie komfortowa :)
6 Auto jest zlozone w Japoni ( VIN na literke J )wiec nie mysle ze sa jakies znaczne roznice konstrukcyjne
7 Radyjko zgadza sie, trzeba przestrajac.
Ale ...... Ja zaplacile za auto w tamtym roku (2007r produkcji) 65000zl mam wersje Grand Turing czyli najbogatsza

W wersji EU wydaje mi sie ze jest ladniejszy zderzak no i ma kierunkowskazy wlusterkach. Zasada jest taka ze kazy chwali swoje. Podoba mi sie w mojej mazdzie automat a reszta to kwestja gustu. Silnik jest ten sam i kola tez :) choc kolega ma od RX-8 naprawde mi sie podobaja. Ja mam w standardzie czujniki cisnienia powietrza w kolach wiec nie bardzo widzi mi sie zmiana. Prawda tez jest to ze wersja US czy EU to naprawde super auto
PIOTR
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2009, 18:48
Posty: 6
Skąd: POZNAN
Auto: CX-7 USA 2007

Postprzez ztarap » 14 cze 2009, 22:52

WItam,
Mam od niedawna CX7 z USA i w kwesti mocy zwrocicie uwage ze w katalogu USA sa 2 ujecia mocy:Horsepower, SAE net† 244 @ 5000 rpm
Torque, SAE net† (lb/ft) 258 @ 2500 rpm
Nie mialem czasu tego rozgruzc ale najwyrazniej amerykanscy technicy rozdzielaja max. moc na 2 tematy...

Ten drugi zapis to, mówiąc po naszemu, maksymalny moment obrotowy zapisany w idiotycznym anglosaskim standardzie miar, czyli zamiast Nm (niutonometrów) wymyślili sobie funty/stopę :P :P
Jak żmudnie przeliczyłem, to te 258 lb/ft daje ok. 350-360 Nm dla wersji amerykańskiej (wersja europejska ma coś koło 380 Nm) przy 2500 obrotów na minutę.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2008, 00:27
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 GT FWD

Postprzez Rufus78 » 2 lip 2009, 12:39

[quote="PF"]WItam,
Mam od niedawna CX7 z USA i w kwesti mocy zwrocicie uwage ze w katalogu USA sa 2 ujecia mocy:Horsepower, SAE net† 244 @ 5000 rpm
Torque, SAE net† (lb/ft) 258 @ 2500 rpm
Nie mialem czasu tego rozgruzc ale najwyrazniej amerykanscy technicy rozdzielaja max. moc na 2 tematy...

Mam za to pytanie to innych uzytkownikow CX7 Made in USA:

czy z RDS mozna cos zrobic? (szlag mnie trafia z brakiem RDS...)

Niestety trzeba wymienic cale radio, jeszcze bardziej niz brak RDS-u wkurzajace jest zatrzymywanie sie tylko na nieparzystych stacjach....

czy ktos ma jakies wytyczne co do zakresu przegladow (nie mam ksiazli serwisowej)
sprawdze w ksiazce serwisowej i dam znac – jedz do Jaksy, wszystko Ci opowie.

jestem przed zalozeniem LPG z EPIGAZ wiem ze to profanacja ale robie 40-50 tys/rok i nie mam czasu czeka na wersje w dieslu...

Pozdrawiam
Piotr





Początkujący
 
Od: 17 lip 2008, 22:31
Posty: 13
Skąd: W-wa
Auto: CX 7 GT – Śliczna

Postprzez feroza29 » 5 lip 2009, 16:20

od 4 mcy mam cx 7 wersja us zrobiłem już 40000 tys od początku latam na gazie spalanie w granicach 13l automat jak na razie żadnych problemów.
moja mazda na pełnym wypasie kosztowała mnie z rejstracją zmianą lamp i tp 70tys plus gaz w zeszłym miesiącu kolega kupil wersje eu za 160tys zrobiłem nią 4000tys km
i powiem tak różnic poza skrzynia nie ma zadnych która lepsza rzecz gustu ac kolwiek ja sądze ze automat (spalanie takie same w obu , przyspieszenie z pomiaru tez)
ida łeb w łeb są w zasadzie identyczne a róznice w cenie można sobie inzczej spożytkowac ja kupilem w tym roku skuter wodny kawasaki 250km za 25tys takze podłanczam go pod cx 7 i mam karawan za 100tys
kolega jedzie samym autem za 160tys 60 mi jeszcze zostaje zeby go dogonic hehe
takze te opinie o przewadze eu są bzdurne a ten kto pisze ze warto to chyba w zyciu jeszcze nie pracował i nie wie jak ciężko sie pracuje na różnice w zakupue obu czyli 85tys zl
ale tak to juz jest ze kazdy swój towar chwali i tak byc powinno takie prawa rynku nam zostaje tylko sceptycznośc i zdrowy rozsądek oraz wiara w trafość własnych decyzji
pozdrawiam
feroza29
 

Postprzez domin1979 » 5 lip 2009, 23:05

feroza29 napisał(a):moja mazda na pełnym wypasie kosztowała mnie z rejstracją zmianą lamp i tp 70tys plus gaz w zeszłym miesiącu kolega kupil wersje eu za 160tys zrobiłem nią 4000tys km

feroza29 napisał(a):opinie o przewadze eu są bzdurne a ten kto pisze ze warto to chyba w zyciu jeszcze nie pracował

Czyli kupiłeś z salonu w US nówkę za 70 tys, a naiwny kolega za 160 jak piszesz (dodając 10 tysięcy bo nigdzie tyle nie kosztuje). Porównałeś dwa ekstrema, ja mogę porównać nówkę EU za 120 tys z 5 lat gwarancji (tyle dałem), a 1-2 letnią US za 90 tys. bez gwarancji jak było kilka miesięcy wstecz.
A teraz na poważnie, nie porównuj używanego, sprowadzonego samochodu z nowym bo zawsze wyjdzie, że się nie opłaca! Tu nikogo nie zaskoczysz. Nie wiem, który wersja lepsza ale dla mnie osobiście plastikowe drzwi to porażka w samochodzie nawet za 70 tysięcy. Nawet w wersji EU mogliby mniej plastiku zapodać (choćby przed pasażerem) i ja dla mniejszej ilości plastiku wybrałbym wersję EU ale to moje zdanie. Nie pisz, że ktoś pracował czy nie bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia... dla mnie ktoś kto kupuje nowe Q7 wyrzuca kasę w błoto, a dla niego ten co kupuje S klasę itd... zajmijmy się sobą :P Niedawno uważałem, że nigdy nie kupię nowego samochodu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez pc131 » 6 lip 2009, 13:59

Nie wiem czy CX-7 EU ma całe skórzane boczki drzwi czy tylko połowę od uchwytu otwierania powyżej (kieszeń w drzwiach chyba jest plastikowa...) jednak ten plastik nie wygląda tak ohydnie i mega-tandetnie. Oczywiście skóra w wersji EU jest pikna. No ale koszt "obskórzenia" boczków to chyba max 1000zł, może i mniej.

Jak dla mnie (i nie tylko) to automat w CX-7 to zbawienie. Nie wyobrażam sobie wachlować w mieście lewarkiem.

Poza tym jeszcze jedno pytanie do posiadaczy CX-7 EU? Czy jak jedziecie w trasie ok 100, czy w mieście ok 60 to na jakich obrotach? Bo ja nie ścigając się mam obroty 1500~2000, powyżej jest zmiana biegu i to mi bardzo pasuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez domin1979 » 6 lip 2009, 14:10

pc131 napisał(a):jednak ten plastik nie wygląda tak ohydnie i mega-tandetnie.
Daewoo Matiz to to nie jest ale jak dla mnie można było to ciut bardziej luksusowo zrobić. Z drugiej strony cena w porównaniu do konkurencji jest na prawdę niezła.
pc131 napisał(a):Poza tym jeszcze jedno pytanie do posiadaczy CX-7 EU? Czy jak jedziecie w trasie ok 100, czy w mieście ok 60 to na jakich obrotach? Bo ja nie ścigając się mam obroty 1500~2000, powyżej jest zmiana biegu i to mi bardzo pasuje.
Ja staram się jeździć od 2 tys. wzwyż, 1.500-2.000 to trochę za mało wg mnie.
Przy normalnej jeździe mam 2-4 tys.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez kowalesik » 6 lip 2009, 14:30

feroza29, litości. Może jakieś kropki, przecinki, wielkie litery. Tego się nie da czytać.
Tak na marginesie i OT: jakaś taka maniera się pojawia w internecie – pisanie jednym ciągiem, jakimiś dziwnym językiem i skrótami, o regułach gramatycznych czy ortograficznych nawet nie wspominam. Skąd to się bierze?
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez pc131 » 6 lip 2009, 14:43

Mam jeszcze Fiata Bravo 1996 i tam te plastiki są rzeczywiście z innej epoki, duża faktura, smutny szary kolor. Czy dobrze kojarzę, że skóra na boczkach w EU jest od uchwytu do szyby? Ja jak jadę (miasto czy poza...) i tylko trzymam nogę na gazie, tak żeby auto jechało, to po równej nawierzchni (2 osoby, bez bagaży) mam właśnie dieslowski zakres. Jak są jakieś wzniesienia, zakręty czy inaczej nogą operuję to mam obroty do 3 tys nawet. Jak pokazywałem koledze CX-7 no to oczywiście ponad 6k. Choć za bardzo nie było gdzie (trasa Toruńska z koleinami). Jazda bez stresu na niskich obrotach tłumaczy mój ostatni wynik na trasie. 230km~22L ~= 9.6L. Ruch na trasie był stosunkowo mały, więc nie musiałem się ciągnąć za traktorami czy autobusami i potem wyprzedzać.

Dla mnie to 1500-2000 też jest dziwne, ale skoro automat tak jest dostrojony to widocznie silnik daje radę przy takim momencie obrotowym, a skoro masz ten sam 2.3T pewnie tak samo byś dał radę. Ale powiem ci, że głupio bym się w sumie czuł i chciałbym go trzymać 2200~2500 (obroty optymalne z książki do Poloneza 1987) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez domin1979 » 6 lip 2009, 14:55

pc131 napisał(a):Czy dobrze kojarzę, że skóra na boczkach w EU jest od uchwytu do szyby?
Tak, dół jest pewnie to samo co w US.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 7 lip 2009, 10:46

pc131 napisał(a):Czy dobrze kojarzę, że skóra na boczkach w EU jest od uchwytu do szyby?


Tak jest do połowy. W dół plastik.
Kolega feroza29 po prostu nie zadał sobie trudu i nie przeczytał całej wcześniejszej dyskusji. Pisał szybko i wyszło jak wyszło. Wiemy jedynie, że madzia jest na full wypasie + skuter wodny. Razem 494 koni. Dużo taniej. Pozazdrościć. <jelen>

Trochę inaczej się jeździ w manualu. Nie lubi niskich obrotów. Potrafi zgasnąć jeżeli się słabo gazem operuje. W automacie tego zjawiska oczywiście nie ma.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez pc131 » 7 lip 2009, 11:15

Mi nigdy nie zgasł, czasem się zastanawiam czy na tych obrotach ~1500 "silnik się nie dławi", no ale gdy skrzynia wyczuje większe obciążenie (podjazd) to redukuje bieg, albo jak docisnę pedał gazu to też jest redukcja i przyspieszenie, a tak to się dostojnie "toczę". Zastanawiam się nad chip-tuningiem w CX-7, bo podobno zmienia się charakterystykę skrzyni, zwiększa trochę moc i moment... ale nie ma jak na razie żadnych relacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez jancio68 » 7 lip 2009, 11:18

pc131 napisał(a):Zastanawiam się nad chip-tuningiem w CX-7, bo podobno zmienia się charakterystykę skrzyni, zwiększa trochę moc i moment... ale nie ma jak na razie żadnych relacji.


Czy doskwiera ci brak mocy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez pc131 » 7 lip 2009, 11:21

W żadnym wypadku, przykro mi jeśli to tak zabrzmiało. Podobno spalanie spada o 1~2L, ale to podobno. Spalanie na trasie jak dla mnie jest najbardziej OK. Jeszcze muszę miejskie pomierzyć. Ale i tak będzie OK, nie mam wyjścia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez jancio68 » 7 lip 2009, 11:45

Ja tam bym nie gmerał przy tym silniku. Wywołasz demony i kłopoty a winnych oprócz ciebie nie będzie <lol>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez pc131 » 7 lip 2009, 11:59

W sumie racja, jest jak jest – jest dobrze. Zresztą żona by mi nie pozwoliła <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed