Mazda CX-9 (TB) – Opinie i Informacje

Mazda CX-9 2007–

Postprzez konopkasz » 5 lut 2011, 20:30

Witam..........no to mogę się oficjalnie przywitać. Dwa dni tu odebrałem swoją M, chyba ostatnią w Polsce czarną z jasnym środkiem (miała być biała ale ktoś mi "zakosił" z przed nosa ostastnią w Opolu czy Nowym Targu........... i zostało dzwonienie po całym kraju).
Zresztą decyzję o kupnie podjąłem w jeden wieczór m.in pod wpływem wpisów na forum :), na drugi dzień już zamówilem samochód.
Co do wrażeń to nie będę powtarzał po kolegach. Jedno o czym chcę napisać to wrażenie po wciśnięciu gazu do podłogi........poezja!.
Ze zdziwień to w zasadzie jedno – kolor. Przed odbiorem swojego nie widziałem innego czarnego w salonie czy na ulicy. Dlatego myślałem że czarny "sparking black" to czarny, a ten wpada w jakiś butelkowy zielony.
Z problemów, i tu proszę o pomoc, to praca wycieraczek na pierwczym biegu. Niby działają ale nie reagują na zmianę położenia pokrętła (tak mi się wydaje). Czy jest nastawione auto czy 1 lub 2 to częstotliwość się nie zmienia.
Pozdrawiam i życzę Wszystkim spokojnego i bezawaryjnego użytkowania.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 20:41
Posty: 12

Postprzez mikael77 » 6 lut 2011, 00:08

Gratulacje witamy w klubie ;)
Wycieraczki na 1 biegu (auto) to nie regulujesz prędkości pokrętłem tylko czułość czujnika deszczu, 2 to niska prędkość, 3 wysoka i raz do góry to pojedyncze przetarcie. Co do koloru to czarny to nie metallic, a mica, stad innych efekt niż u normalnych czarnych metalików.
Pozdrawiam
Michał
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Postprzez konopkasz » 6 lut 2011, 01:12

mikael77 napisał(a):Wycieraczki na 1 biegu (auto) to nie regulujesz prędkości pokrętłem tylko czułość czujnika deszczu, 2 to niska prędkość, 3 wysoka i raz do góry to pojedyncze przetarcie.


Ok dzięki. To jeszcze jedno pytanie. Na pierszym biegu pracy wycieraczek mamy pozycję: Auto, czułość jak pisałeś od 1 do 2 i pozycje "MISC" (lub coś podobnego) – do czego jest to ostanie ustawienie? Pytam bo w polskiej instrukcji tego nie ma (a angielskiej nie dostałem).
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 20:41
Posty: 12

Postprzez mikael77 » 6 lut 2011, 10:36

mist- jednokrotne przetarcie wycieraczek (dźwignia do gory)
off- wycieraczki wyłączone
auto- wycieraczki same się włączają gdy czujnik deszczu wykryje krople (czułość ustawiasz pokrętłem)
lo- mała prędkość wycieraczek niezależna od czujnika deszczu
hi- wysoka prędkość wycieraczek niezależna od czujnika deszczu

Jeżeli angielski nie sprawia Ci problemu proponuje zapoznać się z poniższą instrukcją
http://mazdausa.com/MusaWeb/musa2/pdf/smartguides/2011_CX9_QT.pdf
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Postprzez konopkasz » 6 lut 2011, 22:15

Czy wymienialiście olej po 1500-2000KM? w salonie tego nie nakazują ale słyszałem od użytkowników VW czy Opla że takie mają zalecenia od producentów. No i generalnie co z dotarciem silnika? Jakieś wskazówki........?
mikael77 napisał(a):
Jeżeli angielski nie sprawia Ci problemu proponuje zapoznać się z poniższą instrukcją

Jest informacja w instrukcji że poduszka pasażera (obok kierowcy) nie włączy się jeżeli siedzi na nim osoba/dziecko poniżej 30kg. Czy takie samo wskazanie działa w wersji europejskiej CX-9tki?

dzięki
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 20:41
Posty: 12

Postprzez mikael77 » 7 lut 2011, 11:04

Ja nie zamierzam wymieniać oleju po 2000km, w amerykańskiej instrukcji można znaleźć ze w Puerto Rico zalecają wymianę oleju już po 5000km lub 3 miesiącach, USA po 12000km lub 6 miesięcy, Kanada po 8000km lub 4 miesiące, ja wykonam tak jak zaleca polski serwis.
Silnik w mazdzie to fordowski Duratec 37, szkoda ze nie jest to najnowsza jej generacja Ti-VCT 305 hp było by więcej Nm i mniejsze spalanie.
Airbag pasażera działa dokładnie tak samo jak w wersji US, zapnij pas z pustym siedzeniem i powinna Ci się pojawić ikonka z przekreślonym airbagiem obok środkowego wyświetlacza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Postprzez konopkasz » 7 lut 2011, 18:22

mikael77 napisał(a):Airbag pasażera działa dokładnie tak samo jak w wersji US, zapnij pas z pustym siedzeniem i powinna Ci się pojawić ikonka z przekreślonym airbagiem obok środkowego wyświetlacza.


zapiąłem pas ale nic mi się nie wyświetliło :(
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 20:41
Posty: 12

Postprzez mikael77 » 7 lut 2011, 20:44

Wygląda na to ze w wersji EU nie ma możliwości wyłączenia air bagu pasażera, jednak można zamontować fotelik przodem do kierunku jazdy, nie jest to zalecane ale tez nie zabronione (zakazane jest tyłem do kierunku jazdy), należy w takim przypadku odsunąć siedzenie maksymalnie do tylu.

PS. Ostanie tankowanie jazda tylko po mieście średnie spalanie 16,6l, teraz czas na 98 zobaczymy czy będzie jakaś różnica.
Ostatnio edytowano 23 cze 2011, 13:39 przez mikael77, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Postprzez konopkasz » 11 lut 2011, 22:47

Czy spotkaliście się z relingami chromowanymi? Lub czy i gdzie te dostępne plastikowe można pochromować, tak aby wyglądały tak samo dobrze jak klamki czy listwy przyszybowe?
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 20:41
Posty: 12

Postprzez P CX-9 » 6 kwi 2011, 07:20

Moim zdaniem chromowanie to chyba nie najlepszy pomysł.
Przynajmniej u mnie, często zakładam box dachowy i rysują się relingi. Moim zdaniem na plastiku będzie mniej widać zarysowania. To tylko aspekt praktyczny, natomiast wizualnie będzie chyba lepiej, choć nie jestem przekonany w 100 %.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2011, 08:06
Posty: 24
Skąd: lubuskie
Auto: Mazda CX-9 2010

Postprzez mikael77 » 27 kwi 2011, 22:45

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Postprzez black mazda » 9 maja 2011, 18:32

:)
Ostatnio edytowano 11 maja 2011, 17:46 przez black mazda, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2011, 13:30
Posty: 29
Skąd: GD
Auto: CX-9 2010

Postprzez P CX-9 » 10 maja 2011, 07:38

Witamy w gronie dziewiątkowiczów.
Sam zastanawiałem się nad zakupem tego urządzenia. Chodziło mi głównie o podłączenie Ipoda/iphona i zależało mi na navigacji. Skończyło się jednak tym że kupiłem oddzielna navi z normalnymi mapami (tzn. dokładność map dostępnych na fabryczne urządzenia pozostawia wiele do życzenia), i dokupiłem przewód z aux. Wszystko pięknie działa. Navi jest bardzo dokładna i na całą Europe. Koszt całości 800 zł.
Oczywiście oryginał ma dodatkowo TV i takie tam inne, ale moim zdaniem jest za drogi. Sam TV i tak rzadko się wykorzystuje. Poza tym za 5000 zł można zrobić już naprawdę fajna zabudowę z DVD np w Extreme Car & Audio z Wrocławia.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2011, 08:06
Posty: 24
Skąd: lubuskie
Auto: Mazda CX-9 2010

Postprzez black mazda » 10 maja 2011, 13:41

:)
Ostatnio edytowano 11 maja 2011, 17:49 przez black mazda, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2011, 13:30
Posty: 29
Skąd: GD
Auto: CX-9 2010

Postprzez mikael77 » 11 maja 2011, 06:52

Na temat stacji multimedialnej lub innych rozwiązań związanych z radiem może lepiej dopisywać się pod tym postem
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=284&t=112323
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Postprzez black mazda » 11 maja 2011, 17:51

Racja. Tak tez zrobilem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2011, 13:30
Posty: 29
Skąd: GD
Auto: CX-9 2010

Postprzez black mazda » 24 maja 2011, 20:33

Kolejny test CX-9 w necie.
http://www.autogaleria.pl/auto_test/maz ... t,554.html

Uwielbiam te fachowe uwagi typu "podswietlenie zagarow moze denerwowac" <glupek2> .
Chociaz "twarde plastiki na kokpicie" tez sa w modzie. A co oni siedza na nich czy leza, ze chca aby byly miekkie?!
Aha, no i mega wazna informacja, ze "przycisk do ustawiania lusterek zewnetrznych nie jest podswietlany". Eeeech, czyzby frustracja z powodu niemoznosci nabycia takiej taczki???

A poza tym nie bardzo rozumiem, dlaczego "fachowcy" od motoryzacji klada tak duzy nacisk na to, czgo CX-9 nie ma (w porownaniu do konkurencji, czyli X5, Q7 czy XC-90), zamiast skupic sie na tym, co jest oferowane za niespelna 160.000pln. Pewnie gdyby CX-9 miala to wszystko co konkurenci, to by trzeba bylo dorzucic jeszcze kilkadziesiat tysiakow. Poza tym prosze zwrocic uwage, ze katalogowa cena Hyundaia Santa Fe 2,2 diesel w wersji 7os. + doplata za dach panoramiczny + lakier metalic, to wydatek przekraczajacy 190.000pln!!! No chyba bym sie nie zamienil jednak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2011, 13:30
Posty: 29
Skąd: GD
Auto: CX-9 2010

Postprzez mikael77 » 25 maja 2011, 09:15

Jak ktoś pisze ze plastyki są twarde to chyba miękkim chu... był robiony ;). Generalnie chyba najlepszy test był o dziwo na onecie. Najbardziej śmieszą mnie opinie specjalistów na forum dla których cena jest wyznacznikiem marki premium i dziwne znaki zapytania na temat osiągów ale tu 100% winny po stronie mazdy za debilne wartości katalogowe. Spalanie tez im wysokie wyszło, czujniki parkowania można było wziaść jako opcja.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Postprzez black mazda » 25 maja 2011, 13:27

Jedno musze przyznac temu recenzentowi: umiescil w tescie calkiem fajne fotki CX-9. Gdyby nie byly opatrzone fachowymi uwagami, to nawet bym powiedzial, ze od strony fotograficznej, byl to najlepszy test na polskich stronach internetowych.
Rzeczywiscie, czujniki parkowania mozna dokupic (ja zaplacilem dodatkowo 1300pln za tyl i przod). Podobnie zreszta mozna dokupic relingi dachowe z poprzeczkami (komplet z montazem ok. 2000pln). Ja jednak z tej opcji rezygnuje i wchodze w poprzeczki Thule, ktore bede montowal tylko na wypadek podrozy.
A tak poza tym juz mnie skreca, bo do odbioru mojej CX-9 zostalo mi jeszcze jakies 2-3 tygodnie... Czyli cala wiecznosc w wersji wydluzonej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2011, 13:30
Posty: 29
Skąd: GD
Auto: CX-9 2010

Postprzez mikael77 » 25 maja 2011, 17:29

Mnie za oryginalne czujniki mazdy przód i tył lakierowane serwis skasował 2100 zł, wiec dali Ci dobra cenę, ja jeszcze dorzuciłem sobie hak i drugi zestaw kół z czujnikami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9