Miałem nadzieje odebrać CX-9 przed świętami, ale udało mi się przed nowym rokiem. Pierwsze wrażenie jak usiądzie się za kierownica to że jest to duży samochód( z zewnątrz aż tak tego nie widać) i trzeba było trochę pojeździć by się przyzwyczaić.
Ale po kolei, najpierw może co mnie negatywnie, może nie zaskoczyło ale co powinien ten samochód mieć:
– brak BT co ciekawe ten sam typ radia z 4,5" wyświetlaczem w US posiada BT, a także radio satelitarne, (myślę czy nie wstawić sobie radia CASKA, choć obecne prezentuje się bardzo ładnie szkoda ze nie jest tez takie funkcjonalne)
http://www.coagent.cn/view_pro.php?id=59– lusterka nie składają się elektrycznie (przy tych gabarytach była by to użyteczna funkcja),
– brak BSM (blind spot monitoring) w wersji amerykańskiej to standard,
– jeśli od 0 jedziesz spokojnie szybko wchodzi na wysoki bieg juz przy 70km/h wszystko jest ok tylko gdy chcesz depnąć kreci obrotami, a później redukuje (powyżej 2500obr/min odgłos silnika dość drastycznie się zmienia, trzeba się do tego przyzwyczaić) ale to mój pierwszy automat i generalnie oceniam go na plus.
– myślałem że lusterko będzie automatycznie ściemniane z home linkiem, niestety jest tylko to pierwsze,
– hamulec "ręczny" postojowy teraz jest "nożny", tez trzeba się do tego przyzwyczaić.
Samochód piękny, świetnie się prezentuje na 20 calowych kołach tak jak przypuszczałem związku z ta notatka na temat zmniejszonego zużycia paliwa którą podałem powyżej, mazda przyjechała na nowych felgach, ale dane mi będzie porównacie je dopiero latem gdyż na zimę zakupiłem już zestaw 20 calowych kół wraz z oponami i czujnikami TPMS (koła z modelu 2008). Jak na razie mam przejechane 350km sr.16l/100km. Maksymalnej prędkości nie udało mi się jeszcze przetestować ponieważ pogoda ostatnio nas nie rozpieszcza, ale mocy mu nie brakuje i auto bardzo fajnie się "zbiera" , nie czuć w ogóle jej masy. W środku wykończona jest materiałami bardzo dobrej jakości plastiki są miękkie i miłe w dotyku, wszystko jest bardzo ładnie spasowane .
Na plus:
– duża przestrzeń w środku,
– świetne wykończenie i spasowanie materiałów,
– mocny silnik (+ automat),
– elektryczna tylna klapa ( nie trzeba biegać by psa wypuścić
),
– system nagłośnienia Bose,
– dobre wyposażenie (choć mogło być trochę lepiej),
– bez kluczykowy dostęp.
Dodatkowo zamontowałem hak i czujniki parkowania z którymi serwis trochę się męczył, przednie wykrywały śnieg i "pipały" bez powodu. Mój kolor to aluminium metalic, czyli taki ciemniejszy srebrny miałem trochę pecha bo w transporcie obtarli mi bok i w przyszłym tygodniu odstawiam mazdę na polerkę. Na ulicy już widziałem dwie nowe sztuki, wiec widać że auto szybko znajduje kupców.
Jestem bardzo zadowolony z zakupu, szczerze to ciężko znaleźć auto o takich wymiarach i walorach w tak korzystnej cenie. Całość wyszła 169tys + pakietowe ubezpieczeniowy 4400zł.
PS. Dodam co się zmieniło do wersji 2008 EU
– lampy ksenonowe samopoziomujące wraz ze spryskiwaczami,
– nowe radio z 4,5 calowym wyświetlaczem,
– kamera cofania,
– szyberdach,
– zmieniony przód i tylne lampy,
– nowe felgi,
– nowa kierownica,
– panel obsługi trzeciej strefy klimatyzacji.