Mazda CX-9 (TB) – Opinie i Informacje
Jak jest rozwiązany napęd 4x4 w CX-7 i CX-9 ?
Rozłącza się powyżej pewnej prędkości i jedziemy tylko z napędem na przednią oś ?
Jak w większości suv-ów i cros...
Czy "permamentny" 4x4 jak w Subaru ?
W moim Nissanie jak zapnę 4x4, to i tak powyżej 40 km/h się rozłączy .
Rozłącza się powyżej pewnej prędkości i jedziemy tylko z napędem na przednią oś ?
Jak w większości suv-ów i cros...
Czy "permamentny" 4x4 jak w Subaru ?
W moim Nissanie jak zapnę 4x4, to i tak powyżej 40 km/h się rozłączy .
- Od: 16 mar 2011, 01:33
- Posty: 99
- Skąd: Krajna
- Auto: CX-9 GT 2007 USA
Tak, 4x4 Europa
Piszę o zużyciu średnim.
Zabawy typu "jazda o kropelce" pozwalają zejść do 12,8 l LPG w trasie, z drugiej strony w średnio zakorkowanym mieście nie ma szans na mniej niż 19 l
15l/100 km to realne, średnie, osiągane przeze mnie zużycie – tak twierdzi księgowa
Przepraszam, ale zrobiłem literówkę – mój zbiornik to Stako 73 a nie 78 l
Zbiornik można normatywnie zatankować do 80% – w realu od 56 do 58 l
Piszę o zużyciu średnim.
Zabawy typu "jazda o kropelce" pozwalają zejść do 12,8 l LPG w trasie, z drugiej strony w średnio zakorkowanym mieście nie ma szans na mniej niż 19 l
15l/100 km to realne, średnie, osiągane przeze mnie zużycie – tak twierdzi księgowa
Przepraszam, ale zrobiłem literówkę – mój zbiornik to Stako 73 a nie 78 l
Zbiornik można normatywnie zatankować do 80% – w realu od 56 do 58 l
- Od: 28 cze 2011, 15:42
- Posty: 7
Po zatankowaniu gazu do pełna, wyzerowuję podlicznik.
Wówczas zawsze wiem, ile jeszcze mogę przejechać na lpg.
Oczywiście nie zawsze gazu wystarczy, aby dojechać do dystrybutora.
Gazu do zbiornika wchodzi 41 litrów i mogę przejechać ok. 360 km.
Za instalację lpg firmy BRC (4 garki) zapłaciłem 2700.
Jaki był koszt instalacji do sześciogarkowca z większym reduktorem i zbiornikiem ?
Na ile km wystarcza płyn do lubryfikacji w zbiorniku ?
Wówczas zawsze wiem, ile jeszcze mogę przejechać na lpg.
Oczywiście nie zawsze gazu wystarczy, aby dojechać do dystrybutora.
Gazu do zbiornika wchodzi 41 litrów i mogę przejechać ok. 360 km.
Za instalację lpg firmy BRC (4 garki) zapłaciłem 2700.
Jaki był koszt instalacji do sześciogarkowca z większym reduktorem i zbiornikiem ?
Na ile km wystarcza płyn do lubryfikacji w zbiorniku ?
- Od: 16 mar 2011, 01:33
- Posty: 99
- Skąd: Krajna
- Auto: CX-9 GT 2007 USA
Proszę o pomoc i sugestie w dedukowaniu.
Mazda CX-9 według VIN (JM3TB28Y770118920) powinna posiadać silnik o pojemności 3,5 litra.
A w dowodzie rejestracyjnym jest 3,7 i 201 kW ?
Jakie są możliwe scenariusze ?
Uda się sprowadzić samochód z USA, wymienić silnik i następnie w Polsce zarejestrować
z nowym silnikiem ? Czy musiało to się odbyć w USA ?
Z czego urzędnik w wydziale motoryzacji wpisuje dane do nowego dowodu podczas
pierwszej rejestracji w Polsce ?
A może wszystko gra ma być i jest silnik 3,5 tylko urzędnik popełnił błąd podczas wprowadzania danych i wpisał 3,7 z jakiejś tajnej ściągawki, którą ma pod biurkiem ?
Mazda CX-9 według VIN (JM3TB28Y770118920) powinna posiadać silnik o pojemności 3,5 litra.
A w dowodzie rejestracyjnym jest 3,7 i 201 kW ?
Jakie są możliwe scenariusze ?
Uda się sprowadzić samochód z USA, wymienić silnik i następnie w Polsce zarejestrować
z nowym silnikiem ? Czy musiało to się odbyć w USA ?
Z czego urzędnik w wydziale motoryzacji wpisuje dane do nowego dowodu podczas
pierwszej rejestracji w Polsce ?
A może wszystko gra ma być i jest silnik 3,5 tylko urzędnik popełnił błąd podczas wprowadzania danych i wpisał 3,7 z jakiejś tajnej ściągawki, którą ma pod biurkiem ?
- Od: 16 mar 2011, 01:33
- Posty: 99
- Skąd: Krajna
- Auto: CX-9 GT 2007 USA
CX-9 wystepuję z dwoma jednostkami
3,5L 267KM model 2007 2WD
3,7L 277KM model 2008 wzwyż
Pozdr
3,5L 267KM model 2007 2WD
3,7L 277KM model 2008 wzwyż
Pozdr
-
Grucha
Silnik 3,5 vs 3,7.
3,7 to nowa konstrukcja ?
Czy tylko "garnki" bardziej rozwiercono, aby uzyskać większą pojemność ?
Czy do CX-9 można założyć "zimówki" od CX-7, tj. 235x60 R18 ?
Rozmiar ten sam, profil też, tylko o 1 cm węższe ?
3,7 to nowa konstrukcja ?
Czy tylko "garnki" bardziej rozwiercono, aby uzyskać większą pojemność ?
Czy do CX-9 można założyć "zimówki" od CX-7, tj. 235x60 R18 ?
Rozmiar ten sam, profil też, tylko o 1 cm węższe ?
- Od: 16 mar 2011, 01:33
- Posty: 99
- Skąd: Krajna
- Auto: CX-9 GT 2007 USA
Oby dwa silniki zrobione są na bazie fordowskiego silnika (czyli rozwiercony).
Więcej info w linku poniżej.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cyclone_engine
Szkoda ze mazda nie ładuje najnowszej wersji Ti-VCT było by prawie 30KM więcej.
Mocowanie kol CX-7 jest takie same 5x114, różnica w rozmiarze nie jest duza licznik będzie trochę błędnie wskazywał, ze jedziesz o 1.6% szybciej. Na temat rozmiaru opon już trochę pisaliśmy.
Więcej info w linku poniżej.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cyclone_engine
Szkoda ze mazda nie ładuje najnowszej wersji Ti-VCT było by prawie 30KM więcej.
Mocowanie kol CX-7 jest takie same 5x114, różnica w rozmiarze nie jest duza licznik będzie trochę błędnie wskazywał, ze jedziesz o 1.6% szybciej. Na temat rozmiaru opon już trochę pisaliśmy.
- Od: 23 maja 2010, 12:52
- Posty: 95
- Skąd: Pomorskie
- Auto: CX-9 2010 PL
mikael77 napisał(a):Mocowanie kol CX-7 jest takie same 5x114, różnica w rozmiarze nie jest duza licznik będzie trochę błędnie wskazywał, ze jedziesz o 1.6% szybciej. Na temat rozmiaru opon już trochę pisaliśmy.
Opony 18-stki do CX-9 powinny mieć 245/60R18, czyli nie ma różnicy w rozmiarze (średnicy).
Tylko szerokość opony jest o 1 cm mniej .
Czy to taka różnica jest do przyjęcia, szczególnie w zimówkach ?
- Od: 16 mar 2011, 01:33
- Posty: 99
- Skąd: Krajna
- Auto: CX-9 GT 2007 USA
Opony 18-stki do CX-9 powinny mieć 245/60R18, czyli nie ma różnicy w rozmiarze (średnicy).
Mylisz się profil (60) to nie jest stała średnica, profil opony oznaczający, że wysokość opony stanowi w tym przypadku 60% jej szerokości.
Twoja opona będzie miała średnice o 1,2cm mniejsza niż zalecana.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna#Rozmiar_opony_samochodowej
Generalnie ja bym się taka różnicą nie przejmował (1,6%), co innego jeśli auto masz na gwarancji stosując oponę inna niż zaleca producent gdy coś się stanie zawsze ASO może się do tego przyczepić.
- Od: 23 maja 2010, 12:52
- Posty: 95
- Skąd: Pomorskie
- Auto: CX-9 2010 PL
Witajcie,
Zastanawiam się nad zakupem CX-9 jednakże mam dużą obawę o silnik. Nie mam możliwości odbycia jazdy próbnej i bardzo boję się o przyspieszenie.
Dane techniczne podają ponad 10s do setki co przy takim silniku wydaje mi się wyjątkowo dużo.
Konkurencyjne samochody tego typu nawet z silnikami benzynowymi takie jak VW czy AUDI Q7 mają zdecydowanie lepsze wyniki przy podobnej mocy i pojemności a nawet wadze.
Proszę o wasze opinie na temat przyspieszenia i mam nadzieję potwierdzenia że dane fabryczne są hmm pomylone – co ciekawe dane z USA podają około 8,5 s.
Pozdrawiam posiadaczy tego ogromnego samochodu
Wierzbowy
Zastanawiam się nad zakupem CX-9 jednakże mam dużą obawę o silnik. Nie mam możliwości odbycia jazdy próbnej i bardzo boję się o przyspieszenie.
Dane techniczne podają ponad 10s do setki co przy takim silniku wydaje mi się wyjątkowo dużo.
Konkurencyjne samochody tego typu nawet z silnikami benzynowymi takie jak VW czy AUDI Q7 mają zdecydowanie lepsze wyniki przy podobnej mocy i pojemności a nawet wadze.
Proszę o wasze opinie na temat przyspieszenia i mam nadzieję potwierdzenia że dane fabryczne są hmm pomylone – co ciekawe dane z USA podają około 8,5 s.
Pozdrawiam posiadaczy tego ogromnego samochodu
Wierzbowy
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
- Od: 20 sie 2011, 21:42
- Posty: 75
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna
Poczytaj to się wszystkiego dowiesz gdzieś nawet wkleiłem odpowiedz mazdy na temat danych katalogowych.
w skrócie CX-9 przyspiesza w granicach 8s do 100km/h, a maksymalna prędkość jest zblokowana przy około 192 km/h
Moje spalanie sr 15,8 miasto, 50/50 13,7l, trasa tu zależy jaka prędkość poniżej 120km;h możesz zejść do 10l. To z mojego doświadczenia po 5tys km na początku miałem trochę wyższe spalanie, tez możesz sprawdzić czytając temat od początku.
w skrócie CX-9 przyspiesza w granicach 8s do 100km/h, a maksymalna prędkość jest zblokowana przy około 192 km/h
Moje spalanie sr 15,8 miasto, 50/50 13,7l, trasa tu zależy jaka prędkość poniżej 120km;h możesz zejść do 10l. To z mojego doświadczenia po 5tys km na początku miałem trochę wyższe spalanie, tez możesz sprawdzić czytając temat od początku.
- Od: 23 maja 2010, 12:52
- Posty: 95
- Skąd: Pomorskie
- Auto: CX-9 2010 PL
Przeczytałem – ale też czytałem wszystkie recenzje w internecie i na youtube i wszystkie polskie materiały narzekają na silnik CX-9 jako za słaby do tej masy.
Stąd szukam opinii prawdziwych właścicieli.
A jak oceniasz elastyczność ? Czy w automacie jest tryb sport i proszę powiedz coś o ręcznej zmianie przełożeń.
Stąd szukam opinii prawdziwych właścicieli.
A jak oceniasz elastyczność ? Czy w automacie jest tryb sport i proszę powiedz coś o ręcznej zmianie przełożeń.
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
- Od: 20 sie 2011, 21:42
- Posty: 75
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9