Mazda CX-9 (TB) – Opinie i Informacje

Mazda CX-9 TB (2007– 2016) Mazda CX-9 TC 2016 –

Postprzez rafanadal3 » 18 maja 2010, 14:29

Piszcie opinie o amerykańskim modelu Mazda CX-9. Osobiście bardzo polecam Mazdę CX-9 Grand Touring z roku 2010. Posiadam taki samochód i jestem z niego bardzo zadowolony. :)
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 13:07
Posty: 5
Auto: Mazda CX-9 Grand Touring

Postprzez Jan Kowalski » 19 maja 2010, 12:57

Witam!

Jestem posiadaczem też tego modelu (od stycznia).
Przejechałem ok 1500 km, a więc jeszcze nie dotarty.
Na długi weekend byliśmy w Pradze. To ode mnie ok 450 km.
Wrażenia wspaniałe, siedzenia b. wygodne, cisza, Bose grał wspaniale. średnie zużycie

przez Jan Kowalski » 19 maja 2010 14:12
Coś mi rozerwało to jest kontynuacja poprzedniego postu.

Średnie zużycie paliwa :14,9
Prowadziła żona, stwierdziła, że pojedzie bezpiecznie i wolno.
Niestety przy włączonych światłach źle widziała wskaźniki (przyciemniają się automatycznie a świeciło ostre słońce).
Jak jej przeczytałem ze wskazań GPS-a, że jechała 160 km/h to nie chciała uwierzyć.
Jak dojechaliśmy do domu stwierdziła, że nie jest zmęczona i możemy jechać nad morze.
Chyba będę musiał sobie kupić drugi samochód, choć żona ma swój (też nowy), to tak sobie chwali łatwość i przyjemność prowadzenia CX-9, że mi go nie chce oddać.
Jak chcę ją wprowadzić w dobry humor to pozwalam jej pojechać w niedzielę do lasu albo w czwartek do rzeźnika.
Czy masz jakąś opinię na temat podawanych danych exploatacyjnych (V max i przyśpieszenie)?
Ja kupiłem samochód u dealera w Polsce, w instrukcji nic nie ma, a dostępna ulotka podaje bzdury.
JanMichał
Początkujący
 
Od: 26 sty 2010, 11:13
Posty: 14
Skąd: Poznań
Auto: Mazda cx9

Postprzez rafanadal3 » 19 maja 2010, 13:42

Jak powiadziałem... TO WSPANIAŁY SAMOCHÓD!!!!
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 13:07
Posty: 5
Auto: Mazda CX-9 Grand Touring

Postprzez BUrdoror » 19 maja 2010, 20:43

Jaki silnik ma CX-9?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Jan Kowalski » 20 maja 2010, 07:58

3,7 litra, benzyna, 275 KM, V6, moment – 366 Nm/obr/min, wolnossący.
JanMichał
Początkujący
 
Od: 26 sty 2010, 11:13
Posty: 14
Skąd: Poznań
Auto: Mazda cx9

Postprzez Arkadius 73 » 20 maja 2010, 07:59

Ten sam motor co w nowej 6-tce A-spec.
Arkadius 73
 

Postprzez domin1979 » 20 maja 2010, 09:11

Jan Kowalski napisał(a):Niestety przy włączonych światłach źle widziała wskaźniki (przyciemniają się automatycznie a świeciło ostre słońce).
A nie ma czasem takiego pokrętła nad obrotomierzem jak w innych Mazdach?
Jan Kowalski napisał(a):Czy masz jakąś opinię na temat podawanych danych exploatacyjnych (V max i przyśpieszenie)?
Wszędzie podają takie dane:
Osiągi
Prędkość maksymalna [km/h]
181
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]
10.1
Zużycie paliwa
W mieście [litry/100 km]
18.4
Poza miastem [litry/100 km]
9.9
Średnie [litry/100 km]
13
Emisja CO2 [g/km]
309

http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... -CX-9.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BUrdoror » 20 maja 2010, 09:17

Ile wazy ten czolg? :) 275KM i max 180km/h i 10.1s do setki?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez domin1979 » 20 maja 2010, 09:26

jest w linku. 2.1 t :) A V max to raczej z oporów powietrza wynika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Jan Kowalski » 20 maja 2010, 10:04

Tak pokrętło jest, może udawała, że nie widzi a może to już starość i nie te okulary.
Nie pasuje mi to przyśpieszenie 10,1.
Jak się przyciśnie to czapki spadają, mam mietka c klase 1,8 kompresor i podają 9 sek do 100
Ale nie robi w mietku takiego wrażenia jak w C-X9.
JanMichał
Początkujący
 
Od: 26 sty 2010, 11:13
Posty: 14
Skąd: Poznań
Auto: Mazda cx9

Postprzez raff » 20 maja 2010, 12:24

domin1979 napisał(a):jest w linku. 2.1 t :) A V max to raczej z oporów powietrza wynika


V max jest ograniczona elektronicznie, samochód występuje tylko w wersji na rynek USA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 20:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez domin1979 » 20 maja 2010, 23:46

Jan Kowalski napisał(a):Nie pasuje mi to przyśpieszenie 10,1.
Jak się przyciśnie to czapki spadają, mam mietka c klase 1,8 kompresor i podają 9 sek do 100
Ale nie robi w mietku takiego wrażenia jak w C-X9.
Bardzo prawdopodobne, że masz rację. Na ogół Mazda zaniża przyspieszenie, jest tak praktycznie w każdym modelu.
Z zagranicznych źródeł wynika, że 0-100 jest ok. 8s.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Jan Kowalski » 21 maja 2010, 10:20

Zimą nie jeździłem i rozglądam się za oponami zimowymi na przyszły sezon. 5 tysięcy PLN może nie starczyć na kpl.
Widziałem gdzieś na necie 255*20 ale jako do terenówki, czy warto?
Napiszcie jak doposażacie swoje bryczki.
Ja dokupiłem roletę bagażnika (ale brak tylnych zaczepów), oryginalne dywaniki letnie (z logo) i zimowe, hak z bagażnikiem na 2 rowery (były małe problemy z tablicą rejestracyjną) – świetna sprawa b. łatwo montuje się rowery jak i sam bagażnik. Hak jest demontowalny a gniazdo chowane.
Jestem zdegustowany brakiem xenonów, ale amerykanie nie montują do nich spryskiwaczy a w EU są wymagane i na Europę sprzedają z halogenami.
Jak sobie radzicie z tym problemem.
Sprzedawca u którego kupowałem samochód powiedział, że nie ma układu samoczynnie zapalającego światła w dzień.
Ale zauważyłem, że wystarczy nie wyłączać wcale świateł – gasną same po 5 sekundach po zamknięciu samochodu i zapalają sie po ponownym uruchomieniu.
Czy spostrzegliście jakieś inne triki.
Czytałem w instrukcji, że można tak skonfigurować, że drzwi same będą się blokował po zamknięciu. Ale zastanawiam się czy warto. Umieją to ustawić w serwisie na Michała.
JanMichał
Początkujący
 
Od: 26 sty 2010, 11:13
Posty: 14
Skąd: Poznań
Auto: Mazda cx9

Postprzez jt1966 » 30 maja 2010, 21:09

Od 5 marca tego roku jestem posiadaczem tego okazałego cacka, nie powiem wzbudza podziw innych. Jest super. Mam tylko jeden problem – drgająca kierownica przy hamowaniu. Po sprawdzeniu, serwis skłania się do diagnozy krzywych tarcz. Czy może kogoś z użytkowników spotkała podobna przypadłość?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2010, 22:52
Posty: 4 (1/0)

Postprzez BUrdoror » 30 maja 2010, 21:18

Zerknij na watek o CX-7. Zalamiesz sie. Diza czesc tematu traktuje o nierozwiazanym problemie tarcz.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Nefar » 9 cze 2010, 14:35

Jan Kowalski napisał(a):Nie pasuje mi to przyśpieszenie 10,1.
Jak się przyciśnie to czapki spadają, mam mietka c klase 1,8 kompresor i podają 9 sek do 100
Ale nie robi w mietku takiego wrażenia jak w C-X9.


Takie wrazenie daje gabaryt auta i to ze wysoko siedzisz. Przesiadlem sie z M6 – 3.0 do nissana murano, przez pewien czas mialem oba auta i nissan wydawal sie szybszy, zrywniejszy od mazdy. Prawda jednak byla zupelnie inna.

Suv-em sie lepiej jezdzi bo wyzej siedzisz. Wiecej widzisz, latwiej ocenic dlugosc maski, ogolnie jest duzo wygodniej takie wrazenie odnosze po 2 latach jazdy murano i po 2 latach jazdy mazda 6. Teraz sobie ogladam auta i fajne jest bmw5 czy audi a8 ale jak pomysle ze znow bede siedzial 10cm nad jezdnia to odechciewa mi sie. Zastanawiam sie na co wymienic auto i nie widze alternatywy. Zawsze jak wsiade i pojade troche szybciej wysiadam z mysla "uwielbiam to auto"

Myslalem nad Cx9, tribeca, x5, ml ale to nie to. Mialem juz mazde i drugiej nie chce bo jednak mimo wszystkich testow awaryjnosc byla wyzsza niz w hondzie, suzuki czy teraz nissanie, Moze przypadek a moze poprostu kaszana. Dodam ze sypaly sie rzeczy nie zwiazane z silnikiem czy zawieszeniem a takie banaly jak wyswietlacz czy fotel kierowcy. Subaru jest zwykle z wygladu, x5 drogi i duzo najechane kilasow, ml dla dziadkow, zostaje mi grand cherooke 5.7 bo chcialbym auto ktore sie lepiej odpycha. Ciekawy jest tez lex 400h ale te podlokietniki sa zalosne. Chyba poczekam na fx37 az delikatnie stanieje.

Co do ograniczenia aut amerykanskich to zalezy z jakiego stanu auto pochodzi ale jest to zazwyczaj 112-120 Mp/h
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 13:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez krl » 30 sie 2010, 10:27

Posiadam Mazdę CX-9 z rocznika 2008 do dnia dzisiejszego samochód przejechał 68000km.

Najlepszym podsumowaniem jakości auta jest fakt iż postanowiliśmy z żona w przyszłym roku kupic nowa CX-9, samochód na tym dystansie nigdy nas nie zaskoczył, jedyną częscią wymagająca wymiany były tarcze które biły po przejechaniu 1500km.
Auto jest naprawdę pakowne, sprawdza się w zime i w lato, prowadzi się dobrze nawet w pełnej obsadzie siedmio osobowej (miałem okazję kilka razy jechać do Włoch na narty w siedem osób nikt nie narzekał.
Teraz trochę faktów.
Spalanie. Żona/Ja
-Miasto 13,6/14,8
-trasa średnio 10,6

Koszty przeglądów: 3390zł
Wymiana tarcz i klocków na zestaw akcesoryjny BREMBO- 2700zł

Mazda CX-9 jest napewno autem wartym pieniędzy które płacimy, pamietajmy tylko o jednym to nie jest SUV do wyscigowej jazdy choc z przyspieszeń nie można nie być zadowolonym.

ZDECYDOWANIE POLECAM!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2010, 08:46
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA CX9, MAZDA 3

Postprzez SEBAJWACH » 30 sie 2010, 11:13

Kolego moja cx-9 ma najechane 48000 mil założony gaz sekwencyjny na dwóch dedykowanych tłoczkowych reduktorach domańskiego realne spalanie na moją nóżkę to 15-17 benzyny cykl mieszany
gazu trzeba liczyć 19 na 100 km fakt hamulce tragedia szybko przegrzewają się przednie tarcze ale pozytywy to wygoda niskie ceny serwisu..w porównaniu oczywiście z autami tej klasy eleganckie wnętrze chciałem kupić teraz linkolna navigatora ale po przejechaniu się takim stwierdziłem że MAZDY nie oddam ,
chyba że żonie za jakiś rok ...he he wtedy tak jak kolega kupie nową
Coś o prowadzeniu abs działa super kontrola trakcji reaguje poprostu świetnie zawieszenie idealne na nasze drogi typowo japońskie i nie wydaje dziwnych dźwięków jak np Nawara czy Jeep z perspektywy czasu i jazdy to polecam nie znudziła się przez ponad rok...wizualnie ładniejsza od bmw 5 czy cayena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 18:21
Posty: 40
Skąd: inowrocław/POZNAŃ
Auto: CX-9

Postprzez domin1979 » 30 sie 2010, 20:54

krl napisał(a):Teraz trochę faktów.
Spalanie. Żona/Ja
-Miasto 13,6/14,8
-trasa średnio 10,6
To raczej Fuckty :D
Dane pasują ale do 300kg lżejszego CX-7, który ma 1400cc mniej pojemności.
Ja mam podobne osiągi przy na prawdę umiarkowanej nodze.
Kolega SEBAJWACH podał realne dane i myślę, że tego trzeba się trzymać.
krl napisał(a):Wymiana tarcz i klocków na zestaw akcesoryjny BREMBO- 2700zł
Możesz napisać coś więcej na ten temat? W CX-7 jest podobny problem z tarczami i sam szukam alternatyw choć po wymianie gwarancyjnej jest na razie bardzo dobrze. Ale to dopiero parę tys. km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krl » 30 sie 2010, 22:49

No tak fucktycznie może cos żle policzyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2010, 08:46
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA CX9, MAZDA 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9