Mazda CX-9 AWD 3.7 2007 drgania wału w automacie, manual brak drgań
Napisane: 8 lis 2017, 20:37
Witam
Mam problem, auto stało 2 miesiące u mehcanika, wymienił:
– olej w skrzyni
– podpory wyłu ( przy okazji wazony wał )
– jakieś tuleje
testowany był na przekładanych kołach z innej CX9
i problem jest nadal
Mianowicie, kiedy jadę w trybie automatycznym D delikatnie przyspieszając to przy prędkosci ok 50kmh i 65kmh, czwarty bieg, obroty silnika ok 1500-2000, występują drżenia wału, drgania przez około 2-3sekundy i ustają po przekroczeniu powyższych parametrów.
Zaznaczam że drania są MOCNO wyczuwalne i słyszalne ( jednak różnią się od siebie, raz trwają krócej raz dłużej, raz intensywniej a czasami ledwo wyczuwalne, a czasami mam wrażenie że zaraz się coś rozwali bo bicie jest bardzo głośne, jakby wał uderzał o podłogę i bardzo mocno wyczuwalne.
Kiedy przyspieszam dynamicznie albo bardzo ostro objawów nie ma, albo są ale występują w tak krótkim czasie że nie da rady tego wyczuć.
Oczywiście pojawiają się gdy zwolnię i znowu przyspieszam.
Dzieje się to zarówno na zimny i pół rozgrażnym i ciepłym silniku, po krótkich trasach i długich.
A teraz najciekawsze: kiedy przełączę na tryb M i samemu zmieniam biegi, to nie ważne jak bym nie kombinował DRGANIA nigdy nie występują.
Próbowałem również w czasie jazdy, jadąc w trybie D , zaczyna drgać, przełączam szybko na M i problem znika.
Jeżdżę teraz na M ale to rozwiązuje problem tylko połowicznie.
Chciałbym o odpowiedź kogoś kto zna problem i przerabiał temat.
Problem tkwi w skrzyni to jest jest praktycznie pewne ( gdyż jakakolwiek inna cześć gdyby miała wpływ, to drgania byłby na D i M, a nie tylko na D )
Prosze o konkretną pomoc, lub jeżeli przeczyta to jakiś mechanik i potrafi to zrobić to prosze o kontakt na priv
Dla mnie to nie ważne kto to naprawi, ważne aby było zrobione.
Zasięg warsztatów najlepiej do 200km od Torunia proszę.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Mam problem, auto stało 2 miesiące u mehcanika, wymienił:
– olej w skrzyni
– podpory wyłu ( przy okazji wazony wał )
– jakieś tuleje
testowany był na przekładanych kołach z innej CX9
i problem jest nadal
Mianowicie, kiedy jadę w trybie automatycznym D delikatnie przyspieszając to przy prędkosci ok 50kmh i 65kmh, czwarty bieg, obroty silnika ok 1500-2000, występują drżenia wału, drgania przez około 2-3sekundy i ustają po przekroczeniu powyższych parametrów.
Zaznaczam że drania są MOCNO wyczuwalne i słyszalne ( jednak różnią się od siebie, raz trwają krócej raz dłużej, raz intensywniej a czasami ledwo wyczuwalne, a czasami mam wrażenie że zaraz się coś rozwali bo bicie jest bardzo głośne, jakby wał uderzał o podłogę i bardzo mocno wyczuwalne.
Kiedy przyspieszam dynamicznie albo bardzo ostro objawów nie ma, albo są ale występują w tak krótkim czasie że nie da rady tego wyczuć.
Oczywiście pojawiają się gdy zwolnię i znowu przyspieszam.
Dzieje się to zarówno na zimny i pół rozgrażnym i ciepłym silniku, po krótkich trasach i długich.
A teraz najciekawsze: kiedy przełączę na tryb M i samemu zmieniam biegi, to nie ważne jak bym nie kombinował DRGANIA nigdy nie występują.
Próbowałem również w czasie jazdy, jadąc w trybie D , zaczyna drgać, przełączam szybko na M i problem znika.
Jeżdżę teraz na M ale to rozwiązuje problem tylko połowicznie.
Chciałbym o odpowiedź kogoś kto zna problem i przerabiał temat.
Problem tkwi w skrzyni to jest jest praktycznie pewne ( gdyż jakakolwiek inna cześć gdyby miała wpływ, to drgania byłby na D i M, a nie tylko na D )
Prosze o konkretną pomoc, lub jeżeli przeczyta to jakiś mechanik i potrafi to zrobić to prosze o kontakt na priv
Dla mnie to nie ważne kto to naprawi, ważne aby było zrobione.
Zasięg warsztatów najlepiej do 200km od Torunia proszę.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.
Pozdrawiam