Mazda CX-9 AWD 3.7 2007 drgania wału w automacie, manual brak drgań

Mazda CX-9 TB (2007– 2016) Mazda CX-9 TC 2016 –

Postprzez jrs » 8 lis 2017, 19:37

Witam
Mam problem, auto stało 2 miesiące u mehcanika, wymienił:
– olej w skrzyni
– podpory wyłu ( przy okazji wazony wał )
– jakieś tuleje
testowany był na przekładanych kołach z innej CX9
i problem jest nadal
Mianowicie, kiedy jadę w trybie automatycznym D delikatnie przyspieszając to przy prędkosci ok 50kmh i 65kmh, czwarty bieg, obroty silnika ok 1500-2000, występują drżenia wału, drgania przez około 2-3sekundy i ustają po przekroczeniu powyższych parametrów.
Zaznaczam że drania są MOCNO wyczuwalne i słyszalne ( jednak różnią się od siebie, raz trwają krócej raz dłużej, raz intensywniej a czasami ledwo wyczuwalne, a czasami mam wrażenie że zaraz się coś rozwali bo bicie jest bardzo głośne, jakby wał uderzał o podłogę i bardzo mocno wyczuwalne.
Kiedy przyspieszam dynamicznie albo bardzo ostro objawów nie ma, albo są ale występują w tak krótkim czasie że nie da rady tego wyczuć.
Oczywiście pojawiają się gdy zwolnię i znowu przyspieszam.
Dzieje się to zarówno na zimny i pół rozgrażnym i ciepłym silniku, po krótkich trasach i długich.
A teraz najciekawsze: kiedy przełączę na tryb M i samemu zmieniam biegi, to nie ważne jak bym nie kombinował DRGANIA nigdy nie występują.
Próbowałem również w czasie jazdy, jadąc w trybie D , zaczyna drgać, przełączam szybko na M i problem znika.
Jeżdżę teraz na M ale to rozwiązuje problem tylko połowicznie.
Chciałbym o odpowiedź kogoś kto zna problem i przerabiał temat.
Problem tkwi w skrzyni to jest jest praktycznie pewne ( gdyż jakakolwiek inna cześć gdyby miała wpływ, to drgania byłby na D i M, a nie tylko na D )
Prosze o konkretną pomoc, lub jeżeli przeczyta to jakiś mechanik i potrafi to zrobić to prosze o kontakt na priv
Dla mnie to nie ważne kto to naprawi, ważne aby było zrobione.
Zasięg warsztatów najlepiej do 200km od Torunia proszę.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 maja 2015, 12:06
Posty: 9 (0/1)
Auto: CX-9 3,7 2007

Postprzez barlew » 8 lis 2017, 21:40

witam,

Problemem może być sprzęgło hydrokinetyczne. Ja regenerowałem za ok. 500 zł w firmie z Kielc. Oczywiście dochodzi koszt wyjęcia i włożenia sprzęgł po regeneracji i wymiana oleju (jakieś 1000 zł). U mnie po regeneracji jeździło bez zarzutu.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 sty 2017, 00:22
Posty: 6
Auto: Mazda CX-9 Grand Touring 2014

Postprzez jrs » 23 lis 2017, 11:26

barlew napisał(a):witam,

Problemem może być sprzęgło hydrokinetyczne. Ja regenerowałem za ok. 500 zł w firmie z Kielc. Oczywiście dochodzi koszt wyjęcia i włożenia sprzęgł po regeneracji i wymiana oleju (jakieś 1000 zł). U mnie po regeneracji jeździło bez zarzutu.

Pozdrawiam


no ale to sugerujesz że sprzęgło hydrokinetyczne pracuje tylko w trybie D, a nie bierze udziału w "zabawie" gdy skrzynia pracuje w trybie M ? ( nie znam się, pytam )

Właśnie tu jest największy paradoks, do jakiegokolwiek mechanika ( specjalizujących się w automatach ) rozkładali ręce, każdy z nich mówił że to nie możliwe, a jednak:
w trybie D , wał drga przy prędkosci obrotowej silnika ok 1500-2000 na 4tym biegu ( prędkość auta ok 50kmh przestaje a później znowu ok 70kmh ) , zauwazyłem że teraz na wet na 5tym biegu ( prędkość ok 80-90kmh )
Drgania występują wyłącznie podczas przyspieszania, nigdy w czasie zwalniania.

Na razie znalazłem 2 firmy:

– jedna proponuje remont skrzyni biegów,
https://www.facebook.com/pg/maktrans.net/about/
MAKTRANS Ltd is registered in Poland
ul. Mazura 18A, 02-830 Warszawa
REGON 36369952700000
NIP 5272759210
"potrzebny remont
1. Sterownika hydraulicznego 1620 zl. 1 dzień. 1 rok gwarancja.
2. Konwertera jeśli materiał cierny już skolski. 1580 zl. 2 dzień."
całość ok 4tyś zł brutto
plus zapewne włożenie i wyjącie skrzyni ok 500-1000zł
całość usługi około 5tyś brutto

– druga firma wymiana skrzyni biegów: https://allegro.pl/uzytkownik/4205875/oceny
RENATA PASTERNAK
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO-USŁUGOWE ROBRO
STRAŻACKA 51
42-133 WĘGLOWICE
REGON: 151545863
NIP: 574-100-15-44

"Oczywiście i to nie jedno krotnie się z tym spotkałem i nie pomaga żadna naprawa skrzyni bo nikt nie wie w czym jest problem kilka razy szukałem przyczyny i nic.
Usterka ustala po wymianie skrzyni na drugą oczywiście używana po przebiegu około 80.000km .mam takie skrzynie koszt z wymiana 5000zl netto"

Opcje podobne cenowo, ale którą wybrać ?
1. jezeli zrobią dobrze/profesjonalnie mam spokój na ok 150-200tyś km ( ale czy nie je*nie jakaś inna część ? )
2. jezeli dostane rzeczywiście skrzynie po 80tyś, to na 100-150tys km mam spokój
doradzicie ?

jedno jest pewne któregoś dnia przelece wszystkie fora, wszystkie serwisu internetowe auto i opiszę "bezawaryjną" mazdę CX-9 , miałoby być tak pięknie, a wyszło jak zawsze, chyba jedyna rzecz, którą mogę potwierdzić to, że opinie o silniku są wiarygodne, niezawodna paliwożerna jednostka :)

Chyba największą wadą tego jest to że jest ich mało, i mechanicy nie maja pojęcia o ich naprawie, poza kilkoma białymi krukami ( a i tak mają kiepskie opinie ) Serwisy autoryzowane to już w ogóle porażka, przykład: "błąd komputera" –> rozwiązanie? –> wymiana komputera, i tak ze wszystkim, przykład? zerwana podpora wału? _> rozwiązanie? –> wymiana całego wału wraz z podporami, koszt ok 10tyś ( zrobiłem to za 700zł usługa 500zł koszt dwóch podpór, razem 1200zł )

No i forum mazdy, tutaj nie będę się wypowiadać bo każdy widzi jak jest.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2015, 12:06
Posty: 9 (0/1)
Auto: CX-9 3,7 2007

Postprzez barlew » 29 lis 2017, 17:34

Witam,

Też nie znam dokładnej zasady działania skrzyni. Piszę tylko że u mnie przy podobnych objawach wykonanie regeneracji sprzęgła pomogło. Mogę polecić Ci serwis mazdy w Łysomicach bo to Oni dobrze zdiagnozowali mi usterkę (potwierdzili to co powiedzieli mi w tym warsztacie https://www.automatskrzynia.pl/). Wymiana na używaną skrzynię to zawsze ryzyko bo nigdy nie wiadomo co się zamontuje:) .
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 sty 2017, 00:22
Posty: 6
Auto: Mazda CX-9 Grand Touring 2014

Postprzez raclet » 21 sty 2018, 23:14

Witam.
Rozwiazales problem? U mnie zaczyna się to samo. Sa momenty jak bym najechal na drodze na zamarzniety slad po biezniku Ciagnika trrrrrrr po czym przestaje. Mam do wymiany poduszkę tylną silnika. Liczę po cichu że to ona wpada w rezonans na niskich obrotach.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2018, 11:08
Posty: 4
Auto: Mazda Cx-9 TB 3,7 2008r

Postprzez jrs » 25 sty 2018, 11:34

raclet napisał(a):Witam.
Rozwiazales problem? U mnie zaczyna się to samo. Sa momenty jak bym najechal na drodze na zamarzniety slad po biezniku Ciagnika trrrrrrr po czym przestaje. Mam do wymiany poduszkę tylną silnika. Liczę po cichu że to ona wpada w rezonans na niskich obrotach.


Tak mam naprawione, czas naprawy 2dni
Mam namiary na warsztat ( który sam przetestowałem ), który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi, znają doskonale ten model skrzyni, które notabene jeżdżą w wielu innych autach, i występują te same problemy, w konkretnych okolicznościach i przy konkretnych objawach – jak napisałem wyżej.
Koszt 1150zł netto naprawa/regeneracja, i 250zł netto nowy olej do skrzyni
całość 1400zł i już 2 miesiące po naprawie – wszystko działa jak należy, żadnych drgań

Chcesz namiary? i szczegółowe informacje? pisz na PRIV
Początkujący
 
Od: 15 maja 2015, 12:06
Posty: 9 (0/1)
Auto: CX-9 3,7 2007

Postprzez piko82 » 6 mar 2018, 10:59

Witam

Czy ktoś może wie gdzie użytkownik jrs naprawił auto i co było przyczyną tej usterki , mam takie same objawy , niestety na prv nie odpowiada .

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 mar 2018, 10:46
Posty: 1
Auto: Mazda CX 9

Postprzez rafik85 » 7 mar 2018, 16:20

Regeneracja konwertera na 100%.Lockup siada i tyle.Te drgania są dlatego że chce zapiąć bieg a go "wyrzuca" i próbuje znowu i znowu.Robiłem to już w 3ch swoich mazdach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez walsl » 28 mar 2018, 12:51

Początkujący
 
Od: 28 mar 2018, 12:49
Posty: 3
Auto: CX9, 3,7L 277KM, 2010

Postprzez lordmorte » 30 mar 2018, 10:46

Cześć, problem zaczął pojawiać się u mnie :(
– co jest problemem? Chciałbym naprowadzić mechanika
– czy można z tym jeździć?
Początkujący
 
Od: 17 lip 2012, 12:08
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda CX-9 TB
Mazda 6 GY FL 1.8 L8-DE

Postprzez Set7x7 » 6 kwi 2018, 22:56

U mnie jest to samo. W tym wątku jest wałkowany ten sam temat: viewtopic.php?f=563&t=173388&start=20
Ja kupiłem Lubegard 19610 Dr. i mam zamiar go zastosować (czkam na dostawę – ma być 18.04).
Nie wiem cy wymieniać przedtem olej w skrzyni. Auto przejechało 260 tyś. bez wymiany. Czy to ma sens jeżeli zastosuję ten fix potem?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2015, 20:54
Posty: 8
Auto: Mazda CX-9 2008 EU

Postprzez Set7x7 » 12 kwi 2018, 20:38

Chyba mam szczęście. Na razie wymieniłem olej i jest lepiej. Drgania nie występują tylko jest drobne spowolnienie jazdy (jakby następowała redukcja) podczas zmiany biegu na automacie.
Mam pojeździć trochę i wymienić jeszcze raz.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2015, 20:54
Posty: 8
Auto: Mazda CX-9 2008 EU

Postprzez Kolbi » 13 kwi 2018, 12:37

Wymieniałeś metodą dynamiczną z płukaniem, czy standardową?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 20:20
Posty: 64 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: była Mazda 323F BA 1.5 Z5 aut.
Mazda CX9 TB 3.7 2010 europa.

Postprzez Set7x7 » 13 kwi 2018, 14:22

Standardową ale mechanicy nie chcieli plukac bo twierdzili, że i tak nie wypłukaja wszystkiego. Lepiej przejechać 1000km i zmienić jeszcze raz.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2015, 20:54
Posty: 8
Auto: Mazda CX-9 2008 EU

Postprzez lordmorte » 28 kwi 2018, 08:08

Hey! Wracam z update i wyjaśnieniem tematu. Problemem okazał się legendarny konwerter, czyli sprzęgło hydrokinetyczne. W samym konwerterze uszkodzony lock up i odklejona okleina sprzegla. Regeneracja ok. 1000 PLN. Do tego wymieniony olej w skrzyni (byl hardkor... wymieniajcie regularnie!), podpory wału, tuleja mocowania dyferencjału, gumy różnego sortu, czyli efekty wibracji. Mam nadzieję, że komuś to kiedyś pomoże ;) Dodatkowo zrobiłem pelny przegląd, hamulce, klime, założyłem nowe opony itd i właśnie suniemy z rodzinką nad morze ;)
Początkujący
 
Od: 17 lip 2012, 12:08
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda CX-9 TB
Mazda 6 GY FL 1.8 L8-DE

Postprzez Set7x7 » 28 kwi 2018, 11:10

Gdzie robiłeś?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2015, 20:54
Posty: 8
Auto: Mazda CX-9 2008 EU

Postprzez lordmorte » 7 maja 2018, 07:30

PZ Serwis w Mikołowie
Początkujący
 
Od: 17 lip 2012, 12:08
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda CX-9 TB
Mazda 6 GY FL 1.8 L8-DE

Postprzez .jano. » 29 sie 2018, 10:29

Panowie, prośba o pilną pomoc – czy można w CX-9 wyjąć wał i jeździć przez pewien czas bez niego? Poszła mi podpora, wał strasznie wpada w wibracje a na naprawę muszę poczekać 2 tygodnie, podczas którego potrzebuję jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 20:25
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 KJ
CX-9 TB

Postprzez rafik85 » 29 sie 2018, 17:30

Można ale będą błedy i może ograniczać moc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez koszalin11 » 20 paź 2018, 15:18

NIedawno stałem się posiadaczem CX9 i dopiero ją poznaję ale u mnie też zaczęło występować bicie przy delikatnym przyśpieszaniu na 4 i 5 biegu w pozycji D. Rozmawiałem z fachowcem od automatów i powiedział, że jest to tzw. LOCK UP i zalecił wymianę oleju statyczną 2-3 razy lub dynamiczną i wlanie tego specyfiku http://midparts.com.pl/pl/p/Dr.-Tranny- ... X/3695robiłem tak i bicie ustało całkowicie.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2018, 09:00
Posty: 77 (0/3)
Auto: Mazda CX-9 3.7 AWD + LPG 2011R

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9