Jakie macie przebiegi i co się zepsuło?

Mazda CX-9 TB (2007– 2016) Mazda CX-9 TC 2016 –

Postprzez piotrek71207 » 27 sty 2014, 23:25

Panie i Panowie,

lada moment będę kupował. Przesiadam żonę z Rav 4 V6 właśnie na CX9:) Moje pytanie jakie największe przebiegi macie? I czy napotkaliście jakieś mega poważne kosztowne usterki? Czy zawieszenie szybko pada na polskich drogach?
Mam do wyboru kilka egzemplarzy – min serwisowaną regularnie ale nalatane 141 000 km ale i taką 77 000. Stąd moje pytanie o zużycia i jakies poważne usterki.

Z góry wielkie dzięki
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez drout » 28 sty 2014, 10:53

Ciekawy temat. Ja mam teraz 111 kkm ale kupiłem z przebiegiem 100kkm i na razie nic poprzedni właściciel tez na nic nie narzekał. Czy ta 77kkm to z warszawy przed liftem?
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez piotrek71207 » 28 sty 2014, 15:44

Dokładnie tak. Oglądałem obie. Obie sa 2009 rok. Obie poleasingowe ewidentnie – widać użytkowanie przez jedną osobę. Różnica jest taka że czarna z Wawy ma kiepski serwis – pierwszy raz zawitała po prawie 40 tkm druga wymiana już po 20 tkm. Stan jest idealny – folia na szynach tylnych foteli. Jedynie srebrna listwa tunelu od kierowcy jest trochę podrapana. Druga to z Radomia. przebieg ponad 140 tkm. Ale serwis w punkt idealny. Stan w środku – jak nowa – byłem w szoku bo nie widać w ogóle śladów użytkowania. Ewidentnie jeździła tym jedna osoba i to chyba kobitka:) Dylemat jest bo już przy 160 tkm zalecane jest sprawdzenie paska. Ja co prawda nie planuje dużo km w roku (autem będzie jeździła żona z dziećmi) plus wspólne podróże więc licznik się zatrzyma pewnie. Ta z większym przebiegiem jak w linijce robiła 15-18 tkm co 8 miesięcy:)

Dopisano 28 sty 2014, 15:47:

Ta druga to biała za 82900 zł gdyby ktoś miał ochotę luknąć. Co ile powinno się sprawdzać amortyzatory np?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez drout » 28 sty 2014, 20:39

Jak możesz to daj linki.
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez piotrek71207 » 28 sty 2014, 21:29

http://otomoto.pl/mazda-cx-9-bezwypadko ... 19158.html

Poczytałem trochę o skrzyni i dyfrach mech roznicowych i widzę ze to piętą achillesowa. Jednak chyba dostępność części używa już większa obecnie.

Dopisano 28 sty 2014, 21:31:

I druga

http://otomoto.pl/mazda-cx-9-3-7b-europ ... 11447.html
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez cinek78 » 28 sty 2014, 21:36

pasek??? – tu nie ma łańcucha???
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez piotrek71207 » 28 sty 2014, 21:46

Łańcuch łańcuch ale w USA zalecają sprawdzanie i wymianę przy 160 tkm i 240 tkm wymiana.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez drout » 28 cze 2014, 11:11

Tak mnie naszło aby podzielić się swoimi przebiegami i awaryjnoscią.

U mnie było 117kkm jak mi zaginęła i nie działo się nic. Wymieniłem kpl tarcz i klocków przód i tył.

Znów stoję przed zakupem Mazdy i zastanawiam się czy 130kkm to dużo czy nie. Chętnie poczytam jak jest u was
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez cinek78 » 17 lip 2014, 08:49

21 tyś mil – wada (chyba) fabryczna dyfra rozdziału mocy ( przód=tył) – zatkany odpowietrznik i "ugotował" się olej , następnie wywaliło go na zewnątrz – do mycia był cały dyfer + wymiana uszczelnień + naprawa odpowietrznika. Tradycyjnie ASO z Opola stanęło na wysokości zadania i szybko usunęło usterkę ..
Załączniki
DSCN3893.JPG
DSCN3898.JPG
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 18 lip 2014, 10:05

Dobrze ze tylko tyle. Pzdr i czekamy na dalsze info od innych userow
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez miazged-_- » 26 paź 2015, 15:29

Moja ma najechane 170kkm i do tej pory tylko łożyzko w kole było wymieniane i raz się zapchał odpływ od klimy. Dwa razy zdarzyła mi się też taka sytuacja że biegów nie chciała przełączać albo robiła to bardzo późno. Zgasiłem, odpaliłem i rura. Jeśli zmienię to tylko na nowy model:)
miazged-_-
 

Postprzez paluszkin » 12 lis 2015, 21:36

Mam nowa mazde cx-9 z lipca tego roku, niecale 8000 km i juz pierwszy problem. W stanach okolo 200 tys cx-9 wzywaja do serwisu z powodu problemow z przednim zawieszeniem. Chodzi tu o problem ktory wystepuje w autach z 2007-2014, czyli nierozwiazany od poczatku istnienia tego modelu. Daje to do myslenia. Ja mam nowa cx 9 ,bardzo sztywne zawieszenie jak na moje i tepe uderzenia z przedniego zawieszenia sa bardzo odczuwalne, wrecz zmuszaja mnie do bardzo spokojnej jazdy. Wizyta w Aso niebawem. Jak dla mnie wielka wtopa tego producenta.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 20:15
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda CX-9, 3.7 2015

Postprzez Damiano » 13 lis 2015, 09:12

Jakie problemy z zawieszeniem ??
Wiesz może co wymieniają ??
Na poprzecznych nierównościach przy szybszej jeździe mam stuki w przednim zawieszeniu, ale mój mechanik stwierdził, że jest niewielki luz na drążku kierowniczym. Jeżdżę już ponad rok z tymi stukami i nic się nie dzieje (luz się nie powiększa). Po prostu przed nierównościami teraz zwalniam i jest cisza ... :)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 21:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez cinek78 » 13 lis 2015, 16:44

u mnie igła ( 2013) – nic nie stuka, nic nie puka...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez cinek78 » 25 lis 2015, 21:14

62 tyś mil – ponownie "zrzygał" mi sie dyfer – identycznie jak wcześniej. Na szczęście nie uszczelnieniami , tylko odpowietrznikiem,
Jutro spuszczam stary i leję świeży olej , a odpowietrznik do gruntownego czyszczenia i ... może modernizacji. Obawiam się że fabryczne kanały są za małe i dlatego mi się zapycha..
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez cinek78 » 3 gru 2015, 20:36

niespełna 40 tysi zrobione od naprawy w ASO i w transferze pełno mułu – dosłownie. Maź olejowa , a nie oliwa. Konsystencja niemal smaru.
Podjąłem decyzję o wykonaniu spustu na mała śrubkę m4 (10 min. pracy) – wiem, że to mało , ale przy wymianie mi się nigdzie nie spieszy – ok. 20 minut ociekania i spuszczone. Ponowne zalanie boczną śrubą jest już proste.
Dzisiaj zalałem normalna , powszechną przekładniówką ( 85-90) . Chce żeby to się wypłukało i po ok. 500-1000km zmienię ponownie.
Zastanawia mnie jednak przyczyna wywalania oleju przez odpowietrznik.
Gęstość oleju ori jest dość rzadko spotykana. Dodatkowo nigdzie nie mogę znaleźć opisu jakie dodatki posiada. Skłaniam się ku zmianie oleju na inny niżeli zaleca producent. Uważam, że ten ori ma za mało dodatków anty-pieniących – stąd problemy z wywalaniem oleju przez odpowietrznik.
Po testuję to na obecnym oleju , później w zależności od stanu oleju spuszczonego albo zaleję ori , albo użyję przekładniówki o parametrach 10-40 , który to będzie optymalny do naszego klimatu.
Filozofii tam nie ma – kilka zębatek i łożysk. Nie ma żadnych elementów zależnych od gęstości oleju.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Dogepl » 9 gru 2015, 20:00

Mazda cx9 produkcja listopad 2014, kupiona w marcu 2015 nowa z salonu przejechane 22 tysiące rozsypała sie skrzynia biegów tysiąc kilometrów przed awaria czuć było zapach propanu butanu wewnątrz auta jak i na zewnątrz. W Mazda nivette Warszawa mechanik stwierdził ze w mazdach to normalny zapach. Auto tyle lat na rynku, zeby nie wyeliminować tego problemu to kpina mazdy w stronę klientów.
Dogepl
 

Postprzez cinek78 » 10 gru 2015, 08:41

ten zapach to właśnie olej ze skrzynki/skrzyni – wali jak butan.. <oczko>
na pewno skrzynia biegów Ci padła ,??? To raczej bezawaryjny element – raczej pada element o którym pisałem powyżej...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 29 gru 2015, 20:28

Dokładnie taki zapach miałem jak się olej w transferze gotował. To raczej transfer no chyba ze zęby tez obcięte w skrzyni biegów. Ale wtopa nowe samochody. Wymienia na gwarancji i powinno być dobrze
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez vitosky » 4 paź 2016, 08:49

ja miałem stuki w przednim zawieszeniu po 13 tyś. . Najpierw wymiana lewego później prawego amortyzatora. Rozwiązało problem. Teraz 30 tyś. i żadnych problemów
vitosky
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9