Na co zwrócić uwagę przez zakupem

Mazda CX-9 TB (2007– 2016) Mazda CX-9 TC 2016 –

Postprzez piotrek71207 » 1 lut 2014, 10:52

Panie I Panowie,

w poniedziałek sprawdzam jedną CX9 przed potencjalnym zakupem. Auto idzie do serwisu Forda bo mazda zażyczyła sobie kwoty na poziomie BMW i Jaguara:) a zakres ten sam.

Oczywiście mam wiedzę teoretyczną co Panowie w serwisie powinni szczególnie sprawdzić ale poprosiłbym też o porady z codziennego użytkowania tego auta? Co sprawdzić szczególnie na jeździe próbnej? Co z hamulcami? Jak je przetestować? Będę wdzięczny za praktyczne porady od użykowników:)

Dzieki wielkie
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez drout » 1 lut 2014, 12:14

Skrzynie biegów i przeszłosc wypadkową. Hamulce zawsze możesz wymienic. Ja kupiłem z bijącymi tarczami ale już na półce leży i czeka nowy kpl. A tak to tylko jeździc
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez piotrek71207 » 1 lut 2014, 13:18

Czy coś konkretnego w pracy skrzyni biegów? Jakieś specjalne testy?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez Grucha » 1 lut 2014, 15:39

To co w każdym automacie:
-płynność zmiany biegów
-brak szarpnięć
-szybki kick-down
-terminy zmiany oleju
No i sam olej kolor i zapach
Grucha
 

Postprzez drout » 1 lut 2014, 16:19

Olej mógł być nie zmieniany bo nie ma w instrukcji serwisowej ale warto zmienić. Czy nie szarpie na zimno i po rozgrzaniu. I jak reaguje na kickdown. Czy transfer suchy i czy spina napędy na sliskim.
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez piotrek71207 » 1 lut 2014, 16:57

Reakcja na kick down powinna być? Jaka? Co oznacza spinanie napedow? Cały czas chyba dystrybucja mocy jest na wszystkie koła? Czy chodzi generalnie o zachowanie auta na śliskim?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez daronnn » 1 lut 2014, 23:56

Generalnie jak się depnie gaz do podłogi jest redukcja o 2 biegi w dół i samochód zaczyna zapie... U mnie zajmuje to może z 1/2 – 1 sekundy? Normalnie napęd jest na przód, jeśli jest potrzeba dołączany jest tył. Czy jest ok można sprawdzić na śliskim, samochód powinien jeździć jak przyklejony bez zapalania się żadnych kontrolek. Można to też sprawdzić na podnośniku, wrzucałem do któregoś linku instrukcję serwisową mazdy do sprawdzenia poprawności działania skrzyni rozdzielczej, jeśli nie znalazłeś mogę poszukać?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 09:55
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 '05 FL
Cx9 2010 EU

Postprzez drout » 2 lut 2014, 00:08

Dokładnie jw i bez szarpniec. Pzdr
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez piotrek71207 » 2 lut 2014, 00:09

Widziałem to. W wolnym tłumaczeniu:

1. auto na podnośnik
2. jedna osoba w środku, stacyjka w pozycji on, silnik zgaszony, ręczny zaciągnięty
3. Osoba w środku wciska gaz a pozostali próbują obrócić koła do przodu
4. Jeśli się kręcą jest dupa:)
5. Wniosek – muszą pozostać nieruchome?

Panowie

Chciałbym sie upewnić co do procedury. Jeśli sie nie obracają koła przednie jest ok? Jeśli sie obracają odpuszczamy ręczny i sprawdzamy tył. Jeśli sie tylne koła sie nie obracają to reduktorow do śmieci a jeśli obracają to inna przyczyna? Dobrze zinterpretowalem?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez piotrek71207 » 3 lut 2014, 22:54

Jestem po sprawdzeniu. Auto przeszło wszystkie testy zarówno na jeździe jak i procedurę z biuletynu. Spina napędy szybko, skrzynia chodzi cicho i łagodnie. Genralnie dobry wynik sprawdzianu choć w sumie auto ma 75000 km więc co miałoby się spsuć. Przeniesienie napędu suche – jedyne spocenie na łączeniu skrzyni z silnikiem – wyglądało jakby wyciek pochodził z góry – nie dało się tego zlokalizować. W serwisie Forda gdzie auto było sprawdzane stwierdzili że to drobnostka. Macie koncepcję co to może być?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez owc4 » 24 mar 2017, 13:41

Dzień dobry
Chcę kupić CX9 i chciałem się dowiedzieć gdzie rzetelnie mogę zrobić przegląd w Warszawie ?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam
owc4
 

Postprzez henex1980 » 23 cze 2019, 12:31

Wyciek z gory? Nie potrafili tego zdiagnozowac? Dziwne. U mnie tak bylo po wymianie olejow. Mysle ze masz wyciek z odpowietrznika skrzynki rozdzielczej. Musisz zdemontowac ten nieszczesny dyfer. Czeka Cie wyczyszczenie syfu jaki tam jest bo oleju juz pewnie nie ma. Udroznienie odpowietrznika. Przeglad skrzynki pod katem wyciekow oraz lozyska czy sa nie uszkodzone. Jak widac napedy u Ciebie sprawne to o tyle dobrze ze moze skonczy sie na tym co opisalem wyzej.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez tmx89 » 28 sty 2020, 22:00

Witam,
stoje przed zakupem Cx-9 , lecz z racji problemow z skrzynia redukcyjna troche sie waham , czy jest szansa sprawdzenia tego elementu przed zakupem oraz wieloklinu ? Jakie jest zdanie Tadziola na ten temat oraz jaka jest praktyka w serwisie CX-9 :–) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 21:58
Posty: 44
Skąd: Katowice
Auto: Mx-5 NA, Is200, Insignia Turbo, Is250

Postprzez matylda » 30 sty 2020, 22:55

Zapytaj właściciela, czy zmieniał olej, jak często w skrzynce, skrzyni biegów, tylnym dyfrze. Będziesz wiedział wszystko o aucie i właścicielu. Bez względu jakie auto kupisz, jeszcze nie wymyślono auta, w którym olejów się nie zmienia. Nie skrzynka jest problemem, tylko ludzie.

Nówkę skrzynkę awaryjnie kupisz za 4,5-6 tys. na allegro, ale wiem, że nie o to chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9