Różnice pomiędzy wersją US a EU
1, 2
Witam wszystkich,
Jako nowy (od kilku dni) posiadacz CX-9 trochę się głowię nad kilkoma elementami:
1. Radio – nieparzyste częstotliwości co 0,2MHz – to rzeczywiście utrudnia złapanie wielu stacji. Przełącznika brak. Podobno są spece co potrafią przestroić, ale jeszcze nie ustaliłem gdzie.
2. Bluetooth głośnomówiący – wprowadzanie europejskich numerów telefonu do książki – jakaś masakra. Jak coś wprowadzam to on "waliduje" i dodaje jakieś własne cyfry, tak aby mu się zgadzało z formatami amerykańskimi. Na razie poległem, wysłałem jedyni zapytanie do serwisu w USA – hhociaż wątpię w ich zrozumienie sprawy.
3. Licznik mile –> km. Tu też poległem.
4. Spalanie – jeszcze nie ustalone. Niestety komputer pokładowy jest dopiero w modelu 2009. Ci Amerykanie to mają dziwne "standardy" samochodowe.
5. Temperatura F –> C. To jedyne co się daje zrobić, ale to jest w instrukcji.
Poza tym oczywiście jestem bardzo zadowolony z auta.
Jako nowy (od kilku dni) posiadacz CX-9 trochę się głowię nad kilkoma elementami:
1. Radio – nieparzyste częstotliwości co 0,2MHz – to rzeczywiście utrudnia złapanie wielu stacji. Przełącznika brak. Podobno są spece co potrafią przestroić, ale jeszcze nie ustaliłem gdzie.
2. Bluetooth głośnomówiący – wprowadzanie europejskich numerów telefonu do książki – jakaś masakra. Jak coś wprowadzam to on "waliduje" i dodaje jakieś własne cyfry, tak aby mu się zgadzało z formatami amerykańskimi. Na razie poległem, wysłałem jedyni zapytanie do serwisu w USA – hhociaż wątpię w ich zrozumienie sprawy.
3. Licznik mile –> km. Tu też poległem.
4. Spalanie – jeszcze nie ustalone. Niestety komputer pokładowy jest dopiero w modelu 2009. Ci Amerykanie to mają dziwne "standardy" samochodowe.
5. Temperatura F –> C. To jedyne co się daje zrobić, ale to jest w instrukcji.
Poza tym oczywiście jestem bardzo zadowolony z auta.
Ostatnio edytowano 1 maja 2014, 23:19 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połaczono kilka watków
Powód: Połaczono kilka watków
- Od: 16 lut 2009, 14:31
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-9 Touring / 2008
Witam właśnie sprowadziłem mazde cx-9 ze stanów, i tu pytanie do bardziej doświadczonych kolegów na temat przeróbek na wer. najbardziej Polską usmiech czyli:
1. Nawigacja – czy jest wersja na Europe
2. Spalanie – nie przejechałem całego baku wiec jeszcze nie wiem – ale może ktoś się podzieli swoimi wynikami
3. Przeróbki świateł czyli przeciwmgielny tylny oraz postojowy
4. Nie mogę znaleźć komputera pokładowego – czyli spalenie (jakoś nie chce mi się wierzyć że nie ma w wer. 2008-jak nie ma to może i lepiej przy tym spalaniu:)).
1. Nawigacja – czy jest wersja na Europe
2. Spalanie – nie przejechałem całego baku wiec jeszcze nie wiem – ale może ktoś się podzieli swoimi wynikami
3. Przeróbki świateł czyli przeciwmgielny tylny oraz postojowy
4. Nie mogę znaleźć komputera pokładowego – czyli spalenie (jakoś nie chce mi się wierzyć że nie ma w wer. 2008-jak nie ma to może i lepiej przy tym spalaniu:)).
- Od: 21 lut 2009, 10:06
- Posty: 5
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda CX-9 2008
mielnik6696 napisał(a): 3. Przeróbki świateł czyli przeciwmgielny tylny oraz postojowy .
Właśnie przerobiłem w swoim aucie. Sprawa okazała się dość prosta.
–>Asymetria świateł mijania: okazało się, że są w porządku.
–>Pozycyjne przednie: prosta wymiana żarówki pomarańczowej na białą, bez demontażu lamp
–>Przeciwmgielne tylne: rekomendowana przeróbka lewego światła cofania (podmiana żarówki, przeciągnięcie instalacji, przycisk wł/wył). To oczywiście wymagało większego zachodu.
mielnik6696 napisał(a):4. Nie mogę znaleźć komputera pokładowego – czyli spalenie (jakoś nie chce mi się wierzyć że nie ma w wer. 2008-jak nie ma to może i lepiej przy tym spalaniu:)).
Też się zdziwiłem, ale niestety nie ma. Wygląda na to, że wprowadzili dopiero w roczniku 2009.
- Od: 16 lut 2009, 14:31
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-9 Touring / 2008
Odpowiem trochę sam sobie, bo zaliczyłem ASO i rozmawiałem z serwisantami, którzy głowią się nad tym od jakiegoś czasu.
Czyli ewidentne, choć drobne wady:
1. Radio – ASO twierdzi, że do tej pory nikomu się nie udało, ale pracują.
2. Bluetooth – fabryka odpowiedziała, że nie da się tego zmienić. ASO potwierdziło.
3. Licznik mile –> km – ASO twierdzi, że też nie da się.
Ale po wgraniu nowego software'u, jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że można włączyć obieg wewnętrzny bez klimatyzacji, co wcześniej nie było możliwe.
Z nowych zalet:
1. Podwozie naprawdę solidne – obejrzałem dokładnie w ASO podwozie (blachy, zawieszenie). Imponujące. Nie jest to miejski samochód udający SUV'a, którym tak naprawdę strach zjechać z asfaltu.
Czyli ewidentne, choć drobne wady:
1. Radio – ASO twierdzi, że do tej pory nikomu się nie udało, ale pracują.
2. Bluetooth – fabryka odpowiedziała, że nie da się tego zmienić. ASO potwierdziło.
3. Licznik mile –> km – ASO twierdzi, że też nie da się.
Ale po wgraniu nowego software'u, jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że można włączyć obieg wewnętrzny bez klimatyzacji, co wcześniej nie było możliwe.
Z nowych zalet:
1. Podwozie naprawdę solidne – obejrzałem dokładnie w ASO podwozie (blachy, zawieszenie). Imponujące. Nie jest to miejski samochód udający SUV'a, którym tak naprawdę strach zjechać z asfaltu.
- Od: 16 lut 2009, 14:31
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-9 Touring / 2008
Po sobotnim dniu spędzonym w samochodzie:
1. Udało mi się uruchomić bluetooth'a – ciekawostka tylko z niektórymi modelami telefonów działają wszystkie funkcje, typu eksport książki itd. (lista na stronach mazdy.com), a odbieranie i dzwonienie działa pewnie ze wszystkimi modelami (oprócz wybierania głosowego).
2. Nawigacja działa, wsadziłem płytkę z Land Rovera (ważne rozszerzenie plików *.KWI)
i wszystko śmiga.
3. Temperatura na C żaden problem
I to chyba wszystko co udało mi się zdziałać ale myślę że na razie wystarczy
1. Udało mi się uruchomić bluetooth'a – ciekawostka tylko z niektórymi modelami telefonów działają wszystkie funkcje, typu eksport książki itd. (lista na stronach mazdy.com), a odbieranie i dzwonienie działa pewnie ze wszystkimi modelami (oprócz wybierania głosowego).
2. Nawigacja działa, wsadziłem płytkę z Land Rovera (ważne rozszerzenie plików *.KWI)
i wszystko śmiga.
3. Temperatura na C żaden problem
I to chyba wszystko co udało mi się zdziałać ale myślę że na razie wystarczy
- Od: 21 lut 2009, 10:06
- Posty: 5
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda CX-9 2008
Witam
Nie doszukałem się takiego tematu ani jakichś większych przemyśleń na ten temat, więc pozwoliłem sobie na założenie nowego tematu.
Jestem na etapie kupowania cx9 . Wydaje się być pięknym samochodem, wiec jako już ponad 20 auto w życiu, chyba powinno być ok
Moje pytanie dotyczy różnic pomiędzy autami z Europy a tymi ze stanów.
Generalnie wiele się słyszy o tym, że "to samo" auto w stanach ma wiele el. słabszych/innych niż jego odpowiedniki na Europe. Przykłady typu subaru, gdzie niby to samo auto, jest tam totalnie inne, bardziej miękkie itp.
Jakie są faktyczne różnice w przypadku cx9 ? Pomijam licznik w milach (btw. czy jest możliwy zakup i zamiana już w Europie?) .
Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii.
Nie doszukałem się takiego tematu ani jakichś większych przemyśleń na ten temat, więc pozwoliłem sobie na założenie nowego tematu.
Jestem na etapie kupowania cx9 . Wydaje się być pięknym samochodem, wiec jako już ponad 20 auto w życiu, chyba powinno być ok
Moje pytanie dotyczy różnic pomiędzy autami z Europy a tymi ze stanów.
Generalnie wiele się słyszy o tym, że "to samo" auto w stanach ma wiele el. słabszych/innych niż jego odpowiedniki na Europe. Przykłady typu subaru, gdzie niby to samo auto, jest tam totalnie inne, bardziej miękkie itp.
Jakie są faktyczne różnice w przypadku cx9 ? Pomijam licznik w milach (btw. czy jest możliwy zakup i zamiana już w Europie?) .
Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii.
-
Konantor
Z kwestii budowy to od razu rzuca się w oczy :
– wersja eu ma tylne światła przeciwmgielne w zderzaku dwa (tylko lewe działa),
– nie ma relingów na dachu,
Z tego co wiem to jest takich zmian około 32
– wersja eu ma tylne światła przeciwmgielne w zderzaku dwa (tylko lewe działa),
– nie ma relingów na dachu,
Z tego co wiem to jest takich zmian około 32
-
edool
Panowie,
a czy ktoś przerabiał wersję USA na EU ?
Chodzi mi o wyświetlacze temperatur- prędkościomierz etc.
Czy w wersji USA do reflektorów ksenonowych są spryskiwacze ?
Czy np. hamulce lub zawieszenie jest inne ?
Ma ktoś listę tych różnic ?
a czy ktoś przerabiał wersję USA na EU ?
Chodzi mi o wyświetlacze temperatur- prędkościomierz etc.
Czy w wersji USA do reflektorów ksenonowych są spryskiwacze ?
Czy np. hamulce lub zawieszenie jest inne ?
Ma ktoś listę tych różnic ?
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
- Od: 20 sie 2011, 21:42
- Posty: 75
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna
– nie ma relingów na dachu
Relingi można dokupić
Mazda CX-9 EU ma spryskiwacze i licznik wyskalowany w km/h.
W roczniku od 2010 radio z 4 calowym ekranem wersja EU wygląda tak samo ale nie ma BT ani radia satelitarnego.
BSM blind spot monitoring – w USA wszystkie modele są w to wyposażone w EU brak
Tempereture można przełączyć z F na C
- Od: 23 maja 2010, 12:52
- Posty: 95
- Skąd: Pomorskie
- Auto: CX-9 2010 PL
Dzięki za info.
Ciekawe jak policja reaguje na reflektory ksenonowe bez spryskiwaczy ? ktoś ma jakieś doświadczenia ? a jak z rejestracją ? – ech szkoda, że kolejnej partii CX-9 już nie będzie w EU.
Ciekawe jak policja reaguje na reflektory ksenonowe bez spryskiwaczy ? ktoś ma jakieś doświadczenia ? a jak z rejestracją ? – ech szkoda, że kolejnej partii CX-9 już nie będzie w EU.
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
- Od: 20 sie 2011, 21:42
- Posty: 75
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna
Zawsze mówią ze nie będzie, poczekaj cierpliwie ja tez myślałem ze to koniec po tym jak wypuścili rocznik 2008 w 2009-2010 już chciałem używany kupować, a tu proszę niespodzianka i pod koniec 2010 wypościli model po lifcie z tego samego rocznika (co prawda ciut drożej około 8tys ale za to z kamera cofania). Informacje udało mi się otrzymać na jakieś 6 miesięcy przed dostawa, przedpłatę zrobiłem pod koniec września, a odebrałem przed nowym rokiem.
Na forum auto świat, ktoś opisywał taka sytuacja zdaje się ze dostał mandat i trzeba wykonać nowe badanie techniczne. Skoro spryskiwacze są wersji EU to tez istnieje możliwość zainstalowania ich w wersji US.
Na forum auto świat, ktoś opisywał taka sytuacja zdaje się ze dostał mandat i trzeba wykonać nowe badanie techniczne. Skoro spryskiwacze są wersji EU to tez istnieje możliwość zainstalowania ich w wersji US.
- Od: 23 maja 2010, 12:52
- Posty: 95
- Skąd: Pomorskie
- Auto: CX-9 2010 PL
Witam
Co do zmian USA na EU to można kilka rzeczy przeprogramować tj.
wskazanie temperatury powietrza,
licznik przebiegu na km,
zużycie paliwa na l/km,
Przeróbka DVD czy nawigacji jest moim zdaniem nieopłacalna – ale od tego jest odrębyn wątek
Ksenony są asymentryczne a spryskiwacze można dorobić za ok.900zł (znalazłem firmę pod Warszawą która sie tym zajmuje http://www.xenon24.pl/index.htm) , lampe mgielna można zrobić w jednym ze świateł cofania.
Pozostaje jedyn ślad w postaci prędkościomierza – albo dokupimy wersję EU albo bedziemi mieli podwójną skalę...
Generalnie niewiele jest przeróbek do zrobienia i sa mało inwazyjne, to było też dla mnie jednym z kryteriów wybory i zakupu Mazdy z USA.
Co do zmian USA na EU to można kilka rzeczy przeprogramować tj.
wskazanie temperatury powietrza,
licznik przebiegu na km,
zużycie paliwa na l/km,
Przeróbka DVD czy nawigacji jest moim zdaniem nieopłacalna – ale od tego jest odrębyn wątek
Ksenony są asymentryczne a spryskiwacze można dorobić za ok.900zł (znalazłem firmę pod Warszawą która sie tym zajmuje http://www.xenon24.pl/index.htm) , lampe mgielna można zrobić w jednym ze świateł cofania.
Pozostaje jedyn ślad w postaci prędkościomierza – albo dokupimy wersję EU albo bedziemi mieli podwójną skalę...
Generalnie niewiele jest przeróbek do zrobienia i sa mało inwazyjne, to było też dla mnie jednym z kryteriów wybory i zakupu Mazdy z USA.
- Od: 16 lut 2012, 15:03
- Posty: 8
- Auto: BMW X3... na razie
żmienić można wskazania komputera (spalanie) i licznika przebiegu (oczywiście nie prędkościomierza). Ale to tylko w serwisie. Moja Mazda będzie to miała przestrojone jeszcze w USA, tzn. mam to obiecane – w drugiej połowie marca będa już to widział na własne oczy.
Jeśłi w USA to moga robic to może i nasze serwisy mają do tego oprogramowanie?
Jeśłi w USA to moga robic to może i nasze serwisy mają do tego oprogramowanie?
- Od: 16 lut 2012, 15:03
- Posty: 8
- Auto: BMW X3... na razie
Witam
Chcę dołączyć do Waszego grona i kupić CX-9tkę przedliftową, wersja USA. W związku z wymaganą przeróbką świateł mam pytanie, czy ktoś z Was przerabiał światła (ksenony+tył) w przedliftowej wersji Czy moglibyście powiedzieć gdzie najlepiej przerobić lampy i jakie są koszty Dodam, że samemu nie będzie chciało mi sie bawić
Pozdrawiam
Chcę dołączyć do Waszego grona i kupić CX-9tkę przedliftową, wersja USA. W związku z wymaganą przeróbką świateł mam pytanie, czy ktoś z Was przerabiał światła (ksenony+tył) w przedliftowej wersji Czy moglibyście powiedzieć gdzie najlepiej przerobić lampy i jakie są koszty Dodam, że samemu nie będzie chciało mi sie bawić
Pozdrawiam
Witam czy ktoś może instalował mapę PL do navi w cx-9 z 2010 US płyta za duzym ekranem w kokpicie?
-
Greizer
naranji007 napisał(a):mielnik6696 napisał(a): 3. Przeróbki świateł czyli przeciwmgielny tylny oraz postojowy .
Właśnie przerobiłem w swoim aucie. Sprawa okazała się dość prosta.
–>Asymetria świateł mijania: okazało się, że są w porządku.
–>Pozycyjne przednie: prosta wymiana żarówki pomarańczowej na białą, bez demontażu lamp
–>Przeciwmgielne tylne: rekomendowana przeróbka lewego światła cofania (podmiana żarówki, przeciągnięcie instalacji, przycisk wł/wył). To oczywiście wymagało większego zachodu.
Właśnie stoję przed wyzwaniem – przeróbka tylnej lampy – wymiana jednego światła cofania na przeciwmgielne. Niestety ŻADEN elektryk i mechanik we Wrocławiu, których znam, nie chcą mi tego zrobić.
Pytanie do osób, które przeróbkę mają za sobą – gdzie dokonaliście przeróbki, jakie były koszty ? Oczywiście zależy mi na tym, żeby zrobić to dobrze i żeby nie wywalało mi błędu w komputerze.
Kolego jeśli masz z przodu halogeny to ciągniesz zasilanie do tylnej lampy stopu lub jak wolisz cofania,montujesz żarówkę ledową w jej obudowie.Jest miejsce,wwiercasz się i po zawodach.Ja tak zrobiłem u siebie 14r.I masz nadal 2 cofania:)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9